Heerlijk hoor die pepernoten flurry haha. Wel in goede tijd zwanger met al die lekkere versnaperingen. Alleen wordt je er wel snel misselijk van. Even een vraagje, hebben jullie ook wat bruin bloedverlies. het is niet constant hoor maar meer af en toe een klein veegje met afvegen. Geen vers bloed. Hebben meer hier last van. Heb wel gelezen dat dit kan in begin van de zwangerschap. Nadat jullie een positieve test hadden hebben jullie daarna nog een keer getest?? Mijn afspraken zijn gepland op 13 dec een prenentale screening, maar dat is omdat ik een aangeboren hartafwijking heb, en op 15 dec een afspraak bij de gynocoloog. kan niet wachten om ons kindje te zien. Verder hebben we het alleen aan mijn beste vriendin verteld en mijn vriend aan zijn beste vriend. We vonden het wel leuk om het met de kerstdagen aan onze ouders te vertellen. Wanneer gaan jullie vertellen dat jullie in blijde verwachting zijn?? Geniet lekker van jullie avond met de kruitnoten.
Zo, ik ben vanavond door de mand gevallen. Had met twee vriendinnen afgesproken en binnen een minuut de opmerking: 'Ben je zwanger ofzo?' Dat is de tweede in 2 dagen, al wist degene van gisteren niet dat we ermee bezig waren. Ik had al zo'n voorgevoel, want voordat ik wegging heeft mijn man zijn moeder gebeld om het te vertellen. Ik wilde niet dat vriendinnen het misschien eerder zouden weten dan zij.
@nursie, wat voor aangeboren hartafwijking heb je? En hoe veel groter is de kans dat jouw beebje dit ook heeft dan bij een 'gezonde' vrouw? Sorry voor de vragen maar hier een zoontje met een aangeboren hartafwijking en ben ff nieuwschierig. Ook omdat ze hebben gezegd dat de kans voor hem groter is later om zelf een kindje met een hartafwijking te krijgen, maar nog groter als ie een meisje was geweest. En moet je dmv een keizersnee bevallen ivm teveel druk op je hart bij een gewone bevalling? Sorry voor alle vragen.. @loth, waarom dachten je vriendinnen dat, heb je echt al zo'n buikje? Of kwam het door een opmerking of weigeren van alcohol of eten? Ben wel even benieuwd En hoe reageerde je schoonmoeder op het nieuws? Ik ga maar eens op bedje, kom morgen wel weer even spieken!
Hallo allemaal, Hier echt een heerlijke middag gehad, we zijn weer on een outlet geweest en in tegenstelling tot eergisteren ben ik vandaag wel echt mega geslaagd. Heerlijke kleding gekocht voor de koude maanden, waar ik ook nog lekker in kan gaan groeien. Vooral bovenkleding want ik had bijna niets meer. En nog 1 broek voor de tijd dat ie nog past. Super happy mee!! Man heeft ook veel gekocht een voor mijn kleine meisje vast wat schoenen op de groei, is zo goedkoop Ben stiekem wel een beetje jaloers op jullie flurry, manlief al gezegd dat ik die wil hebben als we dinsdag terugkomen Word er inmiddels steeds meer bedreven in, forummen via de telefoon Loth, ik herken het wel hoor het moeilijk voor je kunnen houden. En sommige mensen wil je het uiteindelijk toch ook snel vertellen. Mijn ouders en zusje weten het. Daarnaast mijn beste vriendin want die vroeg ernaar. Wist ook van mijn miskraam. Mejosje, jij hebt wel echt vroeg getest zeg! Misschien toch wel een vroege eisprong of innesteling. Nou voor nu stop ik weer even, krijg lamme vingers Tot morgen weer!!
@cybi: ik denk dat ik ook een hele vroege eisprong heb gehad. Ik had vroeger dan normaal pijn aan mijn ks. (Na maanden je cyclus volgen ben ik er achtergekomen dus dat ik 2x per maand last heb van het kreng, waaronder tijdens de eisprong). Bij berekening had mijn ei 4 dagen later moeten zijn dan dat ik pijn voelde. Maar ik gebruik geen ovutesten e.d. dus het is een aanname dat mijn ei mogelijk vroeg was. Ow voor de mensen die nog geen ervaring hebben met bevallen/ks etc... het is NIET normaal om 2 jaar na dato nog last te hebben van een keizersnee. Dus niet bang zijn hoor
Bevallings & Afspraken lijst Juli 2012! Uitgerekende datum: 01 juli - Djonna (1e kindje) 01 juli - Mm7 (3e kindje) 02 juli - Yummy (2e kindje) 02 juli - Me83 (1e kindje) 03 juli - Loth (1e kindje) 04 juli - LuckyBlue (2e kindje) 07 juli - Poemi (2e kindje) 07 juli - Red88 (2e kindje) 08 juli - Sweetmarije (2e kindje) 08 juli - Daantje30 (...) 08 juli - Joyce86 (2e kindje) 09 juli - Pipi (2e kindje) 09 juli - MirandaV (...) 10 juli - vernon (1e kindje) 10 juli - Sassie81 (1e kindje) 10 juli - Kaatje1985 (1e kindje) 10 juli - Cybi (2e kindje) 11 juli - Pavera (2e kindje...) 12 juli - Fietje86 (1e kindje) 12 juli - Labrador (1e kindje) 13 juli - Aloha (1e kindje) 13 juli - LittleOne80 (3e kindje) 13 juli - spinnekop (3e kindje) 13 juli - tamendon (1e kindje) 14 juli - Rosemarie86 (1e kindje) 14 juli - InCognito (3e kindje) 14 juli - Danilo (2e kindje) 15 juli - Maudje (3e kindje) 16 juli - Ameera (1e kindje) 17 juli - Lilage (3e kindje) 18 juli - Tayaro (2e kindje) 18 juli - Wallie81 (1e kindje) 19 juli - Vlinder13 (1e kindje) 19 juli - Carpediem2010 (2e kindje) 20 juli - Summer1983 (1e kindje) 20 juli - sas27 (1e kindje) 22 juli - BabyxButterfly (1e kindje) 26 juli - Meandor (2e kindje) 28 juli - Princess79 (1e kindje) 28 juli - mejosje (2e kindje) Afspraken: 11 nov - vernon 1e echo 11 nov - Kaatje1985 MvM 11 nov - mm7 1e echo 14 nov - Djonna POP-poli 16 nov - InCognito gesprek gyn + 1e echo 16 nov - tamendon intake 17 nov - Aloha gesprek gyn + 1e echo 18 nov - Djonna 3e echo 18 nov - mejosje gesprek gyn 22 nov - Sweetmarije VK 22 nov - BabyxButterfly MvM 23 nov - Loth 1e echo 23 nov - mm7 2e echo 23 nov - Cybi 1e echo 24 nov - Loth intake VK 24 nov - LuckyBlue intake VK 24 nov - Meandor afspraak Gyn 24 nov - Aloha 2e echo 25 nov - Yummy intake VK + echo 25 nov - Red88 intake VK 28 nov - Poemi intake VK 30 nov - MirandaV intake VK 01 dec - spinnekop 1e echo 01 dec - Daantje30 1e echo 01 dec - Me83 intake VK 02 dec - Danilo1e echo + intake gyn 05 dec - Kaatje1985 intake VK 05 dec - Pipi 1e echo 05 dec - Vlinder13 intake VK + 1e echo 05 dec - Labrador Intake VK + 1e echo 05 dec - Pavera intake VK 06 dec - Djonna gyn 06 dec - Fietje86 1e echo 06 dec - BabyxButterfly intake VK 06 dec - Ameera Intake VK 07 dec - LittleOne80 intake VK 07 dec - sas27 1 echo zkh 08 dec - Sassie81 1e echo 08 dec - Aloha 3e echo + gesprek gyn 12 dec - Rosemarie86 intake VK +1e echo 12 dec - mejosje 2e echo gyn 13 dec - Fietje86 intake VK 13 dec - Carpediem2010 1e echo 14 dec - MirandaV 1e echo 14 dec - Lilage 1e echo 15 dec - tamendon 1e echo 15 dec - Princess79 1e echo 15 dec - Carpediem2010 intake VK 22 dec - Wallie81 intake+1e echo 23 dec - Lilage intake VK 23 dec - mejosje intake VK + 10w echo 27 dec - vlinder13 tm echo
Goedemorgen Juli 2012 mama's! Ook ik wil me hier graag melden... ben nog een beetje anoniem Maar ben op 28 juli uitgerekend van ons derde wondertje... Heb veel kwaaltjes als sinds eisprong... misselijk met vlagen, ontzettend moe, en die ongi krampjes... Ach t hoort erbij... hihih!!
@Cookie: Welkom @ Ezel: Fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad en zo goed geslaagd ben. @Marije: Ja, waarom zag ze het? Ik had al zo'n voorgevoel, omdat een van hen een hele sterke intuitie heeft en vrij snel door mij heen prikt. Ik wist dat ik met ontkennen sowieso door de mand zou vallen. Ik heb wel een buikje, maar niet veel erger dan normaal. Had ook al expres een t-shirt aangedaan die niet zo strak zat. Ik heb gewoon een zwanger hoofd denk ik... Fijne dag allemaal!
Bevallings & Afspraken lijst Juli 2012! Uitgerekende datum: 01 juli - Djonna (1e kindje) 01 juli - Mm7 (3e kindje) 02 juli - Yummy (2e kindje) 02 juli - Me83 (1e kindje) 03 juli - Loth (1e kindje) 04 juli - LuckyBlue (2e kindje) 07 juli - Poemi (2e kindje) 07 juli - Red88 (2e kindje) 08 juli - Sweetmarije (2e kindje) 08 juli - Daantje30 (...) 08 juli - Joyce86 (2e kindje) 09 juli - Pipi (2e kindje) 09 juli - MirandaV (...) 10 juli - vernon (1e kindje) 10 juli - Sassie81 (1e kindje) 10 juli - Kaatje1985 (1e kindje) 10 juli - Cybi (2e kindje) 11 juli - Pavera (2e kindje...) 12 juli - Fietje86 (1e kindje) 12 juli - Labrador (1e kindje) 13 juli - Aloha (1e kindje) 13 juli - LittleOne80 (3e kindje) 13 juli - spinnekop (3e kindje) 13 juli - tamendon (1e kindje) 14 juli - Rosemarie86 (1e kindje) 14 juli - InCognito (3e kindje) 14 juli - Danilo (2e kindje) 15 juli - Maudje (3e kindje) 16 juli - Ameera (1e kindje) 17 juli - Lilage (3e kindje) 18 juli - Tayaro (2e kindje) 18 juli - Wallie81 (1e kindje) 19 juli - Vlinder13 (1e kindje) 19 juli - Carpediem2010 (2e kindje) 20 juli - Summer1983 (1e kindje) 20 juli - sas27 (1e kindje) 22 juli - BabyxButterfly (1e kindje) 26 juli - Meandor (2e kindje) 28 juli - Princess79 (1e kindje) 28 juli - mejosje (2e kindje) Afspraken: 11 nov - vernon 1e echo 11 nov - Kaatje1985 MvM 11 nov - mm7 1e echo 14 nov - Djonna POP-poli 16 nov - InCognito gesprek gyn + 1e echo 16 nov - tamendon intake 17 nov - Aloha gesprek gyn + 1e echo 18 nov - Djonna 3e echo 18 nov - mejosje gesprek gyn 22 nov - Sweetmarije VK 22 nov - BabyxButterfly MvM 23 nov - Loth 1e echo 23 nov - mm7 2e echo 23 nov - Cybi 1e echo 24 nov - Loth intake VK 24 nov - LuckyBlue intake VK 24 nov - Meandor afspraak Gyn 24 nov - Aloha 2e echo 25 nov - Yummy intake VK + echo 25 nov - Red88 intake VK 28 nov - Poemi intake VK 30 nov - MirandaV intake VK 01 dec - spinnekop 1e echo 01 dec - Daantje30 1e echo 01 dec - Me83 intake VK 02 dec - Danilo1e echo + intake gyn 05 dec - Kaatje1985 intake VK 05 dec - Pipi 1e echo 05 dec - Vlinder13 intake VK + 1e echo 05 dec - Labrador Intake VK + 1e echo 05 dec - Pavera intake VK 06 dec - Djonna gyn 06 dec - Fietje86 1e echo 06 dec - BabyxButterfly intake VK 06 dec - Ameera Intake VK 07 dec - LittleOne80 intake VK 07 dec - sas27 1 echo zkh 08 dec - Sassie81 1e echo 08 dec - Aloha 3e echo + gesprek gyn 08 dec - Tayaro intake Vk 09 dec - Tayaro 1e echo 12 dec - Rosemarie86 intake VK +1e echo 12 dec - mejosje 2e echo gyn 13 dec - Fietje86 intake VK 13 dec - Carpediem2010 1e echo 14 dec - MirandaV 1e echo 14 dec - Lilage 1e echo 15 dec - tamendon 1e echo 15 dec - Princess79 1e echo 15 dec - Carpediem2010 intake VK 22 dec - Wallie81 intake+1e echo 23 dec - Lilage intake VK 23 dec - mejosje intake VK + 10w echo 27 dec - vlinder13 tm echo Zo.... mijn eerste afspraken staan er ook tussen!
nou hier was vanmorgen de thee ineens ongelooflijk goor!! kreeg er zoon hele aanslag gevoel laag van in me mond, half uur later kwam die er dan ook weer uit.. bleghhhh maar ik klaag niet haha
Goedemorgen allemaal en welkom alle nieuwe meiden! Ik zie dat ik niet de enige ben die graag nog even anoniem blijft. Ik heb vanmorgen mijn koffie laten staan en heb echt zo'n weeïg, misselijk gevoel. Ik vraag me af of dat nu echt door de zwangerschap komt of door het feit dat ik een beetje grieperig ben. Bij de zwangerschap van mijn dochter ben ik helemaal niet misselijk geweest, kan dat eigenlijk zo per zwangerschap verschillen? Mijn moeder vroeg gisteren ook al of ik zwanger was, maar ik heb het (met moeite) ontkend. We willen ze zo graag over twee weken een mooie echo laten zien, ik vind het nu nog veel te pril om te vertellen. Maar ik voelde me ook wel rot om het niet te zeggen, we hebben nogal een zware periode achter de rug en dit zou haar zeker opvrolijken. Maar goed, hopelijk over twee weken een mooi plaatje om te laten zien, dat lijkt me dan juist zo gaaf om het dan zo te vertellen.
ja elke zwangerschap is anders en niet te vergelijken dus kan dat je inderdaad de ene keer wel misselijk bent en de andere keer niets voelt snap het wel hoor als je niks vertelt. hier weet famillie het maar dat komt ook door mijn verleden en ziekenhuisbezoek ect
hee meiden Wekom alle nieuwe Voel me eigenlijk weer redelijk normaal, die ongi krampjes zijn ook weg. Zal er wel bij horen. net ff teveel poffertjes gegeten, zit nu vol bah
haaaj alle nieuwe meiden, ik houd het onmogelijk bij.. Hier elke dag een beetje meer dingetjes, merk dat de boobettes steeds een bietje gevoeliger worden en mijn bm doet ook zijn ding...verder voel ik me prima!
Goedemorgen meiden, Zo ben net mijn bed uitgerolt, kon er echt niet uitkomen. Niet misselijk geweest vanmorgen. Heb nog geen kwaaltjes in die richting. niet misselijk geen pijnlijke borsten ect. gister avond wel een huilbui gehad omdat ik wat onzeker werd of het allemaal wel goed zou gaan omdat ik elke keer wat bruinige afscheiding heb. maar ja gister was de test super positief dus ik heb weer nieuwe moed. Hoop alleen niet dat de afscheiding lang duurt. Het is niet veel maar ik schrik er elke keer van. Kan dit nog innestelings bloed zijn? @Sweet: ik heb een aangeboren hartafwijking de tetralogie van fallot met de transpositie van de grote vaten. Het gaat heel erg goed met me. Ik zou wel iets meer kans hebben op een kindje met een hartafwijking maar die is nihil vgm een gezond iemand. Regelmatig moet ik bij de cardioloog komen voor controle en deze werkt ook samen met de gynacoloog. Daarom vind ik de zwangerschap best spannend. Ben wel blij dat ik kinderen mag krijgen. Vanmorgen na opstaan een eierkoek op. Poffertjes nee daar heb ik nu geen trek in hahah.
dat bruine bloed kan heel goed innestelingsbloed zijn. zolang het niet helderrood is en veel stolsel e.d. is er volgensmij niks mis mijn zoontje heeft pulmonaire atresia met een grote vsd en nog meerdere dingen maar heel vaak word het ook 'een soort van' tetralogie van fallot genoemd. ik krijg ook extra echo's ivm mijn zoontjes hartafwijking want voor mij zou de kans nu 3% zijn op nog een kindje met een hartafwijking T.O.V. 1% voor normale zwangeren... verder hier tot nu toe een chill ochtendje gehad, lekker uitgeslapen tot 9 uur met zoonlief en nu zit hij een beetje tv te kijken en met zn autootjes te spelen terwijl ik nog steeds aan het wakker worden ben hebben jullie dat ook dat je gewoon nergens zin in hebt, totaal geen energie en alleen maar wil slapen en hangen en als je dan gaat slapen, dat je uren ligt te woelen? word af en toe helemaal gek van mezelf!
sweetmarij: Heerlijk om zo wakker te worden. Ik herken het van het moe zijn, nergens geen zin in hebben en als ik dan eenmaal moet slapen, lig ik wakker.
@nursie: je kan altijd een vk bellen als je ergens mee zit of over twijfelt. Daar zijn ze voor, om je vragen te beantwoorden.
Dank je wel, ik kijk het weekend nog even aan. Denk zelf ook wel aan inestelings bloed omdat het vruchtje zelf maar 2-3 wkn is en dan gaan het innestelen. Hoop dat het snel over is en dat ik er wat rustiger onder ben.
Hallo allemaal Ik schrok vanmorgen ook, al weken is mijn temp overdag rond de 37 s'morgens is die wat lager als ik net wakker word, maar vanmorgen was die 36,3 dat is mijn normale temp van voor zwangerschap dus ik al bang dat het mis was. Even half uur gewacht en temp was weer 37 pffff wat een opluchting. Mijn (.)(.) die groeien met de dag, omdat ik 45 kilo woog was het niet veel meer en nu kijk in de spiegel en denk shit van wie zijn die mooie volle boobs??? Verder veel last van de darmen en van diarree en af en toe een beetje misselijk, en erg moe, maar toch veel wakker en woelen. Op de helft van de 3 maanden, blijf maar goed zitten lief vruchtje, je bent meer dan welkom