Hoi meiden! Allemaal een fijn weekend gehad? Ik heb veel etentjes gehad en thuis vanalles geruimd en geschilder. Het plafond van de babykamer is weer fris wit! Even een vraagje; de verloskundige zei (en ik kan het ook duidelijk voelen) dat de bovenkant van mijn baarmoeder nu ongeveer tegen mijn navel aan zit. Hoe zit dit bij jullie? Vind dit namelijk al vrij hoog, want als je in boeken kijkt, staat meestal dat de baarmoeder met 14 weken lager zit. Xx
mag ik vragen hoe je dat voeld want ik lees het meer dat jullie het voelen maar ik voel niks haha kan ook aan mij liggen haha
Ik voel het, het beste als ik gewoon sta. En dan met de vingertoppen zachtjes in de buik drukken, vanaf de navel steeds verder naar beneden en dan "bots" je ineens op de baarmoeder. Maar niet iedereen kan hem voelen hoor, bijv als je baarmoeder verder naar achter ligt.
Hee meiden Las iets over sinaasappels. Bij Kim had ik er erge trek in en nu weer, en kim is toch echt een meisje Zwangerschapskleding, al een week of 3 aan, broeken gingen niet meer dicht Wallie leuk vandaag weer echo, succes Wordt weer een leuk ochtendje, moet straks mijn baas opbellen dat het nog niet gaat. Zie er nu al tegenop Ben nog steeds slap en snel draaierig, dus ga gewoon nog niet Ik voel de baby ook nog niet jammer genoeg. Waar baarmoeder zit geen idee, voel niet zo haha. xx
carpe ik snap dat je er tegen op ziet maar denk wel dat het het beste is heel veel succes denk aan je en weet wat je voelt hier ook heel slap en dan moet ik zo bloed prikken pfff we zouden een weekje weggaan maar we stellen het een dagje uit als ik me morgen iets bter voel
Daphne wat naar, jij bent ook steeds zo slap he? Moest je ook werken of werk je niet? Het gesprek viel mee, zei ook dat ik was flauw gevallen, misschien nam ze het nu serieuzer. Ik moet nu donderdag naar de bedrijfsarts xx
Daphne: Oh wat leuk zeg! Hoop dat het jullie gegund is Beterschap! Summer: Veel plezier vandaag! Loth: Oei, niet goed van die eetbuien. Ben je een emotie eter? (Omdat je ruzie had met je man gistermorgen?) Hoop dat het je lukt om er vanaf te blijven of gezonde vervanging te zoeken! Maedra: Bah, wat een gruwelijke droom zeg meid Dat wil je niet dromen! Buikbanden kun je natuurlijk gaan dragen zodra jij dat wilt, ik ben ze steeds al vroeg gaan dragen, met 16 weken of zo, omdat je bij mij zo lang niks ziet, gewoon om er een beetje de nadruk op te leggen. Als je zo'n last hebt van je buik, kun je zo'n ondersteunende buikband kopen, zo'n babybelt van Anita. Die heb ik ook en vind hem heel fijn! Welke maat je moet hebben is geheel afhankelijk van je omvang, maar volgens mij moet je gewoon je eigen kledingmaat volgen. Meandor: Mooie buik zeg! Ja, je ziet het echt wel al goed! Oh, wat een heerlijk blij bericht van je, fijn dat je zo'n zalige dag hebt gehad Super dat ze zo verrast was ook! Hoe was het weerzien met je vriend? Oh neeeeeeeeeeeeeeeee! Nou, als ze de baby écht zo gaat noemen, zou ik het aankaarten. Ik ben van mening dat je de naam niet moet veranderen omwille van een ander... Carpediem: Gelukkig dat het gesprek meeviel! Hoop dat ze nu eindelijk wat meer begrip gaan krijgen voor je situatie! Positiekleding: hier nog niet nodig, dus ik laat het nog even in de kast liggen Aantal setjes kleertjes per maat: Als je 3 setjes per maat hebt, moet je daar wel mee uit kunnen komen, maar dan moet je het één wel uitwassen zodra je het ander aantrekt, omdat je in geval van nood anders geen reservesetje meer hebt. Ik sla hier zelf altijd een beetje in door, heb veel setjes, maar meer omdat ik het zo leuk vind Rompertjes: Hier zijn 7 per maat ook echt wel genoeg van. Baarmoeder: Hier ligt ie ook al vrij hoog, bij mijn navel, de vorige keer al (was toen 11 weken of zo?) Snap het niet goed, van de andere kant, dit is mijn 3e zwangerschap, dus wellicht heeft het daarmee te maken. Hoe je hem voelt: vanuit je schaambot omhoog voelen en op een gegeven moment voel je dat het van 'hard' naar zacht gaat...
Ik ben gisteren ook flauwgevallen, in de douche. Denk alleen dat het door de chloordamp kwam. Had speciaal spul gekocht om de douche mee te reinigen, maar ik werd er dus erg naar van. Mijn man doet het de volgende keer. We hebben trouwens geen ruzie meer hoor. Als we al ruzie hebben is het kort, maar hevig haha.
Bij mijn dochter had ik eerst heel veel zin in dingen met gesmolten kaas; tosties, pizza... bedenk het maar als het maar gesmolten was. En ijsjes. Later werd het pindakaas met sambal (eet ik nog steeds, zo lekker). Mayonaise moest ik niets meer van hebben, evenals kip. Als fruit heb ik heeeeeeel veeeeeel bananen gegeten en moest ik niets hebben van appels. Nu eet ik al het fruit. het enige waar ik nog steeds geen zin in heb zijn dingen in een warme tomatensaus. Voor de rest is me nog niet zoveel opgevallen.
Hallo allemaal! (vr)eten: Het valt bij mij reuze mee, niet absurd veel zin in gekke dingen maar juist meer dat ik veel dingen niet lust of kan eten ivm maagzuur. Toen ik in verwachting was van mijn zoontje had ik enorm veel zin in sorbetijs (zo fruitig mogelijk) en ander fruit, vooral mango's! Nu heb ik meer dat ik veel dingen niet kan eten: Vette happen zijn echt een NO (ik heb er geen zin in, maar krijg er ook maagzuur van), chocolade kan niet, koolzuurhoudende dranken, verse sapjes, paprika chips, vlees, jus (over de aardappels) ook allemaal niet. Ik eet dus veel brood, beschuitjes, fruit en avondeten is nu bijna altijd zonder vlees. Wel veel vis, heerlijk! Positiekleding: Hoeft nog niet, je ziet nog amper iets (alhoewel het wel een beetje begint te komen nu) maar ik heb al wel 2 leuke jeans gekocht die gewoon heerlijk zitten en een leuk truitje. Ik vind de positiekleding echt niet mooi, dus alles wat ik wél leuk vind dat koop ik maar gewoon hihi. Ik hou bijvoorbeeld al niet van die buikbanden en shirtjes met teksten enzovoort en laat alles daar nou mee volhangen haha. Maedra: Ah jeetje dat zijn verschrikkelijke dromen en helemaal als je kijkt naar wat jullie al mee gemaakt hebben.. Gelukkig zijn dromen bedrog en groeit er een prachtig kindje in jou buik dat gewoon lekker blijft zitten en rond juli helemaal gezond geboren wordt! Carpediem: Super dat het gesprek meeviel. Hoop dat die hork van een bazin (of wordt het dan een Horkin? ) nu eindelijk gaat inzien dat niet alle zwangerschappen hetzelfde zijn! Ik zit gezellig bij mijn vader in de brasserie. Heb een tafeltje in het zonnetje genomen en ga nu achter mijn laptop bezig met mijn opdrachten voor mijn studie. Vanmiddag lekker lunchen hier, ideaal!
Meandor: Wat een leuk jurkje! Kleding: Wij hadden voor E. niet veel gekocht. Een pakje maat 50 (kans is aanwezig dat die niet gebruikt wordt) en twee pakjes maat 56. Wij wisten dan ook nog niet wat het ging worden en zo'n neutrale pakjes zijn gewoon niet zo leuk. Achteraf waren we ook erg blij dat we niet meer gekocht hadden, want je krijgt zoveel! Bijna iedereen die op kraamvisite komt, neemt wel een pakje mee. Vooral maat 56 en 62 veel gekregen. En als je toch niet zo veel krijgt, het is ook snel gekocht (als je zelf daartoe niet in staat bent, wellicht je man of (schoon)moeder wel). Ben het met InCognito eens, een stuk of 7 rompertjes is wel handig. Die worden niet zo snel cadeau gegeven, dus die zou ik zelf aanschaffen.
Jeetje 3 setjes en 7 rompertjes? Mijn ervaring leert toch echt dat meer kleding veel handiger is haha. Ik zou het met deze aantallen echt niet redden.. Ik geloof dat wij bij mijn zoon zeker een stuk of 20-25 rompertjes hadden en zeker wel 25-30 setjes kleding in de maten 50-56. Baby's geven voeding terug en ik vond het niet zo fijn om de hele dag slabbertjes om te hebben en/of mijn baby in een ruikend truitje/broekje te laten liggen Ook vond ik het sowieso fijn om hem 's avonds iets anders aan te doen dan het pakje wat hij overdag aan had. Maar ik heb het de eerste maanden geloof ik geen dag met 1 pakje gered hoor, ik moest hem altijd wel verschonen. Dan had de luier weer een beetje gelekt (die dunne bv poep ook haha) en dan spuugde hij weer oid.. Ik weet ook zeker dat we nu ruimschoots weer richting de 30 pakjes en rompertjes enzovoort gaan. Ik zou het wellicht ook met de helft kunnen doen (dus 15 pakjes en 10-12 rompertjes) maar ik vind het wel fijn als ik niet perse elke dag hoef te wassen..
Da's wel erg veel yummy! Wij deden het hier met ongeveer 7 setjes en 14 rompers bij de eerste. Gewoon ook veel wassen. En vooral maatje 56. Was in het begin nog wel echt om te verzuipen, maar na 2 weken paste het perfect (en ze was al ongeveer 4 kilo schoon-aan-de-haak bij geboorte).
Wow 30 rompertjes hahah. Ik denk ik een stuk of 10 per maat. maar wel veel kleertjes, kan soms erg hard gaan als ze spugen ofzo. Spuugdoekjes heb ik amper gebruikt,. nam altijd een hydrofiele luier. Vond ik handiger, wat groter Loth jeetje ook schrikken flauwvallen in badkamer. niet bezeerd?
Een tip. T/m 29 januari is het babybeddengoed met 20% korting bij de HEMA. Ik haal dat van de week voor zowel een jongen als een meisje. HEMA heeft namelijk een terugbrengtermijn van 30 dagen. 22 februari horen we wat het wordt en dan heb ik nog tijd om het te retouren.
Yummy: 2 pakjes maatje 56 in totaal zou ook erg weinig zijn. Maar voor de eerste 2/3 dagen was dat hier prima. Hydrofiele luiers had ik wel een stel gekocht, zo handig! Voor alles: als slabbertje, over aankleedkussen, 1 in bed, 1 in de box, etc. etc. Ideaal als extra bescherming, zeker in de box dan hoef je het boxkleed een stuk minder te verschonen. Daarna dus veel pakjes gekregen, zoveel dat we wel 2 keer per dag moesten wisselen om alle pakjes tenminste een keer gedragen te krijgen . Als we die niet gekregen hadden, dan had ik er wel bijgekocht (minimaal 10 pakjes). En wat betreft spugen en doorlekken. Dat deed mijn meisje nooit.
pff meiden moet zo weer naar de tandarts. Heb dus nu al 2 jaar kiespijn, af en toe is het even weg geweest. Het begon met de zwangerschap van kim, wortelkanaalbehandeling gehad, en toch steeds weer pijn die terugkwam. Tandarts kan niks vinden. Heb nu sinds een week zon last, snachts lig ik huilend in bed. Neem zon 4 paracetamol per dag, anders is de pijn niet uit te houden. Ik ga anders aan de tandarts vragen of ie me door kan sturen naar kaakchirurg. Toch niet normaal al 2 jaar kiespijn. Tis zon kloppende stekende pijn