ik zal sowieso wachten tot de eerste echo als je deze voor de 12 weken hebt. het is erg pijnlijk overal heen te moeten bellen als het niet goed gaat. stukje zelfbescherming dus voor het geval dat.
Gaan jullie eigenlijk ook je zorgverzekering aanpassen nu je zwanger bent? Ik wil koste wat het kost in het ziekenhuis bevallen. Zie er zo tegenop. Ik neem mijn polis mee naar de vk en ik vraag haar om advies..... Of is dat raar?
@kaatje.. is toch niet raar!! is juist verantwoord vind ik dat je er al mee bezig bent.. je wilt toch hetbeste voor jezelf en je kindje zonder onnodige kosten.. ik ben zelf aanvullend verzekerd.. volgens mij krijg je dan best veel vergoed.. dacht ook grotendeels de bevalling.. zit bij ohra.. ikzelf ga ook pas na de 12 weken echo kraamhulp ed regelen en kijken voor een opvanghuis ed.. en kijken voor een schooltje.. tegenwoordig moet je er vroeg bij zijn.. wat hebben jullie allemaal voor kwaaltjes? ikzelf in de avond last van me buik. en soms misselijk.. maar niet spugen ofzo.. en kan wel goed eten en redelijk naar de wc gelukkig .. maar wel opgezette buik al..en veel koud..en me tepels... poeh... ga door het plafond als je er langs gaat ahahahh.. erg op spanning..
Ik zit bij DSW en daar moet je minimaal 9 maanden al extra verzekerd zijn voordat je in aanmerking komt voor een gedeeltelijke vergoeding bij bevallen in ziekenhuis. Dit om tegen te gaan dat mensen zich tijdelijk extra verzekeren als ze eenmaal weten als ze zwanger zijn. dus dat zal je wel even moeten nakijken.
Hoi allemaal!! Hier een druk weekend achter de rug, manlief is vandaag jarig en dat hebben we gister gevierd. Flesje alcoholvrije rose gekocht, om voor de buitenwereld nog wel even de "schijn" op te houden. We hebben inmiddels wel mijn ouders ingelicht en mijn schoonmoeder, met de rest wachten we nog tot de 12/13 weken. Ik las net een stukje over een binnenpretje. Ik had dat vandaag ook. We stonden bij de bakker en de verkoopster vroeg aan mijn zoontje of hij een schoentje wilde plakken voor sinterklaas. Daarna vroeg ze ook of we nog andere kindjes hadden om te maken. Waarop wij dus netjes nee knikte..... Ze reageerde hierop door te zeggen: wil jullie niets aanpraten hoor.... Ze moest eens weten hihi Hier af en toe ook twijfels, er weinig klachten...... dus ook wel weer de onzekerheid! Maar we blijven positief! @alle nieuwe meiden: Welkom!!! en gefeliciteerd!
hee meiden Mag ik met jullie meekletsen? Ik heb afgelopen donderdag getest, uitgerekent 19 juli. Ik heb een dochter van 21 juli 2010 Groetjes Eline
Gefeliciteerd alle nieuwe zwangeren!! Ben even 1 dag niet op het forum geweest en had al aardig wat bij te lezen.. @Tayaro, gefeliciteerd met je man! Wij hadden ook een feestje thuis. Ik kon het nieuws echt niet meer voor me houden en heb het gewoon maar geroepen. Nu weten behoorlijk wat mensen het dus... Ik heb de afgelopen 2 dagen weinig klachten gehad, gelukkig ben ik niet de enige als ik het zo lees. Maar nog wel hongerig en gevoelige borsten, opeens niet meer misselijk, vreemd. Morgen komt moeders voor moeders, krijg ik dus weer een test @aloha, lijkt me schrikken opeens veel pijn 's nachts, gelukkig was het niets! @sweetmarije, is je zieke thuis alweer beter?
shit.... heel bericht getypt, valt mijn browser weg. Zucht..... :x Nou goed, morgen op vakantie dus ik ga zo lekker mijn bedje in. Kom na mijn vakantie wel bijkletsen!!
Welkom alle nieuwe dames Wij hebben het al onze naaste familie verteld, omdat, mocht het fout gaan, ik juist wil dat iedereen die me dierbaar is het weet, kan die steun jusit goed gebruiken.. Maar we gaan er vanuit dat alles goed gaat natuurlijk Vandaag het 1e (en laatste tot de echo) pakje gekocht. Een witte teddy all-in-1 voor volgend najaar, zo schattig! Moest gewoon 'iets' kopen. @ons zieke moppie; hij is vrij vrolijk overdag, zit alleen onder de waterpokken en gisternacht kon ie niet slapen omdat ie zo'n jeuk had en heeft mij de hele nacht bezig gehouden. Hopelijk gaat het vanaf nu weer beter en is ie er over een paar dagen vanaf! Ik denk dus dat ik ook heerlijk vroeg mn bedje in duik vanavond!
Goedemorgen! Ik merk echt dat ik veel te weinig tijd heb om hier te reageren, ik ga beter mijn best doen hoor haha. Gisteren feestje van mijn moeder gehad (ze is 50 geworden). Niemand had door dat ik geen alcohol dronk en familieleden zeiden zelfs "Wat zie je er goed uit!" en dan kijkend naar mijn figuur haha. Terwijl ik me zorgen maakte dat ze misschien iets door zouden hebben! Ik zit nu op mijn telefoon, straks op de computer reageer ik even op iedereen! Vandaag trouwens alweer 7 weken!
Ik heb gisteren via de mail contact opgenomen met een kraambureau hier in de buurt. Deze mevrouw mailde eigenlijk direct terug dat het goed was dat ik zo vroeg kwam omdat we hier (regio zuid) in de vakantie zitten. Er zijn dan mensen op vakantie en dus kunnen ze minder zorg verlenen.
Goedemorgen allemaal, Ik ben sinds vannacht ineens zo misselijk. Blegh!!! Heb wel wat kunnen eten vanmorgen, maar vraag niet hoe! Werk ze!
Loth: Hier nog iemand die ineens heel misselijk is. Het begon vorige week en ik merk dat het iedere ochtend erger wordt Blegh! Gember zou trouwens helpen en vitamine b6 (of was het nou b16, als dat überhaupt bestaat? haha) helpen. Het is het proberen waard! Ik heb me vandaag ziek gemeld. Ben echt kapot, moe en kon vanochtend echt mijn bed niet uitkomen. Lekker een rustig dagje. Wel net foto's gevonden van mijn eerste zwangerschap. De kleine buik was met 20 weken zwangerschap De grotere buik met 39 weken (2 dagen voor de bevalling!) Wat een verschil he
Zorgverzekering: Wij gaan die eens extra goed onder de loep nemen voor komend jaar, hebben onszelf daar al 2 zwangerschappen eerder mee in de vingers gesneden Sommige zorgverzekeraars vergoeden ook (een deel van) een zwangerschapscursus, misschien een idee om daar naar te kijken? Kwaaltjes: Weinig last, al begint de misselijkheid op te komen. Daar ben ik wel bang voor; had vorige keer HG, een week in het ziekenhuis gelegen en veel afgevallen, dat hoop ik niet nog een keer mee te maken! Tayaro: Wat grappig, zo'n momentje in de winkel he Eline: Welkom en gefeliciteerd! Wat grappig dat je bijna gelijk uitgerekend bent met de verjaardag van je oudste! Sweetmarije: Beterschap met je kleine mannetje! Loth: Sterkte ! Yummy: Zo grappig he, om die buiken weer terug te zien Ben benieuwd hoe huge ik nu ga worden Sterkte met je misselijkheid!
Bevallings & Afspraken lijst Juli 2012! Uitgerekende datum: 01 juli - Linda009 (2e kindje) 01 juli - Djonna (1e kindje) 01 juli - Mm7 (3e kindje) 02 juli - Yummy (2e kindje) 02 juli - Me83 (1e kindje) 03 juli - Loth (1e kindje) 04 juli - LuckyBlue (2e kindje) 07 juli - Poemi (2e kindje) 08 juli - Sweetmarije (2e kindje) 08 juli - Daantje30 (...) 09 juli - Pipi (2e kindje) 09 juli - MirandaV (...) 10 juli - vernon (1e kindje) 10 juli - Sassie81 (1e kindje) 10 juli - Kaatje1985 (1e kindje) 12 juli - Fietje86 (1e kindje) 12 juli - Labrador (1e kindje) 13 juli - Aloha (1e kindje) 13 juli - spinnekop (3e kindje) 13 juli - tamendon (1e kindje) 14 juli - Rosemarie86 (1e kindje) 15 juli - Maudje (3e kindje) 15 juli - InCognito (3e kindje) 17 juli - Lilage (3e kindje) 18 juli - Tayaro (2e kindje) 18 juli - Wallie81 (1e kindje) 19 juli - Vlinder13 (1e kindje) 20 juli - Summer1983 (1e kindje) 21 juli - Posh84 (1e kindje) 22 juli - BabyxButterfly (1e kindje) Afspraken: 11 nov - vernon 1e echo 11 nov - Kaatje1985 MvM 11 nov - mm7 1e echo 14 nov - Djonna POP-poli 16 nov - InCognito gesprek gyn + 1e echo 16 nov - tamendon intake 17 nov - Aloha gesprek gyn + 1e echo 18 nov - Djonna 3e echo 18 nov - Linda009 3e echo 22 nov - Sweetmarije VK 22 nov - BabyxButterfly MvM 23 nov - Loth 1e echo 23 nov - mm7 2e echo 24 nov - Loth intake VK 24 nov - LuckyBlue intake VK 25 nov - Yummy intake en echo 28 nov - Poemi intake VK 30 nov - MirandaV intake VK 01 dec - spinnekop 1e echo 01 dec - Daantje30 1e echo 01 dec - Me83 intake VK 05 dec - Kaatje1985 intake VK 05 dec - Pipi 1e echo 05 dec - Vlinder13 intake VK en 1e vervroegde echo in ZH 06 dec - Djonna gyn 06 dec - Fietje86 1e echo 06 dec - BabyxButterfly intake VK 08 dec - Sassie81 1e echo 13 dec - Fietje86 intake VK 14 dec - MirandaV 1e echo 15 dec - tamendon 1e echo 27 dec - vlinder13 officiele termijn echo bij VK mezelf ff toegevoegd bij de afsprakenlijst want daar stond ik nog niet op hihihi. vanmorgen de vk gebeld en 5dec heb ik mn intake en daarna mn eerste vervroegde echo in het ziekenhuis, ivm met mn eerdere miskraam, en 27dec mn termijn echo. heb ook MvM gebeld, vind dat ik daar aan mee moet doen, aangezien t ons geen enkele moeite kost als vrouw en je er andere vrouwen heeeeeeeeeel erg mee kan helpen dus...krijg vandeweek een telefoontje terug voor een afspraak dus ben benieuwd! verder voel ik me eigenlijk nog steeds heel erg goed...soms TE goed denk ik en maak ik me weer zorgen maaja, kan er niks aan veranderen...ben wel moe, en mn (.)(.) af en toe heeeel lichtelijk zeer maar verder niks...miet misselijk of uiets dergelijks dus, afwachten maar... liefs vlinder...
Incognito: Ja echt super leuk om die buiken weer eens te zien haha. Ik bereid mezelf er maar op voor dat het deze zwangerschap waarschijnlijk veel sneller zal gaan qua groeien. Zorgverzekering: Hier zit ik ook mee in mijn maag! Heb op dit moment AnderZorg (lekker voordelig), maar ik heb het idee dat dit niet zo'n goede verzekering is als je zwanger bent/bevallen bent. Zit dus ook na te denken om over te stappen. Maar ik moet nog uitrekenen of het qua verschil in maandlasten en hoeveelheid vergoedingen wel echt "voordeliger" is om over te stappen. Want ik weet dat mijn premie maandelijks echt véél hoger zal worden. Dat x12 moet natuurlijk wel een lager bedrag zijn dan wat ik anders zou moeten betalen (aan bijv. eigen bijdrage kraamzorg, kraampakket enzovoort) als ik bij mijn huidige verzekering zou zijn gebleven. (Snappen jullie het nog een beetje? Haha)
Ik lees net in een ander topic dat ik waarschijnlijk door mijn BMI in het ziekenhuis moet bevallen... Ik hoop maar dat de baby wat vetjes wegvreet!
incognito en lilage, nog thnx voor jullie reacties op mijn niet klachten lief van jullie!!! ik probeer zeker ook te genieten maar is ook moeilijk ivm met mijn vorige MA...maar heb wel een goed gevoel gelukkig deze keer...wist ook al 5 dagen voor mn NOD dat ik zwanger zou zijn...werd snachts wakker en wist t gewoon, heel raar hahaha. zorgverz; hier zit ik bij cz, blijf daar ook bnij heb me altijd goed verzekerd gevoeld, en volgens mij kwijg ik redelijk wat vergoed bij een hoop dingen en anders tja dan betalen we tocg gewoon, geeft ook niet vind ik... leeftijd, ik ben 26... liefs vlinder
Mag ik vragen wat jouw BMI is? En waar heb je er iets over gelezen? Je mag me ook pb'en als je t hier niet zo wilt neerzetten! Ik loop namelijk een beetje met die vraag. Vanaf hoeveel moet ik naar het ziekenhuis. Ik ben verzekerd bij VGZ. Ik krijg vanaf 1-1-12 het gezinspakket erbij. Dan ben ik goed verzekerd.