Uitgerekend in December 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door DaJeLe, 26 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoodie

Hoodie Bekend lid

29 dec 2021
    522
    376
    63
    Vrouw
    Ah wat leuk! Gefeliciteerd :)

Faith22 vindt dit leuk.
  2. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Leuk dat nu steeds meer dames weten of ze jongetje of meisje krijgen. Zijn er ook dames die het niet willen weten?

gaan jullie het nog op een leuke manier aankondigen aan familie/vrienden? Of gewoon zeggen? Ik zit te twijfelen nl haha.
    Ik vond het altijd onzin om iets met gender reveal te doen. Maar nu lijkt het me toch wel grappig om de opa’s & oma’s uit te nodigen en een mooie taart aan te snijden ter verrassing dat het een jongetje wordt :)

Heb je trouwens niet ook zo’n Zwangerfit cursus in de buurt @Faith22? Die van mij begint 24 juli. Lijkt me heel fijn om wat te sporten onder begeleiding nu. Merk dat ik me bij gewone lessen toch afvraag of ik geen verkeerde bewegingen maak.

Faith22 vindt dit leuk.
  3. bonneil

bonneil Actief lid

25 aug 2022
    143
    164
    43
    Vrouw
    Ja! Wij krijgen een verrassing :).

Ik begin me gelukkig weer een beetje de oude te voelen. Nog steeds moe, maar dragelijker. Sinds zaterdag (toen precies 15 weken) mijn pilates-klasje weer opgepakt, na maandenlang de sportschool geskipt te hebben. Was zo lekker dat ik net weer geweest ben!

"Helaas" vanaf eind deze week vijf weken vakantie en ik ga ook best veel weg, dus dan moet ik daar even een ritme in vinden. Voel dat het mijn lijf echt goed doet en ik wil graag fit die zwangerschap door.

Aan de andere kant: wat is er beter voor je lijf dan weeeeeken lekker op vakantie zijn?! ZIN IN!

A.s. vrijdag controle bij de verloskundige. Wel fijn om weer een hartje te gaan horen.

Faith22, Appeltaartje121 en marie92 vinden dit leuk.
  4. Appeltaartje121

Appeltaartje121 Actief lid

22 apr 2020
    350
    296
    63
    Vrouw
    Wij krijgen officieel een meisje! :) Heel erg leuk!

clarajilla, Dropje92, Faith22 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    wow wat een lange vakantie heb jij zeg! Zit je in het onderwijs? Geniet ervan idd. Lekker rustig aan doen en ook rustig aan opbouwen met sporten. Ik had hetzelfde als jij, eerste maanden kon ik niets doen. Nu weer aan het opbouwen met sporten (voor zover dat gaat haha) maar dat voelt zo fijn idd!

6. Faith22

Faith22 Actief lid

27 jul 2022
    431
    404
    63
    Vrouw
    Ik was normaal ook niet van een gender reveal, vond dat zo een onzin :oops::roflmao: maar uiteindelijk heb ik toch een gender reveal taartje besteld en met een heel klein groepje de taart aangesneden. Dus niet heel groot met teveel poespas, maar wel een leuk momentje van gemaakt! En daar heb ik een video van gemaakt en rondgestuurd naar de rest.

Ja ik heb ook zo een cursus in de buurt dus denk dat ik me ook daarvoor ga aanmelden! Ik twijfel dus ook of ik soms verkeerde bewegingen maak bij het ‘normaal’ sporten. :rolleyes:

Ava101 vindt dit leuk.
  7. LolaFie

LolaFie Lid

13 dec 2016
    20
    29
    13
    Wij hadden vorige week een check bij de verloskundige én een intake bij een potentiële vroedvrouw, dus mochten we twee keer kort na elkaar naar de hartslag luisteren. Heel geruststellend en alles lijkt in orde.
    Al hebben we het er ook even over gehad dat ik behoorlijk angstig blijf - geen idee of dat een restje is van een lang fertiliteitstraject of gewoon mijn vriend die optimistisch ingesteld is. Ik kan nogal doemdenken. Eigenlijk hielp het wel al om het er even over te hebben.

Intussen hebben ze ook wel een urineweginfectie vastgesteld. Blijkt toch écht niet de bedoeling dat je zo vaak naar de wc loopt. Woeps.

8. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Wat fijn dat je wat geruststelling hebt gehad. Woon jij in België? Wij lopen hier al vanaf week 12 ofzo bij de verloskundige die hopelijk ook bij de bevalling is.

En een blaasontsteking verklaart toch veel van de klachten! Wat een geruststelling lijkt me dat. Hoop dat het snel over is.. kan zo naar zijn..

9. LolaFie

LolaFie Lid

13 dec 2016
    20
    29
    13
    Ja inderdaad, we lopen in Gent, omdat we daar wonen en deels medisch waren (vlokkentest etc - alles goed). Wie er precies bij me zal zijn tijdens de bevalling ... weet ik eigenlijk nog niet. Is me ook niet heel duidelijk, maar het zal vermoedelijk gewoon de verloskundige van wacht wordt. Da's ok voor mij.

10. Sylkevs

Sylkevs Lid

16 mei 2023
    11
    33
    13
    Vrouw
    Hey! Wij hebben dinsdag de 20 weken echo gehad. Het was zoooo spannend en ze waren bijna een half uur telaat dus dat hielp ook niet mee . Maar alles was goed! Na deze echo voel ik me echt zo veel meer gerust. Al denk ik dat ik nog blijer ben als ik de 24 weken aantik. Dan is hij natuurlijk levensvatbaar (al willen we natuurlijk echt niet dat het dan al gebeurd). Het blijft een onzekere tijd. De verloskundige zei wel dat de kans dat het nu nog mis gaat 0,6% is. En dat is natuurlijk wel echt heeel weinig dus ik probeer me daar aan vast te houden en hoop dat voor diegene die ook onzeker zijn dat ook helpt!

Faith22, Hoodie, marie92 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Dropje92

Dropje92 Niet meer actief

Vraagje, zijn er toevallig ook dames uit de Achterhoek in deze groep? :)

12. MarPJ97

MarPJ97 Lid

7 dec 2022
    22
    35
    13
    Vrouw
    Nou vanochtend op t werk ineens licht bloedverlies met afvegen. Ik helemaal in de stress, mocht gelukkig langskomen voor een echo. Ons meisje was vrolijk aan het zwemmen en placenta en alles zag er perfect uit. Waarschijnlijk gesprongen vaatje met afvegen. Was ook maar 1 veeg en daarna hele dag niks meer. Weer gerustgesteld gelukkig. Verloskundige zei zelfs dat ze maar zelden zo'n drukke baby ziet. Wat n opluchting.

Sylkevs vindt dit leuk.
  13. Hoodie

Hoodie Bekend lid

29 dec 2021
    522
    376
    63
    Vrouw
    Dat is schrikken! Gelukkig kon je snel terecht en is niks aan de hand :)
    Ik had ooit een een gesprongen vaatje na de seks. Het leek wel een menstruatie zo erg. Ik raakte ook wel even in paniek zegmaar... Was geloof ik bij de eerste zwangerschap met 28 weken.

14. Hoodie

Hoodie Bekend lid

29 dec 2021
    522
    376
    63
    Vrouw
    Hier gisteren een mijlpaaltje gehad want mijn man heeft voor de eerste keer de baby voelen schoppen ❤️ zo bijzonder weer!

clarajilla, MarPJ97, Ava101 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Wij hebben net de 20 weken echo gehad. Alles zag er prachtig uit!

Alleen de afstand tussen de placenta en baarmoedermond is iets korter. Bij 32 weken wordt dit nog een keertje gecontroleerd als het dan niet omhoog geschoven is (wat meestal wel gebeurt) dan zal het helaas een keizersnede worden.

Hoodie en Faith22 vinden dit leuk.
  16. Faith22

Faith22 Actief lid

27 jul 2022
    431
    404
    63
    Vrouw
    @Sylkevs @marie92 wat fijn dat de echo’s goed waren! ❤️ en Marie laten we ervan uitgaan dat de placenta mooi opschuift in de tussentijd!

@MarPJ97 gelukkig was het van korte duur en is het nu helemaal over. Lijkt me echt schrikken idd!

MarPJ97 en marie92 vinden dit leuk.
  17. Dropje92

Dropje92 Niet meer actief

@MarPJ97, wat schrikken maar ontzettend fijn dat alles er perfect uit zag!

@Hoodie wat een fijne mijlpaal!

@marie92 Wat een mooi nieuws! We gaan voor je duimen!

MarPJ97, Hoodie en marie92 vinden dit leuk.
  18. MarPJ97

MarPJ97 Lid

7 dec 2022
    22
    35
    13
    Vrouw
    Wauw wauw wauw, nu 17+3 zwanger en vanochtend de baby voor het eerst aan de buitenkant zien bewegen. Daarnaast heeft vanavond mijn man haar voor het eerst voelen bewegen. Zo iets moois dat het nu ook voor mijn man ineens een echt 'levend' iets is!

Hoodie, clarajilla, romy9313 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Onze 20 weken echo is ook goed gegaan. Echt weer een opluchting. Het duurde wel lang omdat de kleine op z’n buikje lag. Dus hartje en gezichtje waren moeilijk te zien. Ik moest een rondje lopen door het ziekenhuis en na ruim een uur is het eindelijk gelukt om alles afgevinkt te hebben.
    en nog steeds een jongetje :)

fijn dat alles echo’s tot nu toe goed gaan bij iedereen zeg! En bloed met afvegen lijkt me ook heel spannend.. maar zo fijn dat de VK je dan meteen kan geruststellen.

nu heel lang wachten tot de volgende echo..

Dropje92, marie92 en Hoodie vinden dit leuk.
  20. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Het lijkt er niet op ;)

Deel Deze Pagina