Mejosje spannend hoor meid! alles blijft spannend in deze periode. Carpedieme Ow leuk, ben benieuwd, wat is zelf je gevoel?
Ben even druk geweest met andere dingen... hoop gemist geloof ik! Me, mocht je nog langskomen, heel veel sterkte! Ik heb meerdere keren van dichtbij meegemaakt dat meiden hun kindje rond deze tijd verloren (of de vreselijke keuze kregen het te laten geboren worden vanwege grote afwijkingen op de 20-weken echo) en heb gezien hoe heftig het is. Hopelijk krijg je binnen niet al te lange tijd een broertje of zusje voor je vlindertje, en kan je dan toch een beetje genieten van je zwangerschap.
Mijn kindje lijkt ondertussen er zin in te hebben: zat mijn bm twee weken geleden bij de vk nog halverwege tussen schaambeen en navel, ondertussen voel ik m zelf zo'n 3 cm onder de navel! Ook lukt het me sinds een paar dagen echt neit meer om mijn buik helemaal plat te trekken, en kwam gisteren mijn buik voor het eerst sinds ik geen kleuter meer ben boven de heuppunten uit als ik plat op mijn rug lag... raar gezicht. Dat gekriebel herken ik inderdaad summer, en ook als het niet echt zo is, is het in elk geval erg leuk om te denken dat het je kindje is. Een herkenbaar trapje heb ik nog niet gehad. Hoewel ik zo fysiologisch mogelijk zwanger wil zijn, is de lijst met speciale dingetjes toch steeds langer aan t worden. Naast de visolie, multivitamientjes en extra vitamine D tikte ik soms al een glaasje roosvicee ferro (yuk! je kan net zo goed op een spijker zuigen) weg. Deze week keek ik nog eens naar mijn eetgewoontes en concludeerde dat ik die extra eiwitjes nog niet helemaal binnen krijg, dus daar kwam een glas sap met soja eiwit isolaat om de hoek kijken. Vanwege het groeiende buikje vandaag ook maar begonnen met de Weleda zwangerschapsolie. en die rugmassage vanwege een pijnlijke onderrug in de avond zal ook nog wel vaker terugkomen... nou ja, zo dwingt je lichaam je om voor een keertje lekker voor jezelf te zorgen!
En lees jij dan goed wat ik schrijf? Ik zeg dat jij mij het gevoel geeft dat ik MINDER recht van spreken heb. En niet alleen nu maar al een flink aantal weken. Dat gevoel geef jij mij (en ik weet niet alleen mij) gewoon al een hele tijd. En nu heb ik hier ook écht geen zin meer in en moet deze discussie maar eens ophouden vind ik. Iedereen is anders en met de een kun je het nou eenmaal beter vinden dan met een ander. That's life. Hier moet gewoon leuk gekletst worden en lief en leed gedeeld worden. En wellicht is het in de toekomst handiger om dot soort meningsverschillen via PB op te lossen. Dat is voor de rest ook veel fijner want die hebben hier natuurlijk ook geen zin in
ik schreef alleen mijn verhaal van het ziekehuis omdat iedereen vast benieuwd was hoe het ging en hoe het met mij ging.. ik ben al lid van een club waarin veel verschillende vrouwen zitten die ook vanaales hebben meegemaakt.. ik hoef niet perse nog een clubje erbij al is de uitnodiging erg lief! ik heb irl veel meiden om me heen waar ik goed mee kan praten dus dit is niet het enige waar ik mijn verhaal kwijt moet. zoalsik al schreef heb ik absoluut geen bezwaar aan vrolijke berichten over zwanger zijn juist omdat ik het los zievan elkaar. en ik kan zo toch nog een beetje meegenieten en blij zijn voor jullie.. dit was hier mijn laatste bericht.. hopelijk komt de rest gwoon terug waar ze horen.. en word er geen ruzie gemaakt om mijn persoonlijke leven..iedereen komt hier om te schrijven en te delen.. niet te veroordelen.. dus sorry maar vind het k*t om te lezen dat mensen elkaar moeten veroordelen over wie nou meer heeft meegemaakt of te moeten denken dat iemand ze veroordeelt .. want daarvoor is het forum niet gemaakt! zooo.. en nu weer gezellig doen meiden! ik wens jullie een hele fijne zwangerschap!
Hier de hele dag al pijn in me buik. Dus lekker rustig aa. Gedaan net lekker gegeten en nu nog even op de bank met me mannetje. Morgen komt me moeder gezellig langs en gaat ze helpe. Alvast wat spullen in te pakken voor het verhuizen. Dus kijk uit naar morgen.
Aloha@ ik had ook een reactie geplaatst en ik snap ook wel dat die kotsverhalen niet een vergelijking zijn, het is ook nooit mijn bedoeling geweest om jou aan te vallen. Hoop ook echt dat je het zo niet hebt opgepakt, ik heb je namelijk ook op facebook en wil ook gewoon dat we hier allemaal lekker kunnen blijven kletsen, dus ook jij. We moeten niet vergeten dat we allemaal gierende hormonen hebben in ons lijf. Maar via deze weg wil ik ff mijn excuses aanbieden als je je misschien (ik zeg niet dat het zo is) aangevallen voelde door mijn bericht. Ik werk niet ik zit hele dagen thuis en zit bijna de hele dag hier mee te lezen, en hoop dat ook nog lang te kunnen blijven doen. Ik hoop dat iedereen het hierbij laat en dat iedereen gewoon weer terug komt, zo'n grote groep hebben we niet.
Meiden, hebben jullie ook last van een vermoeiende zeurende spierpijn helemaal onderin je buik? Ik heb het vooral als ik een flink stuk gelopen heb, alsof mijn spieren losraken ofzo, beetje beurs gevoel. Ik kan me niet herinneren dat ik dit bij mijn oudste ook had. Hier een rustig dagje gehad, alle weekendkranten gelezen, beetje schoongemaakt en opgeruimd (badkamervloer goed gedweild omdat ik een volle kan van MvM had laten vallen ) en boek gelezen. Tevreden wederhelft gezien de voetbaluitslagen, die heeft ook een leuke dag.
Ik heb dat niet, of nog niet Haha. Oeh en hele kan van mvm, bah, al die tijd voor niks gepiest Haha. Hier nu niet zo gezellig, ruzie met man, en zit nu zwijgend op de bank.
zo en weer terug tot de orde van de dag hier steeds als ik te lang zit of niet beweeg dat ik echt superstijf ben, hebben jullie dat ook? en hopelijk dinsdag, bij de speciale hartecho ook het geslacht zien. ga het in ieder geval vragen en als ze het niet kunnen of willen bekijken, dan wordt het 15 feb met de 20 weken echo. gaan jullie please (als jullie willen natuurlijk) hard voor me duimen dat alles goed is dinsdag? hoop zo dat we dit keer een kindje met een gezond hart hebben! (ik was erg positief, maar nu het dichterbij komt begin ik me toch zorgen te maken, alleen omdat ik weet wat ons allemaal te wachten staat, mocht dit kindje ook een ernstige hartafwijking hebben) het moet gewoon allemaal goed zijn en yummy, welcome back
Als je iets gevonden hebt, hoor ik het graag! Ik mag mezelf ook in een leuk jurkje gaan heisen als ik zo'n 32 weken zwanger ben voor een bruiloft
Ik heb dat ook Maedra! Heb vandaag gewinkeld en ben nu doodmoe en heb die buikpijn die jij beschrijft. Wat spannend SweetMarije. Ik duim hoor! Ik moet morgen weer naar de vk. Mamma gaat mee. Eindelijk, na 5 weken het hartje weer horen! Heb van het weekend lekker inkopen gedaan voor mezelf. Een spijkerbroek, een legging, een jurkje en twee t-shirts en een riem. Ik kan mijn broeken nog wel aan, maar echt lekker zit het met fietsen niet meer. Kan nu wel even vooruit in de winter en het voorjaar. Voor hoogzomer niet, maar eerst maar eens kijken of het uberhaupt weer eens warm wordt, haha. Hoe doen jullie het met een jas? Had een leuk nepleren jasje van mama-licious aan, maar die kan ik niet aan (lees: dicht) tot heel veel maanden, gok tot een maand of 6/7. Ik twijfel nu of ik 'm zal kopen of niet, maar dan moet ik er dus ook nog een gewone jas bij...
Ik vind dat er op www.jurkjes.nl heel wat feestelijke positiejurken staan. Maar goed, dan moet je wel een jurkje aanwillen...
@Sweetmarije Ik ga heel hard voor je duimen. Wordt toch wel weer een spannende dag dan. @Loth Ik heb de vorige zwangerschap een gewone jas aan gehad, met 3 knopen. Einde van de zwangerschap liet ik de onderste knoop dan open. Dit is wel een winterjas, dus voor de zomer zal ik wel weer wat anders moeten verzinnen. Leuk zo zwanger zijn in meerdere seizoenen @Maedra Je hebt nu in ieder geval wel een schone badkamervloer Morgenavond hebben wij een gesprek bij een gastouder. We overwegen om over te stappen van de crèche. Eerst maar eens kijken wat voor persoon het is. Is toch wel een lastige keuze...
Ik heb vorige zwangerschap bij Steps een supermooi jurkje gekocht. Geen zwangerschapsjurk, maar ging toch, terwijl ik toen al 8 maanden zwanger was! Zal zo even een foto posten, kun je het zien (Mooie, feestelijke positiejurken kon ik toen écht niet vinden, was getuige van mijn beste vriendinnetje, die toen trouwde)