Uitgerekend in JUNI 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Magnificent, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lens

Lens Actief lid

21 mei 2014
    281
    0
    0
    Zo had ik het nog helemaal niet bekeken eigenlijk, dat er misschien onnodig kosten worden gemaakt. Tot nu toe zijn alle waardes (met uitzonder van een super kleine afwijking met de schildklier) gewoon hartstikke goed en heb ik idd nergens last van.

Dus gebaseerd op hoe het nu gaat zou je kunnen zeggen dat ik een goede en zorgeloze zwangerschap heb. Persoonlijk vind ik de extra echo's en betere controles wel heel prettig. Ben erg onzeker (van mezelf en nu alleen nog maar meer) en vind die extra bevestiging dat alles goed gaat wel heel erg fijn. Heb niet voor niets 9 (ja echt, schaam me dood) testen gedaan... Kan er nu om lachen maar als ik realistisch kijk was het echt onnodig.

Maar ik snap jouw punt wat betreft het zorgsysteem hoor! Ik heb ook geen idee wat dit betekend qua kosten. Met ingang vh nieuwe jaar ben ik ergens anders verzekerd omdat ons ziekenhuis geen contract heeft met mijn huidige zorgverzekeraar. Enorm balen, maar het jaar is bijna om, dat scheelt ;). Heb dit jaar nog 2 afspraken (in december).

Wat betreft het thuis bevallen, volgensmij (correct me if im wrong) mocht ik sowieso niet thuis bevallen. Wonen 3 hoog in een appartementencomplex. Wel met lift, maar toch.

2. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik zou die extra controle ook fijn vinden hoor lens.

Je mag op 3hoog met een lift trouwens wel thuis bevallen. Zolang er maar een brancard naar je huis kan, heb je geen lift is het al anders.

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    zo die wilde ik eventjes met jullie delen :D :
    was wel een beeeeeetje gedoe met het goed zitten en 'swypen' van dochterlief haha, maar vind het erg leuk geworden zo

4. b0otjuh

b0otjuh Actief lid

17 nov 2011
    326
    0
    0
    Ik werk parttime in de thuiszorg en de rest van de
    provincie utrecht
    Leuk beckje !!

5. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Super leuk beckje!

6. Bertje

Bertje Lid

27 dec 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super leuke foto beckje!

Voor de dames die zo'n last hebben van de darmen..ik had van de verloskundige een hele goede tip gekregen. Nog steeds gevarieerd eten, veel drinken en voldoende vezels binnenkrijgen maar daar boven op lijnzaadoliecapsules slikken. Ik heb ze nu van de tuinen waarvan je er max twee per dag tijdens je maaltijd in moet nemen, WERKT PERFECT! Tenminste voor mij is het een hele opluchting! Geen harde knikkers meer om de drie dagen maar elke dag gewonen ontlasting.. Ik moet er wel bij zeggen dat ik écht gevarieerd moet eten, elke dag een goede portie groente, fruit, donker brood en veel water drink plus écht die twee capsules, alleen dan gaat het goed.. Vergeet ik 1 van die dingen dan is het bij mij meteen weer raak.. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :)

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ow dat wil ik wel proberen, waar kun je die kopen? :)

8. Bertje

Bertje Lid

27 dec 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ze eerst bij de apotheek gehaald maar daar moest je er zes op een dag van slikken voor een goed resultaat, vond ik zelf een beetje veel.. Toen bij de tuinen gekeken en daar hebben ze ze ook, ze zitten in groen doorzichtige potten.. Afgelopen week heb ik ze daar gehaald en was toen nog twee halen één betalen dus als jullie snel zijn :)

9. sannejet

sannejet Lid

15 okt 2014
    51
    0
    0
    Afgelopen woensdag had ik ook de termijnecho. Met 9.6, dus te vroeg volgens de echoscopiste. Tsja wij zijn doorgestuurd....?
    Maar goed, wel gekeken en het hartje konden we zien kloppen. Zij zag armpjes beentjes etc alles erop en eraan. Ik zag dat niet zo heel goed.
    Wel erg fijn te horen, en we mogen over twee weken weer!

Voor Leuk: sterkte! Heftig hoor.

En wat betreft obstipatie, ik heb er nog echt geen last van....

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier gek genoeg over 2 weken ook weer. vorige keer kon het wel met 9+5... nouja zal wel :) extra echo is alleen maar leuk

11. sannejet

sannejet Lid

15 okt 2014
    51
    0
    0
    Dat is zo! Alleen ik was voor t eerst van m'n leven voor een echo dus ook heel zenuwachtig.... Ze reageerde niet zo heel leuk dus ik voelde me niet zo welkom. Hoop dat t de volgende keer duidelijker te zien is.

Leuke foto trouwens, beckje!

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Huh, dat is raar. Waarom reageerde ze niet zo leuk dan? Omdat je te vroeg was?

@Lens: natuurlijk is het voor jou fijn die extra echo's en controles! :)
    Enne, 9 testen is in mijn ogen nog niets hoor ;) Zal maar niet zeggen hoeveel ik er heb gedaan. Maar ik heb natuurlijk al die vroege miskramen achter de rug en wilde echt goed de HCG stijging in de gaten houden. :D

@darmen: hier geen harde keutels, maar gewoon pijn. Heb denk ik ook spastische darmen in milde mate. Altijd met bepaalde voedingsmiddelen een reactie en nu erger.
    Mijn banden doen ook al flink zeer, dus die gaan gezellig hand in hand.

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Leuke foto Beckje!

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    thnx iedereen :D wel erg jammer dat ze nog te jong is om het te snappen allemaal :)

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Mijn zoontje is een half jaartje ouder en die snapt het wel enigszins. Is wel heel leuk om te zien. Alhoewel hij vaak als grapje zegt dat mama een dinosaurus in de buik heeft. :D

16. sannejet

sannejet Lid

15 okt 2014
    51
    0
    0
    Ja ze deed heel zakelijk ofzo en beetje vreemde opmerkingen van 'nou we gaan zien of we wat te zien krijgen..' Maar dan echt serieus zeg maar. Nou ja ze liep ook een half uur uit en misschien had ze gewoon een rotdag, maar ik vond het heel gek. Haha!

17. Bertje

Bertje Lid

27 dec 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze volgende keer weer zo doet zou ik er gewoon wat van zeggen hoor sannejet, hallo je zit daar voor je plezier en zeker niet om je ongemakkelijk te voelen!

18. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Vreemd dat ze zo deed. Zou ik dan ook wat van zeggen. Je gaat je er alleen maar onzekerder door voelen.

Bij mijn zoontje vroeg ze elke keer netjes of ik ook de armpjes enzo zag. Zo niet, dan nam ze de tijd om het duidelijk te laten zien.

Dinsdag mogen we voor de eerste keer naar onze uk kijken. Eindelijk!

19. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Morgen.mogen wij eindelijk ook spieken lekker om 8:15 al dus dat is mooi op tijd. Ons zoontje gaat mee ben benieuwd hoe hij het vind en of alles goed is!

20. b0otjuh

b0otjuh Actief lid

17 nov 2011
    326
    0
    0
    Ik werk parttime in de thuiszorg en de rest van de
    provincie utrecht
    Veel plezier mamavaneen2e

En sannejet ik sluit me bij de rest aan gewoon wat van zeggen je bent daar om te genieten en meer niet !

Deel Deze Pagina