Uitgerekend in de maand juli van het jaar 2o12

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by vernon, Nov 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sas27

sas27 Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,842
    9
    38
    Female
    systeembeheerder
    overijssel
    @ meiden die vandaag de echo hebben succes en geniet er van :)

2. Meandor

Meandor Bekend lid

Jan 9, 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    H&M heeft nieuwe sale.. alle positiemode staat dr zowat op! Even een tip ;)

3. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    Alle meiden met de echo vandaag, succes!

Sale bij H&M ga ik even chechen, bedankt voor de tip!

4. InCognito

InCognito VIP lid

Nov 19, 2009
    5,722
    0
    0
    Dan ben ik hier ook irrationeel boos geworden door mijn hormonen :p

Sorry als ik het verkeerd begrepen heb ;)

5. vernon

vernon Niet meer actief

#1825 vernon, Dec 5, 2011
    Last edited by a moderator: Dec 5, 2011
    Ik doelde 1000000% op het dialect, welk dialect dan ook. Niet op mensen zelf.

En wat is er respectloos aan zeggen dat ik een dialect lelijk vind? Ik zeg toch niet (bijvoorbeeld) ALLE LIMBURGERS ZIJN DOM. Nee, ik vind het dialect dom KLINKEN, ander verhaal lijkt me.

Het ging erom dat ik om een belachelijke reden bijna ontplofte in de IKEA, om KEURKEERSKES welteverstaan.

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Incognito: Ik snap het wel hoor. Natuurlijk vind ik het ook wel eens vervelend als mensen enorm in hun dialect lopen te kleppen :D, maar dat ligt dan meer aan mij dan aan hen.
    Ik vind dat je altijd rekening met anderen moet houden en altijd moet uitkijken met het zeggen van mogelijk kwetsende dingen. Hier op een forum is er inderdaad een grote kans dat er meiden zijn die dialect spreken en moeite hebben met het Nederlands en dan is het natuurlijk niet leuk om te lezen dat andere mensen je aan willen vliegen ;)

Maar denk ook niet dat het hier zo werd bedoeld, meer dat je je gewoon aan (de vreemdste) dingen kunt ergeren :D bijvorobeeld dus aan mensen met een dialect.

7. InCognito

InCognito VIP lid

Nov 19, 2009
    5,722
    0
    0
    Meiden die vandaag een afspraak hebben, echo / intake wat dan ook: VEEL PLEZIER en kom met mooie verhalen / foto's terug :D

8. InCognito

InCognito VIP lid

Nov 19, 2009
    5,722
    0
    0

Wanneer iemand wél dialect spreekt, maar geen behoorlijk ABN, dan ís dat ook zorgelijk en dat komt natuurlijk wel ooit eens voor in steden of provincies waar heel veel dialect gesproken wordt. Toch spreekt het merendeel van dialect sprekende mensen gewoon netjes ABN.
    Ik zal het best een beetje uit verband hebben getrokken als ik het zo lees, maar het zat me echt heel erg hoog.

En over accenten; die heeft íedereen. Mensen uit Amsterdam/Rotterdam/Den Haag/Utrecht/steden in Brabant/Limburg etc. Dus denk dat we dat al helemaal maar gewoon in het juiste perspectief moeten zien.

You're welcome.

Ik doe dat normaal ook niet, mede omdat ik geen zin heb in gezeur, maar het zat me nu toch wel erg hoog.

En dat is zó waar!

9. InCognito

InCognito VIP lid

Nov 19, 2009
    5,722
    0
    0
    Nog één ding en dan hou ik erover op; Vernon: Ik sprak niemand persoonlijk aan, voelde me zelf ook niet persoonlijk aangesproken, maar IEMAND (weet echt niet meer wie) had het erover dat ze mensen in Maastricht niet eens kon verstaan, zelfs als ze daar ABN spraken (of ik heb het verkeerd gelezen).

Wat ik alleen wilde zeggen is dat er misschien wat beter nagedacht mag worden voordat er iets gezegd wordt wat als kwetsend en vooral ook onwaar over kan komen.

Maar ik heb hier niemand persoonlijk over aangesproken en dat wil ik ook niet doen.

Genoeg hierover, want deze discussie is echt niet leuk en totaal onnodig op een topic als dit.

10. vernon

vernon Niet meer actief

Oke, nou, anyway.. Dat was allemaal helemaal niet mijn bedoeling, zoals ik al eerder zei. Als ik iemand gekwetst heb; sorry.

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Ik moest ineens ergens aan denken na het lezen van deze reacties. Mijn oma (Groningse en heeft soms ook moeite om zonder accent te praten) was op een verjaardag aan het praten met een oudere tante van mijn vriend. Zij spreekt zowel Brabants als Limburgs.
    Je zou verwachten: die kunnen elkaar niet verstaan. Maar niets was minder waar! Zodra mijn oma écht plat Gronings ging praten en oud tante Limburgs konden ze elkaar prima verstaan. Wij moesten hier destijds zo om lachen. :D

(Het is ergens wel verklaarbaar hoor, beide dialecten hebben duitse invloeden)

12. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    H&M: Hebben jullie echt al positiekleding aan trouwens?
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik alleen een paar positie jeans gekocht, maar deze hoefde ik echt pas aan bij 25/30 weken zwangerschap.
    Maar ik vond de zwangerschapskleding helemaal niet leuk (vooral die van de h&m niet hihi) dus ik kocht gewone kleding alleen dan een maatje groter en de wat langere modelletjes.

Nu bij de tweede merk ik wel dat het ietsje sneller gaat, maar ik verwacht dat ik tot de 20 weken wel zonder positiekleding kan.

13. Meandor

Meandor Bekend lid

Jan 9, 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Ik heb nog niet echt iets aan, naja, geen positiekleding iig, maar wel een positielegging. Mn leggings drukten in mn darmen en dat zat echt naar!
    Verder heb ik een elastiekje in mn knoopsgat odat ik net even wat meer ruimte heb... en zo hou ik het nog prima vol de komende tijd! :D

14. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Heb nog geen positiekleding aan omdat het nodig is, maar ik had zooo'n leuk jurkje gekocht waarvan je niet direct kunt zien dat het positiekleding is, dus die heb ik al lekker gedragen met een riem om de buik:D.

Verwacht dat ik rond de 13,14 weken wel positiekleding (iig broeken) moet dragen.

15. littleladybug

Heb trouwens nog een vraag: Hebben jullie ook kinderen en hoe gaan jullie hier mee om als je je zo belabberd voelt. Ik heb wee kereltjes (2 en 3), maar het kost me zoveeel moeite om ze in het gareel te houden nu ik weer zwanger ben,(laat staan het huishouden te doen) dus tips zijn welkom:)

16. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Susy: Als ik me echt belabberd voel dan geef ik soms gewoon iets meer toe :)
    Dan ga ik bijvoorbeeld lekker even op de bank liggen met een dekentje en een boek (of iPad) en zet een film of een leuke zender op voor mijn zoon. Een beker drinken en wat lekkers erbij en mama kan even lekker een uurtje relaxen.

Maar ook vriend doet gelukkig heel veel om mij soms even te "ontlasten" haha. Hij neemt vaak de kleine even mee naar het bos. Dan gaan zij samen met de hond wandelen en mag ik even lekker liggen. Of hij zet lekker de douche aan en zegt dat ik maar even een uurtje naar boven moet gaan. Even douchen, even lekker op bed liggen etc.
    Ik merk dat ik dit soort dingen echt nodig heb, ik ben zó moe.

17. vernon

vernon Niet meer actief

Oh men.. ik weet wel dat ik knopen in mn eierstokken laat leggen na de bevalling. Ik red zwanger zijn in mn uppie al amper, laat staan als er nog een kindje rondloopt!

18. Grace79

Grace79 Actief lid

Oct 5, 2009
    412
    34
    28
    Female
    Vernon je maakt het er niet beter op. Lees je eigen stukje maar eens terug. Hoe zou jij het vinden als mensen tegen je zouden zeggen. Nee, je bent niet dom, je klinkt alleen dom.

Maar goed, zand erover. Je bedoelde het vast niet zo, maar bedenk wel hoe het over komt.

19. littleladybug

HIer is ook het punt dat ze alleen best lief zijn, maar sámen halen ze kattekwaad uit. Heb ze nu sinds een uur of tien met z'n tweeën in bad zitten. Ze willen er ook echt nog niet uit en ik vind het wel makkelijk zo. Ik hoor ze continue en kijk telkens even en doe wat warm water erin. Vanmiddag gaan ze slapen en dan hoop ik dat daarna papa thuis is... ik voel me echt zoooo blègh en dat duurt dan ook nog een week of 6...

20. littleladybug

Als je niet zwanger bent heb je de wens om zwanger te zijn, maar als je eenmaal zwanger bent, denk je...noooit meer; om vervolgens een paar jaar later tóch weer zwanger te willen zijn. Hoezo vrouwen zijn wispelturig;)

Share This Page