Uitgerekend in de maand juli van het jaar 2o12

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vernon, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ja inderdaad, dat had ik ook.

Red88: Isis ken ik niet. In de tijd dat mijn zoontje geboren is woonden we in Noord-Brabant, dus heb zelf ook geen ervaring met kraamzorg hier in het noorden.
    Verloskundige gaf als tip om een wat kleiner kraamzorgbureau te nemen, zij had hier goede ervaringen mee.

Het speelt bij mij misschien ook mee dat vriend overdag gewoon thuis is en dus lekker kan helpen met zorgen (bedrijf aan huis en veel vrije tijd overdag ;)) en natuurlijk veel lieve familie om ons heen. Eigenlijk is de kraamhulp hier best wel overbodig :)

Aloha: Gefeliciteerd met je verjaardag!!

2. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    omdat kinderwagens nodig zijn en ze het geld daarom durven vragen ;)

mocht iemand goede kraamzorg regio drenthe friesland weten regio steenwijk meppel heerenveen en dan ergens daar in het midden haha.. tell me!

vernon bedannnnnnnnnnkttt!!!!!!!!!! X!

3. vernon

vernon Niet meer actief

ik rij net met de trein langs meppel aloha, ik heb gezwaaid!

@kraamzorg; mijn familie woont 2,5 uur verderop, ik heb geen partner dus ik moet het grotendeels alleen opknappen.. krijg je dan meer uren?

4. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    haha meppel is nog wel stukje weg hoor.. dichtsbijzijne station iets is wolvega.. ;) maar lief dat je zwaaide hahaha

maar beetje zpen om je reis dragelijk te maken ;)

weet niet of je dan extra kraamzorg krijgt.. goede vraag..
    opzich denk ik niet.. want als je vent een baan heeft bv in het leger krijg je ook geen extra zorg als die dan net weg is volgens mij.. maar zou wel moeten vind ik!

5. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    @ Vernon: Kijk ook eens op Ebay. Daar staan nieuwe wagen, van B-merken die vaak goedkoper zijn.

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wij hebben tijdens de eerste zwangerschap onze kinderwagen van marktplaats en hebben €90 betaald voor een zo goed als nieuwe Quinny (incl adapters voor maxicosi en wandelwagen..)
    Ook onze babykamer hebben we (compleet) van marktplaats voor €100.

Ondanks dat wij nu een heel goed inkomen hebben en absoluut niet "zuinig" hoeven te zijn, zal ik nooit een nieuwe kinderwagen of babykamer kopen als het model dat ik mooi vind ook op marktplaats staat. Die wagens op marktplaats zijn vaak zo goed als nieuw en doordat het aanbod zo groot is kun je ze vaak voor een prikkie krijgen..

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wij hebben trouwens wel een nieuw matrasje in zowel de kinderwagen als het ledikant gekocht, dat vond ik wel prettiger. :)

8. vernon

vernon Niet meer actief

Oja duhhh marktplaats! Ik word er niet bepaald slimmer op..

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Staan echt mega veel kinderwagens op.

Vriendin van mij heeft een zgan Stokke Xplory (met alles erop en eraan) voor €250 gekocht. Model 2010.
    Deze mensen hadden de kinderwagen zelf voor €1000 gekocht en hun kindje had er maar een paar maanden in gelegen. Daarna de buggy even gebruikt maar nu wilden ze liever een kleinere buggy.

Dat scheelt zo super veel..

10. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    hahaha zwangerschapsdementie ;) hebben we allemaal last van zo nu en dan ;)

11. vernon

vernon Niet meer actief

1000e?????????????????????????????

12. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
  13. vernon

vernon Niet meer actief

Pffff wat een geld.. moet iedereen natuurlijk zelf weten maar ik vind het het echt belachelijk.

14. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @asloha gefeliciteerd!!!

@vernon wij hebben onze kinderwagen ook van marktplaats, voor 300 euro een bijna nieuwe quinny! Maar als ik zo lees kan je met goed zoeken nog goedkoper uit zijn!

Stokke vind ik erg lelijk!!! Raar ding.

owww had alles gelezen maar ben t alweer vergeten!!

@kraamzorg vorige keer heelgoed bevallen, maar had ook een keizersnede dus kon niet heel veel. Ik zou zeker gewoon aanvragen en ook voor alle uren, je weet nooit wat er gaat gebeuren en afzeggen kan altijd nog!

@bevalling Ik moet in het ziekenhuis, maarvind ik niet erg,vorige keer als prettig ervaren.

Hier vanmorgen uitgeslapen!! Heerlijk tot half 11!
    Op het werk hebben ze me toch zover gekregen dat ik de woensdagochtend niet meer werk. Ze wilden me ziek melden maar dit heb ik nog even afgehouden. Ik moet wel kijken of ik mijn uren haal anders ga ik gewoon weer werken hoor, hebben zij pech!!
    Vanmiddag even werken en vanavond naar Zorro!!!

15. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Jeetje 1000 euro voor een kinderwagen!! Dan heeft ze hem zeker heel goedkoop kunnen overnemen ;)!

Hier ook via marktplaats hoor! Alleen matrasje kopen wij wel nieuw. Dekentjes/lakentjes heb ik nog liggen voor ledikant, alleen wiegje voor jongetje dus als t een meisje is moet ik dat wel ff kopen hihih!!

Kraamzorg: ik weet nog niet welk bureau... ik kan bij t eigen bureau natuurlijk wel kiezen wie... miss wel nadeel dat t in zomer is dus meeste op vakantie zijn... Ben er dus nog niet overuit.

16. tamendon

tamendon Actief lid

2 nov 2009
    381
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Aloha gefeliciteerd meid

Kraamzorg@ ik weet nog niet wat ik daar mee wil

ben erg misselijk en heb veel last van mijn darmen

17. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    kaasboer net voor de deur. ( dankzij club waar we lid van zijn zuden langskomen deze week wist ik dus niet maar goed) dus ik vraag of alles gepastiru nog wattes is. ja zegt die dat zag ik al haha
    vroeg die of ik al in me verlof zat!!! weet nu niet echt of ik dit als compliment of als erg moet beschouwen hahaha

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Isis zit in Groningen, Friesland, Drenthe en volgens mij ook nog een stukje Overijssel, Gelderland en Flevoland.
    Ik vind het in elk geval een fijne werkgever ;)

@Yummie, ik vond het juist fijn dat mijn man nergens om hoefde te denken en dat alles voor ons gedaan werd. Mannen hebben t vaak al zwaar genoeg.
    Ik vond het heerlijk en het is ook fijn dat je andere kindje er bij betrokken wordt, mee gespeeld etc dat die ook hun aandacht krijgen. Familie springt hier zonodig bij als de kraamzorg s middags weg gaat, mijn man moest de vorige keer na een paar dagen weer werken.
    Ik zou mn familie juist niet de hele dag over de vloer willen hebben ;)
    Je weet ook niet hoe je uit een bevalling komt natuurlijk, ik kon de vorige keer amper lopen en zitten dus lag veel op bed.

@eigen bijdrage kraamzorg is 3,90.
    @Vernon, je krijgt dan wel extra kraamuren hoor! Als ik weer aant werk ben, zal ik eens voor je kijken wat er voor staat.
    Overigens is het wel goed om mantelzorg in te schakelen, in het begin is het niet zo verstandig om s nachts alleen te zijn mocht er wat met je gebeuren, een bloeding ofzo.

@kinderwagen, hebben een X-adventure, uk 2 gaat straks zoveel mogelijk in een draagdoek.

19. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Hahaha aloha of je al verlof hebt!!! Dan ben ik erg benieuwd naar je buik als je wel eindelijk verlof hebt!

En de kaasboer aan de deur, dat is ook wel ouderwets of begrijp ik nou dat je bij een kaasclub zit??

20. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    hahahahaha tja ik stond ook te kijken van huh wattes.. klein kabouter manneke voor de deur.. lult fries versta der geen klap van begon met hee clubgenoot.. uhhhhh

autoclubje waar manlief lid van is dus.. aha duidelijk oke.. nu ben ik verplicht iets te kopen. nou show me je kaas. hahaha

zoiets!

Deel Deze Pagina