Ik zit officieel nog 2 dagen voor nod, maar mijn testen waren zo aan het oplopen dat ik wel een cb durfde Geen twijfel meer over mogelijk!
Goedemorgen Knaltest: hier vandaag! Nu 4+5. Bij mijn dochter had ik pas een knaltest bij 5+2 maar toen testte ik ook pas later positief. Nu op 10 dpo al. @Saar82 geen twijfel nee Wat zijn sommigen snel zwanger, fijn hoor! Dit was ronde 9 voor ons, maar ik heb een langere cyclus dus het duurde wat langer dan 9 maanden, ik dacht 11 maanden. Bij mijn dochter duurde het ook langer dus ik keek er niet gek van op. @Birdy88 ik weet eigenlijk niet of ik onder volledige controle van de gynaecoloog zit. Misschien dat sommige afspraken wel door een vk gedaan worden? De groei van deze baby zal bijvoorbeeld heel goed in de gaten gehouden worden omdat mijn dochter dysmatuur was. Kan een vk vast ook denk ik. Maar de komende afspraken zijn in ieder geval bij de gynaecoloog. Hebben jullie al nagedacht over bepaalde testen (nipt, vlokkentest etc) en of jullie het geslacht willen weten? Ik dus al wel beetje vroeg nog . Wij willen wel de nipt laten doen en het geslacht weten.
Ik was toevallig gisteren aan het nadenken over NIPT, en ik weet t nog niet zeker. Ik denk dat wij 'gewoon' voor de nekplooimeting gaan, en dat we wel verder zien als daar iets afwijkends uit zou komen ofzo... maar helemaal nog niet overlegd met mijn vriend, dus kan zomaar nog veranderen. Ik ben nu volgens mij 3+6, dus echt nog heel pril allemaal. Maar ik ga toch vanmorgen alvast een vk bellen om te kijken hoe of wat. Heb me ook aangemeld bij mvm. Zijn jullie ook van plan dat te gaan doen?
Hoi allemaal, Ik zou het leuk vinden om ook mee te komen kletsen Vorige week had ik mijn eerste positieve test en pas nu begin ik het een beetje te geloven. Mijn man en ik hebben al een zoontje van 2 en een broertje of zusje voor hem is enorm gewenst. Had me in eerste instantie voorgenomen om te wachten met een afspraak bij de vk, maar de volgende dag hield ik het al niet meer ik heb 10 juli dan mijn eerste echo. Dan ben ik precies 8 weken, als het goed is. Bij ons zoontje hebben we de combinatietest laten doen. Deze keer gaan we voor de nipt. We laten deze waarschijnlijk alsnog in België doen, kosten zijn hetzelfde, maar we krijgen dan ook het geslacht te weten, hihi. Plus, het is een dagje erop uit.
@Bailief Ow zo ja. Het kan zijn inderdaad dat wanneer alles goed lijkt te gaan je onder een verloskundige toezicht mag en anders zul je gewoon bij de gyn blijven. Bij mijn vorige zwangerschap begon ik bij een verloskundige en eindigde ik bij een gyn vanwege groeiachterstand. Heel veel extra onderzoeken gehad en uiteindelijk na de bevallig bleek er dus niks aan de hand te zijn. Het geslacht willen we zeker weten! Ik ga rond de 14/15 weken naar een echo bureau Ik denk dat we deze keer wel voor een nipt gaan. Vorige zwangerschap niet gedaan en uiteindelijk dus in onzekerheid gezeten vanwege de groei. Ik twijfel heel erg of ik dit keer mee wil doen aan mvm. Daar denk ik nog even over na haha. @Fawny Welkom! Leuk dat je mee komt kletsen en gefeliciteerd! Ja het is soms nog moeilijk te geloven he? Je hebt een dag voor mij de echo. Spannend he
@Fawny: welkom! Zojuist vk gebeld, 17 juli hebben we intake en echo! Ben dan 8+3 als ik het even goed bereken
@Saar82 fijn dat je een echo hebt staan, spannend! Nog even kijken dus waar jullie voor gaan wat het testen betreft. Je hebt ook nog genoeg tijd @Fawny welkom! Grappig dat iedereen hier al een kindje heeft (als ik het goed heb) Kost de Nipt in België ook 175,-? Die was daar toch iets van 600 euro ofzo? @Birdy88 duidelijk krijg jij dan nu ook extra controles bij dit kindje? Of is dat niet nodig omdat het allemaal mee bleek te vallen? Wel rot zeg dat jullie zo in onzekerheid hebben gezeten! MvM: ik doe deze keer niet mee denk ik.. Misschien is het leuk om elkaar wat beter te leren kennen? waar ongeveer wonen jullie? (Als jullie dit kwijt willen uiteraard ). En wat doen jullie in het dagelijks leven? Ik woon in het Oosten, een half uurtje rijden van Arnhem af, en ben vooral thuis bij onze dochter. Ik studeer er wel naast maar ik heb geen colleges meer en momenteel staat mijn studie op een heel laag pitje omdat er allerlei dingen gaande zijn rond onze dochter. Dochter heeft namelijk een ontwikkelingsachterstand en kan daarnaast niet praten. Daar ben ik vrij druk mee.
@Bailief kan me voorstellen dat je daar dan druk mee bent ja. Kan die achterstand nog wel minder worden? Ik woon in de buurt van Tilburg en ben 29 jaar. Verder werk ik 2 dagen in de week en de rest van de week fijn thuis bij mijn zoontje.
Grappig, @Birdy88, ik woon ook in de buurt van Tilburg! Ik werk vier dagen op het moment: ik sta voor de klas.
@Birdy88 ik kan er nu eigenlijk nog niks zinnigs over zeggen maar ik verwacht niet dat ze ooit zal functioneren als ieder ander kind van haar leeftijd. De beste tijd om bijvoorbeeld te leren praten is als kinderen zo jong zijn, daarna wordt het alleen maar moeilijker. Overigens gaan de alledaagse dingen wel heel goed bij onze dochter + ze is ontzettend vrolijk en maakt heel makkelijk vriendinnetjes tegenwoordig. Even voor jullie beeldvorming Ik ben toevallig gisteren gebeld door de kinderarts dat er een genetische afwijking is gevonden bij onze dochter die waarschijnlijk dit alles veroorzaakt. Dinsdag hebben we de afspraak staan voor de toelichting en dan krijgen we de naam van de afwijking te horen. Ik hoop dan meer te weten. Ook wel erg spannend wat betreft het erfelijke gedeelte. We zullen namelijk ook horen hoe groot de kans is dat deze baby dezelfde afwijking kan krijgen. Ik ga ervan uit dat die kans heel klein is. We hebben namelijk hiervoor ook al een genetisch onderzoek laten doen. Het onderzoek dat nu gedaan is, is gericht op de meer zeldzame afwijkingen.
@Saar82 dat is toevallig . Leuk! Hoe oud zijn je leerlingen? @Bailief Ja dat is zeker zo! fijn in ieder geval dat ze vrolijk is en lekker kan spelen. Hopelijk wordt het snel duidelijk wat het precies is en wordt er misschien ook wat meer duidelijk over de toekomst. Even spannend dus ook nu met de baby!
Lijkt me toch flink spannend hoor! Wel fijn dat t zo'n vrolijk meiske is @Birdy88: ik werk in het vo, dus leerlingen zijn tussen de 12 en de 18 jaar oud, heb ieder uur andere kids
Bailief, ja 5 kinderen en zwanger zijn is best pittig Wat fijn dat je bij deze zwangerschap een goed gevoel hebt! Heb blijft naar een miskraam. Over je dochtertje wel fijn dat ze bij jou dan tog een reden gevonden hebben. Mijn zoontje van 7 heeft een onverklaarbare taal spraak stoornis en ze weten maar niet waar het door komt. Ook gaat hij niet vooruit op school , hij zit op een speciale school. Maar heel veel succes bij het gesprek! En fijn dat ze voor de rest wel gewoon goed funtioneerd en een vrolijk meisje is! Pregnantlady, ik ben 29 jaar. Wat fijn dat je nog geen kwaaltjes hebt! Hier af en toe een beetje misenlijk en heeeeeel moe. Saar, wat fijn dat je zo snel zwanger was! Echt apart he hoe snel je reuk kan veranderen en dingen echt vind stinken. Birdy, wat fijn dat je nu tog geen onderzoel meer nodig hebt! En dat het tog vanzelf gelukt is! Over testen: ik test ook nog elke dag, hij loopt ook nog op. Over het geslacht, dat willen wij ook weten, we laten met 15 weken een extra geslachts echo doen. Ben zooo benieuwd! Welkom fawny! Maar kunnen ze de nipt test niet opsturen naar belgie? Het is tog enkel bloed afnemen? Een dagje uit klinkt ook leuk, ik was gewoon benieuwd
@Bailief owja, koekoek ik zit helemaal verkeerd te denken joh! In België kost de nipt nu €290,- dus dan is 'ie in Nederland een stuk goedkoper. Scheelt toch een slok op een borrel. Hmm.. Misschien dat we hem dan alsnog gewoon hier in het ziekenhuis laten doen. En dan met 16 weken geslachtsbepalingsecho. @morgenzon voorheen kon je idd ook bij verschillende afnamelocaties je bloed laten afnemen en opsturen naar België. Alleen werd het dan ineens 200,- duurder. Plus de dichtstbijzijnde afnamelocatie daarvoor is voor ons bijna net zo ver als naar Antwerpen of Brussel zelf te rijden. Omdat ze nu ook de nipt hier in Maastricht doen zou dat wel veel makkelijker zijn natuurlijk. Wij wonen een kleine 20 minuten van Maastricht vandaan. In het tropische zuiden, middenin het heuvelland Ik heb geleerd voor onderwijsassistente in het speciaal onderwijs en secretaresse, maar ben nu fulltime thuis bij onze zoon. Grotendeels door mijn gezondheid, helaas. Maar aan de andere kant is het wel weer heel fijn om thuis te kunnen zijn met hem. Vannacht werd zoonlief (alweer) huilend wakker. Sindsdien ben ik een partij misselijk zeg
Hoi dames, Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Mag ik ook meeschrijven? Ben ongeveer 5 weken zwanger. Hiervoor een miskraam gehad en dit was ronde 2. Voel me nu echt zwanger met klachten en al. Dus voelt beter dan de 1e keer.. Ben nog aan het kijken naar een vk. Zijn er genoeg. Vertellen jullie t al aan familie of wachten jullie met een echo?
Welkom! En gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk blijft ie deze keer mooi zitten! Wij hebben het gisteren al bekend gemaakt bij mijn schoonouders en morgen aan mijn ouders en de rest van het gezin. Wij kunnen ons mond echt zolang niet dicht houden haha En jij?
Wat leuk en gewoon vertel of met een cadeau ofzo? Wij wachten tot de 1e echo. Ook omdat ik een zoontje van 6 heb. Die mag t dan gaan vertellen. Hoe maken jullie banner onder je reactie