ik zie op de maxi cosi site maar 2 soorten.. de familyfix en de easybase2... wellicht heeft ze dan de naam verkeerd opgeschreven bij de onze en hebben wij de easybase 1? uhhh... hij staat in elk geval niet meer op de maxi cosi site want die daarop staan kunnen of met isofix(haken) of met gordel en niet allebei....
Ja dat bedoel ik, ik heb het ook over de easybase 2. Die andere (1?) die ken ik helemaal niet haha. Ik dacht dat het enige verschil is dat op de familiefix meerdere stoelen gemonteerd kunnen worden en op de easybase 2 alleen de maxi-cosi.. Maar ik vind het ook ZO onduidelijk. Heb net ff gecheckt en zie dat alle systemen in onze auto's passen dus dat komt mooi uit. Over een paar weken maar een leuke maxi-cosi uitzoeken.
Kom net bij babydump vandaan en daar hebben ze het even uitgelegd.. Easybase: Simpele variant. Kan alleen met gordels worden vastgezet. De nieuwere is voor alle maxicosi dus ook de pebble. Easyfix: Haaksysteem en gordelsysteem. Is voor de normale maxicosi.. Alleen de 0groep stoeltjes.. Maarrrrr, deze wordt niet meer gemaakt. Is uit de handel gehaald omdat ze uiteraard meer willen verdienen.. en dat doen ze met de familyfix. Familyfix is haaksysteem/gordelsysteem.. maar ook voor de nieuwste stoeltjes. EN voor groep 1/2 autostoelen. Dit is de allernieuwste en dus ook duurste variant. Duidelijk? Maar wel balen dus.. ik wil gewoon die easyfix maar die hadden ze niet meer.. ga zo maar eens even druk aan het googelen of ie nog ergens verkocht wordt.. Ik vind het onzin om een familyfix te kopen, weet nu al dat ik die groep 1 autostoel dr nooit voor ga gebruiken. Hier past ook alleen maar die nieuwe op, pearl ofzo? Terwijl we M's stoeltje straks door kunnen schuiven als de baby dr oud genoeg voor is.. Pfff.. wat een verhaal, haha..! Maar wel goed geslaagd voor een maxicosi. Wel voor een 2012 gegaan, vonden we allebei gewoon mooier. Simpele zwarte. Maarja, weer niet op voorraad dus wordt zaterdag thuisbezorgd. Daarna nog even lekker een groenteburger gehaald bij de Mac, mmmmmm.. en lidl chocola gehaald, woeooe.. mn dag is goed!
En zie net dat die gewone easyfix bijna overal nog wel te koop is, babydump heeft m gewoon niet meer.
zie ik vind al die 'fix' systemen zo irritant, dat ik er maar niet aan begonnen ben en ja, ik denk dat zo weinig controles bij een 2e zwangerschap in engeland als je verder geen 'risicogeval' bent, wel normaal. alhoewel ik het wel een beetje raar vind want bij mijn eerste zwangerschap ging ik toch echt elke 4 weken ongeveer... zal het ff opzoeken. ja je krijgt bij een 2e zwangerschap 7 vk afspraken, heb er nu 2 gehad dus nog 5 te gaan. bij een 1e zwangerschp krijg je er 10 dus inderdaad elke 3 a 4 weken. ik denk dat het vanaf week 28 dan wat korter op elkaar zit qua afspraken. hebt het gevonden: behalve de intake heb je een afspraak met: 16 week 28 week 34 week 36 week 38 week 41 week (als de baby er dan nog niet is) en als het je 1e zwangerschap is heb je er nog 1 met 25 weken en 1 met 31 weken en 40 weken...
aaaah dan heb ik de easyfix! maar tegen ons zeiden ze dat de familyfix de duurste dus alleen met dat haaksysteem kon.. klopt niet dus.. naja waarom zou ik die halen als die duurder is dan de easyfix.. ja oke omdat daar langer stoeltjes oppassen maar die 2e groepstoel hoef je toch niet meer uit de auto te halen dus nutteloos dan! ik had de allerlaatste easyfix van het babykamerpaleis, kreeg het showroommodel! babydump is dus ookal op.. dus voor iedereen die zo'n base ding wil en gordel en haaksysteem wil en niet de dure familyfix maar de goedkopere versie de easyfix.. hup snel kopen!
Jaaaaa.. ennnn, zie dat het ook niet helemaal klopt wat ik schreef. Die familyfix kan NIET met gordel.. dus echt alleen isofix.. Tralallalala, is dat ook weer duidelijk! Wat een gedoe zeg!
Die hebben wij ook gekocht aloha Vond ik het mooist. gewoon lekker neutraal, en voor een volgend kindje ook handig als ie niet roze/blauw is!
Wandelwagens; Hier al dik 3 jaar de Mutsy 4Rider, heerlijke wagen, ook voor het bos, maar ook voor de stad. Licht om te sturen, makkelijk in te klappen, grote kinderwagenbak, de maxicosi kan er mbv adapters opgeklikt worden en als je het mandje te klein vindt, is daar een grotere voor te koop. Ideaal! Alleen..... hij is erg breed, dus pas niet in iedere auto, maaaaaar....... als je echt zou willen, kun je ook de wielen eraf halen, dan is ie weer smal Een ENORM nadeel van de bugaboo vind ik dat je hem helemaal los moet halen als je hem wilt inklappen (dus je kunt niet de wandelwagen inzet erin laten als je hem in wilt klappen) én de wieltjes voor zijn piepklein, dat vind ik persoonlijk niet fijn rijden... Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor ons wordt het dus never een bugaboo
oke hahaha dan klopt mijn vorige warrige verklaring wel haha EASYBASE- alleen gordel, groep 1 en 2 stoeltjes FAMILYFIX - alleen haakgedoe(isofixsysteem), groep 1 en 2 stoeltjes en de uit de productie genomen EASYFIX - gordel EN haak(isofixsysteem) en alleen groep 1 stoeltjes ZO! duidelijk!
voor de joolz is ook een xxl boodschappentas tekoop. niet zo hele mooie want is doorzichtig net.. maar het bestaat wel.. ik koop (ofmaak) dat ding en leg die onderin de kleine bak en als ik dan eens veel meewil nemen of jassen kwijt wil in de voorjaar ofzo dan pak ik dat net erbij.. Ik vond de bugaboo ook naar inklappen!! en manlief de techneut vond de remstand zwak haha
Waarom is er niet gewoon 1 soort kinderwagen en 1 soort maxicosi en onderstel? Zou het leven een stuk makkelijker maken
Haha idd meandor. Hoe staat het met de kinderkamer bij jullie? Nog niks of al besteld of al staan. Wij hebben hem afgelopen weekend besteld, en wordt begin april bezorgd.
Oeee, daar heb ik dus echt zin in he.. de kinderkamer. Heb zo veel zin om daar mee te beginnen!! We hebben nog een mooi ledikant van dochter, dr zit een inbouwkast in de kamer.. hoeven dus alleen een commode. Wil denk ik die ladenkast van Ikea hebben en dan plankjes ofzo dr boven.. Verder ga ik dit weekend de kamer witten. Alle muurtjes die geen kleur of behang gaan krijgen kunnen wel vast Zodra ik het geslacht weet ga ik verder. Ik hou zo van klussen, hahaha...!
Haha mijn man is ook al ff bezig met de kamer maar hebben nog ff de tijd tot april. Dit is hem geworden trouwens.