Ik denk dat als je naar de apotheek gaat en erom vraagt je het wel kan krijgen. ( ook op recept moet je het zelf betalen) het is compleet veilig tijden de gehele zwangerschap. Mijn zussen hebben het ook veslonden als limonade Overigens heb ik vandaag gember siroop door de yogurt gedaan en vanmorgen een ontbijkoek met gember gehad. Gember werkt tegen de misselijkheid. Ik vind het heel vies maar als siroop ergens door proef je het nauwelijks en in die ontbijtkoek smaakt het ook anders. misschien een tip dus! O en dr pepper!!! Wat betreft brood en ineens iets anders eten bak sla mee zeg je dat je op de gezonde toer gaat je at immers zoveeeel brood!
haha, ja die gezonde toer kunnen we proberen. die gember had ik ook al ergens gelezn, waar koop je die siroop? ik vind gember wel lekker, dus dat moet kunnen!
haha thnx pipi! en dan ga ik nu langzamer dan voorgaande keren kun je nagaan! in me profiel vind je ook nog fotos van vorige keren.. dat was nog erger.. maar goed voor hetzelfde geld sta ik morgen nog boller op hoor haha @linda mooie echo! ik zie wel een dooierringetje! daar in de buurt komt het vruchtje.. volgens mij ligt die ernaast rechts in de hoek.. maar goed ben geen echoscopist haha alleen heeeeeel veel echos gehad en me erin verdiept dus weet ondertussen er het 1 en ander van haha. waarom heb jij een vroege echo gehad?
Ik heb hem gewoon uit de c1000.. staat samen met pure gember brokjes ect bij de taartenbak cake cupcake afdeling enz!
Woow wat reageren jullie snel! Ik had geen cyclus dus wist niet hoelang ik zwanger was dus vandaar de echo....
aaah oke vandaar dus dan de 15e nog een keer ( zie ik aan je handtekening) en als het dan goed is weer even niet..? spannend allemaal he! Wil je zelf de afspraken op de lijst zetten of moet iemand anders dat even voor je doen?
jullie zijn bezig met kwaaltjes ,die heb ik (nog) niet dus ik heb me maar op namen gestort een jongensnaam hebben we al een meisjesnaam vinden we moeilijker we willen niet dezelfde namen gebruiken van de andere zwangerschappen we hadden voor de eerste zwangerschap = emmy we hadden voor de tweede zwangerschap = lexy/lexie zijn jullie er ook al mee bezig
Moet ik dat egwoon kopieëren? Ik krijg niet gevonden of ik die hyves af kan schermen... Is wel veel fijner berichten sturen enzo. Kan je meer onderwerpen aanmaken, Of weet iemand anders misschien een site waar we een clubje op kunnen richten?
@aloha Ben benieuwd hoe jij er na 40 weken uitziet... wel meteen helemaal zwanger ben je hoor! @linda In mijn vorige zwangerschap heb ik ook een vroege echo gehad, daar was nog niets op te zien, na 7 weken wel een kloppend hartje. Dus komt vast goed! Ik ga morgen de verloskundige maar eens bellen, ben benieuwd wanneer ze nu een echo gaan maken en of er door de zwangerschap heen ook nog meer echo s komen. Volgens mij is dat wel veranderd tov 5 jaar geleden.
@Aloha Thnx! De termijnecho word ingepland na de intake, dus dat zal idd de 28e wel zijn. @Sweetmarije Wat leuk dat je in Engeland woont. Wat een spannende tijd voor jullie tot de 20-weken echo. Gelukkig is de kans dus niet super groot dat een 2e kindje het ook heeft, maar je bent er waarschijnlijk pas gerust in als je een goede 20-weken echo hebt gehad. @Linda009 Volgens mij een mooie echo voor 5 weken toch? Vruchtje komt dacht ik ook pas later. Even een beetje algemeen reageren: @Kwaaltjes Vooral heel erg moe, en als ik te lang niets eet wordt ik misselijk. @Bevalling Nog geen idee. Vorige keer op het laatst besloten thuis te blijven en uiteindelijk toch nog naar het ziekenhuis kunnen gaan na 1,5 persen. Uiteindelijk is de kleine na een knip met de vacuüm gehaald. Aan de ene kant wil ik dus wel ziekenhuis want zo'n ritje met persweeën is niet echt plezierig, aan de andere kant was het ook fijn om zo lang thuis te blijven. @Ruggenprik Toen de vk de vorige keer voor het eerst thuis kwam zat ik al om 8cm ontsluiting, dus had toen weinig keus. Het was toen ook niet echt nodig want ik had niet eens het idee dat de bevalling was begonnnen, laat staan dat ik al op 8 cm zat.
@ linda, op de quote drukken en dan die tekst van quote weghalen in het bericht. @spinnekop ik heb de 1e keer ook al aan namen gedacht en verzonnen toen.. voor alleen een meid. die naam gebruiken we niet weer want die hoorde bij dat kindje. nu durven we er nog niet aan te denken. @pipi hahaha ik ben ook benieuwd hoe dik ik kan worden al word ik 200 kilo als ik maar een kind krijg!! @poemi, oke spannend!! haha opzich wel grappig dat je op 8 zat en het niet voelde! lijkt me fijn!! wel minder dat je alsnog naar het ziekenhuis moest met persweeen! @hyves.. het is sowieso leuker om hier door te kletsen en zoiets ernaast te doen. in de loop van aankomende 8 maanden blijven meiden aansluiten namelijk. Hier op zwp kun je ook een afgescherm clubje maken ik heb hier ook een club over zwanger worden na een miskraam. Ik wil best straks de andere club voor juli mamas aanmaken maar durf dat nu nog niet goed met mijn geschiedenis. Als een ander het wil doen mag dat!! Vaak worden in mama to be topics ook een site ernaast gemaakt.. zal eens vragen waar andere dat gedaan hebben is wel handig. daar staat dan overzichtelijk de lijsten enz. en later worden er ook buddy lijsten gemaakt. zodra iemand dan bevalt ofzo smst die iemand zodat die het forum op de hoogte stelt haha
]Uitgerekende datum & Afspraken lijst Juli 2012 Mama's to be! Uitgerekende datum: 01 juli - Linda009 (2e kindje) 01 juli - Djonna (1e kindje) 02 juli - Yummy (2e kindje) 07 juli - Poemi (2e kindje) 08 juli - Sweetmarije (2e kindje) 09 juli - Pipi (2e kindje) 10 juli - vernon (1e kindje) 10 juli - Sassie81 (1e kindje) 13 juli - Aloha (1e kindje) 13 juli - spinnekop (3e kindje) 15 juli - Maudje (3e kindje) Afspraken: 11 nov - vernon 1e echo 14 nov - Djonna POP-poli 17 nov - Aloha gesprek gyn + 1e echo 18 nov - Djonna 3e echo 18 nov - Linda009 3 echo 22 nov - Sweetmarije VK 25 nov - Yummy Intake en echo 28 nov - Poemi Intake VK 01 dec - Djonna VK 01 dec - spinnekop 1e echo 08 dec - Sassie81 1e echo
@hyves.. het is sowieso leuker om hier door te kletsen en zoiets ernaast te doen. in de loop van aankomende 8 maanden blijven meiden aansluiten namelijk. Hier op zwp kun je ook een afgescherm clubje maken ik heb hier ook een club over zwanger worden na een miskraam. Ik wil best straks de andere club voor juli mamas aanmaken maar durf dat nu nog niet goed met mijn geschiedenis. Als een ander het wil doen mag dat!! Vaak worden in mama to be topics ook een site ernaast gemaakt.. zal eens vragen waar andere dat gedaan hebben is wel handig. daar staat dan overzichtelijk de lijsten enz. en later worden er ook buddy lijsten gemaakt. zodra iemand dan bevalt ofzo smst die iemand zodat die het forum op de hoogte stelt haha Goed idee! Ja het zal wel aan mij liggen maar als ik een paar uur niet kijk weet ik niet waar ik moet beginnen met lezen, het kan ook aan mij liggen hoor! Ben ook nog niet zo lang lid van deze pagina.
@nieuwe meiden: welkom @aloha, jeetje wat een kwaaltjes al zeg, ik heb verder nog nergens last van. als ik niets vermoed had en niet getest had, zou ik echt niet weten dat ik zwanger was. alleen heel erg moe, maar dat ben ik eigenlijk al sinds jamie geboren is @namen: daar ben ik eigenlijk altijd al mee bezig mijn lievelingsnamen zijn iris en daan, maar dat kan helaas niet want ik vind iris op zn engels maar niks en 'daan' wordt 'dan' als in den-iejol... we moeten dus even leuke engels-nederlandse namen bedenken. vriendlief is engels. vorige zwangerschap hebben we pas echt besloten om ons zoontje jamie te noemen toen ie daadwerkelijk op mn buik lag, we konden gewoon niks leuks bedenken voor jongensnamen waar we het aletwee over eens waren. voor een meisje hadden we jasmine silvie (dus djesmin) maar jamie en jasmine vind ik niet leuk samen klinken... en hoe ik in engeland terecht ben gekomen: werd door een engels gezin gevraagd of ik hu nanny wilde zijn en ben per 1 sept. 2006 bij hun gaan wonen/werken. Toen op 21 sept. 2008 zwanger van vriendlief die ik in okt. 2006 had ontmoet en samen huisje gekocht en gestopt met nanny-en
Jaaa ik hier ook, pfff wat een hoop juli topics haha.. maar ik ben volgens mijn eigen berekening op 1 juli uitgerekend, mocht dat met de termijn echo niet zo zijn, dan uuuh ben ik snel weg hoor Dit wordt mijn 3e kindje, ik heb een tweeling van 9 maanden, gekregen door middel van mmm, en nu spontaan door de pil heen zwanger. Oh en ik ben 23 jaar, afgelopen Vrijdag(gyn) een echo gehad, en nu aanstaande Vrijdag(gyn) weer, morgen de intake bij de vk, wil deze zwangerschap zo normaal mogelijk beleven, zonder al te veel medische dingen. Met mijn tweeling lag ik met 24 weken al in het ziekenhuis ivm weeen, met 28 weken weer ivm ontsluiting, uit eindelijk ingeleid met 36+2 ivm gebroken vliezen, zoveel verschillende ziekenhuizen en gyns gezien, dat ik heel graag bij de vk wil, en thuis wil bevallen, want mn bevalling was een eitje, 2,5 uur dus heel snel...
Je rolt er vanzelf in linda en in het begin word er heel veel geklets maar op den duur word het rustiger dames verwijnen en de meeste vragen zijn beantwoord haha En je hoeft straks niet iedereen en overal op te reageren he haha Ik had voor nod ook geen kwaaltjes was ervan overtuigt niet zwanger te zijn haha maar mijn lichaam is sowieso in de war omdat het wel geen wel geen wel geen hcg heeft haha dit is mijn 6e zwangerschap dit jaar Ik ben dus eigenlijk al een jaar zwanger haha Lastig een naam vinden voor 2 talen.. maar komt vast goed! Ik lig in bed kreeg een knalrode kop en viel zowat in slaap en begon te kokhalzen uit het niets. Lekker even rijdende rechter kijken en dan hopen op een nachtje gewoon slapen
Blegh 3e nacht op rij waarin Ik niet kan slapen. Me benen zijn zoooo zwaar het doet pijn maar ook weer niet heel vaag het komt vanuit me liezen tot me scheenbeen zoiets. Me onderbuik doet ook gezellig mee. Elke keer alleen als Ik lig.. en me buik produceert geluiden waar king kong zelfs bang van zou worden haha Morgen toch even gyn bellen of die benen niet kwaad kunnen of kunnen komen door wederom at3 telaag... Toch even uitsluiten...