NOD-clubje is bevallen! De mama's gaan verder

Discussie in 'De mama's' gestart door Ismi2006, 4 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jaaaaaa! We mogen officieel naar de mama's! Veel plezier meiden!:D

2. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Leuk ismi, heb snel een abbo genomen voordat ik m kwijt ben in alle chaos:D

Binnenkort even t lijstje naar hier kopiëren!

3. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    Jaaaa gevonden hoor!!

Hihi de mama's.. mooiere titel kan je niet krijgen maar moet nog wel aan de titel mama wennen hoor ;)

4. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Jaaaaa daar ben ik...

Mag ik sentimenteel doen?
    Het lijkt de dag van gister dat wij met zijn allen nog zaten te wachten op een mooie test en dat wij toen daarna een groep aangemaakt hebben..
    Hoe bizar nu met bijna allemaal nog en nieuwe mensen erbij ons weer of voor het eerst mamma mogen noemen!!!!

5. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    Ook gevonden :D

Ja lady ik weet het nog zo goed... wat was onze NOD lijst roze he... Ongelofelijk! Ik heb toen voor het eerst ook wat vroeger getest omdat het zo roze werd en gelukkig mocht ik me erbij voegen...
    Het lijkt inderdaad wel vorige week :D

6. Chanty34

Chanty34 Lid

13 jul 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gevonden!
    Gaan we hier fijn verder.

7. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Leuk een mama groepje nu :D

Doe maar lekker sentimenteel hoor lady, haha. Ik heb niet vanaf het begin mee gekletst, maar wel gelezen, wat zijn die maanden snel gegaan! En de eerste baby is van december, en nu in februari de laatste. De weken vliegen gewoon voorbij :$

8. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Net was ik even bij mijn moeder en toen ging Nikki weer lachen om mijn getoeter op d'r neus geweldig!!!
    Mensen allemaal ff toeteren op de neus van de kleintjes haha

9. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Ja gevonden!!!

Ja weet het nog zo goed als de dag van gister !!!
    De tijd is zeker heel snel gegaan bizar gewoon!!
    Vorig jaar rond deze tijd had ik me eerste menstruatie zonder pil!!!
    Bizar dat ik nu gewoon mama ben!!

Me borst is gelukkig weer helemaal leeg gekomen met massage en de warme douche en föhn er op!! Nu begint me andere borst met harde plekken en doen erg zeer.duurd gewoon 2 dagen eer dat het loskomt ondanks de warme douche ,föhn en massage voor het kolven.
    Wel vervelend steeds dat gedoe met de bv.maar zet nog even door.wil nog aan de kV.

10. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik heb hem ook gevonden hoor.. ben alleen een beetje rustig op het forum ,want onze dochter ligt weer in het ziekenhuis..

11. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ach Simba toch? Wat is er aan de hand met je dochter??

Haha lady, idd, was weer een spannende maar ook erg leuke tijd! Wat leuk dat Nikki al zo lacht!

Rissie, drinkt Katie helemaal niet aan de borst? Het is wel zo dat het door drinken vaker beter leeg raakt dan door een kolf.. Ik snap dat het pijnlijk is nu.. Goed dat je nog even doorzet!

12. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    he simba, dat is niet fijn!

Rissie hebben ze je dochter tepelhoedjes aangeboden? Mijn dochter wilde ook niet aan borst, lukte haar niet in het begin... Met tepelhoedjes lukte het wel!

13. KatoJipGimli

KatoJipGimli Actief lid

17 mei 2015
    214
    19
    18
    Ha dames,

Vinden jullie het goed als ik me ook bij jullie voeg? Heb heel in het begin meegeschreven in de 'januari zwangerschapsclub', maar heb dit niet lang vol gehouden door alle kwaaltjes en drukte met werk etc. Heb wel altijd meegelezen en alles gevolgd.
    Allemaal nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochters en zoons.
    Ben op 15 januari bevallen van onze dochter Indy Alijah.
    Zou het nu erg fijn vinden om mee te schrijven omdat ik merk dat ik soms erg onzeker ben over het moederschap.

Groetjes,

KJG

14. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jaaaa kato!! Ik wist wel dat ik nog iemand miste! Tuurlijk ben je nog welkom... Vertel? Waar loop je tegenaan?

15. KatoJipGimli

KatoJipGimli Actief lid

17 mei 2015
    214
    19
    18
    Het overvalt me vaak dat je zo'n verantwoordelijkheid draagt voor zo'n kleintje. 'Doe ik het wel goed?' 'Wat is er met haar aan de hand?' 'Waarom huilt ze zo?'..dat soort dingen! Deze week was mijn man weer aan het werk en dat was ook heel erg wennen. Hij heeft epilepsie en dat maakt dat ik doordeweeks echt alleen de zorg voor onze dochter op me neem en dat valt me ook erg zwaar.
    Ik kolf de voeding en geef daarna ook nog de fles dus dat is ook dubbel op. Heb besloten om nu af te bouwen met kolven en over te gaan op kv. Die beslissing geeft ook al meer rust. Gelukkig gaat het vandaag en gister wel een stuk beter en merk ik dat als ik niet stress, het met Indy ook een stuk beter gaat.

16. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh heel herkenbaar! Dat had ik bij de eerste ook zo erg. Ik kan je iig dunstan baby-taal adviseren.. Misschien kan je daar een dvd van krijgen ofzo. Dan leer je echt goed de huiltjes herkennen en dat geeft ook wel rust. Goed van je dat je die beslissing qua bv hebt genomen. Doen waar jij je goed bij voelt hoor! Stress heeft idd invloed op een kleintje, ze voelen alles zo goed aan!

17. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Hey kato!!
    Leuk dat je weer mee schrijft!!
    Ook gefeliciteerd met je dochter!

Ik had in begin een tepelhoedje gebruikt. Maar door dat we 2 dagen in het zkh waren hadden we steeds een andere zuster die Katie aan de borst legde en het lukte niet. De melk was ook de eerste dagen niet op gang.
    En ik was daarna erg onzeker over de borst hoeveel ze dronk. Want drinken ging de eerste dagen erg moeizaam. In zkh had ze een sondevoeding. En werd ze bij gevoed. Thuis ging het drinken ook niet super. Dus toen me melk naar een aantal dagen opgang was en ze dronk met tepelhoedje aan de borst bleef ze daarna maar huilenWij zaten 1 uur aan de borst en nog had ze honger,,, daarna waren we nog een uur bezig met vingervoeding. Ik werd er gefrustreerd van! Vandaar de kolf! En dat gaat kwa drinken prima en weet ik hoeveel cc ze drinkt. Maar de tepelkloven zijn drama en steeds de harde plekken pff!
    Ik geef nu 1 keer per dag een flesje kV. De rest is nog bv.
    Langzaam gaan we het afbouwen. Want denk niet dat het goed is op de 1 of andere dag alleen maar kV aan haar te geven?

18. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee dat doe je goed hoor rissie. Hier is het wel veel sneller gegaan het afbouwen. Ik heb 1 dag stuwing gehad en de volgende dag was het al over. Ze heeft nog wel een aantal x gedronken bij mij, voornamelijk in de nacht, maar nu zijn we volledig over. Geeft me zoveel rust!

Gister nog wezen wegen bij het cb. Vorige week woog ze 2895 en gister al 3330 haha! Ze is eindelijk een 'normale' baby 😊😅

19. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    He Kato! Leuk dat je er weer bij bent!
    Gefeliciteerd nog met je dochter!

He bah Simba wat is er met je meisje?

Hier nog 1 die onzeker is hoor.. doe ik het wel goed, heeft hij het niet koud? Enzo..

Fijn dat ze nu goed op gewicht is Ismi!
    Ik mag volgende week heen.. laatste weging woog hij 3680 dus hij groeit goed :)

20. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Heerlijk he als ze zo lekker groeie he ismi!!
    Altijd spannend dat wegen.
    Hier was ze 2885 bij de geboorte,afgelopen dinsdag bij het cb was ze 3715 hihi.dus ze groeit wel goed van de bv.klein vreetzakje is het haha,je ziet dat ze dikkere koontjes krijgt,en spekbeentjes.zo schattig.

Ik ben af en toe wel onzeker.vooral als ze buik krampjes heeft,vind het zo zielig en weet niet meer wat ik dan moet doen.
    En van de week had ze 2 keer overgeven.zat toen wel in de stres,als ze boerde was ik bang dat ze weer spuugde.en ook de vraag ow waarom spuugd ze?? Heeft ze nu wel genoeg gegeten?

Deel Deze Pagina