Ik ook niet, kan alleen op mn zij liggen en na een tijdje gaat mn heupbot pijn doen op mn rug voel ik de baby dus echt op alle ingewanden drukken dus dat ligt niet fijn en op mn buik wil gewoon echt niet meer plus dat ik dan bang ben dat ik de baby plat druk Oh en mijn pebble heeft geen muziekjes of geluidjes hoor alleen een hoofdsteuntje en een extra inlegkussentje bij de billen voor als ze net geboren zijn dat ze niet zo diep weg zakken. Maar verder is het gewoon een andere, nieuwere maxi cosi..
Bevallings- & Afsprakenlijst Juli 2012! Uitgerekende datum: 01 juli - Mm7 (3e kindje) 02 juli - Me83 (1e kindje) 03 juli - Yummy (2e kindje) 03 juli - Lefbekkie (3e kindje) 04 juli - LuckyBlue (2e kindje) 05 juli - Sassie81 (1e kindje) 06 juli - Sweetmarije (2e kindje) 07 juli - Red88 (2e kindje) 07 juli - Loth (1e kindje) 08 juli - Daantje30 (...) 09 juli - MirandaV (...) 10 juli - Poemi (2e kindje) 10 juli - vernon (1e kindje) 11 juli - Pavera (2e kindje...) 11 juli - Rosemarie ( 1e kindje) 11 juli - Aloha (1e kindje) 12 juli - Fietje86 (1e kindje) 12 juli - Amse (2e kindje) 12 juli - Mare (1e kindje) 13 juli - LittleOne80 (3e kindje) 14 juli - Meadra (2e kindje) 14 juli - Lilage (3e kindje) 14 juli - Jo1984 (1e kindje) 15 juli - Maudje (3e kindje) 15 juli - Pipi (2e kindje) 15 juli - Kaatje1985 (1e kindje) 15 juli - Anjeli (1e kindje) 15 juli - Pindanootje (niet de 1e) 16 juli - Ameera (1e kindje) 17 juli - Carpediem2010 (2e kindje) 17 juli - tamendon (1e kindje) 18 juli - Tayaro (2e kindje) 18 juli - Wallie81 (1e kindje) 18 juli - December (1e kindje) 18 juli - Vlinder13 (1e kindje) 20 juli - Summer1983 (1e kindje) 20 juli - sas27 (1e kindje) 20 juli - Labrador (1e kindje) 21 juli - Nursie31 21 juli - InCognito (3e kindje) 21 juli - Grace79 (2e kindje) 22 juli - BabyxButterfly (1e kindje) 22 juli - Ukkie1982 (1e kindje) 22 juli - Mallle (1e kindje) 23 juli - Kiera (1e kindje) 24 juli - Meandor (2e kindje) 24 juli - Seanli (2e kindje) 25 juli - Nennie (1e kindje) 26 juli - Cybi (2e kindje) 26 juli - Ose (1e kindje) 28 juli - Princess79 (1e kindje) 28 juli - mejosje (2e kindje) 28 juli - Kayke (1e kindje) 30 juli - Susy Afspraken: 03 jan - Nennie termijnecho 03 jan - Carpediem2010 echo nekplooimeting 05 jan - sas27 3e echo ziekenhuis 05 jan - Aloha nieuwe gyn ander zkh 06 jan - December 3e echo (termijn) 09 jan - Nennie controle VK 09 jan - Meandor tm echo 09 jan - Meandor Conrole VK 09 jan - Sassie81 Controle VK 11 jan - mejosje tmecho 12 jan - Nursie 31 termijnecho 13 jan - InCognito termijnecho 16 jan - Tamendon controle vk 26 jan - InCognito controle gyn 26 jan - Poemi Geslachtsbepaling 26 jan - Labrador Controle VK 30 jan - Nursie 31 speciale hartecho 30 jan - vlinder13 controle vk 30 jan - Loth controle vk 31 jan - sweetmarije speciale hartecho 31 jan - Carpediem2010 Geslachtsbepaling 31 jan - December controle VK 13 feb - Yummy 20 weken echo 13 feb - Sassie81 20 weken echo 15 feb - Sweetmarije 20 weken echo 22 feb - Loth 20 weken echo kleurtjes even teruggezet... heb ook weer moeite met slapen.
Ben ook benieuwd hoe het met kaatje gaat! Ow... zo fout dat ik nu weet dat er ok een easybase systeem is. Nu heb ik het gevoel dat ik dat moet gaan kopen. Dat gehannes met die autogordel om het stoeltje heen... ow ik ga het dus kopen voor juli. Denk dat ik wel even wacht op de mamadagen ofzo bij de prenatal. Zal vast in maart wel weer van start gaan. lief buikje al hettie!
Mejosje.. Ja ze zijn wel ontzettend handig, vooral als je achter geen deuren hebt! Alleen zijn die krengen zo duur!! Hoorde net dat ik er eentje van een vriendin kan lenen, jeej! Hoef ik alleen de maxicosi nog te kopen.. Vind het zo zonde van t geld, helemaal omdat je het relatief kort gebruikt. Maar goed, dat hoort er ook wel weer een beetje bij! Aloha: nog wat kunnen slapen? En hoe ist eigenlijk met de kotserij? Nog knuffel-dates met je wcpot gehad? Hettie: Wordt al een leuk buikje! Mn dochter was om 6:15 wakker.. ik was écht niet blij. Heb nog geprobeerd dr om te kopen met nekkriebels bij mamma in bed (valt ze meestal van in slaap, heel schattig) maar het mocht niet baten.. zit dus al ruim een uur beneden en ben nog half stoned van het slapen! Dit wordt een héle lange dag!
Bevallings- & Afsprakenlijst Juli 2012! Uitgerekende datum: 01 juli - Mm7 (3e kindje) 02 juli - Me83 (1e kindje) 03 juli - Yummy (2e kindje) 03 juli - Lefbekkie (3e kindje) 04 juli - LuckyBlue (2e kindje) 05 juli - Sassie81 (1e kindje) 06 juli - Sweetmarije (2e kindje) 07 juli - Red88 (2e kindje) 07 juli - Loth (1e kindje) 08 juli - Daantje30 (...) 09 juli - MirandaV (...) 10 juli - Poemi (2e kindje) 10 juli - vernon (1e kindje) 11 juli - Pavera (2e kindje...) 11 juli - Rosemarie ( 1e kindje) 11 juli - Aloha (1e kindje) 12 juli - Fietje86 (1e kindje) 12 juli - Amse (2e kindje) 12 juli - Mare (1e kindje) 13 juli - LittleOne80 (3e kindje) 14 juli - Meadra (2e kindje) 14 juli - Lilage (3e kindje) 14 juli - Jo1984 (1e kindje) 15 juli - Maudje (3e kindje) 15 juli - Pipi (2e kindje) 15 juli - Kaatje1985 (1e kindje) 15 juli - Anjeli (1e kindje) 15 juli - Pindanootje (niet de 1e) 16 juli - Ameera (1e kindje) 17 juli - Carpediem2010 (2e kindje) 17 juli - tamendon (1e kindje) 18 juli - Tayaro (2e kindje) 18 juli - Wallie81 (1e kindje) 18 juli - December (1e kindje) 18 juli - Vlinder13 (1e kindje) 20 juli - Summer1983 (1e kindje) 20 juli - sas27 (1e kindje) 20 juli - Labrador (1e kindje) 21 juli - Nursie31 21 juli - InCognito (3e kindje) 21 juli - Grace79 (2e kindje) 22 juli - BabyxButterfly (1e kindje) 22 juli - Ukkie1982 (1e kindje) 22 juli - Mallle (1e kindje) 23 juli - Kiera (1e kindje) 24 juli - Meandor (2e kindje) 24 juli - Seanli (2e kindje) 25 juli - Nennie (1e kindje) 26 juli - Cybi (2e kindje) 26 juli - Ose (1e kindje) 28 juli - Princess79 (1e kindje) 28 juli - mejosje (2e kindje) 28 juli - Kayke (1e kindje) 30 juli - Susy Afspraken: 03 jan - Nennie termijnecho 03 jan - Carpediem2010 echo nekplooimeting 05 jan - sas27 3e echo ziekenhuis 05 jan - Aloha nieuwe gyn ander zkh 06 jan - December 3e echo (termijn) 07 jan - Yummy geslachtsbepaling 09 jan - Nennie controle VK 09 jan - Meandor tm echo 09 jan - Meandor Conrole VK 09 jan - Sassie81 Controle VK 09 jan - Yummy Controle VK 11 jan - mejosje tmecho 12 jan - Nursie 31 termijnecho 13 jan - InCognito termijnecho 16 jan - Tamendon controle vk 26 jan - InCognito controle gyn 26 jan - Poemi Geslachtsbepaling 26 jan - Labrador Controle VK 30 jan - Nursie 31 speciale hartecho 30 jan - vlinder13 controle vk 30 jan - Loth controle vk 31 jan - sweetmarije speciale hartecho 31 jan - Carpediem2010 Geslachtsbepaling 31 jan - December controle VK 13 feb - Yummy 20 weken echo 13 feb - Sassie81 20 weken echo 15 feb - Sweetmarije 20 weken echo 22 feb - Loth 20 weken echo Ik heb ook al mijn afspraken er even bijgezet: 7 januari geslachtsbepalende echo en 9 januari controle bij verloskundige.
Jeetje wat een lijst al zeg! Haha. Is iedereen uit de lijst ook actief op het forum? Anders is het misschien een idee om de meiden die niet actief zijn even een pb te sturen of ze op de lijst willen blijven staan of niet? Hier trouwens vandaag weer een mijlpaal: 14 weken zwanger!
Staan inderdaad wel heel veel mensen in he? Zat er gister ook al naar te kijken en volgens mij is nog niet eens de heft actief hier! Yummy, gefeliciteerd.. ik 11
Meandor: Gefeliciteerd! De lijst: Ja inderdaad. Daarom dacht ik dat het misschien qua overzicht makkelijker is om even een pb te sturen en bij geen reactie of wanneer iemand aangeeft niet mee te kletsen diegene even uit de lijst te halen.
Goedemorgen allemaal! Ben even een paar dagen niet zo actief geweest, was een beetje ziek. Niet heel ernstig, maar heb drie dagen non stop hoofdpijn gehad (begonnen op oudjaarsdag) toen was ik er wel een beetje klaar mee. Vandaag maar weer eens wat doen, wel thuis aan het werk, vanmiddag hebben wij ook weer een echo, toch wel heel spannend weer. Doordat ik ziek was heb ik nog niets op mijn werk verteld, maar dat kwam me nu wel mooi uit omdat het toch fijner voelt om het na deze echo te vertellen. Aloha, nog bedankt voor wat je zei over de goedbedoelde reacties die zullen komen, had ik zelf nog niet echt aan gedacht en altijd goed om voorbereid te zijn. Mooi om al wat buikjes te zien! Ik heb van mezelf niet echt een platte buik en ben zo kort geleden bevallen dat je het nog niet echt ziet. Wel zeggen mensen dat ik er goed uitzie en of ik ben afgevallen (in mijn geval is dat niet slecht), ik ben nog niets aangekomen maar volgens mij is mijn figuur wel een beetje aan het veranderen. Zijn er meer meiden die rond deze tijd zoveel honger krijgen? Ik heb echt het gevoel dat er steeds wat in moet, echt belachelijk. Ik neem wel gezonde dingen hoor, heel veel fruit en een extra volkoren boterham, maar ik blijf maar eten. Wat betreft wandelwagen en autostoel, kan iemand me daar iets over uitleggen? Als ik een losse Maxicosi koop voor in de auto die past dan toch niet standaard ook in een wandelwagen (behalve als ik een Maxi Cosi mura koop?). Ik vraag me af wat ik allemaal precies nodig heb, volgens mij een Maxi Cosi, een isofix basis (dat past in onze Renault uit 2006, die maak je vast op de achterbank en daar klik je de Maxicosi in, toch?), en een wandelwagen met reiswieg en "gewoon" wandelwagen-element", klopt dat? Ik vind het allemaal maar ingewikkeld. Oh ja en dan wil ik mijn kindje ook nog graag gaan dragen, maar dat is weer een ander verhaal. Wat betreft verf, volgens mij is het geen probleem als je de boel goed ventileert (misschien wachten tot het wat lekkerder weer is. ), je hebt geloof ik ook speciale verf voor ledikantjes die niet giftig is als je kind zijn tandjes er in zet. Ik ben ook benieuwd hoe het met Kaatje is en met Vernon? Wat betreft cursussen, ik ga binnenkort eens bellen over zwangerschapsyoga en haptonomische zwangerschapsbegeleiding wil echt iets met mijn lijf gaan doen, ik hoef niet echt een informatiecursus, want ik weet alles nog wel. Wel zou ik graag een borstvoedingscursus gaan doen.
Bevallings- & Afsprakenlijst Juli 2012! Uitgerekende datum: 01 juli - Mm7 (3e kindje) 02 juli - Me83 (1e kindje) 03 juli - Yummy (2e kindje) 03 juli - Lefbekkie (3e kindje) 04 juli - LuckyBlue (2e kindje) 05 juli - Sassie81 (1e kindje) 06 juli - Sweetmarije (2e kindje) 07 juli - Red88 (2e kindje) 07 juli - Loth (1e kindje) 08 juli - Daantje30 (...) 09 juli - MirandaV (...) 10 juli - Poemi (2e kindje) 10 juli - vernon (1e kindje) 11 juli - Pavera (2e kindje...) 11 juli - Rosemarie ( 1e kindje) 11 juli - Aloha (1e kindje) 12 juli - Fietje86 (1e kindje) 12 juli - Amse (2e kindje) 12 juli - Mare (1e kindje) 13 juli - LittleOne80 (3e kindje) 14 juli - Meadra (2e kindje) 14 juli - Lilage (3e kindje) 14 juli - Jo1984 (1e kindje) 15 juli - Maudje (3e kindje) 15 juli - Pipi (2e kindje) 15 juli - Kaatje1985 (1e kindje) 15 juli - Anjeli (1e kindje) 15 juli - Pindanootje (niet de 1e) 16 juli - Ameera (1e kindje) 17 juli - Carpediem2010 (2e kindje) 17 juli - tamendon (1e kindje) 18 juli - Tayaro (2e kindje) 18 juli - Wallie81 (1e kindje) 18 juli - December (1e kindje) 18 juli - Vlinder13 (1e kindje) 20 juli - Summer1983 (1e kindje) 20 juli - sas27 (1e kindje) 20 juli - Labrador (1e kindje) 21 juli - Nursie31 21 juli - InCognito (3e kindje) 21 juli - Grace79 (2e kindje) 22 juli - BabyxButterfly (1e kindje) 22 juli - Ukkie1982 (1e kindje) 22 juli - Mallle (1e kindje) 23 juli - Kiera (1e kindje) 24 juli - Meandor (2e kindje) 24 juli - Seanli (2e kindje) 25 juli - Nennie (1e kindje) 26 juli - Cybi (2e kindje) 26 juli - Ose (1e kindje) 26 juli - Susy (3e kindje) 28 juli - Princess79 (1e kindje) 28 juli - mejosje (2e kindje) 28 juli - Kayke (1e kindje) Afspraken: 03 jan - Nennie termijnecho 03 jan - Carpediem2010 echo nekplooimeting 05 jan - sas27 3e echo ziekenhuis 05 jan - Aloha nieuwe gyn ander zkh 06 jan - December 3e echo (termijn) 07 jan - Yummy geslachtsbepaling 09 jan - Nennie controle VK 09 jan - Meandor tm echo 09 jan - Meandor Conrole VK 09 jan - Sassie81 Controle VK 09 jan - Yummy Controle VK 11 jan - mejosje tmecho 11 jan - Susy termijnbepaling 12 jan - Nursie 31 termijnecho 13 jan - InCognito termijnecho 16 jan - Tamendon controle vk 26 jan - InCognito controle gyn 26 jan - Poemi Geslachtsbepaling 26 jan - Labrador Controle VK 30 jan - Nursie 31 speciale hartecho 30 jan - vlinder13 controle vk 30 jan - Loth controle vk 31 jan - sweetmarije speciale hartecho 31 jan - Carpediem2010 Geslachtsbepaling 31 jan - December controle VK 13 feb - Yummy 20 weken echo 13 feb - Sassie81 20 weken echo 15 feb - Sweetmarije 20 weken echo 22 feb - Loth 20 weken echo Heb mijn uitgerekende datum even gewijzigd. was bij de echo namelijk een paar dagen verder dan gedacht
MaedrA: Je kunt een maxicosi bijna altijd wel op de kinderwagen bevestigen.. je hebt daar wel speciale adapters voor nodig. Het is inderdaad een behoorlijk ingewikkeld verhaal.. ik zou als ik jou was gewoon naar een grote babyzaak gaan, kunnen ze het allemaal prima uitleggen! Bedankt voor het verfadvies, kan ik in de lente buiten aan de slag! Dragen: Maedra zei het al, lijkt me fijn om de baby straks ook in een draagdoek te hebben.. maar is dat niet bloedheet in de zomer? Ben sowieso anti babybjorn, onding, en zo erganomisch als een deurmat.. Maar een draagdoek lijkt me zo warm. Iemand hier ervaring mee? Lijst.. Ja yummy ben het met je eens.. Ga jij het op je nemen of wil je de taken verdelen? Het zijn dr nogal wat! Met vernon gaat het volgens mij goed. Zie dr heel af en toe op facebook. Ze heeft een huisje in groningen waar ze ergens deze maand in kan. Ze zit nu alleen ergens waar ze amper internet heeft dus vandaar dat het zo stil is
Jaa, ik ga me maar eens goed laten voorlichten over een paar weken (durf nog niet zo goed echt grote aankopen te doen ). Wat betreft de lijst, ik weet niet of ik het al eerder heb voorgesteld, maar met de oktober 2011-mama's hadden we een apart topic voor de lijst (ook in dit subforum), dat scheelt scrollen in het praattopic en je hebt altijd de laatste versie voor je neus. Is dat misschien hier ook een idee?
De lijst: Ik wil die taak best op me nemen hoor Meandor, maar wilde eerst even weten wat de rest hier er van vindt Ik heb onze zoon ook veel gedragen (mei tai en een geweven en een rekbare doek) en dat was echt super. Vooral de mei tai vond ik erg fijn. Heb ook nog een ring sling gehad maar die vond ik soms iets minder (een beetje zwaar op 1 schouder). Ik hield niet zo van doeken met heel veel stof (dus van die wikkeldoeken enz), dat benauwde mij altijd en dan zag je ook niets meer van mijn kleding oid haha. Ik vond de mei tai super, ook zomers. Helemaal niet warm oid. Je hebt veel stofjes speciaal voor de zomer wat geweven doeken betreft. Ook ideaal voor de zomer. Dit is trouwens ook de reden waarom ik soms twijfel over de aanschaf van een (dure) kinderwagen. Ik weet namelijk dat ik ook veel zal dragen en dat dat zoveel makkelijker is dan steeds die hele kinderwagen mee te slepen..
Ik loop nu trouwens de lijst even bij langs qua wie voor het laatst iets gepost heeft. Wat vinden jullie de grens ongeveer wat het laatste berichtje gepost betreft? Er zijn een hoop meiden die bijvoorbeeld begin december voor het laatst iets gepost hebben hier, zullen we die ook een berichtje sturen? Ook zijn er een aantal die uberhaupt maar 1 berichtje hebben gestuurd.
Heb niet veel geslapen vannacht heel vreemd maar Ik kon alleen maar aan poetsen denken hahahaha Vind het een goed idee van meadra met een apart topic voor de lijst. Bij de nov 2011 meiden hadden we trouwens een kleine wire ernaast met bevallijst afspraken en buddy list. Iedereen werd gekoppeld aan iemand en die wisselde tel nrs uit voor als er nieuws was. De mensen pben vind Ik een goed idee. Hier nog wel misselijk soms maar niet meer noemenswaardig gespuugd paar keer kleine beetjes als in laatste happen enz maar geen complete maaltijden meer gelukkig