Ja een mooi kloppend hartje,... we lopen gelijk zo te zien. 19/12 moeten wij ook terug voor een echo. Eerste beebje van jullie?
Ja, als alles goed mag blijven gaan is dit ons eerste wondertje! Vindt t nog wel allemaal heel spannend hoor. Voor mij mag t “heul” snel 19 dec zijn, denk dat ik dan toch net wat meer gerustgesteld ben
Ik heb vandaag de intake gehad. Echo 2 dagen vervroegd, ze hadden nog een plekje ☺️ Ik krijg wel 4 extra groeiecho’s en extra bloedcontrole. Die echo’s zijn wel leuk, mits alles oke is natuurlijk
Mag ik hier ook meeschrijven? Ik was al een tijdje ziek, maar vond het nogal verdacht dat het aan het eind van de middag ineens weer wat beter ging, en dan de volgende ochtend weer kotsen. Dus ik heb vrijdagochtend een test gedaan en die was knalpositief. En dat was even slikken. Zacht uitgedrukt. Ik heb (of had, want nergens meer te zien) namelijk een spiraaltje. Mijn vriend was compleet in shock en kon vrijdag maar 1 ding denken: weg ermee, dit kunnen we niet. Ik heb meteen dezelfde middag nog een echo gehad en bleek toen 6wk3dgn te zijn. Mooi knipperlichtje in mijn buik, op exact dezelfde termijn als toen we de zwangerschap van onze dochter ontdekten. Vriend kon vrijdag gewoonweg niet reageren, zat vast in paniekmodus en wilde even rust. Gisteren hebben we gelukkig fijn kunnen praten en onze zorgen en angsten kunnen benoemen. Maar weghalen was voor mij geen optie, en dat weet vriend ook, want eigenlijk is hij daar zelf ook tegen. Dus.... we gaan ervoor!
welkom @kleinepien Dat moet inderdaad schrikken zijn geweest. Maar gefeliciteerd! Hoe gaat dat trouwens nu verder met je spiraaal? halen ze die er dan uit? of laten ze die zitten?
Oef ook al een verrassing! Hier ook Maar toch gefeliciteerd! Wel bijzonder dat je spiraal nergens te bekennen is.. hoe kan zoiets? 2e kindje begrijp ik?
Ja 2e kindje inderdaad. We hebben een dochtertje van 4,5jaar. Wat de spiraal betreft: ik ben in de zonder in het ziekenhuis geweest omdat ik erg pijnlijke steken in mijn onderbuik had. Er werd gast aan blindedarmontsteking, maar na echo en bloedonderzoek bleek het dat niet te zijn. Wat ze op de echo wél zagen, was dat mijn spiraal was verzakt. 1 van de uitstekende kantjes duwde in mijn baarmoederhals, en dat zou vermoedelijk de pijn verklaren. Ik heb pijnstilling gehad en ben naar huis gestuurd, met de mededeling dat als ik het niet vertrouwde of de klachten erger werden, dat ik terug mocht komen om de spiraal te verwijderen. De pijn werd minder, of ik wende eraan (dacht ik) en de klachten verdwenen naar de achtergrond. Blijkbaar is het ding eruit gekomen tijdens een menstruatie (ik ben nogal hevig ongesteld en gebruik een menstruatiecup). Als de spiraal verder is gezakt en in de cup terechtgekomen is, heb ik m zo in de wc gekieperd. Ik bekijk mijn bloedbad niet uitvoerig namelijk. (Cup dr uit, omkeren en dan wikkel ik m in wc-papier en ga hem na toiletbezoek schoonspoelen.) Dat is het enige scenario dat ik kan bedenken, want anders had ik heb wel gemerkt, lijkt mij...
Bizar! Je zou toch denken dat zoiets niet er zomaar uit mag vallen. Denk je anticonceptie geregeld hebben.... Pff woensdag de 1e echo, begin nu al zenuwachtig te worden!! Hoe is het bij jullie met de sneeuw? Hier sneeuwt het opnieuw hard, en er lag zeker al een cm of 15
Bij mij beginnen de zenuwen nu ook te komen, voor de echo van woensdag. de sneeuw was allemaal weg door de regen gisteren, maar er is ondertussen als zo'n 10 centimeter gevallen, en voorlopig is het nog niet droog. ik ben nu aan het werk in zeeland woon zelf in brabant, ben bang dat ik niet vanavond niet thuis ga komen...
Erg he die zenuwen! Terwijl we er niets aan kunnen veranderen. Ik hebben alle scenario's al in mijn hoofd gehaald. En vooral natuurlijk degene waarin het mis bleek. Ik heb ook geen aanleiding, niet 1x bloedverlies gehad ofzo maar ja. Iets met hormonen enzo oei ik zag op het nieuws dat het echt bar&boos was in zeeland?!!
Wij hebben vanmiddag weer een echo. Toch ook weer spannend. Schrok me vanmorgen het hoempapa toen ik wat bloedverlies had. Maar dat bleek (gelukkig) van de andere kant te komen. Ik heb enorme last van obstipatie, dus daar is iets gescheurd.... Pfieuw. Sneeuw... tsja... gelukkig hoef ik nergens heen... ja naar de echo, maar da's gelukkig vlakbij ons huis
Ja de hele weg is gewoon een grote ijsplaat, voor zeeland en Brabant al code rood, kinderen zijn allemaal naar huis gestuurd van school af, terwijl de bussen niet meer rijden.. En ik heb ook nog weinig negatieve klachten gehad, wel flink pijnlijke borsten de laatste dagen.
Fijn meiden dat jullie zo weinig klachten hebben. Al zal je best ook wel twijfelen dan. Had ik ook, haast geen klachten maar daar moet je juist blij om zijn! Wat betreft de sneeuw, hier vlakbij Rotterdam is t ook weer aangevuld. Blij dat ik vandaag thuis ben gebleven en blij als manlief ook weer thuis is. Succes op de terugweg straks! Gisteravond had ik bloedverlies. Uiteraard totaal in paniek. Geen stolsels alleen bloed. Vannacht en vanmorgen nog wat bruin verlies gehad en een rotnacht met om het uur naar de wc en checken. Echt verschrikkelijk! Geen krampen en stolsels dus wilde t even afwachten maar na vanmorgen is het gestopt en hoop dat het ook zo blijft. Maandag hebben we een echo en hoop dat dan alles goed is en ik geen bloedingen meer gehad heb.
Wat vervelend @Poppy1987 . Maar hopelijk inderdaad gewoon niets aan de hand. Net de echo gehad. Ben weer een beetje vooruit gezet, maar was ik zelf verwacht had. nu 9 weken. Dus datum op 15 juli (had zelf 14 als ijkpunt genomen) Hartje klopte nog steeds goed. Op mijn verjaardag de termijnecho Maar kan nu wel echt vertrouwen dat t goed blijft gaan... Gek he dat ik daar 2 echo's voor nodig heb gehad, maar goed.... @kimmetje88 Ben je al thuis gekomen? of niet?
@Poppy1987 dat is zeker schrikken zeg! Hopelijk is het nu weer goed. @Nixter wat fijn dat de echo weer goed was! Enne een mooier verjaardagscadeautje kun je denk ik niet krijgen dan Had ik ook maar as woensdag de echo! Haha. Moet nog 1 week wachten tot de 19e. Pfff.. vindt t zo spannend. (Ben dan 8wk) Ik gebruik nog utrogestan, maar ben aan t afbouwen. Ben sinds zondag naar 2x2 bolletjes per dag. (Ipv 3x2) zelfs dat vindt ik al mega spannend, elk uur zowat broekloeren of er geen bruine afscheiding te zien is, Haha (heel erg dit!) (terwijl ik 1 week na de positieve testdag eigenlijk mocht stoppen met de utro, want dan neemt het lichaam het zelf over. Maar dat voelde voor mij nog niet goed dus heb extra bolletjes gevraagd. Man man man wat een gedoe eigenlijk ook... Vanavond lekker binnen blijven! Code rood door bijna heel t land!
@kimmetje88 Groot gelijk! Levensgevaarlijk op de weg. @Nixter Fijn, een goede echo. Ja nu echt gerustgesteld? @Bri40 Ja duurt allemaal vreselijk lang he dat wachten! De dag zelf is helemaal erg, ik heb ook pas half 4 afspraak dus zal wel een lange dag worden. Gelukkig heb ik afleiding van de kindjes