Uitgerekend in de maand juli van het jaar 2o12

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by vernon, Nov 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mallle

Mallle Bekend lid

Sep 15, 2011
    710
    0
    0
    Facilitaire dienst/Nagelstyliste
    Aan zee (ZH)
    2 echo's zitten standaard in je pakket, daarbuiten alle pretecho's moet je zelf betalen, als je wegens medische redenen er meer nodig hebt, weet ik eigenlijk niet of dat vergoed wordt. Maar als alles zo loopt zo als het hoort zijn het er 2.

2. Loth

Loth Bekend lid

Nov 2, 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Hier standaard bij 8. 12, 20 en 36 weken. Het hangt ook van de vk af.

3. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    als je er meer hebt om medische redenen krijg je ze ook vergoed. gelukkig wel anders was ik ondertussen dakloos geweest ;)

wel kan het zijn dat voor de 20 weken echo je eigen risico word aangeboord.. teminste van horen en lezen heb ik dat..

ik krijg bij fbto ook 100 euro per bevallingsjaar vergoed. (fbto gezinsplanning pakket)

4. InCognito

InCognito VIP lid

Nov 19, 2009
    5,722
    0
    0
    Daphne: Hoe was de echo meid?
    Wauw, wat een prachtige echo's!!!!!

Me: Hoe gaat het nu met je?

Loth: Have fun today! Ik looooooooooooove Ikea ;)

Meandor: Wat zijn die kleintjes nog flexibel he? Het éne moment zo'n hoge koorts, het andere moment weer topfit. Gelukkig gaat het nu weer beter :)
    Die droom over die wagen! Ik zou er ook mee blijven lopen, met zo'n gevoel!
    aaaaaaaaaaaaaah ik wil ook die doos ophalen! Misschien wel heel vroeg, maar zó leuk :D

tayaro: Lekker dan, die VVE!

Malle: Wij wisten het bij onze oudste 2 met 15 weken en 16 weken en bij deze dus al met 13 weken, maar dat laatste zou ik je alleen aanraden als je naar Lommel gaat :) Dus ja, kan best hoor!

Yummy: Ai, daar zou ik ook van schrikken! Maar is het echt zoveel eigenlijk? 12 Kilo totaal is toch heel normaal, we zitten al op één derde, dus je gewicht is wel in verhouding aangekomen, toch?

Echo's: Hier bij elke controle een echo gehad tot nu toe, maar dat komt misschien omdat ik nog stééds bloedverlies heb? Ik weet het niet hoor....

:) ik denk dat niemand tevreden is met zijn eigen lijf hoor, zo ook ik niet :)

5. Mallle

Mallle Bekend lid

Sep 15, 2011
    710
    0
    0
    Aan zee (ZH)
    Hahah ja idd lijkt me ook wel logische natuurlijk! Zou wat zijn als je dat allemaal zelf moet betalen.

6. me83

me83 Niet meer actief

heey meiden ik ben weer thuis!

woen vlotte het niet heel erg.. rond een uur of 7 zelfs koorts van de pillen.. toen besloten de laatste ronde pillen niette doen in de hoop dat ik wat kon slapen..

rond 1 uur snachts begonnen de weeen.. en rond half 4 voelde ik een enorme druk.. de vruchzak zat vast in de baarmoedermond.. toen af en toe meedrukken om de pijn weg te kunnen drukken.daarna bijna een half uur hard meegeperst. om 5.17 is het kindje geboren.. waarschijnlijk een meisje..ze was 12 cm en woog 65 gram.. alles zat erop en eraan. ze was heel mooi!

daarna probeerde ze nog de placenta eruit te drukken via de buik en ik meepersen.erg veel pijn gehad. gelukkig na geboorte zakte dit gelijk weg(behalve als ze met de vingers erin ging om de placenta los te woelen)
    daarna naar de ok om onder narcose de placenta te verwijderen.. die zo vast zat dat ze 2 keer zolang zijn bezig geweest.. heb ook meer dan een liter bloed verloren.. dus zit nu aan de ijzerpillen..

ik voel me nog erg slap.. maar kan wel goed slapen na de narcose.. das wel fijn.. nu ook nog eens flink verkouden ,,maar kmt wel goed.

ik heb veel foto's kunnen maken en we kregen een potje met de navelklem mee en een soort geboortekaartje.. met tijd en gewicht enzo..int zieknhuis waren ze erg lief..

dus naar omstandigheden gaat het wel goed.. al mis ik me kleintje wel heel erg..

7. Chans

Chans Actief lid

Aug 16, 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje me83 wat een verhaal. Nogmaals ik vind het ontzettend knap dat je hier je ervaring komt delen! Ik wens je heel veel sterkte met herstellen en het verwerken!

8. Mallle

Mallle Bekend lid

Sep 15, 2011
    710
    0
    0
    Aan zee (ZH)
    Ach god meid, wat een verhaal zeg, krijg gewoon de koude rillingen ervan, ik leef zo met je mee, en heb diepe respect voor je. Logische dat je het mist, het is toch wel van jezelf geweest.
    Heel veel sterkte met het verwerken van je kleine meisje. we denken aan je dikke knuff!!

9. Sassie81

Sassie81 Actief lid

Sep 21, 2011
    199
    0
    0
    Gelderland
    hier sinds deze week ook regelmatig kleine kriebeltjes!! volgens alle eravren moeders, is dit inderdaad de baby! grappig gevoel he, net of iemand je vanbinnen zit te kietelen:)

10. sas27

sas27 Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,842
    9
    38
    Female
    systeembeheerder
    overijssel
    @ me jeetje wat heftig! wil je sterkte wensen!

11. Daphne26786

Daphne26786 Fanatiek lid

Oct 11, 2011
    1,046
    0
    0
    rotterdam
    me83 wat heftig zeg maar heel veel sterkte dikke knuff

12. Sassie81

Sassie81 Actief lid

Sep 21, 2011
    199
    0
    0
    Gelderland
    me83: wat een verhaal zeg. hopelijk herstel je snel weer! heel, heel, heel veel sterkte voor jullie! knuff

13. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    jeetje me83, heftig hoor! en hoop dat je je snel lichamelijk weer de oude voelt!

14. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    oh en nog ff over de echo's, hier standaard een echo met 12 weken (termijnecho) en 20 weken. ik heb er met 36 weken nog een gehad vorige zwangerschap, omdat ze dachten dat baby verkeerd om lag maar dat was echt een hele simpele oude machine waarop ze dat deden. hier doen ze bij de verloskundige bij de huisarts ook geen echo's, daar moet je speciaal voor naar het ziekenhuis.

zoontje is even een nachtje bij s.moeder aan het logeren en ik heb het rijk alleen:D
    vanavond lekker met vriendlief uit eten oid. en morgen heerlijk uitslapen!!! nu al zin in:D

15. labrador

labrador Fanatiek lid

Dec 16, 2010
    2,343
    0
    36
    me83: Heftig allemaal meid. Heel veel sterkte!

Marije: Geniet lekker van de rust en morgen lekker uitslapen.

16. me83

me83 Niet meer actief

ik heb in mijn album een foto gezet van mijn kleintje.. wel prive album.. want kan me voorstellen dat niet iedereen het wilt zien.. maar mocht je het wel willen zien.. stuur dan even een vriendschapsuitnodiging!

17. Liem

Liem Niet meer actief

Me: wat een heftig verhaal zeg.*kippevel* Ik wens je heel veel sterkte toe met de verwerking.

echo's: ligt denk ik ook aan de praktijk zelf, waar ik zit krijg je met 9, 12, 20 en 30 weken een echo.

Ik zag weer een aantal mooie echo's voorbij komen, gefeliciteerd!

Hier vanmorgen controle bij de VK. Alle bloeduitslagen waren perfect, heb O-positief, was ik ook wel benieuwd naar. Verder hartje nog even gehoord en was zeer krachtig en hard aanwezig, prachtig weer. Verder moet ik wel een afspraak gaan maken bij de fysio, vanwege mijn lage rugpijn en mijn bekken. Laatste 2 weken vooral in namiddag en avond moeite met lopen dus maar snel actie gaan ondernemen.

18. summer1983

summer1983 Actief lid

Jan 26, 2011
    352
    0
    16
    @ Me83, jeetje meid wat heftig allemaal.. Hopelijk een voorspoedig herstel en heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd !

19. summer1983

summer1983 Actief lid

Jan 26, 2011
    352
    0
    16
    @ Sassie, wat grappig dat jij dit zelfde gevoel ook hebt sinds deze week.. Idd een gevoel dat iemand van binnen zit te kietelen, heel apart.
    Vind het op mijn termijn al wel erg vroeg, twijfel daarom ook wel wat..

20. tayaro

tayaro Actief lid

Aug 13, 2011
    421
    0
    0
    Me83.... heftig hoor.... hopelijk nu "afsluiten" en herstellen. Hoop zo dat het voor jullie snel wel goed mag gaan! En wat goed dat je ons op de hoogte houdt.

@Echo's, tot 4 jaar geleden was het alleen rond 11 weken (soms 1 extra rond 8 weken als je een miskraam eerder had gehad), met 20 weken. Tegenwoordig rond de 32 (liggingsecho, kijken hoe de placenta ligt e.d.). Deze worden allemaal vergoed. De rest niet als het niet medisch noodzakelijk is. In het ziekenhuis wordt er inmiddels met 41 weken ingeleid, tenzij je op eigen verzoek langer door wilt lopen.

Ik zit er aan te denken om een pretecho aan te vragen bij een echobureau. Mag pas weer met 18 w3d naar de verloskundige, en hoop eigenlijk dat ze het geslacht eventueel kunnen zien. Vanavond maar even met manlief overleggen. Dan zou ik namelijk graag over een week gaan. Dan ruim 16 weken. Prijs viel mij erg mee.... 38,-

@marije... lekker hoor even met zijn twee-tjes... Wij gaan eigenlijk altijd 1x per jaar een weekendje weg met z'n tweeen, hebben we echt even nodig.

Share This Page