Uitgerekend in de maand juli van het jaar 2o12

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vernon, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @mvm heel netjes van moeders voor moeders! Had ik niet verwacht. Dat vrouwke wat bij mij kwam deed niet eens der jas uit, was heel onprofesioneel. Maar wel een mooi boek gekregen.

@alcohol hier absoluut niet! Not done!

2. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    ik heb mij ook op gegeven voor mVm gisteren.. ik vond het wel eng want de vorige keer toen ik me had opgegeven kreeg ik een miskraam. maar ik vond wel dat ik mee moest doen ik heb zelf ook pregnyl gebruikt en nu kan ik wat terug doen :)

3. Kaatje1985

Kaatje1985 Actief lid

11 sep 2011
    144
    0
    0
    Het stuk van 1 vandaag was in de week na 6 november geloof ik! En ja, het was toch één vandaag? Zal wel ff met je mee zoeken!

@meerling: Ik zou het wel leuk vinden, alleen zou wel ff aan het idee moeten wennen hoor!

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Meerling: Mijn moeder is een van een tweeeiige tweeling en uit onderzoek blijkt dus dat tweeeiige tweelingen van de kant van de vrouw dus erfelijk zijn. Het slaat steeds 1 generatie over en het komt dus precies uit op op mij :) (en mijn zus)

Mijn zus heeft een miskraam gehad van een tweeling.

Ik weet alleen wel dat een hoge hoeveelheid hcg niet altijd wijst op een tweeling. Vriendin van mij had een week na haar NOD pas een positieve test, en met 6,5 week zwangerschap was hij nog niet zo donker als de controlestreep.

Met de 10 weken echo zat er toch echt een tweeling :D

5. Kaatje1985

Kaatje1985 Actief lid

11 sep 2011
    144
    0
    0
  6. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    heb dat gezien ja. vind het wel wat vreemd om te concluderen dat fas kindjes in de criminaliteit komen maar goed. het blijkt wel weer hoe schadelijk drank is.

7. Inkie81

Inkie81 Fanatiek lid

18 sep 2011
    1.263
    0
    0
    Zuid-holland
    Hoiiii kom hier ook ff spieken het is overal zooo rustig.... :(

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hier niet hoor :D Ik moet echt mijn best doen om het hier bij te houden haha.

Alcohol: Ik vind het écht NOT done. Ik snap ook echt niet hoe iemand nog alcohol kan drinken als je weet hoe slecht en schadelijk is voor je kindje. Idemdito voor roken trouwens.
    Dat ze vroeger niet beter wisten, dat kan. Maar met alle kennis die we nu hebben vind ik het gewoon echt niet meer kunnen.

9. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    @ alcohol: hier ook not done, net als roken. Ik doe beiden ook niet als ik niet zwanger ben dus dat zal niemand opvallen.

@ meerlingen, ik ben erg benieuwd naar onze echo over 2 weken, want er zaten bij mij wel 2 goede follikels met dank aan de clomid.... Heb zelf toch het gevoel dat het er maar 1 is. We zullen zien.

10. Inkie81

Inkie81 Fanatiek lid

18 sep 2011
    1.263
    0
    0
    Zuid-holland
    Whahahah heb ik wat te doen ;)

Alcohol tijdens de zwangerschap kan echt niet vind ik... roken ook niet trouwens... maar zie wel vaak dat sommige dat roken toch moeilijk kunnen laten....

11. tamendon

tamendon Actief lid

2 nov 2009
    381
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Zo weer ff bijgelezen.
    Vanmorgen met opstaan wel ff heel misselijk en flink kokhalzen, maar overgeven heb ik niet snel omdat ik in mijn normale dagelijkse leven ook iedere ochtend misselijk ben.
    Heb het idee dat het wel met de dag erger word :(.

Gister met vriendlief ff bij prenatal geweest en meegroei bh en positiebroek gekocht
    De broek heb ik nog niet nodig maar straks met de feestdagen miss wel.

Verder hier nog geen roze, bruin of rood te bekennen, en toch maak ik me zorgen, gaat alles wel goed?

15 December ook pas 1e echo, tel de dagen nu al af, ik wil zo graag weten of er een hartje klopt. Bekijk bijlage 200899
    Hier een foto van mij en mijn lief, ik ben 28 mijn vriend 24 en wij gaan voor de eerste.

12. tamendon

tamendon Actief lid

2 nov 2009
    381
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooops wat erg mijn vriend is 23 !!!!!! typfoutje

13. Inkie81

Inkie81 Fanatiek lid

18 sep 2011
    1.263
    0
    0
    Zuid-holland
    Wat een leuk stel zijn jullie tamendon... ik ben ook ouder dan mijn vriend :) we schelen 3 en een half jaar..

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Het houdt je bezig he :D

Iemand in mijn omgeving rookt ook gewoon door tijdens haar zwangerschap en het allerergste vind ik nog dat ze zich er ook totaal niet voor schaamt. :(
    Twee weken geleden waren we op verjaardag bij haar man en toen bood iemand haar een stukje worst aan (metworst, voor de noorderlingen ;)) toen zei ze dus heel fel "O nee dat mag ik niet, is heel slecht en gevaarlijk voor het kindje".
    Toen kon ik me echt niet langer inhouden en zei heel boos "Je kunt beter die hele worst opeten dan 1 sigaret nemen, dus neem gerust!"

Bah, en iedereen hield maar zijn mond en niemand zegt er iets van. En als ze weg is dan allemaal ineens aan elkaar vertellen hoe erg het wel niet is.

15. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Gelukkig staat er wel bij dat het onbekend is bij hoeveel alcohol tijdens de zwangerschap leidt tot FAS. Niet dat ik het daarmee goedkeur om alcohol tijdens de zwangerschap te nuttigen... er zijn heerlijke alcoholvrije varianten te vinden (voor oud en nieuw... zoek maar op raumland bv), maar er zit denk ik wel een verschil in hoeveelheid. Als je een keer een slokje champ hebt gedronken tijdens een bijzondere gelegenheid wil dat nog niet zeggen dat het meteen tot FAS leidt.
    Daarnaast zit er in een mens altijd een percentage alcohol, het is nooit 0,0%. Niet dat het daarmee gerechtvaardigd is om wel, ook al is het maar een klein beetje, alcohol te drinken. In principe is natuurlijk altijd niet drinken het allerbeste. Maar het mag altijd een beetje genuanceerd worden hier en daar.

Nicotine is weer een ander verhaal... dat zit ook niet natuurlijk in het menselijk systeem en daarmee echt een schadelijke toevoeging. Net als drugs btw.

(Met een knipoog) Overmatig vette hap eten is trouwens ook schadelijk. Als iedereen aan die big mac blijft zitten beschadig je wellicht al het hart en vaatstelsel van de kleine in je buik (om dus maar even een overdreven reactie te geven ;))

16. Kaatje1985

Kaatje1985 Actief lid

11 sep 2011
    144
    0
    0
    Laten we het eens hebben over leuke dingen....

Wanneer gaan jullie beginnen met de babyuitzet?

Zijn jullie al met namen bezig?

Zal zelf ook ff antwoord geven

@babyuitzet: kijken doe ik al wel, maar echt iets kopen durf ik nog niet. Die buikbanden vind ik zo onwijs leuk. Ben al een paar keer bezig geweest met bestellen en doe het dan toch niet... nog zo vroeg denk ik dan.

@namen: We hebben al wel wat namen, maar hebben nog niet echt gekozen.

17. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wat een leuke foto's zie ik trouwens allemaal! Ik wil toch een beetje anoniem blijven, maar in onze "club" staat wel een foto van mij/vriend/zoontje!

Ik ben trouwens best onzeker merk ik. Zit er wel mee dat ik ineens geen kwaaltjes meer heb (zoals die misselijkheid). Heb vrijdag echo en ben nu best bang dat het niet meer goed zit :( Was bij onze zoon zó misselijk de eerste 12 weken, en nu alleen maar tussen week 6 en 8 ...

18. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    @ tamendon wat zijn jullie een leuk stel! Misschien wel handig positiebroeken voor de feestdagen, lekker uitbuiken hahaha.

19. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    & metworst mag je gewoon eten hahahahaha...

20. Inkie81

Inkie81 Fanatiek lid

18 sep 2011
    1.263
    0
    0
    Zuid-holland
    Jaaa kaatje namen!!! Gister hebben wij definitief onze jongensnaam gekozen nu nog een meisjesnaam en dat word lastig want alles wat ik leuk vind vind hij stom whahahaha

Deel Deze Pagina