Uitgerekend in maart 2009! (DEEL II van officiele lijst)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gezond, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hey dames,

Jeeeeejjj, een hoop meiden in het laatste trimester!

Naduah, rustig aan hoor meid. En als je het niet vertrouwd, bel je gewoon je vk.

Meiden die een afspraak hebben gehad,..allemaal goed gegaan?

Hier verder ok. Ik voel de baby iets minder duidelijk dan eerst, maar ik denk dat ze gewoon minder ruimte krijgt. Het hartje gaat nog steeds als een locomotief dus dat zit wel goed.

Ik ga lekker in bad en het bedje in,..!

Allemaal een goede avond en een heerlijke nachtrust gewenst!

Liefs Judith

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jacky,
    Heel veel plecier bij de echo morgen!

Schenoby,
    Heel veel succes bij de echo morgen!

Mijn controle van vandaag is niet doorgegaan, sorry dat ik het hier vergeten ben te melden, maar hij is verplaatst naar dinsdag. Omdat ik afgelopen dinsdag helemaal niet lekker was en alles wat in me zat eruit gespuugd heb heeft Leander gister de gynaecoloog afgebeld en een nieuwe afspraak gemaakt!

Verder kom ik morgen of het weekend weer even bijlezen, nu even geen puf voor, sorry!

Liefs, Hanneke!

3. Goedemorgen!

Hier de hele nacht opgezeten met een verkouden Storm... pfff... ben moooeee! Nou zie ik er in ieder geval niet op mijn best uit bij de ARBO... ;)

@Bolbuikje: Voel je je inmidels weer wat beter, meid? Heel veel beterschap!

@Judith: Fijn dat alles goed gaat!

Oeps, Storm vraagt weer aandacht.

Fijne dag meiden!

4. Nou hier weer terug van de ARBO, stelde echt niets voor! Gesprek duurde zo'n 5 minuten, en mag gewoon 50% thuis blijven. Als de klachten erger worden, dan gewoon minder werken. Allemaal geen enkel probleem. En omdat ik binnen 8 weken (7 om precies te zijn ;) ) met verlof ga, hoef ik ook niet meer langs te komen. Ik wordt in januari alleen nog een keertje gebeld hoe het dan gaat, of er vragen zijn en of er iets veranderd is, verder niet. Pak van mijn hart!

5. HelmaSerdar

HelmaSerdar Actief lid

18 jul 2008
    179
    0
    0
    Juffrouw PSZ
    Zevenbergen
    Hoi Meiden,

Ik was er ook weer eens eventjes.

@naduah: Ik las net dat jij ook naar de Arbo bent geweest.
    Ik moet zometeen ook. Om 13.00 uur. Ben er ook een beetje ongerust over, maar als ik jou verhaal lees stelt het weinig voor. Ik werk nu ook nog precies 50 % alleen de ochtend en ben de middagen gestopt.
    Nou ja ik zie het wel, ga toch echt niet meer terug werken.

Voor de rest gaat het bij mij al wel iets beter. Nog steeds erg veel vocht en het is een ontzettende drukke tijd op de peuterspeelzalen waar ik werk. Maar volgende week nog even een weekje feest met alle kerstdiners en dan lekker 2 weken vakantie!
    Ben gisteren voor het eerst naar zwangerschapszwemmen geweest.
    Had me voor gesteld lekker relaxt in het water bungelen. Nee hoor was gewoon zoiets als aquarobics op muziek. Was kapot toen ik thuis kwam hahaha....

Groetjessss

PS: Weet iemand of Krentebaard gevaarlijk is als je zwanger bent?

6. @Helma: Bij mij waren ze allang blij dat ik nog 50% werkte, dus zal bij jou ook wel zijn. ;)

En krentenbaard: Het schijnt geen kwaad te kunnen tijdens de zwangerschap, maar er schijnt ook een iets hogere kans te zijn op een infectie voor de baby bij de bevalling. Anders even vk bellen voor de zekerheid?

7. Goedemiddag dames!

Ik ben er weer even,
    Mijn laptop is nog steeds stuk en het kaan nog wel een week duren voor ik m terug krijg :(
    Maaaar ik bedacht me ineens dat ik nog een hele oude laptop van mijn pa op zolder had liggen, dus die maar even op gezocht zodat ik in ieder geval even bij jullie kan neuzen.
    Hopelijk blijft deze leven tot me andere weer terug is.

Nou hier gaat het erg goed ben alleen heel erg verkouden, en heb overal pijn.
    Maarja manlief heeft er ook last van dus heb t niet van een vreemde :D

Hopelijk heb ik niet veel gemist afgelopen weken en waren jullie controles en echos allemaal goed.

Onze babykamer is nu ook helemaal klaar en we hebben vorige week donderdag de kinderwagen opgehaald, ik kan echt bijna niet meer wachten om ermee de straat op te kunnen met onze kleine meid erin. :D

Iedereen een heel fijn weekend en tot snel!

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

hallo dames,
    hier goed bericht van de echo.
    ons kindje deed het prima en lag zelfs 5 dagen voor kwa groei!
    helemaal super dus.
    we hebben zelfs nog een stukje in 3d gezien.
    in het ziekenhuis nog wel!
    helaas was ze net gedraaid waardoor ze met het neusje in de baarmoeder wand lag.
    anders hadden we een foto meegekregen.
    maar a.s woensdag hebben we de 3d echo dus hopen dat ze dan wel goed ligt.

9. HelmaSerdar

HelmaSerdar Actief lid

18 jul 2008
    179
    0
    0
    Juffrouw PSZ
    Zevenbergen
    Net terug van de arbo arts.
    was inderdaad niks om nerveus voor te zijn. Hij vond dat ik groot gelijk had om minder te werken en als het na het nieuwejaar nog minder ging dat ik maar helemaal in de ziektewet moest gsaan. Dus dat was makkelijk.
    Nu alle kerstspullen weer te voor schijn gehaald.
    Tis weer gezellig versierd allemaal!

groetjesss

10. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Hallo allemaal!
    Fijn zeg zulke meedenkende arbo artsen.
    Ik ben inmiddels voor 25% ziek gemeld. Werd al meteen door UWV gebeld. Ook geen probleem verder. Werkgever deed moeilijker, hihi. Maar ben nlij dat het nu geregeld is en ik 2 uurtjes minder per dienst kan werken.
    Verder weinig achter pc, drukke week en zus is bevallen van een mooi meisje! Zooo schattig, ben nu helemaal benieuwd naar ons beebje.

11. Hoi!

@Hartewens: Je zal waarschijnlijk nog wel een oproep krijgen van de ARBO, dit komt door de 'poortwachter-wet' of zoiets. Zij moeten controleren of het terecht is, als UWV het niet vertrouwt oid mag je daar ook nog komen, maar dat is bijna nooit. Maar fijn dat je je rust neemt, meid!

@Helma: Fijn dat het bij jou ook goed gegaan is! Maakten we ons allebei zorgen voor niks... ;)

@Shenoby: Blij te horen dat alles goed was met jullie kleintje! Hoop dat hij/zij volgende week er goed voor ligt!

@Xanado: Heel veel beterschap!

12. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik lees hier van alles over arbo en ziektewet en uwv.. maar heb even een vraagje... Denk dat ik het nogal stom aanpak namelijk.

Ik moest van de VK en mn eigen lichaam ook rustiger aan doen, dus ben van 30+ uren naar 20-24 uur gegaan. Ik verdien een stuk minder, maar ik werk via uitzendbureau dus heb geen contract ofzo. Heb ik dan nog wel recht op iets? Want ik kan wel volledig de ZW in gaan en dan krijg ik wel 70-100%, maar bij minder werken zeker niet?

Verder gaat het goed, kan gewoon niet lang stilzitten/staan en langere afstanden lopen, dan krijg ik ontzettende steken in mn zij en harde buik.
    En ben een beetje down en errrrg moe, maar ja.
    Vanochtend kwam ik 1,5 uur te laat op mn werk, simpelweg omdat ik kapot was van weer een nacht met constant harde buiken. En heb me toen behoorlijk verslapen.

13. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Oh ja, mn beeb doet het wel goed, die ligt iets voor op groei.. en hij is drukker dan ooit, woensdag mag ik weer naar de VK en vanaf dan mag ik elke 2-3 weken langskomen, dus gezellie ;)

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heee meiden...

Ik ben vanmiddag aan het shoppen geweest... Dochter moest nieuwe broeken hebben en ik moest nog wat halen voor de babykamer... ;)

Ik heb nu 2 kransen gehaald... een wandlampje en een klok... Als dat er dan weer in hangt moet ik even kijken wat ik er verder nog bij doe evt.

Ik ben wel bekaf nu... Ga lekker mijn bed opzoeken!
    Welterusten allemaal!

15. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ooooh trouwens... de meiden die meegedaan hebben met het cadeautje voor je weet wel wie.... Geld is vandaag overgemaakt en jullie krijgen apart nog even een berichtje!

16. @Janneke: Je hebt gelijk, volgens mij. Als je via een uitzendbureau werkt kun je volgens mij (maar pin me er niet op vast) veel beter volledig de ziektewet in gaan dan minder gaan werken. Maar weet niet of dat nog zo werkt als je al minder bent gaan werken... :-k

@Wishgirl: Goed om te horen dat het allemaal goed is gekomen met het cadeautje, meid! Doe je wel rustig aan?

Fijne avond!

17. shenoby

shenoby Niet meer actief

oh Nee!
    nu ben ik zelf vergeten het geld over te maken.
    sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry.
    Jeej wat voel ik me K#t nou zeg/

18. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    He meiden,

We zijn net terug van onze pretecho en een dagje shoppen in Utrecht... ben best moe nu en ga zo lekker naar mijn bedje!

Echo was leuk behalve dan dat het kindje niet op de beste plek lag... hoofdje lag wel weer naar beneden, maar veelal zat er een handje, voetje of navelstreng voor het gezichtje....
    Maar het was leuk, zal morgen even foto's plaatsen, voor nu; lekker slapen allemaal!

19. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    goeiemorgen allemaal.

hier ben ik weer een keer.
    zal straks onze kamer en de woonkamer even in kerstsfeer maken.
    want manlief is met mn vader mee te beunen.
    dus kan ik mooi ook wat kerststukken maken (ben bloemiste)

liefs mij

20. Hoi hoi!

Heel even ego, want heb niet zoveel tijd... :oops: Sorry!
    De echo was ontzettend mooi, zal vandaag of morgen wat foto's in mijn album zetten. Wat is ons kleintje weer flink gegroeid zeg! Qua hoofdje buikje lag de baby ongeveer 1 week achter, maar het bovenbeentje klopte precies. Volgens de echoscopist was dat geen probleem.
    Hij/zij weegt nu ongeveer 935 gram, dacht ik. Vind ik al behoorlijk groot, hoor. ;)

Kom later terug!

Deel Deze Pagina