Hebben jullie bij eerdere zwangerschappen 3D echo's gedaan? Wij krijgen zo absurd veel echo's dat ik normale 2D pretechos extra echt overbodig vind. Maar 3D lijkt me zo leuk. Ben benieuwd naar ervaringen! Mamavaneen2e, mooie buik al!!!
wat een mooie buiken! geniet ervan hoor! Onze pretecho is niet helemaal gelukt. 3d lukte niet omdat het kindje te laag lag en het geslacht kon ze niet met zekerheid zeggen omdat de navelstreng tussen de beentjes lag. Ook vond ze dat er weinig vruchtwater was. Maar daar probeer ik maar niet overin te zitten. Over 9 dagen de 20 weken echo. Hopelijk kunnen ze dan beter zien wat het wordt en horen we dat alles in orde is. Wel fijn om het hartje even te horen en de bewegende kleine te zien, vooral omdat ik het niet voel nog. Heel soms een soort schopje, maar dat is erg weinig. Groetjes!
Jolan, wat jammer van de echo. Hopelijk kunnen ze het bij de 20 weken echo allemaal wat beter zien. mamavaneen2e, mooie tweelingbuik! 3d echo, bij de andere 2 niet gedaan en nu denk ik ook niet. Misschien een korte 3d echo wat hier erg goedkoop kan, maar waarschijnlijk niet.
Wij hebben de vorige keer een 3d 4d pretecho laten maken. Kon gewoon bij onze verloskundige. Was wel ok. De eerste keer zagen we niets want ze lag met der gezicht naar mijn rug e haar armpjes ervoor, mochten toen terug komen en was toen beter te zien. Weet nog niet of we het dit keer ook weer gaan doen. Ik werd Door het lange liggen op mijn rug helemaal niet lekker omdat de kleine en belangrijke ader dicht drukte dus vond het geen Prettige ervaring.
Mooie buiken weer allemaal! Hier hebben we bij Hugo een pretpakket van 3 echo's gedaan (16-17 wk, 26 wk en 32-34 wk). Echt super en doen we nu weer! Ligt er natuurlijk wel aan hoe je kindje ligt en aan de apparatuur, maar bij dit bureau altijd super kwaliteit! Zelfs ondanks mijn placenta voor nu al deze foto.
Mooie buiken dames en wat tof om jullie eerdere bevallingsverhalen te lezen! Ik ben zwanger van de eerste dus nog geen ervaring! Ook nog niet echt een buik. Nu precies 16 weken dus dat komt vanzelf! Kan niet wachten tot je het echt ziet, en tot ik het kan voelen! Nog 10 nachtjes en dan weten we als het goed is wat het wordt.... Leuk!!!!
vanmorgen de 20-weken echo gehad. en alles was goed, een hele opluchting weer. en het word een MEISJE hoop dat ze het dit keer goed hebben, vorige zou het ook een meisje worden maar daar kwamen ze met 32 weken op terug.
hier nooit een 3d/pretecho laten maken. dit keer ook niet veel te duur helaas @bevalling: hier kon ik me er de helft nog maar van herinneren. werd thuis verrast door een enorm eetbui (echt heel extreem ) en dag later braken mijn vliezen. zag dat het niet helder was en dus midden in de nacht de vk gebeld die me doorverwees naar het ziekenhuis. op mijn dooie akkertje nog beetje gaan zoeken of ik mijn koffer écht wel goed in elkaar had gezet. toen maar rustig naar het ziekenhuis gegaan. daar de nacht doorgebracht. kwam de volgende ochtend nog mijn vader langs geen idee waarom... had ik maar niet gezegd dat we naar het ziekenhuis gingen.... (heb hier ooit nog een heel topic aan gewijd) weeën begonnen beetje vanzelf een uur of 5 na het breken van de vliezen. hoefde dus niet ingeleid te worden. kreeg wel een leuk infuus uren later in de verloskamer omdat het niet doorzette en kwam aan de weeënopwekkers... daarna is alles wazig weet nog dat mijn vader WEER de kamer in kwam zonder dat iemand vroeg of ik daar wel op zat te wachten. lig je daar met weeën in de verloskamer... en de laatste persoon die je erbij wilt hebben wandelt vrolijk binnen (heb toen ook klacht ingediend in het zkh) iig weeënstorm, knipje waar ik gelukkig weinig van voelde. volgens mij had hij ook van te voren verdoofd. maar dat weet ik niet meer haha. had heel snel 10cm ontsluiting maar moest nog half uur persweeën wegpuffen.... (echt niet leuk, zo machtig als je lijf dan het kindje eruit wil krijgen en het mag niet!) het uiteindelijke persen was een hele opluchting iig! oja en persen zonder weeën helpt niet 4 uur na het infuus was onze meid geboren. ben wel nog 3 dagen erg zwak geweest en kon niet eens lopen. viel steeds bijna flauw. zag lijkbleek... volgende keer mogen ze ff mijn hb testen want had ook nog een flinke bloeding.... volgens mij is daar iets niet zo goed gegaan met mijn bloedwaardes maar goed... al met al goed te doen.
Hier een beetje een gek dagje. Had al 2 dagen een beetje last van de linkerhelft van mijn onderbuik. Voelde erg hard maar ik schoof het af op mijn darmen en mijn altijd ideale stoelgang. Vanmorgen ineens echt pijn! Dus even gedoucht maar hielp allemaal niet. Toen toch manlief maar even gebeld en die zijn bel de vk nou! Toen me moeder maar even gebeld (ben geen mama's kindje maar verbaas me erover hoe snel ik in ''nood'' toch neig haar mening te vragen haha). Mijn moeder zei ook, hier is de vk voor! Toch maar even gebeld. Ze dacht aan bandenpijn maar omdat het maar aan 1 kant was mocht ik toch even komen. Merkte dat ik inmiddels me toch zorgen begon te maken dus wilde graag gerust gesteld worden. Al met al hebben we met de echo even gekeken. Hartje klopte mooi en krachtig en de kleine was erg bewegelijk. Ik had wel een harde buik. Ze zegt er iets gebeurt waardoor je baarmoederwand geïrriteerd geraakt is en je nu een harde buik hebt. De kleine ligt erg hoog, is niet groter dan de termijn maar ik schijn gewoon hoog dragend te zijn. De kleine zit nu een paar cm onder mijn navel. Met de bewegelijke beentjes precies op de zere plek. Waarschijnlijk dus gewoon lekker aan het trappelen op mijn darmen en de baarmoeder aan 1 kant vast wat meer aan het oprekken. Nadat ik gerust gesteld was werd de pijn gelijk al minder! Buik werd ook weer zachter! Het was fijn dat ze meteen tijd had en zo de tijd nam om mij alles te laten zien. Ze benoemde nog eventjes dat ze al stiekem tussen de beentjes kon kijken en stiekem ben ik ervan overtuigd dat ik 3 streepjes gezien heb. Maar ik heb gezegd, ik wil het nog niet weten. Mijn man was er natuurlijk niet bij en over 9 dagen gaat mijn schoonzusje (ook vk) voor ons kijken! Ik kan gelukkig weer rustig ademhalen, nu lekker met een kruik om me buik weer verder aan mijn eind scriptie!
Spannend Lismam, fijn dat er niets mis was. Leuk Jake en super dat de 20-weken echo goed was. Volgens mij was jij de eerste?
lismam, klinkt als harde buiken en idd een gevoelig plekje (zeker links van je buik zitten je darmen, is niet zo tof als daar iemand op staat te jumpen hier laatst op mijn blaas... word je ook niet blij van hihi, maarre harde buiken komen vaak voor. soms als je teveel stress hebt, teveel lichamelijk gedaan hebt, als je met je partner gezellig bezig bent geweest of gewoon zomaar. dat geeft een heel naar gevoel, soms zelfs wat pijnlijk,
Even een ego berichtje, zit als verstijfd op de bank; volgensmij voel ik de baby! Zachte aaitjes aan de rechterkant en binnenkant van m'n buik. Dat vlinder gevoel. Ik durf niet meer te bewegen haha!
Hahaha! Weet nog dat ik mijn zoontje voelde met 14 weken, een en al gekriebel en werd er bloednerveus van. Nu voel ik nog niets dat ik echt kan duiden, maar nu placenta voor, dus niet gek.
De gyn zei dat mijn placenta achter ligt, dus dat is een voordeel voor het voelen. Gek hoor, dat idee dat er ook zonder een echo iets beweegt en leeft. Haha.
Lens, wat fijn! Lismam, klinkt idd als harde buiken. Als dat lang aanhoudt kan dat best pijnlijk zijn! Hier is hij elke ochtend hard waarschijnlijk door een volle blaas en als de kleine dan actief is is dat erg pijnlijk. Overdag doen de harde buiken gelukkig geen pijn. Hier na ruim 4 weken verschikkelijke verkoudheid en 2 weken holteontstekingen eindelijk antibiotica gekregen. Nu maar hopen dat het snel aan slaat. Slaap al die tijd al heel slecht en niet kunnen bukken van de hoofdpijn is verschrikkelijk. Voelen, 1e voelde ik voor het eerst met 14 weken. Placenta lag tegen de buikwand. De 2e voelde ik met 10 weken en gelijk ook heel duidelijk. Placenta lag tegen de achterwand en dat verschil voelde ik heeeel erg! Deze voel ik sinds 10 weken. Maar wel maar sporadisch. Sinds een week ofzo voel ik haar veel meer en ook echt dagelijks een paar keer. Placenta ligt tegen de buikwand dit keer. Voel haar af en toe ook al aan de buitenkant. Zo mooi!
Inderdaad last van harde buiken. Tis maar een zoektocht dat hele zwanger zijn! Moet echt mijn lichaam opnieuw leren kennen! Waarschijnlijk werd de pijn erger toen ik me zorgen begon te maken. Inmiddels geen last meer gelukkig en dus ook weer helemaal gerust! Lens, hoe tof! Wat gaaf en zeker lekker van genieten. T blijft gek dat er van binnen iets groeit en beweegt en je het nog niet voelt! Als je het dan ineens wel voelt is dat ook wel heel bijzonder!! Sparky, Hopelijk slaat de anti. snel aan en ben je van je klachten af!
Heerlijk gevoel hoor die kleintjes in je buik. Van de week werd ik er s nachts gewoon wakker van zo hard. Super al die fijne berichten hier ! Sparky hopen voor jou dat t snel helpt. En Lismam fijn dat ze gelijk gekeken hebben