Uitgerekend in de maand juli van het jaar 2o12

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by vernon, Nov 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pipi

Pipi Actief lid

Nov 4, 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Hebben jullie gisteren allemaal de hele avond volgehouden? Heb zelf op de bank geslapen, net op tijd wakker geworden voor Youp van t Hek!

@Wallie, wat een superleuk idee van je vriend en nog gefeliciteerd!

@Carpediem ,nekplooimeting gaan wij ook doen. Morgen om precies te zijn. Vind het wel spannend. De vorige keer heeft het me echt gerust gesteld. En ik hoop dat dat nu weer zo zal zijn.

2. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    @ lilage: wat bijzonder dat je je frutseltje gevoeld hebt, geniet ervan!!

@ wallie: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag

Nekplooimeting: wij gaan het niet laten doen.

3. tamendon

tamendon Actief lid

Nov 2, 2009
    381
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik meen ook heel af en toe wat te voelen maar na en week laxeermiddel, kunnen het ook heel goed mijn darmen zijn.
    Het kerstdiner was heerlijk maar leverde verstoppingen op en omdat ik een spastische darm heb (en traagwerkende darmen) heb ik normaal medicijnen en die mogen dus niet tijdens zwangerschap.
    Gisteravond hetzelfde gegeten als met kerst partypannen, en weer meteen verstoppingen :(.
    Meer mensen die dit zo erg hebben?

Gewicht@ ik woog 48 kilo en nu 50 dus ik ben aan het aankomen, maar eet ook erg veel en ik kon het wel gebruiken, als ik zo ziek was geweest als sommige hier dan was er niet veel overgebleven hahaha.

Gister en vandaag beide familie's gezien van mij en ze wisten het wel al, maar nu alle felicitatie's en zoveel leuke reacties en dan zit je wel ff op die roze wolk hoor :)

En vanavond lekker op t bankie

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Lilage: Wat bijzonder zeg om je kindje al zo vroeg te voelen! Is het je eerste zwangerschap?
    Ik voel de laatste 2 weken ook af en toe wel plopjes (ben nu bijna 14 weken) en een soort van "bewegingen" in mijn buik, maar naar mijn idee kunnen het net zo goed mijn darmen zijn oid.
    Ze zeggen dat je het bij een tweede eerder kunt voelen dan bij de eerste, maar toch lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ik onze "petit" nu al voel.

Wallie: Wat super zeg! Nog gefeliciteerd!

Aankomen: Ik ben nu 2,4 kilo aangekomen, vind ik prima voor mijn termijn. Ik merk (in mijn vrienden/familiekring) vooral dat mensen die al wat overgewicht hebben veel minder aankomen dan de vrouwen met een "goede" of te lage BMI. En hoe slanker ze zijn hoe meer ze aankomen. Op zich ook wel logisch, zo'n lichaam maakt natuurlijk reserves aan maar ik heb daardoor wel gemerkt dat het vergelijken van de kilo's die je aankomt eigenlijk weinig zeggen.
    Ik heb me er helemaal bij neergelegd: bij mijn zoon ben ik rond de 25 kilo aangekomen (zonder enorm te eten, ik at super gezond) en ging ik dus van 60 kilo naar 85 :cool: Na de zwangerschap en borstvoedingsperiode weer afgevallen en uiteindelijk woog ik weer netjes 62 kilo.

Ik ga er nu ook vanuit dat ik weer rond de 20 kilo zal aankomen. Ik eet gezond, beweeg zo veel mogelijk en verder ga ik lekker genieten en me niet druk maken over de kilo's :)

Zwangerschapscursus: Ik wil wel iets doen, maar ik heb nog geen flauw idee wat. Wel iets hippers dan het gewone suffe zwangerschapsgym :), dat zal echter moeilijk worden hier waar ik woon..

Wij zijn enorm aan het brainstormen over onze toekomst. Ik ben in april/mei klaar met mijn studie, mijn vriend zijn contact bij voetballen loopt dit seizoen af en eigenlijk zijn we het er wel over eens dat we hier niet in het noorden willen blijven. Het liefst gaan we naar het buitenland maar door alle veranderingen in ons leven zullen we dat de eerste jaren nog niet gaan doen. Maar waar willen we dan gaan wonen? Moeilijk hoor!
    We weten 1 ding zeker: niet het noorden maar al helemaal niet naar het westen van het land. We hebben in Vught gewoond en dat beviel goed en verder trekt Nijmegen/Arnhem ons wel.

Druk aan het rondneuzen en zoeken naar informatie dus hihi.

5. lilage

lilage Fanatiek lid

Feb 18, 2009
    1,591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Hey Yummy,
    nee, dit wordt mijn derde kindje.. Bij mijn eerste wist ik het pas zeker bij 18 weken, bij mijn tweede bij 14 en nu dus bij 12...Maar dat verschilt enorm hoor! Ik voel nu een enkele keer per dag iets waarvan ik weet dat het niet mijn darmen zijn...Maar was dit mijn eerste geweest, had ik het zeker niet gevoeld denk ik:)

We zullen het allemaal npg genoeg voelen de komende maanden he haha:D

6. lilage

lilage Fanatiek lid

Feb 18, 2009
    1,591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    wat aankomen betreft staat hier de teller gewoon nog op 0....Dat kan straks alle kanten op! Bij mijn eerste kwam ik ruim 20 kilo aan (maatje walvis :)) bij mijn tweede 14 kilo...Ik hoop stiekem wel meer op dat laatste, maar je hebt gelijk, gezond eten en normaal doen, dan heb je het verder toch niet in de hand!

7. Anjeli

Anjeli Niet meer actief

Jeetje... weer een hoop gemist in een paar dagen!
    En voor iedereen natuurlijk de beste wensen voor het nieuwe jaar!
    Maar hier een update: we hebben de termijnecho gehad en de uitgerekende datum blijft 15 juli. De nekplooimeting was gelukkig helemaal goed!

8. me83

me83 Niet meer actief

iedereen de beste wensen!! op een gezond kindje!:D

hier gekeken al voor zw schaps cursussen.. denk dat ik wil gaan zwemmen.. is hier vlakbij en voelt vast heel fijn als je behoorlijk uit de kluiten gewassen bent op het einde.. lekker dobberen dus!

miss na de bevalling een cursus babymassage.. lijkt me leuk om nog meer samenmomentjes met je baby te kunnen maken.. en lekker je kindje kunnen voelen en strelen.. zal vast rustgevend zijn!

16 feb de 20 weken echo.. klinkt nog zo ver weg.. maarhet gaat soms best snel.. volgende week al 14 weekjes.. snel maar even afspraak maken voor de pretecho:D

hebben jullie al besloten of jullie gaan trouwen,registeren of alleen erkenning aanvragen en waarom? ben best nieuwsgierig hoe anderen dit doen gezien ik nog wel twijfel wat het beste is.

9. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Goodmorning!

Wil even iedereen met afspraken veel plezier wensen :)

gewicht: Denk dat ik in totaal weer zo'n 7 tot 10 kilo zal aankomen. Ik heb reeds een beetje overgewicht. Zo'n 10 kilo mag er eigenlijk wel af. Na de bevalling zal ik eens een poging wagen denk ik. Al zit ik niet zo met mijn gewicht. Ik heb niet een extreem dikke buik of dikke kont ofzo... (broekmaat is maatje 40), maar wel brede schouders en voornamelijk grote borstomtrek (maatje 46 bloesjes heb ik bv nodig om het eroverheen te trekken) dat lubbert dan ook weer om de rest van mijn lichaam ongeveer... dus goed passende kleding vinden is een kriem.

10. tayaro

tayaro Actief lid

Aug 13, 2011
    421
    0
    0
    hoi Dames!

De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! dit jaar veel lieve baby's in onze armen!!

@Gewicht: bij zoonlief ruim 20 kilo aangekomen, van 63 tot boven de 80 (daarna ben ik niet meer op de weegschaal gaan staan). nu ong ,05 aangekomen. Vind het nog netjes maar weet dat het nog gaat komen.......

@Trouwen/partnerschap. Wij zijn getrouwd dus hoeven er verder niet voor te regelen. Ik wilde graag getrouwd zijn voordat er kinderen waren. 1 omdat alles dat geregeld is rondom gezag e.d. en ten tweede omdat ik dan ook mijn mans naam mag dragen en we dus allemaal hetzelfde heten. In dat opzicht beetje ouderwets. Het is gewoon super praktisch om dezelfde achternaam te hebben. Althans dat vind ik dan ;)

@zwangerschapsgym.... ja ik wil ook iets gaan doen, een beetje mijn conditie bevorderen. Heb ik bij zoonlief niet gedaan en het viel toen hartstikke tegen hoe "actief" ik kon zijn na de bevalling. En misschien ook een beetje tegen het heel erg aankomen zoals ik bij mijn zoon heb gehad.

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Goedemorgen allemaal!

Wij hebben toevallig net besloten dat we voor het geregistreerde partnerschap gaan! Willen over een paar jaar graag gaan trouwen (met een grote bruiloft waar we nog even voor moeten sparen ;)).
    We hebben net gebeld en hebben aanstaande donderdag een afspraak voor de ondertrouw. Hadden alle documenten (uittreksels) al in huis dus het kan lekker snel.

Ook heb ik me zojuist opgegeven voor zwangerschapsyoga én hebben we aanstaande zaterdag de geslachtsbepalende echo! :$ Enorm vroeg maar volgens de echoscopiste kunnen ze het vanaf 14 weken al zien en mocht het nog onduidelijk zijn dan mogen we de week erna gratis weer terugkomen.
    Ben benieuwd haha.

12. Meandor

Meandor Bekend lid

Jan 9, 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Goedemorgen dames! :D Heb heel wat bij te lezen en schrijven merk ik wel. Was het hele weekend druk. O&N, familiebezoek, laminaat gekocht, en druk geklust op de toekomstige kamer van mn dochter. Niet heel veel tijd om het hier bij te houden dus.. dit gaat een flinke inhaalslag worden!
    Heb vnnacht trouwens zo naar gedroomd. Ik rende de marathon en een paar honderd meter voor de finish kreeg ik ineens een miskraam. Werd heel raar wakker.. maar goed, ik zou NOOIT een marathon lopen, hou het bij 10km, dus heel realistisch was het niet! ;)

Yummy: Zag op FB dat jullie ook al druk met de kinderwagens zijn, wat een gedoe he? Waarom zijn die krengen zo duur? Naja, de mooie dan ;)
    Ben benieuwd naar de echo, dat het zo vroeg al kan, onvoorstelbaar! Heb het idee dat we nog maar net zwanger zijn!!
    Tamendon: Gefeliciteerd met jullie verloving!
    Wallie: Nog gefeliciteerd.. en wat ontzettend leuk om zo verrast te worden, heel mooi!!!
    Vlinder: Wat heerlijk dat je je kindje zelf hebt kunnen horen!!

Cursus: Bij de eerste gezwommen en dat beviel zo ontzettend goed! Daarna met een groot deel van die meiden ook doorgegaan met babyzwemmen.. misschien deze keer ook maar twijfel nog. Mn vriend is ontzettend druk en dan iets plannen is gewoon moeilijk, vooral met een peuter erbij.. moet maar eens zien!
    Aankomen: Sta nog steeds op 65 kilo. Niks erbij dus. Bij dochter 15 kilo aangekomen en hoop dat het nu ook weer zo blijft ;)
    Nekplooimeting doen we niet.. Als het kindje Down zou hebben laat ik het niet weghalen, dus zie geen reden om de nekplooimeting te doen..
    Oud en Nieuw: Met een groep bij vrienden gezeten, wonen vlak bij de vliegbasis en daar mooi uitzicht op het vuurwerk. De hele avond spelletjes gedaan, het logospel, ontzettend leuk!! Echt een aanrader. Was pas om 4 uur thuis, pfff.. niet verwacht!

13. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    Goedemorgen dames!

Iedereen een gelukkig nieuw jaar, dit gaat ons jaar worden met allemaal een mooi gezond babietje in de armen he? Daar gaan we voor!!

Ik heb eindelijk alles bij gelezen maar moest vanaf de kerstdagen terug lezen dus heb niet alles onthouden, jeetje wat was er weer veel geschreven.
    Maar wat een goed nieuws allemaal! Goede echo's, vernon een huisje, misselijkheid die bij de meesten afneemt, beweeglijke kindjes, groeiende buikjes en een verloving! Super!

Hier alles rustig, alle gekkigheid is eindelijk weer achter de rug. Oud en nieuw lekker thuis gevierd, jamie is de hele avond op gebleven en ging na het vuurwerk en een glas 'champagne' (appelsap) om 1 uur pas op bed maar hij heeft de hele avond genoten en was gister gewoon goed te spreken:)
    Verder heb ik de dag na kerst een maxi cosi gekocht!:) jeetje wat zijn die dingen duur! Hier in engeland is maxi cosi niet het nummer1 merk en de andere merken stoeltjes liggen meestal onder de 100pond (net over 100 euro) maar ik moest en zou de maxi cosi pebble hebben:p kostte me gewoon 150pond! Dat is rond de 180 euro! Kosten ze ook zoveel in nl.? Had het er wel voor over trouwens, met jamie alle grote en dure dingen 2e hands gekocht en nu toch liever ook wat nieuwe dingetjes.. En ben er zo blij mee:)
    Verder kan ik de beeb ook al een weekje ongeveer voelen maar wist het nog niet helemaal zeker. Sinds gister overtuigd dat het toch echt de baby is:) dat is ruim 2,5 week sneller dan bij mijn vorige zwangerschap.

Oh en wij zijn ook niet getrouwd, is er nog niet van gekomen en wordt ook nog een hele opgave aangezien we dan moeten kiezen in welk land het het handigst is, hoe te doen met gasten enz enz. Maar af en toe was het wel makkelijk geweest. Als ik alleen met jamie naar nl. Vlieg word ik 9 vd 10x door die snotaapjes op schiphol (en dat zijn het echt, jochies van een jaar of 19 die denken dat ze heel cool zijn omdat ze voor de marechaussee werken) gestopt om te bewijzen dat jamie wel echt mijn zoon is. Zeer irritant. Moet dus altijd zijn geboortecertificaat mee slepen:(

Maar goed, ik lig nog heerlijk op bed, ga er maar eens uit denk ik:p

14. Meandor

Meandor Bekend lid

Jan 9, 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Marije: Ik denk dat het qua prijs niet veel scheelt, zag laatst dat ze bij babypark 190,- zijn.. Je hebt gewoon dure smaak ben ik bang ;) Wat is trouwens het verschil tussen een gewone maxicosi en die pebble?

Iemand hier die mij uit kan leggen wat het verschil is tussen isofix en cabriofix? We hebben een 3deurs auto, en al de autostoel van mn dochter achterin, dus zo'n klikding lijkt me bijna wel noodzakelijk.. kom er alleen niet helemaal uit hoe het precies zit!

15. mare

mare Actief lid

Oct 12, 2010
    197
    0
    0
    Nog een gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal! Dat we allemaal maar een heel gezond kindje mogen krijgen.

Cursus: ik ga naar zwangerschapszwemmen. Het lijkt me echt heerlijk, beetje dobberen in het water.

Trouwen oid: wij zijn al getrouwd dus hoeven hier niets voor te regelen. Wij wilden ook graag dezelfde achternaam hebben en alles goed geregeld hebben.

Nekplooimeting: hebben wij niet gedaan omdat we toch niets met de uitslag zullen doen.

Gewicht: ik ben nu al 3 kilo aangekomen! O.a. Doordat ik nu al ruim 5 weken In de ziektewet zit en op bed of bank lig. I.c.m. De decembermaand is dat geen goede combi. Ik moet echt nu wat aan mijn conditie gaan werken.

Sorry, maar de rest ben ik vergeten..... Geen desintresse gelukkig maar iets met zwanger zijn..... ;)

16. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    De pebble is nieuwer dan de cabriofix.. (Dat zijn de enige 2 die ze hier hebben) isofix betekend dat je hem in je auto vast kan klikken, niet alle auto's hebben dit, wij hebben een bmw uit 2002 die dit bijv. Niet heeft maar sm heeft een seat uit 2005 die dit wel heeft. Als je geen isofix hebt dan zet je de autostoel gewoon vast met de gordel. Maxi cosi cabriofix is gewoon een naam en kan je volgensmij op een onderstel vastmaken maar dit hoeft niet. Snappie?:p

17. Loth

Loth Bekend lid

Nov 2, 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Iedereen de beste wensen. Dat 2012 maar een mooi jaar voor ons mag worden! Over een maand of 6 zijn we allemaal een baby'tje rijker!

Oud en nieuw bij vrienden gevierd. Was niks aan. Een aantal mannen raakten aangeschoten en dat vind ik zo verschrikkelijk. Ik ben om half 2 naar bed gegaan. Kan ook komen, omdat de alcoholvrije wijn niet te pruimen was, haha.

Tamendon, gefeliciteerd met jullie verloving. Wij zijn al getrouwd, dus geen geregel omtrent gezag e.d.

Ik ben nog niets aangekomen gelukkig. Ik heb al een BMI van 28, dus ik hoop echt dat het binnen de perken blijft. Moet ik wel eens stoppen met snoepen...

Cursus, ik weet het niet. Pilates werd me aangeraden, zeker omdat het door een bekkenfysio wordt gegeven. Er is een wachtlijst, dus ik moet me dan nu al aanmelden. Ik denk er deze week nog even over na.

Fijne dag!

18. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    volgens mij kan je bij de ene alleen groep 1 maxi cosi's klikken.. en bij de andere groep 1 en 2.. heb je dus langer wat aan...

en de pebble is volgens mij een luxere versie met geluidjes stoeltje vastklikt enz enz in een prenatal folder stond het duidelijk uitgelegd welke stoeltjes waarop paste ik zou het er eens even bijzoeken en hier delen..

@cursus.. heb al even gegoogled maar heel veel aanbod is hier niet.. zwemmen lijkt me heerlijk maar is een stuk verderop dus nog even bekijken.. verder werd door me bekkentherapeut yoga aangeraden omdat veel yoga houdingen ook bekkenontlastent zijn en een goede ademhaling tijdens de bevalling ook bekkenpijn kan schelen. verder wil ik eens zoeken naar haptomie lijkt me gewoon heel leuk om te doen!!
    hier in het dorp heb je alleen zwangerschapsfitness maar dat is alleen voor mensen die al topsport gewend zijn haha

@echos, volgens mij zijn er vandaag best wat controles en nekplooimetingen toch? succes in elk geval!!

ik merk trouwens dat ik wat sneller zwart voor me ogen word laatste dagen.. nu las ik dat dat bij het termijn hoort.. meer dames hier 'last' van?

@verstopping, weet niet meer wie het vroeg.. ik heb er dus al vanaf het begin last van samen met koliekaanvallen die steeds erger worden, ga er donderdag bij nieuwe gyn ook maar weer om vragen. verga echt van de pijn dan. ik eet al vezels en activia en pruimen en al dat meer maar werken doet het niet.. ik ga 1 keer in de week naar de wc. soms tussendoor maar dit is niet noemenswaardig.

19. Meandor

Meandor Bekend lid

Jan 9, 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Aloha: Jammer dat je niet dichter bij Leeuwarden woont! Konden we gezellig samen zwemmen! ;) Er is hier een soort fitnes voor vrouwen met BI, wordt gegeven door een fysiotherapeut, doet een goede vriendin van me en schijnt ook heel goed te zijn.
    En wat dat zwart worden betreft, heb ik ook erg veel last van. Vooral met opstaan, moet vaak gewoon weer gaan zitten.. komt misschien doordat je zoveel meer bloed hebt.

Nog meer mensen die ook constante hoofdpijn hebben? Ik vind het wat eng. Bij mn dochter had ik het ook, later pas, en toen bleek het door mn hsyterisch hoge bloeddruk te komen..

Maxicosi: Moet maar eens even langs de babydump ofzo, eens kijken wat ze daar te vertellen hebben. We hebben nog even de tijd! ;)

20. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    jaa leeuwarden is dichtbij maar toch ver weg via de geweldige infrastructuur hier in friesland haha
    maar wie weet hoe fit ik straks ineens ben.. ;) ik moet volgens mij naar oosterwolde voor zwemmen ook babyzwemmen is alleen daar.. en dat is al een stuk die kant op haha

ik denk inderdaad ook dat het door het meerdere bloed komt en het pompen van ons hart naja even mee leren omgaan en langzaam bewegen ;) hier ook hoofdpijn trouwens dus wellicht dat het met elkaar te maken heeft? bloeddruk meer bloed hoofdpijn zwarte vlekken..? klinkt logisch.. ik moet donderdag weer naar het zkh dan vraag ik het wel even na.

ik moet hier ook nu eens serieus gaan kijken naar kraamzorg.. heb zoveel dingen uitgesteld merk ik haha iemand tips waar op te letten?

Share This Page