hee meiden Yummy met hoeveel weken kan je het dan al horen met angelsound? Heb hem nog liggen nl, maar zal nu wel te vroeg zijn. Was vroeg wakker, half 6, door kim. Weer misselijk behh xx
Jaaaaaaa net zelf ook super duidelijk het hartje! Was even zoeken hoor maar nét boven mijn schaambeen hoorde ik hem ineens. Veel sneller dan eigen hartslag, net een treintje die in de verte aankomt! Ze zeggen dat het bij 12 weken kan maar wanneer je slank bent en tweede/derde zwangerschap dan al eerder. Het is wel moeilijk hoor want je hoort zoveel, maar dit was duidelijk het hartje haha. Ben zo blij!
Goedemorgen meiden, ik herken de ergernissen heel erg. Ik ben normaal al niet de meest genuanceerde en milde persoon, maar nu is het nog veel erger. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in de poort achter ons huis woedend met een bezem al het tuinafval van de achterburen terug hun tuin in geveegd, dat hadden ze in de poort geblazen met zo'n hogedrukreiniger. Ik stond daar zo met die bezem tegen hun poort te rammen, al roepend, "Dat is toch niet normaal!! :x" en mijn man keek een beetje zo van "Jaja, t is goed liefje". Het gesnurk van mijn wederhelft daar ga ik nu ook echt van door het lint. Grappig, ik drink ook veel appelsap, wat ik ook erg lekker vind ik Bionade, een biologisch frisdrankje dat je oa bij de Plus kunt kopen. Ik wist niet dat je het hartje al zo vroeg kon horen, bijzonder zeg. Hier vanmorgen brooddeeg gemaakt en er staan nu twee lekkere (hoop ik ) broden in de oven voor de lunch en vanavond bij de soep. Vernon, wat lief van je broertje, schelen jullie veel in leeftijd?
We schelen 4 jaar Danilo! & Ik ben blij dat ik niet de enige ben die echt serieus agressief wordt om niks. En niet de enige die keurkeerskes irritant vindt
@moeders... Die van mij vindt dat ik gewoon actief moet zijn, terwijl ik echt alleeeeeen maar wil/kan slapen en vanmorgen 4x over mn nek ging. Ook zei ik dat ik die steek had gister en zegt ze heel droog 'oh misschien wel een miskraam' Fijnnnnnn, nu dus lekker ongerust.
@meandor: ik weet dat het als taal gezien moet worden dat Fries... ben er ook geboren en getogen en er al heeeeeeeel lang vandaan, gelukkig. @vernon: dat is wel de grap idd ja... wat wordt er in de buurt van Arnhem/Duiven gebrabbeld?
Geen idee.. Ik ken alleen het verschrikkelijke Nijmeegs (kom er vandaan) maar daar lijkt het niet op!
@roken; ik rookte ongeveer 30 peukies per dag, ben nu uiteraard gestopt maar vroeg me af hoe dat dan zit met die supersmoker? mag dat wel? heeft iemand zo'n ding wel eens gerookt en is het wat? ik mis het roken echt heel erg en heb het er echt heel moeilijk mee..
Vernon, op de website van Supersmoker staat dat je hem niet mag gebruiken als je zwanger bent. Er zit namelijk wel nicotine in en die kan schadelijk zijn voor je kindje. Ik ben ook echt een verstokte roker geweest en weet hoe moeilijk het kan zijn om er vanaf te blijven. Maar probeer je eens voor te stellen dat je een baby een sigaret geeft om te roken. Dat is natuurlijk belachelijk, maar als je rookt (of de supersmoker gebruikt) gebeurt er net zoiets alleen is het kindje in je buik nóg kwetsbaarder dan die baby. Dat beeld heeft mij geholpen in het begin van mijn zwangerschappen om echt geen sigaret aan te raken. Na een paar weken miste ik het niet meer zo erg, met vlagen nog wel, maar ik ben gelukkig nooit in de verleiding gekomen om er één op te steken. Als je nu al gestopt bent heb je het ergste al gehad! Heel knap dat je in zo'n stressvolle periode gestopt bent. Probeer iets te vinden om te doen met je handen, koop een zak mandarijntjes of ga een dekentje voor je kindje breien (klinkt supersuf, maar toen ik stopte met roken twee jaar terug heb ik een megaplaid gebreid waar ik nog steeds veel plezier van heb ).
Geen idee hoe het zit met die supersmoker... maar ik weet niet hoe lang je nu gestopt bent, maar als ex roker kan ik je zeggen, de behoefte wordt echt minder naarmate je langer bent gestopt. het is doorzetten en weerstand bieden, maar het is mogelijk. Wat bij mij hielp... Voor de kleine beetjes in het groter geheel: Je kan een dag zonder sigaret. De volgende dag denk je, ik kan ook best twee dagen zonder, want gister ben ik ook doorgekomen zonder sigaret. Behaal je "winners" gevoel uit de kleine dingen.
Wat knap van je Vernon! Ik ben twee jaar geleden gestopt en ik ben er hartstikke blij mee. Ik heb nooit een supersmoker gerookt, dus ik weet het niet. Naar wat ik weet zitten er geen schadelijke stoffen in, maar dus ook geen nicotine, waar je normaal gesproken door rookt. Het lijkt mij dus geen oplossing.
Ik ben trouwens gestopt met het boek 'Stoppen met roken voor vrouwen' van Allen Carr. Het laat je nadenken over je rookgedrag. Ik heb nooit meer verlangd naar een sigaret en ik heb 9 jaar gerookt, ruim een pakje per dag.
Hier ook 10 jaar lang, ruim een pakje per dag! En tijdens het stappen ging er nog een pakje extra door... pffff... wat is me toch veel geld in rook opgegaan. edit: 4 jaar geleden gestopt, cold turkey.
Oh nee dan houdt het inderdaad op. Het lukt me verder ook wel hoor, ik vind het persoonlijk geen optie om te roken tijdens je zwangerschap. Maar als bijvoorbeeld die supersmoker zou kunnen zonder risico dan was dat wel fijn Maar helaas! Veel slapen dan maar
Hmm Danilo, als je de nieuwe supersmoker Elite ziet, zie je dat je van die cartridges kunt kopen ZONDER nicotine.. ik ga het eens uitpluizen! SuperSmoker.nl | de elektronische sigaret online bestellen, ook voor uw catridges
Naja, trouwens, ik ga ook niet met zo'n onding lopen. Volgens mij is het ook 3x niks. Over 7 maanden rook ik wel een lekker sigaretje haha, glaasje rode wijn erbij.. En hopelijk lust ik dan wel weer koffie!
Ik ben ook gestopt toen ik zwanger was, heb er totaal geen moeite mee. Maar bij de vorige ook 3 dagen na de bevalling weer begonnen. Nu wil ik niet weer opnieuw beginnen.
@ stoppers met roken: Supergaaf dat jullei gestopt zijn! Petje af. Heb helaas veel gevallen gezien waar de moeders door bleven roken... @Yummy: Wat gaaf dat je nu het hartje kunt horen; helemaal omdat je aangaf dat je wat bloedverlies had. Is dat nu helemaal gestopt. Gisteren hebben dus 2 een goede echo gehad. Leuk om te lezen! Nog 2 weken en dan hopen wij een goede echo te hebben. @allemaal. Wachten jullie tot 13 weken met het vertellen aan iedereen dat je zwanger bent of tot na de eerste echo met kloppend hartje? De naaste familie weet het hier al, maar weet nog niet zo goed wanneer we het ook aan anderen bekendmaken...
@susy wij hebben t al verteld, meteen na de eerste echo! Vorige keer pas na de termijn echo maar nu konden we niet wachten!