Hoi, Ik heb sinds een week erge last van duizeligheid en erg licht in mijn hoofd en val steeds weg, durf ook geen auto te rijden ik ben nu 22 weken zwanger. Ben gisteren bij de VK geweest en de bloeddruk was goed, dus het is geen ijzer te kort. Nu heb ik wel een hele tijd in stress geleefd.. het werk ging me tegen staan, omdat het veel te druk was en kreeg steeds meer nare dromen e.d. Ook heb ik het huishouden enzo allemaal alleen moeten doen. Mijn vriend was veel weg en zat alleen thuis. Ik weet niet of het daar mee te maken kan hebben en of het er dan nu pas uitkomt. Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand tips... Ik hoor het natuurlijk graag. Bij voorbaat dank. Groetjes Diaan
om je ijzer te testen moet je vk bloed afnemen. heeft ze dat al is gedaan een bloed test voor je ijzer waarde te meten. of anders vragen of je een bloedsuikerdag curve kan laten doen. wie weet heb je suiker te kort.
Ja kan zijn... maar ijzer te kort was het iig niet zei hij. (Ik heb een mannelijke VK). Hij zei wel dat het kindje erg druk is en dat het daar ook door kan komen, maar dat wist hij niet zeker. Ik moet morgen naar de huisarts en ik hoop dat die me meer kan vertellen.
zover ik weet moet je ook je ijzer gehalte laten meten door bloed prikken. Heb het zelf ook gedaan omdat ik dacht dat ik bloedarmoede had. Nou heb ik dat niet en duizeligheid en vermoeidheid komt bij mij 'gewoon' door de zwangerschap in combinatie met toch wel wat stress. Ik zou toch je bloed laten prikken voor de zekerheid.
Ja dat zeker.. Ik moet toch donderdag.. dan kunnen ze het zien,maar dat duurt altijd even he voordat je de uitslag krijgt.. Bij mij op het werk willen ze dat ik weer aan het werk ga, maar ik durf niet eens auto te rijden, omdat ik bang ben dat ik zo weg val, want dat gebeurd regelmatig.
de vk kan je ijzer meten ik heb dat met 30 weken gehad dat ze het gingen prikken (is standaard bij ons) en binnen 5 minuten had ik de uitslag.
Ik ben sinds de 6de week al duizelig. Enigste wat helpt is gewoon rustig aan doen. Laat de boel gewoon de boel en ga even op bed liggen als je duizelig bent. Of trek je even terug als het op werk gebeurd.
Ik heb er ook heel erg last van.. hoop dat je morgen wat duidelijkheid krijgt. Zo rustig mogelijk aan doen in ieder geval. Sterkte.
als jij niet durft auto te rijden moet je het ook absoluut niet doen! ik heb met mijn vorige zwangerschap een ongeluk gehad tewijl ik 5 maand zwanger was, ben dus ws ook weggevallen, gelukkig is dit allemaal goed gekomen maar het had niet veel gescheeld. als ze zo graag willen dat je komt sturen ze maar een taxi! maar denk vooral eerst aan jezelf en dan komt werk pas! jouw lichaam moet het aan kunnen en sterk genoeg zijn voordat je weer aan het werk gaat! hoopelijk komt er wat duidelijkheid nadat je bij de ha bent geweest! succes
Hallo Diaantje, Ik heb tot een week geleden ook erge stress gehad door mijn werk, ook veel huishouden alleen moeten doen (en het schoot maar niet op!) en veel alleen geweest (en dan mis je je partner enorm). Ik werd in deze periode snel emotioneel, was veel misselijk, moe en had veel buikpijn, maar óók was ik heel veel duizelig. Het lag bij mij niet aan ijzertekort, ik had zelfs meer dan voldoende. Dus het was puur de druk die op me werd gelegd en ik kon het gewoon even niet aan. Vorige week heb ik dit ook gewoon eerlijk laten weten en heb daardoor de kans gekregen even tot rust te komen, en het gaat onmiddelijk een stuk beter. Strekte ermee!
Ik heb me vorige week ook ziek moeten melden, was zo naar en draaierig. Deze week weer aan het werk, best pittig... Inderdaad ook een stresserige periode achter de rug. Mijn bloeddruk was goed, tips van de Vk waren om wat regelmatiger (elke 3 uur) iets te eten. Dat maakt wel dat ik wat fitter ben. Vooral op mijn werk neem ik niet vaak de tijd om te eten en te relaxen en dat moet gewoon wel. Ik heb in prive ook wat dingen op een lager pitje gezet. Zorg dat je minder druk hebt! Ik bleek ook... toen ik er over na dacht, al een week geen ontlasting te hebben gehad, heb een microlax gehad en toen alles (veel!hahaha) er uit was voelde ik me ook al weer wat beter. sterkte!
Hee, ik heb het ook gehad. We dachten eerst aan mijn bloeddruk inderdaad, maar deze was gewoon oke. Ik ben naar de huisarts geweest en deze heeft een storing in mijn evenwichtsorgaan geconstateerd. Ik mocht ook niet meer autorijden en heb anderhalve week thuis gezeten. Die anderhalve week heb ik ook echt NIETS gedaan. Wellicht voor jou ook een idee om als je bloeddruk en ijzer goed zijn even langs de huisarts te gaan. Het hoeft dus niet per se iets met je zwangerschap te maken te hebben. Succes.... Lynn
Ik voel me ook al zo draaierig de laatste weken. Weet ook niet hoe het komt. De laatste keer dat ik bij de vk ben geweest (03-10) was m'n bloeddruk 120/55. Ik heb ook bloed laten prikken, en daar moeten we de uitslag nog van krijgen. Daar word je overal op getest, hiv, bloedgroep, enz. Ik probeer er ook wel alles aan te doen om die duizeligheid weg te krijgen, maar zelfs als ik even op bed ga liggen, zie ik het nog draaien. Heel vreemd, hoop dat het snel over is.
Hallo, Nou ik ben vandaag bij de huisarts geweest en het blijkt dus een vorm van hyperventilatie te zijn. Ik adem niet goed en op een gegeven moment slaat mijn stem over en dus de ademhaling ook. Hier krijg ik therapie voor. Ook is het de stress die er dus nu allemaal uitkomt als je tot rust komt en de dokter zei ook dat ik dus alles moest laten deze week en volgende week maar weer moest proberen een aantal uurtjes te gaan werken, maar alleen als ik het aan kon. Hier waren ze op mijn werk dus niet zo heel erg blij mee, want die probeerde me al morgen weer aan het werk te krijgen voor 3 uurtjes, maar dat gaat even niet door. Ik ga nu eerst aan mezelf denken en de rest komt later wel. Toch wil ik nog wel even benadrukken dat het dus niet altijd de bloedsuikers of het ijzer zijn. Laat dit wel eerst nakijken en is daar niets mee aan de hand dan kan het ook nog zijn dat het kindje te druk is (zoals bij mij ook het geval is) en als je toch zeker wilt zijn ga dan toch even naar je huisarts, want het hoeft nl helemaal niets met de zwangerschap te maken te hebben. Ik ben heel blij dat jullie met me meedenken en ik hoop dat het bij jullie ook allemaal heel snel over gaat en dat de zwangerschap allemaal voorspoedig verloopt. Het is immers toch de mooiste tijd van je leven.
Nou het is nu maandag en loop al een week thuis. Gistermiddag ben ik ook weer neergegaan en heb vanmorgen de dokter maar weer eens gebeld, want ik wordt er nu toch echt moedeloos van. Is het normaal als ik vraag of ze me eens helemaal binnenste buiten keren, want het is toch niet normaal dat ze zo snel zeggen dat het helemaal niets met de zwangerschap te maken heeft.. Waarom heb ik dan steeds harde buiken en waarom is het kindje dan zo druk en kan ik 's nachts niet slapen van de pijn.. lijkt me niet dat dit alleen met hyperventilatie te maken heeft of wel? Weten jullie raad misschien?