Uitgerekend in de maand juli van het jaar 2o12

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by vernon, Nov 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    ik heb dat gevoel als ik naar de wc moet, kan het zo ineens hebben en ook zo ineens niet meer(als ik in bed bv me omdraai verdwijnt het soms).. denk dat beeb tegen de blaas aan het trappen is.. ik voel overigens niet zoals normaal aandrang om te plassen maar dus echt ineens zoon ballon iets. dat is mijn nieuwe teken van plassen nu zeg maar...

2. lilage

lilage Fanatiek lid

Feb 18, 2009
    1,591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    hej hettie, bij mij ist wss een 'slappere' bekkenbodem....zelfde symptomen..

3. Pipi

Pipi Actief lid

Nov 4, 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Cybi, wat onwijs fijn, wat zul jij opgelucht zijn!

@Yummy, leuk een meisje!

Zijn jullie het ook zo zat om urine te sparen voor moeders voor moeders? Ik moet nog 1 week en heb toch zo'n onwijze hekel gekregen aan die kannen, grrrr...
    Heb me vandaag opgegevn voor zwangerschapsyoga. Ik wilde eerst de gewone gym gaan doen, maar eigenlijk heb ik meer aan yoga denk ik.

Boeken over de baby. Is inderdaad wel handig om een boek in huis te hebben. Ik heb van alles gekocht de vorige keer, van zweverig tot rust en regelmaat. Is leuk om te lezen maar je doet uiteindelijk toch waar je je goed bij voelt. Je hebt ook wel algemene boeken zoals die serie van dummy's.

4. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    pipi, ik moet ook nog 1 week,. doe al vanaf week 5 mee, ben het ook zat die pies opvangen

Sweetmarije de verlos zei echt kan al met 27 weken, vanaf week 25 levensvatbaar.
    Maar ze bedoelde dan als er echt complicaties zijn, zei dat de baby door vocht op kan zwellen ofzo

Bij de arbo was het eigenlijk een ramp.
    Overal ging ze tegenin, dat je niet moe meer kan zijn door zwangerschap op deze termijn.
    Ik zei de verloskundige zei nog vanmorgen dat het vaker voorkomt.
    Die zou het dan fout hebben.
    Ze zei ook je kan wel bureauwerk doen, dat is ook rust.
    Voor rust hoef je niet thuis te zitten.
    En toen, dat ik maar naar een psycholoog moet omdat het niet normaal is dat ik erdoorheen zit door moeheid van de zwangerschap
    Ik zei u mag ook de huisarts bellen of verloskundige, toen zei ze nou dan bellen ze mij maar op.
    Thuiszitten als je bijna overspannen bent is dus eigenlijk flauwekul:D

Voor de zwangerschap voelde ik me kiplekker.
    Maar goed, nu over 3 weken terug komen, tot die tijd thuis
    En dan zien voor bureauwerk ipv in de zorg

xx

5. Hettie

Hettie Bekend lid

Aug 23, 2010
    956
    0
    0
    en is er dan ook wat aan te doen?ik maak me echt zorgen om alles wat ik voel in mn buik. het voelt echt totaal niet fijn!

6. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    CD, ik dacht dat jouw collega's niet spoorden maar die arbo slaat echt alles!! Bij zwangere vrouwen moeten ze zich voorzichtig opstellen en de klachten die jij opnoemt zijn helemaal niet vreemd.
    Maar het is duidelijk dat zij volledig aan het werk is voor je baas. Mocht je over drie weken nog niet aan werken toe zijn dan gewoon een second opinion aanvragen!
    Maar goed, nu even drie weken rust dus geniet daar even van voor zover mogelijk. Lekker veel slapen en alleen maar aan jezelf denken! ;)

Het MvM verhaal begrijp ik niet helemaal hoor, als jullie het nou echt zo zat zijn dan stoppen jullie toch...? :( Of ben ik nu te kort door de bocht? Jullie doen het al zo lang, gewoon even lekker naar de wc gaan kan ook wel eens lekker zijn denk ik. Snap ook dat jullie het voor het goede doel doen hoor, maar kokhalzend op de pot zitten zou mij toch echt te ver gaan.

Hier morgen controle echo, om te kijken of alles goed is met de kleine na het onderzoek. Heb er wel vetrouwen in. Daarnaast gesprek in het ziekenhuis over eventuele verdere onderzoeken. Krijgen in ieder geval nog een speciale hartecho en verder weet ik de mogelijkheden nog niet en weet ik ook niet of ik nog wel onderzoeken wil. Laten het even op ons af komen, maar ben al lang blij met de uitslag van vandaag!
    Eerste bestelling btw al geplaatst, een leuk vestje met shirt en mutsje. Het is misschien wel juli maar die kleintjes hebben soms toch niet genoeg aan korte mouwen.

Nou fijne avond nog!

7. Daphne26786

Daphne26786 Fanatiek lid

Oct 11, 2011
    1,046
    0
    0
    rotterdam
    Carpe jemig wat hebben die mensen van je werk en van je arbo zijn die blind ofzo jemig. Maar neem wel je rust hoor want je he. Het nodig die arbo heeft zelf een spyg nodig die uitlegt wat overspannen is pfff sorry dikke knuff

8. InCognito

InCognito VIP lid

Nov 19, 2009
    5,722
    0
    0
    Carpe: Ik geloof dat die arbo van jou niet goed wijs is...
    Even over die vermoeidheid; ik voel me in deze zwangerschap kiplekker, maaaaaaaaaaaaaaaaaar; kiepte vandaag létterlijk om van vermoeidheid! Dus.... gek wijf, sorry, kan me daar zo boos over maken!
    Bureauwerk is géén rust! Je bent geestelijk dan ook hard aan het werk. En dan maar naar een psych, die zal jou wel wat anders vertellen ;) tssssss!

Cybi: wat heerlijk dat je lekker aan het shoppen bent geslagen :D Dat vertrouwen vasthouden meid, je oergevoel heeft het áltijd goed, als je er maar naar durft te luisteren :)

9. Ukkie1982

Ukkie1982 Niet meer actief

cybi!! goed nieuws zeg!! wat zullen jullie opgelucht en blij zijn!!

voor de dames met een kleine c neg! als je negatief bent gaan ze bij 27 wk idd opnieuw bloed afnemen om in JOU bloed te kijken wat de kleine c bij je baby is. Als die ook negatief is, is er niets aan de hand. Er is geen profylaxe voor de kleine c zoals die er wel bij de D is. Ze checken het alleen als voorzorgsmaatregel en alleen voor jezelf eigenlijk. Als je kindje wel c pos. is en als er tijdens de zwangerschap of tijdens de bevalling foetaal bloed bij jou bloed komt, kan het zijn dat jij antistoffen gaat maken. Dit is dan bij een evt. volgende zwangerschap vervelend. Kindjes worden écht niet eerder gehaald om die kleine c!

nu lekker naar 'wie is de mol' kijken! :D

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hee meiden, ik weet niet of ik nog in de lijst sta, maar jullie mogen mij wel verwijderen hoor.
    Ik vergeet het gewoon om hier mee te kletsen.

Wens jullie allemaal een fijne zwangerschap!

11. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    @carpe jeetje wat een gedoe bij de arbo! ik heb vanochtend ook een paar uur bijgetankt toen zoonlief op de psz was en ik heb tot nu toe ook een prima zwangerschap dus vermoeidheid kan echt wel hoor, helemaal als je al zoveel stress hebt lijkt me!

en 27 weken moet dan inderdaad wel in een heel extreem geval zijn, alleen als er in de buik niks meer te redden valt lijkt me, jeetje!

12. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Cybi: WOW!!!!! Ten eerste van harte met de uitslag... poe zeg! Nu lekker genieten van de rest van de zwangerschap (voor zover je kan genieten natuurlijk ;)) en een jongen... superleuk :)

Carpe: paniekaanvallen... och meisje! Verschrikkelijk vind ik dit om te lezen. Geen idee wat je kan doen om over een burn out heen te komen, maar gun jezelf rust. Zoek leuke dingen op. Misschien even iets van een weekje ergens anders dan thuis zitten, dan verander je je omgeving ook een beetje en kan je wellicht meer rust krijgen. Heel heftig hoor.

mijn bloedgroep is gewoon O nog iets... geen last van spuiten of rhesus hier. Dus niet iedereen ;)

MvM: ik plas alleen nog in de kan als ik zin heb. Dit houd in dat ik niet zoveel meer bijelkaar plas. De meeste flessen zijn dus gewoon ook nog leeg als ik ze weer inlever. Komt bij dat als ik op mijn werk zit ik ook niet verzamel, dus er blijven nog maar een paar momenten over. Vorige zwangerschap heb ik tegen heug en meug in alle plasjes die ik kon opgevangen. Daar ben ik wel overheen. Ik wil wel een bijdrage leveren en dat doe ik ook.

Sorry als ik vergeten ben op je te reageren. Ik had gister echt een k-dag op mijn werk met een aanvaring met mijn leidinggevende. Die vond het even nodig om intimiderende taal los te laten op me. Ik zit zelf ook een beetje in een positie waar ik niet in wil zitten, maar dit sloeg gister echt alles.
    Ik heb dus in twee keer een beetje bij zitten lezen wat jullie kletskousen allemaal hebben opgeschreven en natuurlijk meer dan de helft ben ik weer vergeten :s

13. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Bevallings-&AfsprakenlijstJuli2012!

Uitgerekende datum:

01 juli - Mm7 (3e kindje)
    02 juli - Me83 (1e kindje)
    03 juli - Yummy (2e kindje)
    03 juli - Lefbekkie (3e kindje)
    04 juli - Freggle (2e kindje)
    05 juli - Sassie81 (1e kindje)
    06 juli - Sweetmarije (2e kindje)
    07 juli - Loth (1e kindje)
    08 juli - Daantje30 (...)
    09 juli - MirandaV (...)
    10 juli - Poemi (2e kindje)
    10 juli - vernon (1e kindje)
    10 juli - LuckyBlue (2e kindje)
    11 juli - Pavera (2e kindje...)
    11 juli - Rosemarie ( 1e kindje)
    11 juli - Aloha (1e kindje)
    12 juli - Amse (2e kindje)
    12 juli - Mare (1e kindje)
    13 juli - LittleOne80 (3e kindje)
    14 juli - Maedra (2e kindje)
    14 juli - Lilage (3e kindje)
    14 juli - Jo1984 (1e kindje)
    14 juli - Fietje86 (1e kindje)
    15 juli - Maudje (3e kindje)
    15 juli - Pipi (2e kindje)
    15 juli - Kaatje1985 (1e kindje)
    15 juli - Anjeli (1e kindje)
    15 juli - Pindanootje (niet de 1e)
    15 juli - Rooiwyn (1e kindje)
    16 juli - Ameera (1e kindje)
    16 juli - Carpediem2010 (2e kindje)
    17 juli - tamendon (1e kindje)
    18 juli - Tayaro (2e kindje)
    18 juli - Wallie81 (1e kindje)
    18 juli - Vlinder13 (1e kindje)
    19 juli - InCognito (3e kindje)
    20 juli - December (1e kindje)
    20 juli - Summer1983 (1e kindje)
    20 juli - sas27 (1e kindje)
    20 juli - Labrador (1e kindje)
    20 juli - Grace79 (2e kindje)
    22 juli - BabyxButterfly (1e kindje)
    22 juli - Ukkie1982 (1e kindje)
    23 juli - Kiera (1e kindje)
    23 juli - Cybi (2e kindje)
    24 juli - Meandor (2e kindje)
    24 juli - Seanli (2e kindje)
    25 juli - Nursie31 (?? kindje)
    26 juli - Nennie (1e kindje)
    26 juli - Ose (1e kindje)
    26 juli - Susy (3e kindje)
    28 juli - Princess79 (1e kindje)
    28 juli - mejosje (2e kindje)
    28 juli - Kayke (1e kindje)
    29 juli - Mallle (1e kindje)
    29 juli - Chans (1e kindje)
    30 juli - Daphne26786 (1e kindje)

Afspraken:

23 jan - Poemi controle vk
    23 jan - Lilage pretecho
    24 jan - LuckyBlue controle vk
    24 jan - Maedra controle gyn
    25 jan - Maedra pretecho
    26 jan - InCognito controle gyn
    26 jan - Poemi Geslachtsbepaling
    26 jan - Labrador Controle VK
    27 jan - Wallie81 controle VK
    27 jan - Daphne26786 termijn echo
    29 jan - LuckyBlue geslachtsecho
    30 jan - Nursie 31 speciale hartecho
    30 jan - vlinder13 controle vk
    30 jan - Loth controle vk
    30 jan - mejosje controle vk
    31 jan - sweetmarije speciale hartecho
    31 jan - Carpediem2010 Geslachtsbepaling
    31 jan - December controle VK
    31 jan - Meandor controle VK
    31 jan - Chans controle vk
    03 feb - Aloha wederom nieuwe gyn
    06 feb - Kiera controle VK
    06 feb - Nennie controle VK
    06 feb - Meandor geslachtsbepaling
    07 feb - Fietje86 controle VK
    07 feb - December echo (Fontys HS)
    08 feb - Mallle controle VK
    09 feb - Daphne controle VK
    09 feb - Yummy extra echo Fontys Eindhoven
    10 feb - sas27 controle vk
    13 feb - Yummy 20 weken echo
    13 feb - Sassie81 20 weken echo
    13 feb - Nennie Geslachtsbepaling
    14 feb - Yummy geregistreerd partnerschap ;)
    14 feb - mejosje gratis echo Fontys Eindhoven
    15 feb - Sweetmarije 20 weken echo
    20 feb - Poemi 20-weken echo
    20 feb - mejosje geslachtsbepaling
    22 feb - Loth 20 weken echo
    27 feb - Lilage 20 weken echo
    28 feb - carpediem2010 20 weken echo
    28 feb - Maedra 20 weken echo
    01 mrt - tamendon 20 weken echo
    02 mrt - vlinder13 20weken echo
    06 mrt - mejosje 20 weken echo

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Goedemorgen!

Hoop dat iedereen een beetje redelijk heeft kunnen slapen?

Ik heb trouwens rhesus D negatief en met 27 weken wordt er dus bloed afgenomen om te kijken welke bloedgroep (en rhesusfactor) de kleine heeft. Ik weet al dat mijn vriend wel een positieve rhesusfactor heeft, dus de kans is 50/50.
    Drie jaar geleden kreeg je de prikken nog gewoon standaard, maar nu wordt dus eerst gekeken of het ook wel écht nodig is. Ben benieuwd.

MvM: Ik heb eergisteren voor de laatste keer de kratten weggebracht. Voelt goed! :D Maar ook ik heb ze alleen gevuld als ik er zin in had hoor, soms ook gewoon een week niet. Voel me nergens toe verplicht en ga me er echt niet druk om maken of kotsend boven die flessen hangen haha.

Ik heb me net ook maar eens even ingeschreven voor kraamzorg :) Ben er eerder nog niet aan toegekomen haha. Ik hoef ook niet de volledige uren kraamzorg dus maak me er niet zo druk om. Heb me trouwens aangemeld bij Isis.

15. Pipi

Pipi Actief lid

Nov 4, 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Carpe, wat een vreemde situatie zeg die arbo arts. Je treft het wel met van die mutsen.

MvM, ik vul ook nog niet eens de helft van de flessen, maar om ze helemaal leeg voor de deur te zetten voelt ook weer niet goed. Dus ben echt blij als het voorbij is!

@Mejosje, vervelend als je gedoe hebt met je leidinggevende.
    Valt me echt dat er niet zo netjes wordt omgegaan met zwangeren. Ik merk op mijn werk dat ze juist erg voorzichtig zijn met mij.

16. Daphne26786

Daphne26786 Fanatiek lid

Oct 11, 2011
    1,046
    0
    0
    rotterdam
    goedemorgen dames

hier een lekkere nacht gehad eindelijk een beetje geslapen :D

@Mejosje, wat vervelend met je leiding gevende lijkt wel of alle leiding gevende iets tegen zwangerschap hebben :S hoop dat het snel beter gaat op je werk.

hier wel een rot ochtend de wc weer van lekker dicht bij gezien joepie zo maar opnieuw een broodje naarbinnen werken en hopen dat hij binnen blijft

17. Loth

Loth Bekend lid

Nov 2, 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Beginnen jullie mannen ook al te klagen? Ik slaap lang en goed, maar ik ben wel steeds moe aan het einde van de dag. Volgens mijn man komt dat, omdat ik tegenwoordig snurk, zwaar adem, veel lig te woelen en dus eens per nacht naar de wc moet... Hij vroeg wanneer ik ermee zou stoppen. Eh... over een maand of 6 schat. ;)

Verder heb ik een 'probleem'. De zwangerschapscursus die ik wilde volgen is vol. Ik sta op de wachtlijst, er werd dus geadviseerd naar iets anders uit te kijken. Nou wordt er hier verder alleen maar yoga, mensendieck en haptonomie en samen bevallen gegeven. Niet echt mijn ding (zacht uitgedrukt). Ik wil gewoon iets 'down to earth'. Er is wel speciaal zwangerschapssporten, maar daar zit niks aan theorie bij en ik ben al lid van een sportschool, dus dat vind ik een beetje zonde.

18. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Het was niet op basis van mijn zwangerschap hoor. Daar is positief op gereageerd. Natuurlijk wist hij alles van het verloop want hij heeft zelf 2 kinderen en na het eerste trimester ga je wel beter voelen etc etc. Maar goed, dat heb ik ook maar gelaten voor wat het was.
    Wat betreft mijn positie op het werk. Ik ben er als student rechten begonnen op een mbo functie. Iedere HR' er kan gewoon bij het aannemen zien dat na een tijdje het klaar is op deze functie en dat er dan gedacht moet worden aan iets van doorgroeimogelijkheden, anders neem je niet zo snel een academisch geschoold iemand aan op een mbo functie. Maar goed... die mogelijkheid is er dus niet. Daar ligt het probleem. Want een andere baan is er ook niet even zomaar... heel cru gezegd zit ik dus gevangen in werk dat ik niet wil hebben en dat weet mijn leidinggevende dus die maakt daar misbruik van door me onder druk te zetten. Er speelt namelijk wel meer op het werk. Ik ben maar een kleine pion in een groter geheel.
    Ik ben voor de rest erg blij dat ik een baan heb hoor. Maar ben dus ook opzoek naar een baan die meer bij me past. De omstandigheden zoals de huidige economie, het vooruitzicht dat de sp de grootste zal worden bij verkiezingen (kort gezegd zou een ramp zijn voor veel werkgevers en daarmee het aantal toekomstige banen) en last but not least de zwangerschap, helpen daar niet echt bij.

19. Hettie

Hettie Bekend lid

Aug 23, 2010
    956
    0
    0
    ben weer terug van de verlos

ze denkt idd dat mn blaas nog niet over is! maandag even naar de huisarts controle van mn plas als het dan nog niet weg is zal ie me doorsturen naar de gynaecoloog. ook is mn baarmoeder veel gegroeid zei ze. hij zit al bij mn navel en ook daar heb ik last van. en mn banden doen ook veel pijn. haar advies was ook rustig aan doen. als blaas wel over is maar buikpijn gaat niet weg dan waarschijnlijk minde werken (werk nu 40 uur) en meer rust! pff I hope so dat het over gaat!

ik dacht vorige keer dat ik rhesus d negatief had maar nee ze zei rhesus c negatief! hmm daar baal ik ook wel van ze zegt wel dat ik me geen zorgen moet maken dat het zeldzaam is dat er iets gebeurt maar ja. Ik dacht dan haal ik ff een spuit en is het goed haha maar voor c negatief bestaan dus geen spuiten zei ze! moet gewoon vaker bloedprikken en de baby word in de gaten gehouden.

20. Meandor

Meandor Bekend lid

Jan 9, 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Lijst: Zo leuk om die eerste kleurtjes te zien!! :D Word er helemaal blij van..!
    MvM: TSja, waarom ik het doe.. leek me een kleine moeite. Opzich is dat het ook, alleen ik doe het al vanaf 5 1/2 week en ben er nu gewoon wel klaar mee. 's nachts plas ik op het kannetje (ja, triest, maar dan hoef ik ook niet naar beneden om te plassen!) en overdag sporadisch. Was int begin heel fanatiek maar nu amper nog.. vind dat ik goed mn best heb gedaan ;)
    Bloedgroep: Heb eigenlijk nog geen idee! Hoor het volgende keer bij de VK wel.. was wat laat met bloedonderzoek dus dat was vorige keer nog niet binnen.. we zien t wel.
    Loth: Die van mij klaagt ook zo over mn slaapgedrag! Ik heb nergens last van maar volgens hem constant aan het draaien.. dat beloofd nog wat, want wordt alleen maar erger! ;) Weet nog wel van mn eerste, pfff.. met die dikke pens lig je écht niet lekker, hoe dan ook!
    Boeken: Ik weet niet meer wie het vroeg over die boeken.. maar ik zou eerst eens even langs die bieb of google gaan. Er zijn zo veel verschillende boeken over verschillende manieren van opvoeden en omgaan met je baby. Van de RRR (waar ik zelf weinig mee kon) naar de hele zweverige dingen. Ga eerst eens voor jezelf na hoe je er nu instaat en wat je belangrijk vindt.
    Cybi: Wat voor onderzoeken zouden er nog meer kunnen zijn dan? Misschien wat kort door de bocht, maar die nekplooimeting wijst toch alleen op down? Nu blijkt dat het dat gelukkig niet is.. waar doen ze dan nog onderzoek naar? Sorry, heb er niet heel veel verstand van!
    Hier: Lekker rustig onchtendje hier. Dochter naar de psz. Even een dutje gedaan, opgeruimd, en nu heerlijk op de bank voor de BBC (zalig, haha.. ). Straks lunchen bij Subway (verslaafd!!), de stad in met een vriendin, en dan richting pannekoekschip met kind, vriend en schoonouders.. leuk dagje!! :D

Share This Page