Uitgerekend in de maand juli van het jaar 2o12

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vernon, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Tayaro: Ai, dat is nog een hoop werk die werkstukken! Succes!

Ik was net wat aan het lezen over eten enzovoort, hoeveel eten jullie ongeveer per dag?

Ik zit ongeveer zo:

- Opstaan: direct 1 beschuitje met kaas en iets te drinken.
    - Rond een uur of half 9 / 9 uur : twee broodjes met beleg.
    - 11 uur: een appel/mandarijn/peer, dus iets van fruit
    - Tussen 12 en 13 uur : twee of drie broodjes met beleg en drinken
    - Rond een uur of 15: fruit en wat lekkers, een koekje ofzo
    - 18 uur: Eten, gewoon net als normaal 1 bord.

En 's avonds eigenlijk niets meer, soms een bakje chips of een paar nootjes oid.

Is dit genoeg?

2. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Uhmmm.. eten.

8:00 sinaasappel en glaasje optimel
    9:00 twee beschuitjes
    10:30 fruitschaal.. vanalles op een bord en dan samen met mn dochter snoepen, heerlijk! :D
    12:00 3/4 broodjes en glas optimel
    14:00 koekjes of iets anders lekkers
    16:00 fruit
    18:00 warm eten met ypghurt toe.
    20:30 stukje fruit of wat chipjes...

Zoiets.. eet veel regelmatiger en gezonder dan toen ik niet zwanger was. Niet bewust, maar eet gewoon waar ik behoefte aan heb!

3. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    En yummy: ga dr gewoon maar vanuit dat het genoeg is. Je eet gezond..! Als je kindje tekort zou komen haalt hij het wel bij jou, en als jij dan tekort komt dan merk je het wel aan hoe je je voelt.. volgens mij is dat, afgezien van die krampen van gister, wel goed toch? :)

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ja inderdaad, dat heb ik ook!
    Vreetbuien heb ik ook eigenlijk niet. Ik heb wel heel sterk dat ik in sommige dingen ineens enorme zin heb (bijv. avondeten) of juist totaal niet.

Ja dat lijkt mij ook. Ben alleen even na gaan denken door die krampen wat mijn voeding betreft haha. Maar volgens mij zit dat wel goed, moet alleen wat meer drinken.

5. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Mijn huisarts denkt dat ik tegen een burnout aan zit, door extreme vermoeidheid, hormonen, , en stress van werk.

xx

6. Chans

Chans Actief lid

16 aug 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat eten jullie veel! Mijn eetlust is nog steeds ver te zoeken, terwijl het beter is dan 4 weken terug. Maar ik eet slechts het volgende:

Opstaan: paar slokken drinken
    9:30: bakje vla of iets dergelijks
    12:00 : Met moeite 2 broodjes
    15:00 : Met moeite 2 stuks fruit
    17:30 : Avondeten, de helft van wat ik normaal at.
    19:30 : Wat vla of fruit.

Toevallig had ik gisteravond om 21 uur enorm veel zin in brownies, die heb ik dus maar staan bakken :D. Maar ik hoop dat ik snel weer normaal ga eten!

7. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Ja echt! Merk dat het heel belangrijk is.. weet niet of je meedoet aan MvM (hier komt mijn ranzige verhaal, haha) maar ik merk het aan mn urine. Als ik te weinig drink is het gewoon helemaal troebel enzo. Heb dan ook meer moeite met ontlasting. En nou zhebben je darmen het natuurlijk sowieso al wat zwaarder op het moment, dan is het helemaal belangrijk.
    Veel drinken en vezels eten. Fruit in de schil, dat soort dingen! En activia doet hier ook wonderen (denk ik ;))

8. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Hahaha, chans.. heerlijk! :D Gewoon lekker aan toegeven ;) Lekker zeg, helemaal zo net uit de oven.. numnunum!!!

Ik had tot een week of 2 geleden ook moeite met eten hoor.. merk dat het nu ineens heel goed gaat. Stond me eerst gewoon heel erg tegen!

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Chans: Volgens de "gezond in je zwangerschap" boekjes eet ik nog veel te weinig geloof ik haha. Maar ik ben inmiddels ook al weken niet meer misselijk enzovoort en dat scheelt ook wel denk ik. Ik geloof dat ik rond jou termijn (12 weken) ook echt geen heel bord eten weg kreeg en 's ochtends en in het begin van de middag ook bijna niets.

Overigens krijg ik vlees helemaal niet meer weg, dus dat eet ik niet meer. Vis gelukkig wel dus ik maak vaak voor mezelf even een visje klaar als vriend en zoon vlees eten.

Meandor: Hier vandaag voor het laatst urine voor MvM inleveren, zit alweer over de termijn met mijn 16 weken! Was het helemaal vergeten.

10. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Yummy: Als ik die boekjes moet geloven.. pfff.. dat krijg ik echt niet weg op een dag hoor!!! Veel te veel!!
    Wat lekker dat je klaar bent met mvm.. ik kijk dr nu al naar uit! Moet nog 3 weken.. gedoe allemaal!

11. Daphne26786

Daphne26786 Fanatiek lid

11 okt 2011
    1.046
    0
    0
    rotterdam
    hier ook nog 3 weken mvm kijk er naar uit om klaar te zijn. heb het met liefde gedaan omdat me zus ivf behandeling heb ondergaan dus heb het ingedachte voor haar gedaan maar ben blij aks ik klaar ben

jullie eten beste veel hier
    opstaan 2 botterhammen
    11:00 een sinasappel
    12 nog twee broodjes
    15:00 een appel
    18 avond eten met ijs al toetje
    20:30 een snackje (chips of snoepje)

12. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik word 's nachts wakker... tijdstip verschilt. Maar dan eet ik een sinaasappel of een appel.
    Ontbijt: 1 a 2 boterhammen + 2 koppen koffie
    lunch: 2 boterhammen, 1 ei en 2 koppen thee
    tussendoor: fruit of iets van een evergreenkoekje
    diner: een paar happen, verschilt per dag

Ik drink veelal nog iets van een glas limonade tussendoor en op mijn werk eigenlijk alleen maar thee. De koffie is hier ook niet te zuipen. Dus het is uit nood zo ontstaan.
    Als ik trek heb dan eet ik nog wel iets van vruchten of van die droge lu crackers... ik eet nauwelijks chips. Komt wel eens voor maar heel sporadisch. Soms wel een kaasplankje met momenteel alleen maar gepast. kaasjes :(

13. Ukkie1982

Ukkie1982 Niet meer actief

Goeiemiddag!!

Wat typen jullie weer veel zeg ;) T is amper bij te houden! Ik weet niet meer wie het vroeg of ik wat meer rust had? Maar t gaat idd wel beter nu. Heb idd meer rust (wordt ook met rust gelaten) En begin zelfs al een beetje blij te zijn met mijn zwangerschap. Heeft wel veel huilbuien en energie gekost de laatste tijd zeg. Bah.

Wat eten betreft... Euh.. ik doe maar wat! Zit totaal geen regelmaat in. Ben niet meer mega beroerd ofzo, maar heb gewoon totaal geen zin in eten. Ben ook kapot na een dag werken dus rond etenstijd lig ik rustig te slapen op de bank.... Maar t komt vast goed. Net lekker ontbijtje gehad en zo maar eens richting AH voor mijn avondeten.

@carpediem, doe je wel rustig joh!! jou berichtjes zijn niet echt leuk :( Ik hoop dat je nog lekker thuis mag blijven en dat de arbo meewerken gaat.

@cybi, spannende tijd! Hoop dat alle testen goed uitvallen

@de rest, zijn we nu allemaal al over de 3 maanden grens heen?? Betekend dat dat de 'ik ben zo misselijk' verhalen nu minder gaan worden?? ;) Hoop het!! :D

14. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Ukkie: Dat was ik.. fijn dat het nu wat beter gaat daar.. nog ergens hulp kunnen vinden waar je wat aan hebt gehad?

15. tamendon

tamendon Actief lid

2 nov 2009
    381
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier mijn avondbuikje :) van gisteravond , maar sóchtends nog steeds een mini buikje pffff.

Cybi: heel veel succes voor de uitslag, iedere keer vergeet ik wat ik terug gelezen heb, sorry

Bekijk bijlage 215938

16. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    jup, denk dat we allemaal over de 12 weken zijn... ben 1 van de hekkensluiters en ik ga al richting de 13 weken.

ow & ik zit echt met smart op de 16 weken te wachten dat ik kan stoppen met MvM. Pffff... ik kan die lucht van mijn eigen urine echt niet meer uitstaan. Ik laat het dus ook af en toe lopen als ik echt zit te kokken van de lucht.

17. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Mejosje: Erg he?? We hoeven gelukkig nog maar heel even! :D

Tamendon: Begint nu echt ergens op te lijken, althans, op een beginnend buikje! :)

18. Ukkie1982

Ukkie1982 Niet meer actief

thanx!! t was allemaal best hectisch, naast dat ik thuis al geen rust had en kon vinden, op mijn werk ook nog een enorm tactloze collega. (zal hier niet herhalen wat ze zei, want t is gewoon nog steeds niet te geloven dat iemand zo iets zeggen kan) Halve dag lopen huilen op mijn werk. Echt niet normaal. Gelukkig wel steun van bedrijfsleider en unitmanager. Die wilden maatschappelijkwerk voor me regelen, alleen de vertrouwenspersoon op mijn werk was afwezig.. (zal je altijd zien). Dus nu via de huisarts geregeld. K ga er vrijdag voor het eerst heen.

Maar voel me nu beter omdat ik met rust gelaten wordt door mijn ex. Heb afgelopen week constant visite gehad, moeder in huis en vriendinnen enzo, dus veel kunnen praten en dat helpt wel heel erg.

19. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    7:30 uur yoghurt mert muesli
    10:00 uur stuk fruit
    12:00 uur 2/3 boterhammen met opkikkertje
    15:00 uur stuk fruit
    17:00 uur komkommer/wat augurken/tomaat
    18:00 uur avond eten

Vaak 's avonds dus nog wat chips/popcorn of wat koekjes. En dus vaak niet een beetje...

20. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hier trouwens zeker minder last van de misselijkheid. Vorige week was het een hele week bijna weg, deze week gaat het weer wat slechter maar dat zal wel een beetje door de stress komen. In ieder geval fijn om af en toe weer een beetje te kunnen genieten van eten.
    Maar de hoeveelheid eten uit de boekjes, daar kom ik ook nooit aan!

Cd, een burn out klinkt niet zo gek. Je hebt het nogal voor je kiezen gehad de afgelopen tijd. Het wordt tijd dat je rust krijgt en kan genieten van de maanden die zo mooi zouden moeten zijn.

Geldt natuurlijk ook voor jou ukkie, fijn dat je wat steun krijgt.

Weet iemand trouwens hoe het met vernon is? Die gaat zeker vind verhuizen?

Deel Deze Pagina