Uitgerekend in de maand juli van het jaar 2o12

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by vernon, Nov 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    meandor: dikke nekplooi kan ook op andere afwijkingen wijzen hoor. Geloof bepaalde hartziekten enzo. Stond als het goed is in een folder die je krijgt van je VK voordat je een keuze maakt om een combinatietest te doen ook ;)

2. Meandor

Meandor Bekend lid

Jan 9, 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Mejosje: Die heb ik niet eens doorgelezen, schandalig he? ;) Waren het er bij voorbaat al over eens dat we het niet gingen doen, dus ligt nog in de la..

3. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    :)
    wij hadden bij nr 1 alles al wel gelezen en de keuze gemaakt het niet te doen. Bij deze kleine zagen we dus ook niet de noodzaak. Meteen de vuilnisemmer in... ook heel slecht (jammer van het papier ook).

4. Nennie

Nennie Actief lid

Nov 16, 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo meiden,

Hier een lekkere vrije dag vandaag. Strakjes naar het gemeentehuis voor ondertrouw:D en het erkennen van de ongeboren vrucht zoals dat heet. Heeeerlijk zo'n lang weekend ;)

Hier verder helaas nog steeds 's nachts misselijk, hoop dat dat ook snel eens overgaat. Verder groeit mijn buikje lekker en mag ik wat betreft de "klachten" niet zeuren.

Vandaag ook maar eens kijken naar kinderopvang, dat is het enige wat we nog niet geregeld hebben en misschien ook niet hoeven te regelen, maar je kunt beter afzeggen dan dat je strakjes omhoog zit met je kindje.

Iedereen een fijne dag vandaag!

5. Fietje86

Fietje86 Niet meer actief

Cybi wat een goed nieuws :D En een zoontje, super!
    Oo de lijst is al blauw/rose aan het worden, ik wil ook!! Nog 5 weekjes en dan weten wij het ook!

Bloedgroep: hier ook rhesus D negatief.
    Heb na de curretage die spuit gehad tegen antistoffen. AAUUWW!
    (ben sowieso niet zo dol op spuiten :) )

En wat een gedoe op het werk bij sommige zeg.. Ik voel me erg goed, dus op mijn werk hebben ze weinig "last" van mijn zwangerschap. Maar verwacht ook geen problemen.

Ben al aan het rondneuzen voor de baby uitzet. Heb al wat rompertjes aangeschaft, maar vind het zo lastig hoeveel ik van elke maat moet hebben!
    Wil genoeg in huis hebben, maar wat is genoeg he?
    Hoeveel hadden/hebben jullie in maat 50-56?

Vandaag een beetje opruimen thuis, vanavond lekker gourmetten Mmm..

X

6. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Hier ook een vrije dag vandaag... hele week eigenlijk. Ga lekker op wintersport. Dus wasjes aan het draaien, huis op orde aan het krijgen en dan de auto inpakken.

Kinderopvang is dus 1 van de eerste dingen die ik heb gedaan met aanmelden na de positieve test. Er is hier een chronisch tekort aan plaatsen en de wachtlijsten zijn lang. Dus dan maar even zsm op de wachtlijst... risico dat er dan snel een plaatsje is wordt wat groter.

7. Meandor

Meandor Bekend lid

Jan 9, 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Oe mejosje, lekker!! Waar gaan jullie heen? Ben sinds mn dochter dr is niet meer geweest, maar mis het wel hoor!

8. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    vive la France! (Ga ook zeker even langs een grote supermarche om lekker inkopen te doen... waaronder wat rompers van petit bateau :))

Wij zijn ook al jaren niet meer geweest. Denk een jaar of 3 geleden voor het laatst. Ik heb erg veel zin om even compleet weg te zijn.

9. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    ooo lekker eruit mejosje!! heeerlijk!! lekker in het zonnetje op de berg op een terrasje! oeeeh!!!

ik was het trouwens die vroeg van die boeken meandor ;) en ik heb geeeen ideeee wat voor type wij zijn kwa opvoedings methodes haha daar hoef ik ook geen boeken over.. maar meer over wanneer gebeurd dit bij je kindje wanneer dat wanneer eten wanneer blablabla

en ff zeuren hoor!! ben nog steeds grieperig en het weer helpt niet mee! wat een boutweer!!! door al die hagel lijkt de straat een kandijkoek en daar krijg ik nu dus zin in! verdorie!!!!!!

10. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    Hee meiden

Nennie leuk voor die dingen naar gemeentehuis, fijne middag

mejosje heerlijk volgedne week op vakantie zeg

Kinderopvang hier niet nodig, mijn moeder past op maandag op en 1 middag, voor de rest zijn we er zelf

baarmoeder, bij mij maar tot halverwege mijn navel zei de verlos, ze zei wel is goed

Fietje maat 50-56 had ik bij kim een stuk of 8 denk ik

11. Fietje86

Fietje86 Niet meer actief

Aloha; Kandijkoek? Haha!! :D

Gisteren zat ik; "Help ons kind is te dik" te kijken. Dan stallen ze al het eten uit op tafel wat zo'n kindje dan eet in de week.
    Het enige wat ik kon denken was; wat gaan ze doen met al die uitgepakte Marsjes en Snickers??? :)

12. carpediem2010

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ben trouwens wel opgelucht dat ik even niet hoef te werken, geeft me wel meer rust.

Ging vanmorgen even naar het centrum met kim, de felicitas box ophalen, en gelijk weer zweten en trillerig daar, zo maf
    Ik eet best wel veel, daar ligt het dus niet aan

13. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
  14. carpediem2010

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    Dat is een handige tabel mejosje. Handig om te zien wat kim al kan

15. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    De meeste kindjes kunnen volgens mij al wel iets voor de genoemde momenten de dingen doen die hier genoemd staan. Maar het is een goede leidraad.

16. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    hee handig lijstje!! zo krijg ik in elk geval al beetje indruk van hoe en wat hahaha thnx!!!!

17. tamendon

tamendon Actief lid

Nov 2, 2009
    381
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hey,

Bij mij zat de baarmoeder pas net boven het schaambeen, en al die vehalen over die rhesus iedere vk zegt weer wat anders pfffff ik snap er nu niks meer van.

En ik wil een keer aan mijn babyuitzet beginnen, maar heb geen idee waar ik moet beginnen, alle uizetlijsten zijn anders, dus waarmee beginnen jullie, en wanneer willen jullie alles hebben?

18. lilage

lilage Fanatiek lid

Feb 18, 2009
    1,591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    haaaaai!

Alle kandijkoeken en uitgepakte snickers nog an toe! Hallo:)

te veel gekletst om bij te houden, haha...

Maandag echo, maar wss te vroeg voor geslacht, maar das niet zo erg, ben gewoon super benieuwd naar Kit...Na de 9 weken niets meer van gezien, duss:)

na gut...hier alles z'n gangetje...mijn bm speelt af en toe verstoppertje denk ik, maar goed, het groeit, dus is oke:)
    Hoe zit het bij jullie met aankomen?? Ik nu iets meer dan een kilo erbij (snel, nietwaar?) maar denk dat de groei ook wat vlotter gaat...

dit is resultaat na 14 weken

19. lilage

lilage Fanatiek lid

Feb 18, 2009
    1,591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    ehm, hier dus:p

20. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Ik heb een hekel aan schema's en consultatiebureaus dus die link is vast niets voor mij :D
    Aldoor dat vergelijken en al die moeders die zich dan druk maken omdat hun kind het niet doet 'zoals gemiddeld'.. verschrikkelijk.
    Een gemiddelde vorm je juist doordat er ook uitschieters naar boven én naar beneden zijn.
    Gelukkig zijn er ook fijne consultatiebureaus die dat snappen en verder kijken dan de tabellen, grafieken en schema's ;)
    Mijn zoontje loopt al vanaf het begin af aan voor op hun "schema's" en toen ik met 11 maanden een controle had en vertelde dat hij al een paar weken kon lopen toen zei ze "Dat kan nog niet" ;)
    Dus ik zet hem op de grond en hij loopt naar de andere kant van de kamer.
    Toen zei ze "Dat is niet goed, je moet het voorkomen. Jullie hebben hem vast gepusht!" ;)

En toen ze hoorde dat ik geen vitamine D druppels gaf (vind ik onzin, ik kom zeker 1 tot 1,5 uur per dag met hem buiten) toen zei ze dus "Ja, maar je denkt toch zeker niet dat je vitamine D uit de lucht kunt halen!?"
    Ik heb haar toen uit moeten leggen dat de zon de grootste bron van vitamine D is..

En een bekende van mij kreeg te horen (toen ze vertelde dat haar zoontje van ongeveer 1 jaar oud nog niet door sliep) dat ze haar zoon maar in de SCHUUR moest leggen zonder babyfoon oid. Dan hoorde ze hem in ieder geval ook niet en dan hield het vanzelf wel op.. :(

Ik ga overigens ook niet meer naar de controles op het CB. Entingen vind ik prima, maar ik bepaal wel zelf wanneer ze welke enting krijgen.
    Ik heb bij mijn zoontje zulke domme adviezen en opmerkingen te horen gekregen (écht niet normaal hoor) dat ik met vragen beter terecht kan bij mijn huisarts.

Kinderopvang: Onze zoon gaat 3 dagen per week naar het kinderdagverblijf en we schrijven de kleine daar ook in.

Share This Page