Uitgerekend in JUNI 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Magnificent, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lismam

Lismam Actief lid

14 okt 2014
    288
    0
    0
    Hoi Dames! Ik heb voor de wieg nu 2 setjes en ga voor het ledikant ook 2 setjes kopen. Mocht het nodig zijn haal ik later wel bij! Ik heb net wat bestellingen binnen! Eindelijk weer passende BH's! Een prachtige van Esprit, echt een aanrader! Was nog in de aanbieding ook! Gisteren hebben we onze kinderwagen opgehaald en in elkaar gezet! Wat genieten al die voorbereidingen!

2. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    @Lens: Hier ook al 4 weken verkouden. Niks aan!
    Dekentjes; Hier moet ik het wiegje nog krijgen (familie wieg waar mn moeder/broers/oma etc in hebben gelegen) dus geen idee wat daar bij zit. En voor het ledikant 2 setjes en ben nu een deken aan het breien. Verder is toch eerst het wiehje alleen te gebruiken dus later kopen kan altijd!

3. Lismam

Lismam Actief lid

14 okt 2014
    288
    0
    0
    Wat een stilte hier? Hoe is het met iedereen?
    Ik heb de afgelopen dagen wel als pittig ervaren. Maakte echt een groeispurtje door en mijn lichaam kon het niet goed bijbenen. Sinds gisteren wat meer rust weer! Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal is!

4. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Lismam het is inderdaad rustig hier.

Hier is alles goed de tweeling doet het voortreffelijk groeien beiden het zelfde. Met mij is ook alles goed laatste twee weken laas van mn bekken gehad maar moet zeggen de laatste paar dagen geen last meer.
    Ik ben wel savonds eerder moe. Voor het eerst deze zwangerschap dat ik savonds na gtst in bed lig.

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Zeker rustig!

Hier hoef ik niet meer voor een ctg voor elke te lage en te hoge waarde. Maar goed ook want dan zat ik er bijna dagelijks. Leek toch weer goed te gaan met de waardes maar vandaag weer helemaal mis.
    Verder erg vermoeid en wordt lopen steeds lastiger met mijn bekken. En zo nu en dan weer echt krampen, mag bijna niks meer doen.

6. Lens

Lens Actief lid

21 mei 2014
    281
    0
    0
    Hier ook alles goed. Thanks voor de reacties op het dekentje!

Wij hebben dinsdag weer een echo, met 28 weken en een beetje. Ben erg benieuwd hoe 't met hem is! En wat de uitslagen van m'n bloedonderzoeken waren afgelopen week. Moest weer een routine rondje bloed prikken ;)

7. Lismam

Lismam Actief lid

14 okt 2014
    288
    0
    0
    Spannend Lens. Hier woensdag weer voor controle naar de vk. Ondertussen na al het groot houden kan ik toch wel zeggen dat ik echt pijn heb. Mijn schaambot is na een dag altijd erg gevoelig maar gisteren kon ik halverwege de dag geen stap meer zetten, zoveel pijn! Ben eerder van me werk naar huis gegaan, kwam de trap amper op en vannacht kon ik niet lekker liggen! Lees dus toch terug dat dit bekkenpijn is.. Ik hoop dat het niet elke dag zo heftig zal zijn!

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    #1928 Beckje, 23 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2015
    zou wel oppassen dat je er niet te lang mee rond blijft lopen, misschien kan fysio je klachten ook wat verminderen/voorkomen :)

hier erg last van mijn flinke buik. zeker met een rondrennende peuter die zo lekker dwars zichzelf op de grond gooit.... mag niet meer zo veel tillen ivm voorweeën, dat is makkelijker gezegd dan gedaan... maar goed, doe mijn best.
    heel eerlijk ben ik al aan het aftellen. kan al weken mijn schoenen niet meer normaal dichtdoen, laat staan als ik dochterlief haar schoenen even snel aan moet doen in de gang of opnieuw strikken of haar douchen zoals vanochtend, dat gaat haast niet... maarja gelukkig doet de kleine het erg goed, dat maakt het wel weer wat makkelijker. :)

Bijgevoegde bestanden:

9. b0otjuh

b0otjuh Actief lid

17 nov 2011
    326
    0
    0
    Ik werk parttime in de thuiszorg en de rest van de
    provincie utrecht
    Zo dames balen hè al die klachten ook hier last van schaambot buik in de weg en vooral van mijn ischias die doet zo vreselijk zeer das niet fijn meer.

Ben zeker de weken dat ik nog moet werken aan het aftellen nog heel even doorbijten :)

10. Lismam

Lismam Actief lid

14 okt 2014
    288
    0
    0
    Heb woensdag een afspraak bij een bekkenfysio! Ben benieuwd! Ook woensdag naar de verlos voor controle! Daarna ga ik een week op vakantie. Ga toch voor de zekerheid wel even kijken waar dichtstbijzijnde ziekenhuis is enz. We gaan met mijn schoonfamilie skiën! Ik niet hoor! Ik ga een weekje uitrusten! Gelukkig is mijn schoonzusje verlos en ook mee haha!

11. Lens

Lens Actief lid

21 mei 2014
    281
    0
    0
    Vanmorgen weer een goede echo gehad! Kleine ligt mooi op de groei curve, alles was perfect. Een voorbeeldige buikbaby, aldus de gyn. Ook mijn bloeduitslagen waren perfect. Geen zorgen hier dus :). Volgende week maandag hebben we een pret echo s'avonds. Ben enorm benieuwd!

12. Lismam

Lismam Actief lid

14 okt 2014
    288
    0
    0
    Fijn Lens!

Hier net mijn schoonzusje op de thee gehad (VK) en mijn neefje van bijna 2. Ze had van alles mee en we hebben het hartje geluisterd! Ook even gevoeld. Ik loop kwa buik voor, ook al ziet mijn buik er nog aardig bescheiden uit. Als ze voelt schat ze me op 28 a 29 weken en ik ben pas 26. Schrik hier altijd een beetje van! Morgen naar mijn eigen verlos dus even kijken wat die zegt en wat nu verder. Me neefje vond het helemaal leuk en mijn buik kreeg een kusje.
    Mijn schoonzus vroeg of ze mijn zwangerschapskaart eens mocht zien.. zwangerschapskaart? Nu kreeg zij toen ze zwanger was bij de zelfde verlos als ik nu zit elke keer alle gegeven mee op een kaart, die werd steeds bijgewerkt. Nou ik heb dus nog nooit iets gekregen... Jullie?
    Ga er morgen wel naar vragen want voor op vakantie moet ik hem wel meenemen!
    Trouwens, woensdag een afspraak gemaakt bij de bekkenfysio.. vroeg me later wel af, wordt dit ook vergoed zonder doorverwijzing? Weten jullie dat?

13. Finally88

Finally88 Actief lid

8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    Als het goed is wordt t gewoon vergoed.. je hebt voor een gewone fysio ook geen verwijzing meer nodig.
    Hier gaat t goed met de kleine. Moest helaas wel zelf voor een glucosetollerantie test en die was iets te hoog. Dus nu ga ik zelf bloedsuikers prikken.. baal er enorm van. Maarja alles voor de kleine

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    fysio word in de aanvullende verzekering hier gewoon vergoed.
    wel balen zeg Finally :(
    hopelijk valt het allemaal nog mee.
    hier krijg ik trouwens wel altijd een blaadje mee met alle gegevens die ze steeds bijwerken.
    eerst met pen en als niemand het meer kan lezen dan krijg ik een nieuwe uitdraai.

15. Bertje

Bertje Lid

27 dec 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou precies hetzelfde willen typen beckje, inclusief dat van als niemand het meer kan lezen :D

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Lens, fijn dat alles goed was!

Lismam, je hebt idd geen verwijzing meer nodig. De eerste 8 behandelingen zouden sowieso vergoed moeten worden, ik dacht zelfs uit je BV.
    En ja, een zws heb je nodig, thuis dus, want als je naar het ziekenhuis gaat, heb je hem ook nodig.

Voor diegenen die er nog niet over gehoord hebben c.q. over nagedacht hebben: het is heel handig om een geboorteplan te maken. Kun je even voor Googelen. Het geeft nooit garanties, maar je krijgt wel de kans om je wensen vooraf op papier te zetten. Dat soort wensen vergeet je echt als je ligt te bevallen. ;)

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier gaan we ook een geboorteplan maken, vorige keer niet gedaan... met als gevolg dat opeens in de verloskamer mijn vader opdook... en zijn altijd van die dingen die je toch even duidelijk wilt hebben

18. Lismam

Lismam Actief lid

14 okt 2014
    288
    0
    0
    Net controle gehad. Bloeddruk is nog altijd netjes. Bij het voelen had ik een wat gespannen buik, ze vroeg of ik vaker harde buiken had.. ik dacht, noem je dit al een harde buik? Ze kunnen nog veel harder! Maar goed, ik heb dat dus wel meerdere malen per dag dus moet rustig aan doen en dat goed in de gate houden. Verder zei ze niets over een groot kindje ofzo.. toch even nagevraagd. Ze vertelde dat mijn baarmoeder uitwendig idd wat groot voelt maar dat de onderkant wel leeg voelt en zij denkt dat het kindje gewoon wat hoog ligt. Het toch om een groeiecho gevraagd. Omdat ik hier ook wel eens lees van suiker enz.. straks is mijn kindje wel te groot, of is er veel vruchtwater en heb ik gewoon suiker! Merk dat ik erg onzeker ben in alles wat ik eet en drink. Hopelijk geeft een groeiecho wat duidelijkheid! Over 2 weken mag ik al komen. Verder nu ook een uitdraai van mijn zwangerschapskaart gekregen! Vanmiddag naar de bekkenfysio, ik ben benieuwd!

19. Lismam

Lismam Actief lid

14 okt 2014
    288
    0
    0
    Herkent iemand trouwens in deze termijn weer zo ontzettend vermoeid te zijn? Ik kan elk moment van de dag wel slapen!

20. Lismam

Lismam Actief lid

14 okt 2014
    288
    0
    0
    Oke sorry voor al mijn ego berichten maar nog 1x mijn hart luchten.. Ik ben net flink met mijn neus op de feiten gedrukt! Ik doe te veel en mijn lichaam kan het niet aan! Ik heb als opdracht gelegen rustig aan doen, betere balans zoeken in wat wel en vooral wanneer kan en wat oefeningen. Ik moet voor mijn kindje gaan zorgen want dat kan ze zelf nog niet! Zit echt een giga huilbui te indrukken nu ik dit typ! Ik dacht dat ik het goed deed maar nu blijkt gewoon van niet! Niet meer te veel tillen, lopen, staan dus! Verder huishouden, werk en sporten beter spreiden! Mijn moeder had dit ook en lag een week later in het ziekenhuis! Dus echt geschrokken! Maar goed, voor nu eben deze huilbui onderdrukken en gaan werken! Gelukkig nog 2 diensten en dan vakantie! Na de vakantie wil de planner in overleg of ik nog wel volledig moet werken en voor hoelang, ook wil ze kijken of mijn diensten wel goed gespreid zijn! Fijn dat ze zo meedenken!

Deel Deze Pagina