Hoe cliché het ook klinkt, je moet aan jezelf en je kleintje denken, meid! Als je er helemaal doorheen zit, dan red je het gewoon niet meer. Je kan altijd nog minder gaan werken? Veel sterkte & een dikke knuf! Over je buikpijn: Ik heb het zelf ook al een hele tijd met regelmaat, en het advies wat ik meestal krijg is: bij twijfel altijd de vk bellen! Je kan beter een keertje te vaak bellen dan een keer te weinig. Doe het in ieder geval rustig aan, meid!
He wat jammer van Xando haar laptop. Maar in ieder geval veel plezier bij de echo! Whis, klinkt niet fijn, kalmpjes aan. Energy, vaak een teken dat je het rustig aan moet doen. Wel moeilijk he. Zoo ben weer terug van de prenatal. Heb een ledikantdeken en laken en wiegdeken en laken (voor in kinderwagen) gekocht. Ook nog een aankleedkussen en een lief pyamaatje. Tas weer vol, portemonnee weer leeg Maar goed dat we de afgelopen jaren flink gespaard hebben, hahaha.
De knoop is vanavond doorgehakt, ik ga me voor onbepaalde tijd ziekmelden op het werk. Minder werken is geen optie, heb het er al heel vaak over gehad, maar ze willen niet meewerken. Dan ga ik ze laten voelen hoe het is om ineens bijna 40 uur per week te missen aan werkkracht. Morgen bel ik ook ff de verloskundige over die buikpijn (is nu weg trouwens) en over hoe ik me in het algemeen voel nu. Misschien heeft zij nog tips voor me. Ik zie er echt tegenop om te gaan bellen, maar moet onder (lichte) dwang van vriend.
Xanado balen zeg maar veel succes morgen! Jacky, ik heb dat wel, niet constant maar af en toe een felle gemeen gevoel wat even aanhoud. Bij mij is dat mn slokdarm door maagzuur. Ik word er altijd een beetje eng van, in die streek.
Goedemorgen meiden, Hier is alles ok, afgezien van die zere plek onder mij borstbeen dan. Vanacht schoot er weer zo'n steek doorheen toen ik me wilde omdraaien. Ik denk dat het iets van de aanhechting van de buik/borstpieren is ofzo. En nu doet het dus weer echt zeer..... Moet echt rechtopzitten, dan heb er het minste last van. Nou, morgen maar even navragen bij de VK. Gisteren weer eens lekker gesport (Fitness/Cardio). Was weer oudhollands gezellig. Energy Goed dat je aan jezelf denkt hoor! Een ander doet het niet voor je. Een beetje rust neemt misschien ook je pijnklachten weg (zei de gek die ook gewoon nog 40 uur per week werkt) Hartewens Lekker geshopped dus.... portemonnee leeg , tsja dat gevoel kennen we denk ik allemaal wel met onze babyspullen... Wish Een breuk in je buik.... klinkt eng.... Heeft dit misschien ook wat te maken met je klachten van 1-2 weken terug : Judith Fijn dat alles OK was. En dat is leuk he als ze je man er ook een beetje bij betrekken. Tot nu toe heeft mijn man elke keer mee mogen voelen aan mijn buik.... Vind ik zo leuk voor hem! Dit weekend wordt weer zo'n geleefd weekend, heb er nu al geen zin in.... Vrijdag eerst naar de VK, dan werken, 's avonds sporten. Zaterdag verjaardag van mijn man vieren. Zondag ook weer een huis vol met visite... Is het al maandag? ================ Xanado & Hartewens Veel plezier met jullie afspraken deze morgen! ================ Fijne dag allemaal!
Goedemorgen! @Energy; Goed van je, meid! Hoe moeilijk het ook is. @Jacky: Doe je wel rustig aan? Enne... sterkte dit weekend! Oeps, moet aan het werk... Fijne dag meiden!
Energy - Van 8 uur smorgens tot 7 uur savonds... Ik denk idd dat je wat te lang hebt doorgedaan... Die harde buiken die je dan krijgt zijn een teken van je lichaam om het wat rustiger aan te gaan doen... Tips heb ik niet echt voor je... omdat ik niet voor jou kan beslissen natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat je het heel rot voor je collega's vindt dat je nu net met de feestdagen voor jezelf zou willen kiezen, maar dat is niet anders denk ik... Je hebt er ook niet voor gekozen immers... toch? Misschien is het een idee om aan te geven dat het te zwaar voor je wordt en dat als ze vervanging willen zoeken via een uitzendbureau bijvoorbeeld je nog parttime wilt werken zodat je hen ook de kans geeft iets nieuws te doen... Ik denk wel dat je het beter nu aan kan geven, omdat ze nu nog even tijd hebben iemand in te werken voor de kerstdrukte... Ik lees nu net dat je je tijdelijk gewoon ziek wilt melden... Ik denk dat dat heel wijs is... Even aan jezelf denken nu en aan die kleine in je buik! Was het gezellig bij jullie vrienden? En wat vond de kleine van het cadeautje? hartewens - Ik doe het hier zo rustig aan als dat ik maar kan... Tis idd maar goed dat je gespaard hebt... Bij de prenatal ben je zo je centjes kwijt Maar tzijn ook allemaal van die leuke dingen he! En meid... we hebben er moeite genoeg voor moeten doen om te kunnen gaan winkelen voor onszelf bij de Prenatal... Dus ga lekker je gang bamjolan - Heeee meis... hoest met jou nu dan? Zijn alle vervelende toestanden een beetje voorbij nu? Of heb je nog regelmatig dat je het niet vertrouwd en toch maar weer moet bellen? Ik hoop zo voor je dat je nu ook gewoon een beetje kan gaan genieten van je zwangerschap zonder je zorgen te hoeven maken... Jacky - Ik zou het zeker even navragen bij je vk... Desnoods maar eerder bellen... Het klinkt niet fijn! Je kan het sporten gewoon niet laten he hahahaha Nou die breuk op zich is niet erg... Kan in principe geen kwaad. Er was me alleen al wel voorspelt dat ik er last van zou krijgen.. En dat is dus ook het geval.... Het heeft niets met mijn klachten van een week a 2 terug te maken... Die hebben puur te maken dat ik het toch echt rustig aan moet doen Denk ik... Ik denk dat ik 29 december de uitslag wel binnen krijg van mijn hb... Bwegggh ik snap wat je bedoelt met zo een weekend... Weg je rust... weg je eigen wil wanneer je wat wilt doen.. bwegghh.. Zal ik een seintje geven als het maandag is? Succes dit weekend meid! Wanneer is/was je man jarig? Jij ook een fijne dag! Naduah - Werk ze meid! Jij ook een fijne dag!!! All - Mijn moeder belde vanmorgen... Ze weet niet zeker of ze de gordijnen vandaag wel klaar krijgt of niet, maar ze probeert het wel... Ik reken er maar niet meer op... Vanmorgen ietsje langer blijven liggen... Voordeel van dat mijn dochter alleen naar school gaat hihihi... Ik kon er nog even weer lekker in duiken Tegen half 10 opgestaan en eerst eens genoten van een lekker bakkie koffie... Nu het halve huishouden voor vandaag alweer gedaan... Vanmiddag even kijken of ik mijn moeder nog kan helpen met de gordijnen... en even langs school om wat te kopieëren voor het raamschilderen en kinderkerstfeest van het LdH... Aankomende woensdagmiddag hebben wij nl. al het kinderkerstfeest hahahah... We houden het elk jaar in een echte kerststal bij het tuincentrum waarvan ik de mensen goed ken Staan er ezels in met veulentjes, geitjes, kipjes etc. De kinderen mogen op strobalen zitten... Krijgen chocolademelk en lekkers... Heeeeel gezellig altijd!
Even speciaal een nieuw berichtje voor Mommy2be... Mommy2be heeft me laten weten graag hier mee te willen schrijven... ....dus Mommy2be.... Welkom hier meid! en heel veel schrijf- en leesplezier hier! Ik hoop dat je hier je plekje zult vinden!
Hey Wish, Ik heb al meerdere malen op mijn werk aangegeven dat ik minder wil gaan werken, maar het schijnt niet tot ze door te dringen. Dus nu maar ff op de harde manier laten weten. Heb ondertussen ook de verlos gebeld en die gaf idd aan dat het waarschijnlijk komt door het vele werken en de lange dagen, in combinatie met een beetje oververmoeidheid. Ze vond het heel slim van me om me ziek te melden en raadde me aan om dan ook zowiezo de rest van de week ziek te blijven. En daarna gewoon kijken hoe het verder gaat. Bij onze vrienden was het heel gezellig. De kleine sliep helaas al toen we kwamen, dus kon de cadeautjes niet meteen uitproberen, maar volgens pap en mam zou het vast wel in de smaak vallen.
Hallo allemaal! Ik kom hier ook schrijven, omdat ik de andere lijst echt te druk vind en ik daardoor geen zin heb om te reageren. Vind het namelijk te veel om op iedereen te reageren en om maar elke keer een ego berichtje te plaatsen vind ik ook maar niks. Dus ik zal vast niet gemist worden daar : )! Nou hier verloopt de zwangerschap gelukkig nog wel goed, af en toe harde buiken maar dat is altijd wel met een reden. Alhoewel ik vannacht hele flinke harde buiken had die ook een beetje pijn deden, ik liep al puffend door de slaapkamer hopende dat de pijn zou verminderen, want ik maakte me toch wel wat zorgen. Uiteindelijk is het wel opgehouden, nadat ik tig keren naar de toi ben geweest (ik snap mijn blaas niet joh? continu naar toilet in de nacht, twilt maar nie ophouden) Ga ik naar de toi, dan moet ik 5 min daarna weer, lekker zeg. Kan ik net zo goed op de toi hangen! Maar goed, ik denk ook misschien dat het komt omdat mn beebje erg veel schopt tegen mn blaas (voel namelijk dat beebje regelmatig tegen mn blaas schopt dan dat ik ergens anders schopjes of bewegingen voel) Het gevoel daar is wel onprettig, omdat je bij elke schopje de drangt krijgt om naar de toi te gaan terwijl er niks uit komt! Beebje vind het vast leuk om daar te schoppen, miss een trampoline daar ofzo? Maar goed, ben de laatste tijd wel aardig moe, mn nachtrusten zijn ook een beetje verstrooid door de toibezoekjes.. maar goed, dan raak ik er alvast aan gewend dat elke keer opstaan voor als de beebie er is. Leuk om te lezen hoe iedereen bezig is met de babykamer, ik zal er niet zoveel bijzonders van maken. Het enige wat ik zal aanschaffen voorlopig is een wieg en een commode! Misschien nog een extra kastje erbij, omdat ik gewoon TE VEEL spullen hebben voor beebje (word nu al lekker verwend hihi) verder geen verf/behang of gordijn praktijken hier. Heb er eerlijk gezegd ook geen zin in, zou toch alleen maar stressen mezelf kennende ; )! Ik ga nu even snel wat koken voor mezelf, manlief eet vandaag niet thuis dus dan maar wat snels in elkaar flansen, hoewel ik daar niet echt zo'n zin in heb (vind het fijn om gezellig te koken voor 2) Tot posts bolle buikkies enne Wishgirl erg bedankt voor de WARME verwelkoming! Groetjes
@Mommy2be: Welkom hier! En dat tegen de blaas schoppen ken ik wel, ja. Net alsof ze weten waar ze moeten schoppen om het mama lastig te maken, he? Vervelend dat je zo moe bent, meid. Wel rustig aan, he? En ben wel benieuwd naar jullie kamertje als het af is, hoor!
Hallo allemaal, Allereerst mijn excuses dat ik al een tijdje niet geschreven heb. Het ging bij mij ook niet zo lekker. Heb 25 nov een controle gehad en daaruit bleek dat mijn bloeddruk al wel wat hoog was en dat ik erg veel vocht vast houd. Ik ben eens goed gaan denken hoe ik dit moest oplossen. Ik woon namelijk in belgie en maak lange dagen in mijn oude woonplaats in nederland. Daarvoor moet ik elke keer op en neer rijden. Ook mijn man zit in die situatie. Het is dan erg verleidelijk om bij mijn ouders te blijven logeren. Maar ja dan liggen we wel op een twijfelaarbed en dat komt niet echt ten goede aan je nachtrust. Dus om een lang verhaal kort te houden heb ik deze week de knoop doorgehakt en ben ik gedeeltelijk in de ziektewet gegaan op mijn werk. Ze reageerde heel positief en het was gelukkig vrij snel geregeld. Nu hoef ik alleen op ma, di wo en do morgen te werken tot 12.00 uur. Heerlijk alleen al geestelijk is het een hele verlichting. Dus nu kan ik elke dag lekker naar huis en neem ik mijn rust. Daardoor kan ik het hier ook weer beter bij gaan houden. Ik heb net van iedereen terug gelezen maar was zo veel om op te reageren. Maar gelukkig gaat het bij de meeste heel goed. Groetjesss Helma
Energy - Gelijk heb je... Wie niet luisteren wil, moet maar voelen... Jammer dat het dan op zo een manier moet he? Maar goed... ze maken het er zelf naar.. Ik had het denk ik ook zo gedaan... Merk je dat het al wat beter gaat nu met de harde buiken? Als pap en mam zeggen dat het cadeautje wel in de smaak zal vallen zal het wel goed komen he Mommy2be - Heel begrijpelijk waarom je hier komt schrijven meid... Het kan zijn dat de kleine nu druk uitoefent op je blaas waardoor je wat vaker naar het toilet moet... Hoort er helaas een beetje bij... Vertrouw je het niet dan zou je kunnen overleggen met je vk/gyn want het zou ook een blaasontsteking kunnen zijn he... Maar het is in principe zo dat je vaker moet plassen later in de zwangerschap... Als je blaas vol is kan je ook harde buiken krijgen... De kamertjes klaarmaken is natuurlijk ook heeeeel erg leuk, maar toen de kleuren hier op de muren zaten was ik ook wel blij hoor Lekker dat je al zo verwend bent... twinnie - Ik ben idd hier nu ja... In het andere topic (deel I) was het mij gewoon veeeeeel te druk en het bood mij geen meerwaarde meer. Het doel waarvoor ik me aangesloten had bij het maarttopic was voor mij totaal verdwenen... Er waren veel meer die nauwelijks of niet meer daar kwamen omdat het er gewoon te druk is en daarom is er in overleg met hogerhand een deel II gekomen En ik heb het hier reuze naar mijn zin! Lief dat je me mistte en me opgezocht hebt! Hoe gaat het nu met jou dan meid? Alles nog naar wens en goed? HelmaSerdar - Heeee meis.. Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor... Het is logisch dat als het even niet lekker gaat dat je dan niet achter de pc zit he... Laten we eerlijk zijn.. dan heb je wel wat anders aan je hoofd... Heel goed meis dat je nu voor jezelf kiest! Want een wat te hoge bloeddruk en teveel vocht vasthouden is natuurlijk niet goed... Is toch een waarschuwing van het lichaam... Gelukkig snappen ze dat op je werk ook! En stress kan heeeel wat met je lichaam doen hoor meid... Ik hoop dat het snel beter met je gaat... Dikke knuff van mij! All - De gordijnen hangen hier!!! Jaaaa tis echt waar.. Ze zijn klaar! Heb ze vanavond gestreken en ervoor gehangen... Ze hangen nog niet helemaal naar mijn wens, maar mijn moeder komt morgenmiddag even kijken of zij ze beter er voor kan krijgen... Ja ik ben een pietje precies hahahaha... Ik ga zaterdagmorgen ook terug naar Spanje! hahahaha ------------------------------------------------------------------------------------- *** BUDDIENIEUWS *** Xanado sms-te me dat alles goed was bij de echo! De placenta ligt nu dus ook goed! Ze heeft haar kleintje nog even mooi kunnen bekijken en hoeft niet terug te komen bij de gyn! Goed nieuws dacht ik zo *** EINDE BUDDIENIEUWS *** ------------------------------------------------------------------------------------- Morgen even het geld overmaken naar de vriendin van Florida... En dan ben ik benieuwd wat Florida en haar man ervan gaan vinden! Heb je het geld nog niet overgemaakt en je wilt wel meedoen...Snel snel dan Dan kan je nog net meedoen... Want wie zijn geld niet binnen is... komt ook niet op de kaart... Zo dan nu over naar de lijst en dan duik ik erin...!
Maart Mama's 2009 Graag deze lijst niet zelf aanpassen... lees voor hoe het werkt onderin de lijst! 28-02-2009 radna - Didam - 26 jaar - 2e kindje - Jongen 01-03-2009 Lovelyengeltje - Lemmer - 24 jaar - 1e kindje - Meisje 03-03-2009 Judith1982 - Soest - 26 jaar - 1e kindje - Meisje 06-03-2009 Xanado83- Alphen a/d Rijn - 25 jaar - 1e kindje - Meisje MamaVanSimon - Tilburg - 28 jaar - 2e kindje - Meisje 10-03-2009 Muppie - Kampen - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing 12-03-2009 Whishgirl - Schoonebeek - 34 jaar - 2e kindje - Jongen Naduah - Gennep - 24 jaar - 2e kindje - Geheim Sabrina24 - Purmerend - 27 jaar - 2e kindje - Meisje 13-03-2009 Marr - Zuid-Holland - 29 jaar - 1e kindje - Meisje Luanti - Brabant - 27 jaar - 1e kindje - Verrassing 14-03-2009 Jacky78 - Haarlem - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing 15-03-2009 Shenoby - Klazienaveen - 23 jaar - 1e kindje - Meisje 19-03-2009 hartewens - Groningen - 33 jaar - 1e kindje - Verrassing 21-03-2009 HelmaSerdar - Brabant - 23 jaar - 1e kindje - Meisje Mommy2be - Gelderland - 19 jaar - 1e kindje - Geheim 22-03-2009 xlns - Geleen - 29 jaar - 1e kindje - Jongen 23-03-2009 Bamjolan - Delft - 25 jaar - 3e kindje - Jongen 25-03-2009 bolbuikje - Gelderland - 23 jaar - 3e kindje - Verrassing 27-03-2009 Energy84 - Eindhoven - 24 jaar - 1e kindje - Verrassing 30-03-2009 Mirjamc - ? - ? jaar - 2e kindje - ? Totaal 21 Maart mama's Meisjes - 8 Jongens - 4 Verrassing - 6 Geheim - 2 Afspraken December: 05 dec - Jacky78 - vk - 8:20 uur 09 dec - Luanti - vk, 16.00 uur 09 dec - Naduah - vk, 09.00 uur 10 dec - Sabrina24 - vk, 11.00 uur 11 dec - bolbuikje - gyn, 09.45 uur 12 dec - Jacky78 - pretecho 3D/4D - 10:00 uur 12 dec - Shenoby - controle echo 13 dec - Naduah - pretecho - 12.30 uur 13 dec - Sabrina24 - pretecho, 10.30 uur 15 dec - xanado83 - vk, 09.10 uur 15 dec - Shenoby - gyn 15 dec - Shenoby - 3D pretecho 16 dec - Luanti - pretecho 16 dec - Energy84 - vk, 08.20 uur 16 dec - MamaVanSimon - gyn, 09.55 uur 17 dec - Shenoby - echo nierstuwing 18 dec - Radna - vk en groeiecho, 18.10 uur 23 dec - Wishgirl - echo, 09.40 uur 29 dec - Wishgirl - gyn, 13.40 uur Januari: 08 jan - bolbuikje - gyn, 09.50 uur BuddyLijst: * Xanado83 - Whishgirl- Jacky78 * Energy84 - Shenoby Wil je ook op de lijst of heb je afspraken enz die op de lijst mogen. Pb ze dan naar Wishgirl!!!
*** Afspraken voor morgen! *** 05 dec - Jacky78 - vk - 8:20 uur ------------------------------------------------- Jacky - Heel veel plezier morgenvroeg bij de vk... Natuurlijk kom je alleen maar met goed nieuws thuis he Je moet er al vroeg zijn meid!
Haha en dan te bedenken dat dit voor mij dus al uitslapen is...kan toch tot 07.30 op bed blijven liggen ipv maar tot 06.15. Normaal ga ik 's middags, maar vanwege sinterklaas ging dat bij de praktijk niet.. dit is ook wel lekker! Enne ik ga uit van goed nieuws. Hoop alleen dat ze me meer kunnen vertellen over die zere plek. Het gaat namelijk steeds meer last geven. Maar je hoort mij nog steeds niet klagen, want dit is de enige klacht tot nu toe en ik heb het idee dat het met een groeispurt te maken heeft... mijn man schrok vanmiddag een beetje van mijn buik! 8) Ik duik mijn bedje vast en in meld mij morgen weer bij jullie! Lekker slapen allemaal!
ff snel ego-bericht van mij. alles was goed met de baby. maar ik ben nu ff depri en ongelukkig. dus hopelijk ben ik hier snel weer om meer te vertellen. sorry
loveengeltje sterkte met je depri gevoelens. Gelukkig is de kleine prima! Xando dus alles ok, gelukkig maar! Whis, heb je van iedereen het geld al binnen? Jacky veel plezier morgen Helma goed dat je even aan jezelf denkt! Merk dat er meer mensen zijn die nu aangepaste tijden gaan werken. Ik merk ook dat het allemaal zwaarder wordt, met name vanwege rugklachten. Ik werk maar 24 uur per week, dus kan het allemaal nog net redden. Werk in de gehandicaptenzorg, dus best wel zwaar werk. Controle bij VK was helemaal goed. Bloeddruk is steeds erg netjes! Baarmoeder goed gegroeid, hartje krachtig. Voel beebje vaak schoppen. Inmiddels zie ik het dus ook aan mijn buik, erg grappig! Kreeg vandaag mijn 2 buikbanden die ik besteld had bij buikbanden.com Erg mooi! 1 met uitgerekende datum en streepjescode en 1 met 2 handjes en 2 voetjes er op van glitter, heel mooi voor de feestdagen! Nou dames, weltrusten allemaal!
Zo goedemorgen allemaal, Vanmorgen bij de VK was alles goed. Buik was flink gegroeid, vandaar ook die pijn bovenin (en natuurlijk was het vanmorgen nagenoeg weg...) Bloeddruk was ook weer goed. Kindje was zeer bewegelijk, hartje was wat moeilijker te vinden, maar was er wel. Hetgeen ik gevoeld heb is toch een teken het rustiger aan te doen (en in ieder geval meer op de (zit)houding te letten op het werk! Verder mag ik echt niet klagen. Volgende afspraak is weer over 4 weken. Fijne middag.