Daphne: Nee joh, het is hartstikke logisch dat je je hier druk om maakt. Dat is gewoon iets wat je als zwangere vrouw al snel doet. Ik kan me soms zelfs opgejaagd en slecht voelen omdat we de badkamer nog willen veranderen en de schuur nog leeg moeten pakken. Heeft niet eens met de baby te maken, maar ik MOET het af hebben voordat de baby komt. Die hormonen zorgen er gewoon voor dat je je over de kleinste (en grootste) dingen gewoon heel druk kunt maken en dat die enorm belangrijk kunnen zijn. Het heeft een enorme invloed op je gemoedstoestand. Wat bij mij wel werkt is duidelijk een planning maken, dat geeft mij rust en mijn vriend weet dan wat ik gedaan wil hebben en kan er rekening mee houden. Wat die schulden betreft snap ik je gevoel ook heel goed, want daar zou ik ook niet tegen kunnen. Geld wat je niet hebt en niet kunt missen dat moet je niet uitgeven aan dingen die niet nodig zijn. Probeer er in ieder geval samen rustig over te praten, ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen!
Bevallings-&AfsprakenlijstJuli2012! Uitgerekende datum: 01 juli - Mm7 (3e kindje) 03 juli - Yummy (2e kindje) 03 juli - Lefbekkie (3e kindje) 04 juli - Freggle (2e kindje) 05 juli - Sassie81 (1e kindje) 06 juli - Sweetmarije (2e kindje) 07 juli - Loth (1e kindje) 08 juli - Daantje30 (...) 08 juli - MadeInUSA (1e kindje) 09 juli - MirandaV (...) 10 juli - Poemi (2e kindje) 10 juli - vernon (1e kindje) 10 juli - LuckyBlue (2e kindje) 11 juli - Pavera (2e kindje...) 11 juli - Rosemarie ( 1e kindje) 11 juli - Aloha (1e kindje) 12 juli - Amse (2e kindje) 12 juli - Mare (1e kindje) 13 juli - LittleOne80 (3e kindje) 13 juli - Pipi (2e kindje) 14 juli - Maedra (2e kindje) 14 juli - Lilage (3e kindje) 14 juli - Jo1984 (1e kindje) 14 juli - Fietje86 (1e kindje) 15 juli - Maudje (3e kindje) 15 juli - Kaatje1985 (1e kindje) 15 juli - Anjeli (1e kindje) 15 juli - Pindanootje (niet de 1e) 15 juli - Rooiwyn (1e kindje) 16 juli - Ameera (1e kindje) 16 juli - Carpediem2010 (2e kindje) 17 juli - tamendon (1e kindje) 18 juli - Tayaro (2e kindje) 18 juli - Vlinder13 (1e kindje) 19 juli - InCognito (3e kindje) 19 juli - sas27 (1e kindje) 20 juli - December (1e kindje) 20 juli - Summer1983 (1e kindje) 20 juli - Labrador (1e kindje) 20 juli - Grace79 (2e kindje) 20 juli - Wallie81 (1e kindje) 22 juli - BabyxButterfly (1e kindje) 22 juli - Ukkie1982 (1e kindje) 23 juli - Kiera (1e kindje) 23 juli - Cybi (2e kindje) 24 juli - Meandor (2e kindje) 24 juli - Seanli (2e kindje) 25 juli - Nursie31 (?? kindje) 26 juli - Nennie (1e kindje) 26 juli - Ose (1e kindje) 26 juli - Susy (3e kindje) 28 juli - Princess79 (1e kindje) 28 juli - mejosje (2e kindje) 28 juli - Kayke (1e kindje) 29 juli - Mallle (1e kindje) 29 juli - Chans (1e kindje) 30 juli - Daphne26786 (1e kindje) Afspraken: 23 jan - Lilage pretecho 24 jan - LuckyBlue controle vk 24 jan - Maedra controle gyn 25 jan - Maedra pretecho 25 jan - Sweetmarije controle vk 25 jan - Anjeli controle vk 26 jan - InCognito controle gyn 26 jan - Poemi Geslachtsbepaling 26 jan - Labrador Controle VK 27 jan - Wallie81 controle VK 27 jan - Daphne26786 termijn echo 29 jan - LuckyBlue geslachtsecho 30 jan - Nursie 31 speciale hartecho 30 jan - vlinder13 controle vk 30 jan - Loth controle vk 30 jan - mejosje controle vk 31 jan - sweetmarije speciale hartecho 31 jan - Carpediem2010 Geslachtsbepaling 31 jan - December controle VK 31 jan - Meandor controle VK 31 jan - Chans controle vk 03 feb - Aloha wederom nieuwe gyn 04 feb - Wallie81 extra pretecho 2d 16 wk 06 feb - Kiera controle VK 06 feb - Nennie controle VK 06 feb - Meandor geslachtsbepaling 07 feb - Fietje86 controle VK 07 feb - December echo (Fontys HS) 08 feb - Mallle controle VK 09 feb - Daphne controle VK 09 feb - Yummy extra echo Fontys Eindhoven 10 feb - sas27 controle vk 11 feb - sas27 echo geslachtsbepaling 13 feb - Yummy 20 weken echo 13 feb - Sassie81 20 weken echo 13 feb - Nennie Geslachtsbepaling 14 feb - Yummy geregistreerd partnerschap 14 feb - mejosje gratis echo Fontys Eindhoven 15 feb - Sweetmarije 20 weken echo 20 feb - Poemi 20-weken echo 20 feb - Poemi controle vk 20 feb - mejosje geslachtsbepaling 22 feb - Loth 20 weken echo 23 feb - MadeInUSA 20 weken echo 27 feb - Lilage 20 weken echo 27 feb - Wallie81 20 weken echo 27 feb - Pipi VK 28 feb - carpediem2010 20 weken echo 28 feb - Maedra 20 weken echo 01 mrt - tamendon 20 weken echo 02 mrt - vlinder13 20weken echo 02 mrt - sas27 20 weken echo 06 mrt - mejosje 20 weken echo heb lilage ff op blauw gezet en de spatie er tussenuit gehaald van waar me83 stond, vind het een beetje lullig dat ze steeds zo'n lege plek moet zien waar haar naam heeft gestaan
Het geldprobleem herken ik enigzins. We wonen nu samen en vrijwel de gehele inboedel heb ik betaald en meneer zit nog steeds met een schuld. Gelukkig heb ik hem al voor het samenwonen duidelijk gemaakt dat hij moest veranderen qua uitgaven, kreeg zijn pinpas en alles verloopt dus soepeltjes. Op het moment dat meneer over een kindje begon heb ik hem gewezen op de kosten en hem daar eerst 2 maanden over na laten denken. Dit allen heeft een heel positief effect gehad, hoef nu nergens meer op te letten Maar geld blijft altijd lastig! Ik denk dat zoals ik het nu uit het verhaal opmaak het belangrijk is dat jullie een goed gesprek hebben. Heb je eventueel familieleden/vrienden die zwanger zijn geweest? Wellicht kunnen die met hem praten over wat het met zich meebrengt? De ex (beste vriendin) van mijn vriend is 1,5 jaar geleden bevallen en praat af en toe met mn vriend over hoe of wat.. Ik begin langzaam weer wat energie te krijgen maar was de afgelopen weken ontzettend moe en een bevestiging van iemand anders dat het normaal is helpt wel (mijn vriend nam het hele huishouden over ). Als je vriend een paar keer hoort dat het normaal is wellicht helpt dat! Al is het per persoon natuurlijk verschillend maar misschien kan je er wat mee.
Lilage: GEFELICITEERD met jullie zoon en wát een mooie echo's! Daphne: Verhuizen met 6 maanden kan echt nog wel en ook een huisje opknappen kan dan nog wel. Wij zijn ook verhuisd toen ik 6 maanden zwanger was en er moest veeeeeeeeeeeeeeeeel gedaan worden. Dat geld is hartstikke rottig, maar schouders eronder en laat je er niet door kisten. Een goed gesprek daarentegen is natuurlijk wel nodig. Of het effect heeft, kan ik je niet vertellen. Wij hebben hier de nodige problemen gehad bij de 1e zwangerschap en de 2e verliep al iets beter, maar nog vaak heel heftige ruzies, zo erg dta ik mijn boeltje gepakt heb en met de oudste naar mijn ouders ben vertrokken. Toch zijn we nog samen, gaat het beter én is hij nu veel meer betrokken. Gaat goed komen meid, maar wél alles van de positieve kant blijven zien, echt!
vervelend dapnhe. sorry dat ik het zeg maar ik zou dus niet iemand met zulke schulden en zo weinig verantwoordelijksheids gevoel in mijn huis laten wonen.. en ondertussen niets voor de baby kunnen kopen.. ik zou hem hard toespreken zoals bovengenoemd. sorry dat ik zo hard overkom, maar ik heb met een man gewoond die stiekeme schulden had en die ik er toen linea direct uit getrapt heb toen ik erachter kwam. en dat ging over behoorlijke bedragen. was de beste keuze van mij leven, maar goed jij hebt ook nog een kindje in je buik dus kan me voorstellen dat het dan anders is. Ik zou ten eerste als de donder zorgen dat ik zelfstandig zou kunnen overleven met kindje voor het geval die vent ineens raar gaat doen of er door inwoning van hem schuldeisers aan jouw deur staan. daarna zou ik overwegen of ik met hem verder wil en of die bijdraait en om je kindje geeft en het wilt. maar goed, ik spreek dus uit ervaring uit een andere situatie en vol met hormonen dit uit succes!
Lastige situatie hoor Daphne. Ik zou in ieder geval heel goed laten vastleggen hoe jullie het financieel afspreken. Hebben jullie een samenlevingscontract? Niet om paranoïde te doen hoor, maar het lijkt me best belangrijk om van te voren goed af te spreken wat van jullie allebei de verwachtingen zijn op financieel gebied (wat komt er binnen, wat gaat er uit, wie heeft wat te besteden, grote aankopen overleggen we samen, etc).
daphne.. idd even erover praten.. en leg samen ook elke maand alvast wat weg voor de grote aankopen voor je uitzet.. dat geeft jou ook meer rust.. maak een plan van hoe en wat.. ook financieel.. schrijf dingen op die je niet wilt vergeten.. want anders loopt je hoofd over van alle dingetjes.het helpt echt!
Daphne het is al eerder gezegd.. lijstjeslijstjeslijstjes! Zorg dat je alles voor jezelf duidelijk hebt. Wat moet er gebeuren en wanneer. Wat moet je kopen.. dat soort dingen. Veel kun je van marktplaats halen dus dat scheelt al. Ga ook eens langs dr kringloopwinkel, hebben ze soms best goed spul wat je met wat verf hardstikke mooi kan krijgen! Maar het belangrijkste is is om het voor jezelf duidelijk te maken. Kruip achter je coputer en probeer een tijdlijn te maken. Wat moet eerst en wat heeft minder haast?
ik ga me best doen weet je klinkt stom een hoop hebben we ook al we hebben van mijn ouders een complete kinderkamer van marktplaats gehad en van zijn ouders een kinderwagen dus dat is er al we hebben ookal kleinere dingen van onze ouders gehad flesjes flessenwarmer minder belangrijke dingen zeg maar. ik zal een lijstje moeten maken maar zal moeilijk zijn vooral omdat k zelf best chaotische ben. daardoor misschien ook meer paniek. we gaan vanavond praten hij belde net al op het spijt me we moeten wel praten zo en hij wil graag dat boek lezen van kluun help ik heb me vrouw zwanger gemaakt. dus er zit al vooruitgang in nu me lijstje nog
het komt echt wel goed met jullie hoor meid!! het is echt even een moment geweest.. maar hij beseft denk ik wel degelijk dat hij je wat meer meot steunen en dat sommige dingen nu even belangrijk zijn om te bespreken.. haal van internet een lijst met alles wat je voor je uitzet nodig hebt.. dan kan je lekker afstrepen wat je al hebt,. geeft veel overzicht!zo te lezen krijg je al veel spulletjes en de grootste uitgaven. weet ook dat je met alle spullen op de wereld nog geen gelukkig kindje hebt! als je de basics maar hebt en een hoop liefde komt dat echt wel goed hoor meis!
dank je me83 dank je voor de tips terwijl je zelf het zo moeilijk heb ik wil je nogmaals sterkte wensen en ik zal aan je denken dikke knuffel iedereen bedankt voor de tips
dankje daphne.. ik moet toch me tijd wat slijten hier thuis.. en wil ook gewoon dat je je neit te druk gaat maken.. je hoopt nooit dat het je overkomt ,dus daarom wil ik het liefst zien dat iedereen hier gewoon kan genieten van de zwangerschap. en wat je nu kan oplossen gewoon oplossen.. de rest komt wel.. de liefde voor je kindje gaat voor alles!
Hallo Dames, Hier ben ik weer van weg geweest, sorry had het zo druk dat ik geen tijd meer had om het allemaal bij te houden. Ik zal wel veel gemist hebben, zo als ik ff snel bij heb gelezen ook vreselijke dingen, pfff hierbij van mij voor die gene heeel veel sterkte!! Verschrikkelijk. Ik hoop dat ik van af nu weer een beetje hier bij kan blijven en het bij kan houden. Hier gaat nog steeds alles goed, voel me prima en kijk helemaal uit naar 8 feb, dan mogen we weer naar de vk, ook weer spannend natuurlijk, dan gaan we voor het eerst het hartje horen.
Daphne lastig zeg, ik weet niet goed wat je kan doen, tips zijn al gegeven. Wel jammer dat je vriend het niet begrijpt, juist als je je niet lekker voelt is het fijn als je vriend je steunt Me heel veel sterkte voor morgen, vind het zo knap dat je hier nog meeschrijft! Net bij cb geweest, 85 cm en 12 kilo, was keurig zei ze. Ook vond ze dat Kim ontzettend goed kon praten al. Moet met 2 jaar weer, maar omdat ik dan ben uitgerekend maandje eerder xx
@cd.. jaa ik zie het wel heel los van elkaar.. ik kan echt meegenieten van jullie verhaaltjes.. miss na morgen wat minder. maar nu doet het me niet veel zeg maar.ben erg nuchter daarin.. net druk bezig geweest met opruimen en soppen.alvast de kleine spulletjes en kleertjes enzo in een zak gedaan voor de zolder..en de losse blaadjes en boekjes geef ik weg aan andere zwangere vriendinnen.. ergens kijk ik wel uit naar morgen.. een begin van een einde.. maar ook om ons kleintje te kunnen zien. wel een raar idee dat ik morgen een klein mini in me armen heb,maar geeft me wel een gevoel van vrede als ik daaraan denk.
Me83, ik heb echt respect voor jou, weet niet of ik er zo mee om zou kunnen gaan, vind het echt knap nogmaals. Kan me voorstellen dat je nu uitkijkt naar morgen
Me: Jeetje meid, diep respect voor je! Je bent zo sterk zoals je overkomt. Snap wel wat je bedoelt met dat je uitkijkt naar morgen. Toch wens ik jou en je man veel sterkte...
welkom terug mallle!! Mooi dat alles goed met je gaat ik ben trouwens benieuwd hoe het met jullie eetverslavingen gaat.. iemand iets wat die continu eet?!! ik fruit het liefst voorgesneden en liefst dus ananas en mango haha
aloha ik heb de hele dag honger, ik word er gek van. Vooral vla, koek, chips en zoete dingen. En crackertjes met smeerkaas. Nu 2,5 kilo aangekomen nog steeds. Maar eet echt elke paar uur wat. Meer die dit doen?