@yummy en @aloha Die lucht van moeders voor moeders was ik al weer helemaal vergeten...was best goor ja. Nou ja, ik heb me nu al opgegeven. Ik hoop vooral dat mijn zoontje, die nog steeds alles in zijn mond stopt, van die flessen afblijft..... Bij mij worden die flessen trouwens wel opgehaald, dus kost verder weinig moeite. @loth Leuk en spannend hoor aan je ouders vertellen dat je zwanger bent! Ik heb het zelf de dag na de test al tegen mijn ouders en zus verteld, ik zag ze toch en ze mogen het ook weten als het niet goed gaat. Een paar vriendinnen en een goede collega weten het ook al. @Daantje30, @Tayaro, @Vlinder13 en @summer1983 allemaal gefeliciteerd!! @aloha JE schrijft dat je tot de eerste echo binnen blijft, werk je thuis ofzo? @vernon, wat onwijs vervelend voor je dat je vriend er nog niet achter staat. Ik zou als jullie er niet uit komen zeker met een psycholoog of zoiets dergelijks gaan praten om te zien wat er achter zit en hoe jullie er samen uit kunnen komen. Ik heb vandaag de verloskundige gebeld en heb 5 december de eerste echo. Zou leuk sinterklaascadeautje zijn als het allemaal goed is...! Vandaag ook een tweede test gedaan, gewoon omdat het zo leuk is om een positieve test te zien. Van mijn eerste test was het streepje al helemaal vervaagd.
haha ja ik werk vanuit huis en tuurlijk kom ik wel buiten maar even niet onder bekenden het gaat mij niet over de lucht vd mvm flessen.. heb ik dat ergens geschreven? kan ik me niet voorstellen.. het gaat mij erom dat ik me al vaker heb af moeten melden ivm miskraam en dat niet weer wil doen, was erg confronterend. ik meld me misschien wel aan zodra ik een goede echo heb, ik vind namelijk dat het een soort verplicht is aangezien ik weet hoeveel het betekent voor vele. hier moeten we het echter ook wegbrengen. 5 december is inderdaad een leuke dag! haha ik zou maar heel veel brieven naar de sint sturen
Thanx allemaal voor de felicitaties !! Het voelt allemaal nog erg onwerkelijk. Omdat mijn temp nog steeds erg hoog was en ik me al een paar dagen "anders "voel, vanmorgen toch maar een test gedaan.. En meteen al een mooie duidelijke roze streep !! Ik voel me al een paar dagen weeig op de maag, gevoelige borsten en slaap al een paar dagen erg slecht. Ook heb ik het steeds heel koud. Verder eigenlijk geen opvallende symptomen. Zijn echt helemaal blij en gelukkig, maar kijken toch wel erg op tegen de eerste echo.. Bij de miskraam klopte er namelijk geen hartje. Dus de onzekerheid volop aanwezig, maar we gaan er gewoon voor en proberen positief te blijven ... Jullie al wel allemaal last van kwaaltjes?
Uitgerekende datum & Afspraken lijst Juli 2012 Mama's to be! Uitgerekende datum: 01 juli - Linda009 (2e kindje) 01 juli - Djonna (1e kindje) 02 juli - Yummy (2e kindje) 03 juli - Loth (1e kindje) 07 juli - Poemi (2e kindje) 08 juli - Sweetmarije (2e kindje) 08 juli - Daantje30 (...) 09 juli - Pipi (2e kindje) 10 juli - vernon (1e kindje) 10 juli - Sassie81 (1e kindje) 13 juli - Aloha (1e kindje) 13 juli - spinnekop (3e kindje) 15 juli - Maudje (3e kindje) 18 juli - Tayaro (2e kindje) 20 juli - Summer1983 (1e kindje) Afspraken: 11 nov - vernon 1e echo 14 nov - Djonna POP-poli 17 nov - Aloha gesprek gyn + 1e echo 18 nov - Djonna 3e echo 18 nov - Linda009 3 echo 22 nov - Sweetmarije VK 23 nov - Loth 1e echo 24 nov - Loth intake vk 25 nov - Yummy Intake en echo 28 nov - Poemi Intake VK 01 dec - spinnekop 1e echo 01 dec - Daantje30 1e echo 06 dec - Djonna gyn 08 dec - Sassie81 1e echo Was zo in de bonen dat ik mijzelf op 1 dec had gezet blijkt 6 december... nouja even verbeterd
Spinnekop, een POP-poli is voor mensen die te maken hebben gehad met psychische problemen in het verleden... door de hormonen kunnen de problemen terug komen... Ikzelf heb last van meerdere dingen, ga ik nu verder even niet op in... wil het wel een keer privé vertellen als het je interesseert maar liever niet op internet open en bloot...
@ Summer: Ik duim voor je dat je straks een mooie echo zult zien. @Djonna: Wat goed dat je jezelf zo goed in de gaten houdt. Psychische gezondheid is ook heel belangrijk! @Pipi: Leuk, op 5 december de echo. Wij hebben het mijn ouders verteld! Ze reageerden heel erg blij en mijn moeder dacht het afgelopen zondag al aan me te zien, maar ze durfde het niet te vragen. Vorige keer hebben we meteen van alles op internet bekeken en nu expres niet gedaan. Haha, stom bijgeloof. De cupcakes smaakten heerlijk! Waarschijnlijk vertellen we het mijn zus van het weekend. Mijn schoonmoeder nog even niet, want dan weet meteen de hele wereld het...
@Nieuwe meiden Gefeliciteerd en welkom! @Loth Wat leuk dat je ouders nu ook op de hoogte zijn! Maar jij verteld het je ouders en schoonouders dus ook niet tegelijk? Misschien moeten wij dat dan ook maar niet doen, wil het echt graag aan m'n familie vertellen.. @Summer Krijg je nu ook een vroege echo i.v.m. je miskraam? @Pipi Fijn dat je 5 december al de eerste echo krijgt. En ik heb denk ik ook al 8 testen gedaan ofzo, vind zo'n streep helemaal geweldig @Djonna Balen van je buren zeg! Woon je toevallig bij mij in de straat? Wij wonen ook naast zulke mensen
Mijn schoonmoeder heeft 35 kleinkinderen, ds die reageert niet zoals mijn familie doet. Mijn man komt uit een heel arm gebied, daar waar je kinderen als oudedagvoorziening krijgt, niet uit liefde. Hoe cru dat ook klinkt. Wil niet zeggen dat mijn schoonfamilie superlief reageerde toen ik vmk had en ze al 3 jaar vragen wanneer er nou eens een baby komt.
hoi allemaal, ik wil me ook graag heel voorzichtig hier melden. heb 2 kinderen 1 jongen van 5 en een meisje van 3, nu al ruim een jaar aan het proberen voor een 3e maar het mocht niet lukken 2 keer een miskraam gehad (1 keer vroege en 1 keer Missed abortion), na die laatste miskraam had ik geen eisprong meer uit mezelf. in februari begonnen met Clomid en de laatste maand heb ik alles weggegooid (dacht dan maar geen cyclus maar ik schoot zo uit me slof tegen iedereen) dat wilde ik niet meer. heb resoluut alles weggegooid en meteen die maand raak (met maansteen) sorry heel verhaal geworden
Welkom Megamindy, en gefeliciteerd !! @ Poemi, ik zou wel voor een vroege echo mogen, maar wil graag zelf de eerste echo rond de 7 weken. Dan weet ik in ieder geval zeker dat er een hartje te zien moet zijn. Was namelijk de vorige keer nog zo'n twijfelgeval en uiteindelijk zat het toch niet goed.. Heeft ons veel stress en onzekerheid bezorgd, terwijl mijn gevoel al meteen zei dat het niet klopte. Dan liever nog een weekje wachten.. Maar we hebben goede hoop dat deze lekker blijft zitten 9 maanden Wat fijn dat jou zwangerschap op de goede plek zit. Hopelijk volgende echo een mooi kloppend hartje!
Zie je bericht nu pas... zal nog even reageren. Denk niet dat het ligt aan het feit dat hij ver weg woont. Hij vind het volgens mij erg lastig dat hij ouder wordt en OPA is. Hij zei in het begin ook tegen de kinderen: zeg maar PIET. wilde niet dat ze opa zeiden. Als hij in NL is dat is hij er ongeveer 8 weken. Het afgelopen jaar hebben we 'm in die 8 weken 3 keer gezien. Nou dat vind ik dus persoonlijk erg weinig. Toen onze zoon 1 jaar werd ging hij terug naar huis. Precies op de dag!! Ik denk dan bij mijzelf, kan je niet een dag later gaan? je kleinzoon wordt 1 jaar.... dat is wellicht voor het kind niet bijzonder, maar wel voor je eigen zoon. Die viert de eerste verjaardag van zijn kind. Tja.... probeer mij er bij neer te leggen.... hij heeft een opa die helemaal gek is op 'm dat is ook goed!
Ohh... bijna vergeten: Welkom aan alle nieuwe meiden! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! @aloha.... ik heb nog en nieuwe CB test gedaan.... 2-3 weken gaf hij aan.... dus misschien toch een paar dagen langer... ik heb voor volgende week vrijdag een afspraak met mijn HA gemaakt, hopelijk kan ik er een vroege echo uitslepen, maar dat lukt denk ik wel...
een vroege echo is niet je van het hoor meiden.. precies wat summer schreef.. ik heb ook elke keer gezegd geeeen echo noooit meer voor de 7e week. en zelfs dat is nog vroeg. Bij mij moet het nu om medische doeleinden maar het liefst had ik ze helemaal niet eigenlijk het kan een hoop stress met zich meebrengen als er geen hartje gezien word en je moet wachten omdat ze nog niet weten of het wel of niet nog komt. Je kan beter jezelf dat niet aandoen en geduldig wachten tot je zeker 7 weken bent of langer!
bedoel dat niet perse naar jouw gericht tayaro jij hebt een miskraam verleden dus dan ligt het anders.. alhoewel ik nog steeds aanraad tot de 7 weken te wachten indien er geen medische indicatie is voor een eerdere echo. het is meer voor andere dames bedoeld die misschien denken ik wil ook een echoooo
Ik had vandaag eigenlijk een echo en heb afgebeld,(had nog een controle afspraak staan voor de clomid behandeling) omdat ik het veel te vroeg vind (ondanks dat ik niet weet hoelang ik precies ben) ik had gebeld dat ik 2 weken geleden een positieve test had, en dat ze de afspraak wilde omzetten naar een echo. Heb wel een verleden met miskramen, maar echt een kloppend hartje zegt jammer genoeg niet alles... wilde zelf het liefst half december ergens een echo maar de gynaecoloog wilde me echt eerder zien dus heb nu 30 november de eerste echo. Zie er huizenhoog tegenop en maak me er nu al druk om... alle andere meiden ook allemaal gefeliciteerd!!
ja! ik mag hier ook bij! waarschijnlijk ben ik 9 juli uitgerekend maar dat weet ik pas als ik echo gehad heb!