Uitgerekend in de maand juli van het jaar 2o12

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by vernon, Nov 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    @ loth.. zo begon het bij mij ook.. daarna zakte ik soms door me linkerbeen ( heb ook pijn voornamelijk links) en nu voel ik het zelfs in me kuit sinds vandaag.. misschien moet je ook even een bekkentherapeut bellen? ik ben best zenuwachtig voor straks ben zo bang geworden van google haha stomme google!

@marije.. ja ik ben ook wel erg benieuwd waarom ze het met 16 weken al doen dan.. lijkt me inderdaad logisch dat je na de 20 weken nog 1 krijgt.. in nederland mag je tot 24 weken een zwangerschap afbreken.. als er weer een hartafwijking word gevonden weten jullie dan al f je het wel of niet laat afbreken? zo niet dan zou ik rond de 30 weken ofzo weer een hartecho vragen.. stel dat ze dan wel iets vinden dan kunnen ze desnoods met een heel team klaarstaan om direct actie te ondernemen..

2. princess79

princess79 Bekend lid

Mar 17, 2011
    902
    68
    28
    Female
    Hoi meiden.
    Wou even weten dat de echo hier goed is!!!
    We hebben het hartje goed zien kloppen (helaas niet gehoord)
    Ben iets vooruit gezet naar 8w1d.
    Over 2 weken mag ik weer.
    Zit nu echt even op een roze/blauwe wolk!!!

Liefs

3. Danilo

Danilo Actief lid

Nov 17, 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Wat fijn, ook vandaag weer van die goede berichten!

Ik haalde net voorzichtig weer eens wat positiekleding tevoorschijn (spijkerbroek), man ik lijk wel 15 weken zwanger!! Voor thuis heerlijk, op mijn werk nog even een weekje in strakke broeken wurmen. ;)

4. Hettie

Hettie Bekend lid

Aug 23, 2010
    956
    0
    0
    bij ons word de combinatie test wel geheel vergoed door mijn aanvullende verzekering!ook zonder medische indicatie en alle leeftijden! maar ik doe em niet.

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Ik voel me zo verschrikkelijk. Moe, duizelig, misselijk. Ben ik vanavond ook nog de hele avond alleen thuis, zie er enorm tegenop. Vind het nooit fijn om alleen te zijn met onze zoon als ik me zo voel.
    Heb het idee dat mijn bloeddruk weer enorm laag is (net als in vorige zwangerschap) en dan heb ik dus constant het idee dat ik op elk moment flauw kan vallen.

Misschien toch maar vragen of vriend vanavond iets eerder naar huis wil komen. Voel me alleen zo schuldig, hij gaat al zelden weg naar feestjes (oid) en hij heeft nu vanavond een afsluiting voor de winterstop. Is altijd heel gezellig en eigenlijk wil ik hem dat niet ontnemen :(

6. Fietje86

Fietje86 Niet meer actief

Even snel een berichtje en dan ga ik verder met mijn vreugdedansje:

De echo was goed!
    Morgen 10 weken, het frummeltje bewoog flink en zwaaide naar ons:D

Groetjes

7. Fietje86

Ose, Hettie en Nursie;
    Gefeliciteerd:D

Hier trouwens net onze vrienden en familieleden gebeld, echt zo fijn om het te kunnen vertellen!

x

8. vernon

vernon Niet meer actief

Yummy; weet je van de vorige x nog wat je kan doen aan die lage bloeddruk?

Ik heb standaard 80/40 ongeveer dus als het ook maar een beetje zakt ben ik de pineut en lig ik om. Sinds ik zwanger ben heb ik daar weer veeeeel meer last van. Moet nog eens navragen wat het meest handig is om te doen. Ze kijken me ook altijd heel vreemd aan in het ziekenhuis als ze mn bloeddruk meten :D

9. Meandor

Meandor Bekend lid

Jan 9, 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    80/40?! Bizar! Toen ik zwanger was had ik 210/120.. was ook niet helemaal gezond! ;)

10. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    ik drink af en toe een buillonnetje ( je hebt van knorr van die 1 kops zakjes! bv) ik voel me dan vrij gauw beter. of zoute drop nemen.
    misschien een idee? wel naar dat je alleen bent vanavond terwijl je je zo voelt.. maar misschien maar proberen het jezelf makkelijk te maken.. lekker avondje bank met filmpje en of lekker even bellen met iemand?

fietje! goed nieuws!! woehoe!!

11. vernon

vernon Niet meer actief

Ik weet niet heel zeker of bouillon, cup a soup of zoute drop nemen zo'n goed idee is als je zwanger bent, ivm zout. Je moet er in elk geval niet teveel van nemen.

Een permanent lage bloeddruk is helaas niet zoveel aan te doen!

12. vernon

vernon Niet meer actief

& HEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel drinken helpt ook! :)

13. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    ja omdat zout je bloeddruk verhoogt en de meeste hoge bloeddruk krijgen in de zwangerschap ;)

bij lage bloeddruk kan die door zout dus omhoog gaan.. toen ik in de pubertijd zat had ik ook steeds lage bloeddruk en mocht ik in de klas drop eten van de dokter hahaha

14. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Zo veel geschreven...
    iedereen met een goede echo! Van harte :) leuk om te zien allemaal :)

Ik heb er weer een lange werkdag op zitten en ben nu lekker met mijn meisje thuis. Dus we gaan even uitpuffen van de dag samen.

15. vernon

vernon Niet meer actief

Ik weet het van het zout ja, maar van zout ga je vocht vasthouden blablabla en dan kun je beter eerst heel veel water drinken proberen want daar gaat 't uiteindelijk om :) anyway, ik weet dus niet hoe het zit als je zwanger bent, normaal gesproken idd volproppen met bouillon (mjamjam) maar misschien nu ook wel gewoon! Helaas wel een zeer tijdelijke oplossing

16. Fietje86

Als ik heel misselijk ben eet ik een beschuit met beetje boter en gestampte muisjes.
    Dit houd ik dan goed binnen en er zitten suikers in, dus knap je wat van op!
    x

17. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    wauw weer een paar goede echo's er bij:D

@aloha, nee gaan de zwangerschap niet afbreken maar inderdaad wel dit keer willen weten zodat er vanaf de geboorte wat aan gedaan kan worden. bij zoonlief werd het pas met 16 maanden ontdekt en hij heeft een hartafwijking waarbij de meeste babies (waarbij ze het neit weten) het de 1e week na de geboorte niet redden:( en slechts 75% haalt het eerste levensjaar. hij is dus door het oog van de naald gekropen en dit willen wij natuurlijk niet nog eens meemaken.
    ik weet trouwens niet wat de abortusgrens in engeland is, of die ook 24 weken is of al eerder. weet wel dat ze hier in engeland vanaf 24 weken babies in leven houden als ze te vroeg worden geboren en dat is in nederland geloof ik pas bij 26 weken. was laatst een docu over en toen gingen ze ook naar nl. (naar het umcg) om te vragen en uit te leggen waarom ze die grens in nl. dus later hebben. was wel heel interessant en ook wel heel zielig:(

18. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Thnx voor de tips! Ik ken de tips qua eten en drinken (mijn bloeddruk zat de vorige zwangerschap steeds rond de 85/45 en 90/50) maar ik heb door de misselijkheid ook amper eet en drinklust. Moet mezelf er echt toe zetten.
    Heb net een bouillonnetje gehad en 2 grote glazen ranja. Voel me iets beter gelukkig.
    Vriend is net weg en ik heb een leuke dvd opgehaald bij de videotheek. Lekker rust.

Zoon ligt net op bed, rust! Kwam er alleen net achter dat hij hoogstwaarschijnlijk krentenbaard heeft. Er hing al een brief bij het kdv en ik zag al dat hij enorme rode wangen heeft en nu dus ook een gekke rode rand om zijn bovenlip..

19. Loth

Loth Bekend lid

Nov 2, 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Nou, ik heb even gebeld met de fysio. Het is zeer waarschijnlijk een verweking van de bekkenbodemspieren en het si-gewricht waar ik last van. Heb nu een drietal oefeningen gekregen en moet in de sportschool mijn schuine buikspieren, diepe buikspieren en rugspieren trainen.

Na een paar dagen moet het dan beter gaan, anders moet ik door naar een bekkenfysiotherapeut.

Het kan trouwens heel erg fluctureren de pijn zei ze. Ik hoop maar dat het gauw minder wordt dan.

20. InCognito

InCognito VIP lid

Nov 19, 2009
    5,722
    0
    0
    Hee meiden...
    Helaas ben ik toch weer aan de emesafene, bleef weer spugen :( Balen! Hoopte dat het dit keer niet zou hoeven.... Nu maar hopen dat het helpt!

Aloha; Hoe was het vandaag bij de fysio?

Nennie: Super, gefeliciteerd met je verjaardag én met je goede echo :D

Loth: Jij ook gefeli met je mooie echo!

Danilo: Wat fijn dat het ziekenhuis zo meedenkt met je! Dat mag ook wel, maar dat ze dat dan doen , is nog een tweede...

Nettie: Gefeliciteerd!

Ose: Gefeliciteerd!

Nursie: Mooi!!!

Princes: Gefeliciteerd :D

Fietje: Jij ook al een goede echo, super!

Nekplooimeting: wij doen hem niet, hebben vertrouwen in dit kindje, hebben het bij de andere 2 ook niet gedaan. Lopen geen verhoogd risico.

Share This Page