Oh trouwens, zijn er hier meer die binnenkort voor de combinatie test gaan? Ik heb gisteren bloed laten afnemen en volgende week de echo. Ben 24, waarschijnlijk weinig risico maar willen het graag weten...
Combinatietest doen wij hier ook niet. Bij onze dochter ook niet gedaan. Het is een kansberekening en we vallen niet in een risico groep, vindt het dus onnodig.
Hier wel, 5 december. Ik ben 36, dus val sowieso in een risicogroep en zekerheid heb je nooit, maar geeft enigszins inzicht in de kans op...
Pfff... 16u de termijn echo! Ben gewoon echt zenuwachtig !! We hebben met 7 wkn mooi hartje gezien maar toch blijft de angst wel een beetje.. hopelijk kan ik vanavond een mooie echo spammen!!
Mede door veel lezen over combi test nu en gesprek met een kennisje erover ga ik twijfelen of we het moeten doen. Ben 24, familie is verder gezond, ben zelf te zwaar maar verder niks aan de hand. En lees net dat het met de 20 weken echo ook kan worden bekeken. Klopt dat?
Wij hebben het toen wel gedaan omdat bij de termijn echo al duidelijk te zien was dat er iets niet klopte.. Nu bij deze zwangerschap gaan we het niet doen als er geen rede voor is.. Het brengt zo veel stress en spanning met zich mee.. Dus we hopen over 2 weken goed nieuws te krijgen dat het niet nodig is😊
Ja, maar dan wordt er geen bloed afgenomen. Bepaalde indicatoren in het bloed kunnen ook wijzen op een afwijking. Maar ik wil het graag zo vroeg mogelijk weten en niet pas bij de 20-weken echo...afwijkingen kunnen natuurlijk altijd aan het licht komen, maar als het een niet-levensvatbare versie is, dan weet ik het liever zo vroeg mogelijk.
nee, alles zag er perfect uit, ben gezond en jong en het is en blijft een kansberekening. maar het risico op afwijkingen is dan op zijn minimale denk ik zo vanaf 35 zou ik het eerder overwegen. nu laat ik het ook niet doen in elk geval
liefschaapje 14 juni 2015 echo/intake 18 november (is 26 jaar- is zwanger van haar tweede kindje-eerste kindje 19 maanden) helentje 3 juni 2015 echo ? avocadootje 7 juni 2015 echo 19 november (31 jaar- zwanger van 2e kindje-niet bewust mee bezig geweest om zwanger te worden maar toch een mooi cadeautje) bootjuh 11 juni 2015 22 dec controle vk 20 weken echo 22 januari (is 25 jaar-zwanger van haar 2e kindje na 7 maanden proberen-eerste kindje is nu 3 jaar oud) Dympha 9 juni 2015 ? echo 14 november vk 21 november vk 24 november gyno Shaker 11 juni 2015 echo/intake 7 november (is zwanger van haar eerste kindje) finally88 11 juni 2015 echo 24 november lens 14 juni 2015 echo/intake 17 november 2e echo 20 november afspraak gyno (24 jaar-zwanger van haar eerste kindje) emmie83 15 juni 2015 echo 25 november (31 jaar- is zwanger van haar 2e kindje- 3 maanden bezig geweest) sannejet 18 juni 2015 echo/intake 5 november naar gijn + echo 17 december afspraak verloskundige (28 jaar-zwanger van haar eerste kindje-was 5 maanden gestopt met de pil) k3lly 18 juni Echo/intake 28 november termijnecho. (27 jaar-zwanger van de 2e-heb 1 dochter van 2 jaar-Bij onze dochter 4,5 jaar bezig geweest en uiteindelijk IVF nu spontaan zwanger na 5 maanden) mamavan3boys 19 juni 2015 echo/intake 11 november (30 jaar-zwanger van 4 kindje- 2 miskramen gehad- officieel 6e zwangerschap) Bertje 20 juni 2015 echo/intake ? (29 jaar- is zwanger van haar tweede kindje-eerste ronde raak) mykelti 20 juni 2015 echo/intake 2e echo 8 november combitest 9 dec (36 jaar, 2e kindje, 1 MA en 3 vroege miskraam in 2 jaar voor de 1ste, nu in 15 maanden 2 vroege miskraam) beckje 20 juni 2015 echo 19 november (27 jaar-zwanger van haar 2e kindje in de eerste ronde-1e kindje in de 8ste ronde) Nala010 21 juni 2015 echo 5 november gyno + echo 26 november 2e afspraak gyno demi84 21 juni 2015 echo/intake 2 december (30 jaar-zwanger van 2e kindje- februari 2014 gestopt met pil- helaas 2 keer een miskraam gehad) peony84 22 juni 2015 echo 6 november [COLvember (22 jaar-zwanger van haar eerste kindje) stacie 26 juni echo 20 november lismam 27 juni 2015 echo 1 december (22 jaar-zwanger van haar eerste kindje) Hannah1989 28 juni 2015 eerste echo: in week 10.. erasmus ? 15 december gyno (is 24 jaar- zwanger van 2e kindje-van eerste kindje afscheid genomen met 13 weken na 2 jaar proberen-nu zwanger in de eerste ronde) fiza 29 juni 2015 echo ???? mamavaneen2e 30 juni 2015 echo/intake 24 november ?? ( 28 jaar-zwanger van 2 kindje- in de 3 maand raak- januari al gestopt met pil i.v.m hormonen) heb mijn eigen gegevens even aangepast. wij gaan niet voor de combinatie test t maakt voor ons niet uit we nemen het zoals het komt
Van jou begrijp ik het Mykelti (je bent 30+ toch? of verwar ik je nu met iemand anders). Er is gisteren bij de vk al bloed afgenomen. Stel, ik zeg de combi test echo af. Kunnen we dan alsnog wel bloeduitslag krijgen? Of is dat dan ook af te raden? Hebben donderdag intake bij gyn, kunnen daar alles nog eens voorleggen en vragen.
Ik ben zelfs 36 , dus val ook in het risicogebied. Bovendien heb ik 6 miskramen achter de rug en ik weet niet met zekerheid of daar iets genetisch aan ten grondslag ligt. Waarschijnlijk niet, maar voor de zekerheid... Ze kunnen pas de totale uitslag (de kansrekening) geven met beide resultaten, dus de nekplooi en de bloedmarkers. Maar ik denk dat ze wel gewoon kunnen aangeven of je bloed afwijkend hoog is. Maar dat zegt dan nog minder dan de combitest in zijn geheel, want hoge bloedwaardes en een goede nekplooi kunnen bv betere resultaten opleveren dan andersom. Dat hangt ervan af hoe ze de berekening maken. Dat weet ik ook niet precies. Je moet gewoon doen wat je hart je ingeeft. Ik weet niet in hoeverre we hier bv gaan voor een vruchtwaterpunctie, maar als ons kindje zodanig gehandicapt blijkt dat er geen kans is op een menswaardig leven, dan is het voor ons duidelijk. Alleen maar Down zonder ernstige, niet te verhelpen, afwijkingen, is op dit moment geen reden voor afbreking. Trisomie 13 en 18 zonder meer wel, want deze kinderen hebben geen kans op leven en sterven tijdens of kort na de geboorte.
NIPT is bij een grote kans op een afwijking ook een optie, maar ik woog voor de zws net iets meer dan 100 kg en dat schijnt de uitslag te beïnvloeden. De vraag is dus of dat kan plaatsvinden.
Inprincipe ben ik vanaf nu onder behandeling bij de Gyn. Hebben gisteren laatste echo bij vk gehad, en hebben het nu uit handen gegeven. Dus donderdag bij de intake met de gyn kan ik mn twijfels nog wel kenbaar maken.
Lastige keuzes he... Ik heb besloten het niet te doen. Ik ben jong en gezond dus val niet binnen een risico groep! Daarbij zou ik onzeker worden van het verhaal je hebt een verhoogde kans... wat zegt dat nou eigenlijk echt? Ik zou ook mijn zwangerschap niet afbreken dus alles bij elkaar doen wij het gewoon niet! Ik leef al sinds we proberen om zwanger te worden als zwangere! Ben erge voorstander van het naleven van de voorgeschreven adviezen. Gaat me overigens ook prima af, alleen sushi... wat mis ik dat! Ik ben dan ook wel echt sushi verslaafd! Net even geïnformeerd mijn man is nu sushi aan het halen, een menu afgestemd op wat ik wel mag, want er zijn natuurlijk best mogelijkheden! Mmm dat wordt dus ontiegelijk smullen zometeen!
Ook lismam, sushi mis ik ook echt mega! Deze zwangerschap heb ik er veel meer "last" van dan bij de zwangerschap van mijn dochter. Bij mijn dochter 4,5 jaar als zwangere geleefd dus die 9 maanden plakte ik er zonder moeite achteraan. Maar nu......poei lust wel alles wat je niet mag eten...
Wat goed om te lezen dat de echo's goed zijn. Ik kan ook echt miet wachten op mijn eerste echo zo spannend en apart. Moet ook nog over mijn vragen gaan nadenken. Hebben jullie bepaalde vragen gehad wat wel goed was om te weten?