augurken heb k week 4 en 5 gegeten moet er nu niet aan denken haha en ijs ben ik bang voor!! waterijs dan he haha ik ben ooit eens met me hele tong en lip eraan blijven plakken als klein meisje en dat wou met geen mogenlijkheid los ook met warm water enz niet.. uiteindelijk hebben ze hem in het ziekenhuis losgetrokken compleet met vel van lip en tong.. sindsdien een fobie voor ijs. pa sinds enkele jaren ben ik minder panisch voor ijsblokjes in drinken.. maar de winter vind ik dus ook hel haha lachwekkend verhaal ik weet het haha! doe mij maar softijs en magnums en vienetta enz.. oo en ben en jerry's natuurlijk!! maar goed ben bij me moeder en we hebben maar pizza besteld hadden beide weinig puf om iets te doen haha lekker lui en VROEG eten ben benieuwd of caldy al geland is.. vrienden van me die gister naar london zouden gaan staan nog steeds in amsterdam en me zus zit als het goed is nu in het vliegtuig van london naar amsterdam en schijnt half uur eerder aan te komen..
Hier: Gister mijn baas op de hoogte gebracht, aangezien ze met de planning van de vakantie periode bezig is en het niet rond krijgt, vond ik het wel gepast om het alvast te vertellen zodat ze dat ook mee in kan calculeren... Ze was heel blij dat ik het aangegeven heb en ze is ook blij voor mij! Mijn ouders en schoonouders weten het ook en die waren ook erg blij Verder nog steeds steken, maar goed we wachten het af... Ik ga volgende week toch nog een keer bellen om te vragen of ik volgende week donderdag toch alvast die echo mag krijgen om me wat gerust te stellen (of niet ? ) ik denk niet dat het een heel groot probleem is want ze hebben het tenslotte aangeboden...
Oh ja mag ik ook op de lijst ? Kleintje88, 2de kindje, uitgerekend rond 20 juli (precieze datum komt nog na de echo ) En nu ga ik gauw maar de kleine ophalen... Ik had bij mijn ouders gezegd dat ik tot 16.00 moest werken (het was eigenlijk maar tot 15.00 ) maar had even rust nodig... Ben zo moe maar dat heeft nu 2 oorzaken, ik ben namelijk nog steeds herstellende van een ongeluk wat ik op 4 oktober had! (nog steeds nek / hoofdpijn en snel moe ) gelukkig gaat het allemaal steeds beter!
oja met de lunch heb ik wel augurken ook gegeten... om het cliche beeld verder te bevestigen. En een zure haring Voor de rest een broodje ei en een broodje pindakaas. namen: helemaal vergeten op te reageren. Voor een jongen hebben we nog een naam van de vorige zwangerschap. Mocht het een jongen worden, dan zullen we nog wel een keer overwegen. Meisjesnaam... ja, hoofd stroomt over van meisjesnamen, maar er zit er nog niet één bij die het definitief gaat worden. Vorige keer waren we er ook pas in de 32e week uit ofzo en toen hebben we in week 37 toch nog voor de zekerheid een lijstje gemaakt met alle namen die we gezamenlijk mooi vonden. Toen ze geboren werd was het wel duidelijk trouwens Ik zag haar en zei ow dat is ze dus!
Ik weet het hier ook niet echt met namen. Nog eens goed over nadenken. @Aloha, hier was het in het algemeen bedoeld hoor! Snap dat het niet voor iedereen zo makkelijk ligt. Maar had met name m'n schoonzusje in m'n hoofd die het gewoon als excuus gebruikte om flink door te roken. @eten, heb vanmorgen yoghurt met muesli gehad, klein schaaltje maar dat viel niet zo lekker. Later 4 boterhammen toen ik honger had, die zaten goed haha. En een paar biscuitjes na het boodschappen doen. thuis aardbeien en druiven met dochter samen, 2 pistoletjes en 2 huzaren slaatjes hihi. O ja en een danoontje. Net paar mentos en zal zo weer wat eten want wordt weer misselijk. Moet maar blijven eten, dan gaat het goed. Waterijsjes heb ik ook gekocht en pakje Honig groentesoep. Aten we vroeger thuis regelmatig, wij eigenlijk nooit maar heb ik zin in ofzo... zullen t zien. Augurken heb ik ook in huis en boterhamworst dus die gaan we ook even proberen.
ja haha rolmopsen heb ik ookal potten van op maar afgelopen dagen veranderd alles weer kwa smaak en zin hahahaha al krijg ik best zin in ben en jerry's... zou je die cookie dough variant mogen eten nu?
@ kleintje88, thanx ! @ Pipi, lief dat je er naar vraagt.. Ik zal even kort toelichten hoe het hier nu gaat.. Verder zal ik nu wat meer op de achtergrond blijven in dit topic, totdat ik zelf wat meer zekerheid heb. En wil jullie ook niet opzadelen met mijn onzekerheden en vervelende berichtjes. Worden jullie ook niet vrolijker van en komt alleen maar meer onzekerheid van. Hopelijk mag ik mij hier gauw weer tussen jullie voegen.. Vanmorgen op mijn werk toch weer behoorlijk wat bruinverlies vermengd met slijm, dus helemaal weer verdrietig en in de war. Heb de vk even gevraagd en de situatie uitgelegd. Ze wilde wel een inwendige echo maken, maar kon nog niks over het verloop ervan zeggen.. We zagen een mooi vruchtzakje, dooierzakje en klein stipje met zelfs al heel langzaam beginnende hartactie.. Echt zo vreemd om te zien. Dus ja, ben blij dat ik nu weet dat er iets zit, maar nog steeds zo bang en onzeker.. Op de echokop ook veel bruinverlies en zelfs helderrood bloed, maar dat was gelukkig maar eenmalig en kwam waarschijnlijk van de inwendige echo. Nu wel een zeurende onderbuik en nog steeds bruinverlies.. Wachten het maar af, kunnen helaas niks doen. Lieve meiden bedankt voor jullie lieve woorden en en steun ! Allemaal een voorspoedige zwangerschap gewenst en vergeet niet om vooral te genieten !!
@summer wat naar meis die onzekerheid.. ik weet er jammer genoeg alles van het gaat nu gelukkig goed maar ben ook al twee keer opgenomen geweest in deze zwangerschap.. ben ook steeds bang dat het niet goed gaat of dat ik weer terug het ziekenhuis in moet... zal blij zijn als ik voorbij de 12 weken ben... knuff
Veilig en op tijd geland. Inmiddels al 30 uur wakker dus mijn ogen vallen dicht. Lees morgen bij! Fijne avond!
@cybi, fijn dat je gewoon op tijd weer terug bent! jeetje, moest 10 pagina's terug lezen, wat is er veel geschreven! nog even over de alcohol, ik vind drinken tijdens de zwangerschap ook echt niet kunnen, ik had het dan ook over 1 of hooguit 2 glaasjes (niet glazen) tijdens 40 weken. ik vind dat heel wat anders dan vrouwen die vrolijk op zn minst 1 glas per week drinken omdat dat volgens de boekjes geen kwaad kan. dat vind ik dus echt veel te veel. en roken, ik vind dat ook zeer slecht, helemaal nu ik heb meegemaakt dat mijn buurvrouw gewoon haar hele zwangerschap elke dag blowde en grapjes maakte toen haar zoontje geboren was, dat ie zo relaxed was; 'komt vast door de blowtjes tijdens mn zwangerschap' nou sorry hoor, daar kan ik dus echt zo kwaad om worden! maar goed, genoeg over wat wel en niet moet/mag en kan tijdens de zwangerschap. summer ik denk dat die echo al een heel goed teken was, kom op meid, heb wat vertrouwen, anders zit je de rest van je zwangerschap in de stress, je moet juist genieten aloha: petje af voor het niet roken, kan me je denkwijze na de 1e mk wel voorstellen. hoop dat je je snel wat beter voelt en wat meer kan eten! en vandaag had ik mn 1e afspraak bij de vk! het ging allemaal hardstikke goed, duurde ongeveer een uur. het bloedprikken was wat minder maar is ook weer achter de rug. heb alleen wel een hele pijnlijke arm en ben echt bont en blauw je moet hier sinds kort zelf de echo afdeling van het ziekenhuis bellen voor een afspraak, ik mag volgende week bellen voor een afspraak ergens in december (3x raden wie a.s. maandagmorgen om 9 uur bellend op de bank zit, ze zei toch echt volgende week) ik moet ook zelf bellen voor volgende vk afspraken, wat ik een beetje irritant vind, ben af en toe een warhoofd. bij mn vorige zwangerschap werd gewoon elke keer aan het einde van de vk afspraak een nieuwe geboekt. Ach ja, er zijn ergere dingen. oh en vriendlief en ik hebben besloten dat we dit keer het geslacht willen weten bij de 20 weken echo. vorige keer niet gedaan maar ik wilde het eigenlijk wel. We hebben nu voor wel gekozen zodat we het kamertje echt in jongens of meisjes kleuren kunnen doen en dat op tijd af willen hebben, dus ergens in mei/juni en niet pas als de baby al geboren is. Ook willen we jamie veel eerder al naar de andere kamer verhuizen zodat ie niet het gevoel krijgt dat ie plaats moet maken voor een nieuwe baby. EN we kunnen het gewoon nooit eens worden over namen, nu hebben we in ieder geval maar 1 geslacht om op te concentreren. echt, bij de 1e zwangerschap waren we het tijdens de bevalling nog niet eens, pas toen jamie er uit kwam nou dat was het weer even, ik ga ff eten maken, ook noodles!!
Hoi Allemaal, Wat een berg verhalen zeg na gisteravond, duurt een half uur voordat je bijgelezen bent... Wel leuk dat het een actief forum is... Ben blij dat m'n werkdag erop zit zeg, bah wat een dag en bah wat was ik kotsmisselijk vanmiddag. Ik MOET het gewoon vol houden om niets te laten merken tot de 12 weken ( ook i.v.m. contractverlenging ) maar het is écht een hele grote uitdaging. @ Meador Wat betreft die vroege echo, normaal zouden ze me hier doorsturen vanaf 6 weken en 3 dagen i.v.m. het kloppen van het hartje. Ik heb zelf gezegd dat ik hem met 7 weken wilde, omdat ik direct na mijn miskraam weer zwanger ben geworden en dan liever een paar dagen langer wacht, dan dat je mag komen en je blijkt korter zwanger te zijn en ze zien geen hartactiviteit. Ik zeg gewoon doen meid! Als je aangeeft dat je er behoorlijk onzeker / gestresst van bent i.v.m. eerdere miskramen dan doen ze het wel, stress is niet gezond voor je kindje. Ook valt het onder een medische echo, dus kost je verder niets, Succes! @Summer Jeetje meid, probeer het positief te zien! Er was iets te zien op de echo en je zag al een hartactiviteit, mooier kan toch niet! Houd hoop en het is zoals het is, maar wat je hebt gezien is denk ik iets waar veel dames een moord voor zouden doen nu. Die onzekerheid is gewoon killing, maar maak jezelf alsjeblieft niet gek! Zolang je nog niet continu helderrood vloeit is er nog niets aan de hand, misschien ben je wel gewoon "gevoelig" van binnen. Succes meid en kop op! Nog even een vraagje tot slot; Ik heb (vooral 's nachts) last van alleen m'n linker borst. Mijn andere borst voelt zo goed als normaal ?! zijn er meer meiden die alleen maar last hebben van 1 borst ipv alle 2? Nu moet ik er wel ter info bij zeggen dat ik 6 jaar geleden een borstvergroting heb gehad onder de borstspier. Dat is verder allemaal goed gegaan en is nog steeds goed. Herkent iemand bovenstaande of zal het met mijn BV te maken hebben?
@cybi welkom terug @summer Blijf vooral meeschrijven! Het forum is toch niet alleen maar voor leuke onbezorgde verhalen? Als je het zelf fijn vindt om afstand te nemen dan snap ik dat wel. @sweetmarije, was jij niet naar de verloskundige vandaag?
Jeetje zeg, jullie zijn niet bij te houden! Enkele dingen die mij opvielen: @Summer Je hebt in ieder geval nu al wel een goede echo gehad, ondanks het bruinverlies. Het bruinverlies nu zegt dus niet zo veel over het wel of niet goed zitten van de zwangerschap. Al kan ik me heel goed voorstellen dat het voor een hoop spanning zorgt. Hopelijk blijft het allemaal mooi goed zitten en je mag hier gewoon lekker meekletsen, ook over je onzekerheid. Daar zijn we voor toch? @Sweetmarije Vreemd dat je nu telkens zelf voor een afspraak moet bellen. Kan me voorstellen dat je dat kunt gaan vergeten @Inkie Overloper!!! @Roken Ik vind het zelf persoonlijk ook niet kunnen. Zag laats m'n buurvrouw op de fiets stappen, 30 weken zwanger, kleine van 3 voor op de fiets, en een peuk in d'r mond, bah..... :x @Uitzet Wij hebben best al wel wat spullen in huis van de eerste. Moeten nog wel even tegen die tijd het badje en de maxicosi terughalen bij m'n broer en schoonzus. Qua kleertjes is het even wachten totdat we weten wat het wordt. Voor een jongen hebben we al behoorlijk wat, voor een meisje kunnen we denk ik ook wel wat lenen van m'n broer en schoonzus, die hebben al 2 meiden. @Namen Heel lastig hier. Voor een jongen hebben we al een naam, voor een meid vinden we het echt heel lastig. De namen die ik leuk vind vind manlief niet leuk, en manlief weet geen leuke namen. Schiet niet op dus!
Summer die goede echo is wel hoopgevend toch. Schijnt ook dat 1 op de 5 vrouwen tijdens 1 e maanden bloedverlies heeft, en er ook niets is Cybi fijn weer goed geland. Slaap lekker, en succes morgen met de echo Nennie naar dat je zo misselijk was vandaag, en je het geheim moet houden geslachtsbepaling laten wij weer doen met 16 weken, met kim ook gedaan. Wij vertellen ook gewoon wat het wordt Morgen werken, en aansluiten bhv. Moeten zon neprookruimte in en blussen. Weinig zin in, wordt een lange dag xxx