Ik ben nog "maar" zon 2,5 kilo aangekomen. Heb dat de gyn afgelopen donderdag even voorgelegd. Aangezien ik van mezelf al te zwaar ben en daarom ook in het ziekenhuis moet bevallen. Hij gaf aan dat aankomen in de zwangerschap inprincipe niet eens hoeft. Snap wel wat hij bedoeld, maar ik denk dat je er eigenlijk niet echt omheen kan. Je draagt met 40 weken een heel kind met je mee, dan moet je toch wel iets aankomen...
Hier mag ik thuis bevallen ookal heb ik flink overgewicht. Dit omdat de vorige bevallingen heel snel gingen en ziekenhuis buiten de spits een half uur rijden is.
Lens dat kan best hoor hihi ben bij de eerste nog geen gram aangekomen. Hij was geboren en ik was 7 kilo lichter
Nou heb van mezelf geen aanleg, kan normaal gesproken eten wat ik wil en ik kom niets aan.. Dus weet wel zeker dat het bij mij dan door de baby &de hormonen komt.. Eerste instantie zeiden ze juist tegen me mij, je moet wat aankomen want als je wat afvalt is dat niet goed. Heb er gelukkig geen vreetbuien maar wel goede gewoontes aan overgehouden tot nu toe.. Ontbijten, veel buiten lopen etc.. Heerlijk!
Even een totaal andere vraag... Zijn hier al mama's met een zomerkindje? Wij gaan volgend weekend onze grote babyinkopen doen, maar ik zal het vast niet kunnen laten ook vast wat "kleine" dingetjes te kopen zoals dekentjes en lakentjes en zo. In hoeverre kan ik dat gewoon kopen? Ik weet dat een kindje zich in het begin niet heel makkelijk kan warm houden, dus ik zit een beetje met het dilemma van niet al te veel super warme dingen kopen. Wil m'n kind niet oververhit maken maar ook niet onderkoeld haha. Iemand advies?
Lens, je weet niet wat voor het weer het is/wordt dan, dus je moet alles wel in huis hebben. Sowieso dekentje(s) en lakentjes, in bed gebruik je die ook, tenzij het echt bloedheet is. Ook een vestje/jasje voor in het begin. Verder hangt het natuurlijk ook van je kindje af. In het begin kon Hugo (27-5) niet zijn temp houden, ondanks dat het toen bloedheet was. Later wel en kon hij in rap tempo minder kleding aan.
Hier een zomer kindje. In principe kan je gewoon alles kopen. Dekentje en lakentje heb je toch nodig. Hier lag ze snel in een zomerslaapzakje zonder dekentje. Of alleen een lakentje. Maar de dekentjes zijn van katoen. Sowieso geen fleece halen, maar de officiële dekentjes zijn echt van katoen. Dekbedje mag niet. Vooral met kleertjes hou je rekening met het weer, verder is eigenlijk alles wel geschikt. In de winter gebruik je vaak 2 dekentjes op elkaar of dekentje met winter slaapzak.
Klopt ligt ook aan het kindje. Mijn dochter heeft nooit een kruikje in bed gehad ofzo. Die kon vanaf de geboorte haar temp goed hoog houden. Maar dat is volgens mij meer uitzondering dan regel.
Thanks voor snelle reacties! Was ook niet van plan dingen niet aan te schaffen, maar vroeg me af of ik moet letten op bepaalde diktes en warmtes .
Precies vragen die ik mezelf ook steeds stel.. Ik vraag me ook af wat voor een kleertjes te moet gaan kopen op den duur voor een zomer kindje! Gelukkig kan dit ook nog in de laatste weken en hoeft dit niet nu! Wel erg leuk he om dingetjes te kunnen gaan kopen! Gewicht hier nu +1,7 km. Verder alles goed hier. Wennen aan een buik waar duidelijk iets inzit. Ik voel het met van alles en nog wat. Voel de baby zelf nog niet, kan niet wachten tot dit zo ver is! Voel me wel echt dikkig worden nu. Had dit al wel verwacht, een 'tussen fase' tussen jezelf zijn en mooi zwanger zijn. Toch wordt ik er een beetje onzeker van!
Ik haal voornamelijk lange en dunne kleertjes. Straks alleen wat extra setjes korte kleertjes voor echt warme dagen. Maar vaak liggen ze dan alleen in een rompertje.
zat het me ook al af te vragen, met een winterbaby is het wel heel anders, met kruikje en al naar buiten in de sneeuw is toch iets anders dan in de zomer hihi vind trouwens mijn buik wel enorm groeien... als ik zo de 2 zwangerschappen vergelijk gewicht is nog paar kilo lichter dan de vorige keer. in totaal vanaf start gewicht maar een kilo aangekomen. wel enorme eetbuien, maar eet me suf aan cornflakes/muesli en dat soort spul. dat is beter dan die zakken chips, stukken kaas en andere ellende die ik naar binnen werkte de vorige keer. hopelijk blijft dat zo goed gaan
Mooi buikje hoor! Idd een flink verschil met de vorige keer. Hier ook een grotere buik dan de vorige keren. Van de 1e heb ik alleen helaas maar 1 foto die ik ooit aan iemand gemaild heb. Alle foto's van zwangerschap, bevalling en babytijd heeft haar vader meegenomen en weggegooid. Zo zonde.
Vandaag de 20 weken echo gehad! Ons dametje is helemaal goedgekeurd.. Dit is mijn buikje nu Bekijk bijlage 440441