Uitgerekend in de maand juli van het jaar 2o12

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vernon, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Ik maak me sowieso niet zo druk over dat aankomen.. haha.. was binnen no-time alles weer kwijt, en meer, vooral door de borstvoeding denk ik.. ideaal!! :)

Hoe staan jullie daar tegenover trouwens.. borst of flesvoeding?

2. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Voor mij wordt het flesvoeding, heb ik bij mijn dochter ook gegeven

3. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Joehoe! Ik ben 13 weken vandaag :D

Carpe: Hoe is het gesprek gegaan?
    Ik lees het al... Wat vervelend :( Nou, maandag dus gewoon bellen dat je je nog steeds niet goed voelt en donderdag idem.

Meandor: Wat een geweldig leuk cadeautje! Kijk, dat zijn nou nog eens vriendinnen die je een cadeau geven waar je wat aan hebt :D
    Oh heeeeeeeeeeeerlijk, woon je niet in de buurt? kom ik ff een bonbonnetje bij je halen, zaaaaaaaaalig!

Fietje: Wat fijn dat je het hartje gehoord hebt :D

Lilage: Dankjewel :)
    Jij wel al een heeeeeeeele mooie beebbuik, wauw!

Yummy: Ik zou nooit meer dan de helft van de nieuwprijs betalen. Is dat een richtlijn voor je?

SweetMarije: Jeetje, wat moet je lang wachten op die 2e afspraak.... Ik ben al vaak geweest, maar dat is niet te vergelijken. Normaal ga je hier vanaf de intake elke 4 weken.

Aloha: Ik heb hier telkens inlegkruisjes gebruiukt hoor, bij de oudste 2 ook, geen enkel probleem...

Cybi: Jeetje wat erg meid :(
    krijg kippenvel van de rest van je bericht. Je bent een enorm sterke vrouw, weet je dat wel?
    Heel veel sterkte met de rest van de keuzes die je nu moet gaan maken...

Gewicht: Zit nu op -1 kilo. Er is dus wel alweer wat aan, want zat op -2 kilo ;)

Borst-/flesvoeding: Begin met borstvoeding. Onze kindjes hebben beide koemelkeiwit allergie en lactose intolerantie (van hun mama geërfd) en dan is bv beter. Alleen de jongste is zo gruwelijk allergisch dat hij zelfs de bv niet kon verdragen en na 4 verschilllende dieetvoedingen nu eindelijk de goede te pakken heeft. Of ik nr 3 dus borstvoeding kan blijven geven, weet ik helaas niet, wil het wel proberen. De oudste heeft het 10 maanden gehad :)

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hier absoluut borstvoeding. Zoon heeft 15 maanden bv gehad en dat zou ik nu weer graag willen.

5. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Ikzelf ook borstvoeding. Heb bij dochet exact 18 maanden gedaan (zat ook in de luxepositie dat ik niet werkte) en was ideaal, zo makkelijk.. heb precies 18 maanden na haar geboorte een flinke aanreiding gehad waardoor ik niet meer kon voeden, dus toen was het ook klaar..
    Nu ook zeker weer van plan om dr voor te gaan, hoop dat het weer zo gaat als bij mn eerste.

IC: Woon in Leeuwarden.. dus zou maar opschieten, zijn bijna op! ;)

6. mare

mare Actief lid

12 okt 2010
    197
    0
    0
    Ik ga ook borstvoeding proberen. Ik heb goede hoop dat het gaat lukken aangezien onze kraamverzorgster ook lactatiedeskundige is. Mocht het echt niet gaan kan ik altijd nog op kv overstappen.

7. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Een lactatiekundige als kraamzorg? Wat een luxe!!!

8. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Mijn kraamverzorgster vroeg meteen waarom we geen flesjes in huis hadden, en in het ziekenhuis hadden ze geen benul van aaleggen.. Terwijl het begin zo belangrijk is.. gelukkig zelf naar cursus geweest en veel over gelezen..

9. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Wat vervelend die onzekerheid Cybi! Ik hoop dat jullie toch nog goed nieuws zullen krijgen bij eventueel vervolgonderzoek.

Ik wil graag borstvoeding geven. Ik zie alleen wel op tegen kolven op het werk straks. Als ik alleen zie hoeveel frustratie het ook kan opleveren als het niet goed op gang komt. Alle kraamverzorgsters hier hebben een borstvoedingscertificaat (whatever that may be) en er zit een hulppunt in de wijk hier.

10. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Dan zijn ze op vóór ik bij jou ben, woon in midden-Limburg! :$

11. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Hahahaha.. hmm, is toch maar iets van 3 uurtjes in de auto? Tot vanavond! ;)

12. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Gaan jullie nog een cursus volgen? Ik heb me net opgegeven voor zwangerschapspilates.

13. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Cybi Jeetje meid, wat een rot nieuws zo. Lastige keuze nu of je verder onderzoek wilt of niet. Veel sterkte in ieder geval. Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal gewoon mee.

@Meandor Wat leuk zeg, dat je dat gekregen hebt van je vriendinnen!

@Carpediem Wat een gevoelloze mensen allemaal zeg :( Gewoon goed aan jezelf denken en zeker niet gaan werken als je denkt dat het niet kan.

@Gewicht Vanmorgen gewogen, en ja hoor: al 65,2 kilo :) Ben begonnen rond de 61/62 kilo....

@Borst- of flesvoeding Ik wil wel weer borstvoeding gaan proberen. Bij de eerste is het helaas niet gelukt. Ik kreeg de kleine niet aan de borst (denk dat de vacuum daar ook niet bij geholpen heeft :() en met kolven kwam het niet op gang. Na een week volledig overgegaan op flesvoeding, kleine kwam ook niet aan met de voeding die hij van mij kreeg.

@Cursus Ik denk niet dat ik ergens aan mee gaan doen. Manlief werkt onregelmatig en ik vind het zonde om lessen te moeten missen omdat hij werkt en ik thuis zit met de kleine. Misschien wil ik wel gaan zwemmen. Kan je gewoon meedoen als je wilt.

14. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Cursus: Ik ga sowieso weer een cursus borstvoeding doen, gewoon, wil vriend ook wel graag.. beetje opfrissen kan geen kwaad. Verder dankzij Aloha een leuke zwangerschapsyoga gevonden..! Hier in het ziekenhuis is er ook nog een algemene voorlichting voor zwangere vrouwen & aanhang, heel interessant, over bevallen, kraamweek etc.. dus, genoeg te doen!

15. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Oh damn.. wat ben ik dom. Zit kinderziekenhuis te kijken.. traaaanen bij het zien van een te vroeg geboren kindje. Hmmz.. zappen?

16. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Cursus: ik denk dat ik yoga wil gaan doen, of haptonomie... maar eens gaan kijken ondertussen...

17. mare

mare Actief lid

12 okt 2010
    197
    0
    0
    Gisteren ben ik voor het eerst naar zwangerschapszwemmen geweest. Ik vond het erg leuk en prettig om zo te bewegen.
    Misschien ga ik nog een EHBO cursus voor kinderen doen, ik krijg 75% van het cursusgeld vergoed door de zorgverzekering.

18. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Dat is een goede, zou ook wel een EHBO cursus willen volgen. Zal eens kijken of mijn verzekering hier ook iets van dekt.

Zwemmen heb ik met mijn vorige zwangerschap ook veel gedaan, vond het echt heerlijk.
    Wil nu ook wel weer gaan starten maar wacht en nog even een paar weekjes mee, denk dat ik rond de 20 weken weer ga starten.

19. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    jij ook al! hier ook haha gelukkig doet ze het goed!

20. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Jaaa.. is toch de nachtmerrie van elke ouder! Pfff.. maar goed, nu wordt het tijd voor onzin tv! En straks lekker wie is de mol!! :D

Deel Deze Pagina