Babyuitzet: Bij de eerste hadden we alles met 24 weken klaar, en nu denk ik dat we rond die tijd een beetje gaan beginnen met het uitzoeken van spulletjes. De kleine zal de eerste maanden bij ons op de kamer slapen, dus we gaan eerst alleen opzoek naar een mooie wieg, kinderwagen, draagdoek(en), maxicosi enz. Namen zijn we al wel een tijdje over na aan het denken, maar sinds we weten dat ik écht zwanger ben zijn we er eventjes mee gestopt. Geen idee waarom haha. Denk dat we na een goede echo er weer mee verder gaan
@ babyuitzet: nee, vind ik het nog veel te vroeg voor. Ik kijk stiekem wel al wat rond op websites, gewoon wat dromen, maar zou echt nog niks kopen nu. @ babynamen: daar hebben we wel al serieus over nagedacht, meisjesnaam zijn we eigenlijk al zo goed als over uit. Jongensnaam hebben we nog geen flauw idee van..
@ Yummi: jij benoemt een draagdoek bij de babyuitzet. Ik wil ook zo'n geweldige doek. Een goede vriendin van mij draagt haar kindje ook in een doek, sindsdien ben ik er al over uit dat ik dit ook wil gaan doen. Je ziet moeder en kind zo genieten!
Metworst: Nou die van onze slager zijn écht rauw, dus wordt het door de vk toch afgeraden. (Sommige worsten zijn gekookt, dan is het uiteraard geen probleem) Vooral de zachtere varianten worden wel afgeraden, wanneer ze gedroogd zijn is het weer een stuk "veiliger" geloof ik. December: Wij vonden het dragen echt ideaal! Je handen vrij en onze zoon vond het ook echt heerlijk. Ik had in eerste instantie een doek die ik moest knopen, maar dat vond ik teveel werk (en teveel doek om mijn lichaam ) dus toen overgegaan op oa. de mei-tai, ringsling en een beco-carrier. Echt ideaal!
Babyuitzet@ ik krijg zoveel spullen dat ik voorlopig nog niks koop heb alleen voor weinig op marktplaats een complete kinderwagen gekocht. Bedankt voor alle leuke reacties op de foto!!
Hier ook anti-roken in de zwangerschap. Normaal ook al, wordt gek van m'n rokende schoonfamilie (incl. mn man haha). Heb verder niks tegen op m'n schoonfam. maar dat roken is daar zo heilig! Zo vieren we sinterklaas bij m'n schoonzusje, ik gelijk vol hormonen tegen haar gezegd dat ik wel de voorwaarde had dat ze buiten gingen roken. Vond m'n man niet zo leuk aangezien hij vindt dat iedereen baas is in eigen huis. Prima, maar ik wil niet dat D. een hele avond in de rook zit en ben ook zwanger maar goed dat weten ze nog niet (misschien dat ze het vermoeden, man z'n broer zat 'm laatst te peilen wanneer er een 2e kwam). Schoonzusjes rookten hier ook gewoon door tijdens de zwangerschap. En natuurlijk de welbekende smoes gebruiken dat de vk had gezegd dat ze beter 4 per dag kon roken ipv dan de stress van het stoppen. Bedenk dat dan van tevoren voor je stopt met de pil. maar ja... ik kan makkelijk praten als niet-roker HOewel ik geloof dat je als je echt wilt, dat dat toch best voor je kindje kan laten staan? Ik heb hier een jaar lang melk en sojavrij gegeten, niet voor m'n lol maar voor m'n dochter. Is ook een flinke omschakeling maar ja ook voor t goede doel he. @draagdoek, wil ik hier ook! Hebben 2 kleine auto's en kinderwagen past er niet in. Dus moet ook wel haha. Voor D. wil ik nog even een Quinny Zapp aanschaffen. D. zit ook nog wel eens in m'n Manduca. Verder zijn we eerst bezig met D. haar nieuwe kamer en moet die nieuwe spullen zoals bed etc. Qua babyuitzet heb ik verder het meeste wel. Als het een jongentje wordt, mag ik nog flink shoppen maar voor een meisje komen er ook wel nieuwe kleertjes bij.
mijn zus rookte ook doordat de stress slechter zou zijn dan die ene sigaret. bij de 1e zw ben ik per direct gestopt echter toen het fout ging door alle stress weer begonnen. merkte keren erna dat ik het moeilijker vond te stoppen omdat het toch geen nut had in mijn logica en verleden, gyn vond ook dat ik beter kon roken dan stressen vooral die eerste weken als er nog geen bloedband is maakt het weinig uit. nu heb ik sinds gister helemaal niet meer gerookt, kotste ervan gelukkig. wou heel graag direct stoppen maar kreeg het niet voor elkaar ik bleef er een paar per dag roken door de zenuwen ect. nu dus dag 2 van totaal niet roken en ben er erg blij mee. maar ik snap dus wel dat in sommige situatie's stoppen moeilijker is dan je denkt. babyuitzet wacht ik nog mee tot alles zeker is. had vandaag de zorgverzekering aan de tel om wat veranderingen te doen en met die meid kwamen we er ook op dat ik zwanger ben en die wou al direct me kraampakket aanvragen. ik wou dat nog niet en dat begreep ze, zolang ik het maar voor de 6e maand deed
Goedemiddag dames, bedankt voor alle tips over de dranksmoezen. Ik rijd geen auto, maar ben wel al heel de week ontzettend verkouden dus misschien kan ik toch zeggend at ik medicijnen slik ofzo. Ik ben dus ook iemand die normaal gesproken graag een goed glas wijn drinkt, tijdens de zwangerschap absoluut niet hoor. Iedereen moet het voor zich weten en het is niet bewezen dat je kindje van een glas FAS krijgt of kan krijgen, die campagne vind ik een beetje erg heftig. Maar het punt is gewoon dat er geen maximale hoeveelheid aan te geven is waarvan je met zekerheid kunt zeggen dat het niet schadelijk is. Dus dan drink ik voor de zekerheid gewoon helemaal niet. Ik vind zelf het Bavaria 0,0 bier naar verhouding de lekkerste alcoholvrije drank. Bovendien zit er echt niets in (in sommige maltbiertjes zit nog een half procent alcohol). Ik ben echt een wijndrinker, maar alle alcoholvrije wijn vind ik echt niet lekker (en ik heb er veel geprobeerd in mijn vorige zwangerschap! Als iemand nog de gouden tip heeft, ik vind ze tot nu toe allemaal niet te zuipen). Hetzelfde geldt voor roken, kost me ook wel wat moeite hoor (rookte nu niet erg veel, maar ben wel echt een stevige roker geweest vroeger), maar een positieve test is niets meer roken. De stress-smoes vind ik echt bullshit (sorry dat ik het zeg), ik geloof werkelijk niet dat je negen maanden stress hebt van stoppen met roken die zo erg is dat je beter je kind in je buik nicotine kunt geven. Nou goed, zo ongenuanceerd denk ik erover. Meandor, grappig van je naam, het betekent inderdaad hoe een rivier kronkelt (meandert). Volgens mij zeggen donkere testen trouwens niets over een tweeling of niet. Mijn eerste zwangerschap (miskraam met 12 weken) was ook een spontane tweeling. Een twee-eiige tweeling is inderdaad overerfbaar via de moeder (mijn schoonmoeder is een tweeling, dus een dochter van ons zou bv wel weer een hogere kans hebben om zelf een tweeling te krijgen). Ik zou een tweeling niet leuker of minder leuk vinden dan een eenling,. als alles maar goed gaat tijdens de zwangerschap, helaas heb je met een tweeling wel meer kans op complicaties. Yummy, dank voor de metworst"vertaling" oorspronkelijk kom ik uit Noord-Holland (of bedoel je met Noorderlingen boven de rivieren? ). Iemand vroeg om een foto van mijn mvmtest dus ik zal jullie meteen deelgenoot maken van mijn testobsessie (gisteren echt de laatste gedaan hoor ). Cybi, al geland? Aloha, sterkte met de misselijkheid! Vernon, hoe is het, al eventjes niet gezien hier? Ehm, voor de rest weet ik het even niet meer!
@Aloha, hou vol!! Het zal moeilijk zijn maar het is zoveel beter voor je kindje. @Yummy geweldige opmerking over die wordt! Bij mij in de buurt wordt ook veel gerookt door zwangeren. Kan er echt niet tegen. Maar omdat ik ze niet ken kan ik er moeilijk iets van zeggen. @Loth ik bedoelde Mohammed, hoop dat dit niet de naam is die je nu juist wilde kiezen Namen zijn we nog niet mee bezig, ik denk er wel soms over na maar eerst maar eens een goede echo.
Aloha: Wat een belachelijk advies van de gyn/vk .. Doordat er geen bloedband is maakt het niet uit? Dat is echt onzin hoor, juist de eerste weken is het ook hartstikke schadelijk. Om heel eerlijk te zijn vind ik de smoes "stress is erger, dus ik rook" ook kant noch wal raken. Stress hoeft niet erger te zijn plus dat als je er bewust voor kiest om zwanger te raken, waarom dan niet eerst stoppen met roken? Ik snap heus dat het verschrikkelijk moeilijk zal zijn, maar als niet-roker kun je denk ik niet begrijpen dat iemand blijft roken. Overigens is dat over geen gevolgen omdat er geen bloedband is écht achterhaalt en daar zou ik je gyn ook echt op aanspreken! Uit vele recente onderzoeken blijkt namelijk het tegendeel.
ik zit er niet op te wachten om erover aangevallen te worden nu! Ik ben ook braaf per direct gestopt bij de 1e zwangerschap en de 2e en 3e maar de 4e werd al moeilijker rookte toen 2 per dag en de 5e net zo.. dit is mijn 6e en ik rookte amper nog en rookte er afgelopen week tot het compleet stoppen dus 1 of 2 per dag.. ik geef duidelijk aan dat ik weet dat ik moet stoppen dat dat beter is ect maar ik geef ook aan dat het moeilijker is naarmate je meegemaakt heb wat ik meegemaakt heb. ik sta met meer stress in een zwangerschap dan menig ander hier ( ik zeg niet allemaal) en ik hoef dus geen aanvallende woorden nu naar me kop geslingerd te krijgen over hoe slecht ik dan wel niet ben nu. en bovendien schrijf ik toch dat ik sinds 2 dagen helemaal gestopt ben?
Aloha: Je wordt toch niet aangevallen? Ik denk alleen dat het toch niet meer dan normaal is dat mensen het roken tijdens een zwangerschap veroordelen. Om heel eerlijk te zijn vind ik dat er geen enkel "excuus" is dat roken tijdens je zwangerschap kan rechtvaardigen. Dat is gewoon mijn mening en mijn gevoel. Dat jij ervoor kiest om toch de eerste te weken te hebben gerookt dat is jouw eigen keuze en daar wil ik je niet op aanvallen. Het is alleen iets wat ik onmogelijk kan begrijpen. En ik kreeg in je berichtje een beetje het gevoel (wat ik wel vaker bij mensen die toch roken of hebben gerookt tijdens zwangerschap) dat je het roken een beetje wilde goed praten en het kwam op mij over alsof je wilde zeggen dat het de eerste weken "niet zo erg is". En dat vind ik echt heel kwalijk, sorry. En gyn/vk die beweren dat het de eerste weken niet zoveel uitmaakt of dat "roken beter dan stress is" die moeten echt een klacht aan hun broek krijgen. Wat een verkeerde voorlichting. Dus niets als aanval naar jou, maar meer naar de mensen die dit soort informatie verspreiden.. Enfin, iedereen moet helemaal doen wat hij of zij zelf het beste vindt. En ik vind het super dat je al 2 dagen gestopt bent!!
Aloha, ik zie nu dat mijn berichtje een reactie lijkt op dat van jou, dat was het niet, had jouw berichtje over roken nog niet gelezen toen ik postte dus ik bedoelde het in het algemeen. Ik weet zelf helaas ook heel goed hoe supermoeilijk het is om te stoppen met roken en ook vooral om gestopt te blijven als je het vertrouwen in je lichaam kwijtraakt en als je zware stress te verduren krijgt. Heel goed dat je nu gestopt bent en ik hoop echt dat het je lukt om het vol te houden!
naja het kwam op mij over alsof ik ineens als slecht wezen werd gezien die het niet over heeft voor der kind om te stoppen. laten we het op hormonen laten en een gevoelige discussie. ik praat roken niet goed maar de eerste weken is het echt minder schadelijk dan verderop in de zwangerschap. maar goed ieder hierin zijn eigen ding. ik rechtvaardig het hierdoor niet maar ik snap van mezelf dat ik niet direct stoppen kon ookal wou ik dit wel. ander onderwerp, denk dat iedereen wel weet dat het beter is om niet te roken zwanger of niet zwanger. heeft iemand nog tips voor lekker eten? ik heb echt nergens zin in...
Ik kan me goed voorstellen wat je voelt Aloha, Ik rookte ook voor ik zwanger werd. Ben wel gestopt, maar een verslaving staat erom bekend dat het pas lastig wordt, in tegenslagen. meer dan je best kun je niet doen en dat maakt je zeker geen slecht mens!
Heb eigenlijk nergens echt zin in... behalve dan is ijsjes. Ben wel een grote bak met Pom aan het klaarmaken (& nee, ik ben geen Surinaamse). Zet ook geen foto hier btw wegens klein beetje anonimiteit. Gister smaakte de noodles me wel erg goed... voor de rest nu niet echt goede ideeën. Ik heb een beetje weinig puf ook om het te bedenken.
Erg cliche maar augurk met boterhamworst of met een blokje kaas of een zilver uitje vind ik nu wel erg lekker en omdat het een beetje fris is krijg ik het ook makkelijker weg als ik geen trek heb of misselijk ben
Vette happen die gaan er echt niet in hier. Maar andere rare dingen daar kan ik geen genoeg van krijgen: - Fris ijs (dus sortbetijs, of andere waterijsjes) - Fruit - Augurkjes, zilveruitjes En nootjes! Pistachenootjes.. heerlijk!
Vanaf pagina 76 terug aan het lezen: Summer: ohhh wat balen zeg ik snap dat je daar onzeker van wordt... het wil alleen niet altijd wat zeggen! Een vriendin van mij was ook net zwanger en had regelmatig wat bloedverlies en is nu 20 weken zwanger! Ik duim voor je dat alles goed zit! Amse: welkom! Carpediem: leuke foto En ik ken dat honger gevoel hier ook heel erg! Vanaf de laatste keer dat ik gewogen heb en de eerste dag dat ik zwanger ben ben ik al 1,5 kg aangekomen! En dat komt echt niet omdat ik abnormaal eet ofzo! Maar dat was bij onze dochter ook en uiteindelijk kwam ik "maar" 9 kg aan... Vlinder: leuke banner Melkdonor: mmm dat vind ik eigenlijk een beetje vreemd, melk van een ander... Maar dat kan aan mij liggen! Ik heb bij onze dochter geen borstvoeding gegeven en zal dat dit keer ook niet doen... Mijn borsten zijn TE gevoelig daarvoor en in overleg met de VK hebben we toen besloten het niet te doen, dat ga ik deze keer dus ook niet doen... Onze dochter heeft er niks van geleden, is hartstikke gezond Lilage: mooie foto's van je kinderen Meandor: welkom Aloah: balen dat je zo misselijk bent Wat bij mij hielp in de vorige zwangerschap was een appel eten, ik weet niet of dat misschien bij jou ook helpt ? Meandor: het wil niet per definitie zeggen dat je er 2 krijgt als je een knal test hebt! Ik had bij onze dochter 4 dagen voor NOD al een erg duidelijke test die bij de volgende test ook echt knalde en donkerder was dan de controlestreep, maar het was er echt maar 1 Nu heb ik ook knaltesten maar ik geloof niet dat het er 2 zijn... Maar het zou best kunnen maar dat heeft volgens mij niet veel te maken met het donkere van de streep dus afwachten Leuke foto Kaatje: beterschap! Roken / Alcohol: vind ik beiden eigenlijk niet kunnen! maar goed dat moet ieder voor zich weten... Mijn moeder rookte tijdens de zwangerschap van mijn broertje (haha die is 19 ) die was wel wat kleiner uiteindelijk (nu niks meer van te merken) en heeft Autisme maar ik heb geen idee of dat door het roken zou kunnen komen! Verder hartstikke gezond... Namen: meiden naam staat hier aal een hele tijd vast! Jongens naam komen we maar niet uit haha! Eten: Ik heb nu eigenlijk weinig verslavingen tot nu toe! Bij onze dochter was ik helemaal into de chocolade, dat eet ik nu ook dagelijks een stukje, ik had namelijk ooit ergens gelezen dat chocolade voor vrolijke kindjes kan zorgen haha, en bij onze dochter klopte dat idd (of het echt aan de chocolade ligt ? ) Dat was ook het eerste wat mijn vriend zei: ga jij dan maar chocolade eten haha! Wel heb ik zin in zout eten, al weet ik dat ik daar voorzichtig mee moet zijn! Dus zoute frites, of chips ofzo, gelukkig heb ik het niet in huis....