goeiemorgen iedereen. hier gaat het ook niet super goed. zaterdag nacht bijna de hele nacht wakker geweest door kiespijn. dus half 3 paracetamol genomen en half 4 weer. lag gewoon te janken op bed en steeds weer van bed af en mn tanden poetsen (hielp weinig) dus uiteindelijk op mn broertje zn bed gaan liggen (was bij zn vriendin). ik dacht kan mn vriend tenminste wel doorslapen. dus hij zocht me 's ochtends al hihi. afgelopen nacht ging het wel iets beter, maa heb wel de kaakchirurg gebeld of mn afspraak eerder kan. (er worden verstandskiezen bij me getrokken) de afspraak staat nu nog op 26 januari, dus met 2 weken pas. maar dat houd ik niet vol. de kaakchirurg zei bel je tandarts maar die kan een spoed "opname" regelen. dus ik tandarts gebeld. moet morgen vroeg naar de tandarts voor "controle"en dan zeggen ze of het nodig is dat ik eerder erheen ga of niet. ik ga alles ff extra maken want ik wil van die kiezen af. er worden dan 4 verstandskiezen getrokken. oh ja zaterdag hebben mn vader en mn vriend ons bed verhoogd. als ik nu op de rand van het bed zit kom ik net niet met mn voeten op de grond.(en ik ben 1.82m) dus het bed staat behoorlijk hoog hihi. vanmiddag naar het cwi of ik uitkering ofzo iets krijg. vanavond naar zwangerschapscursus. morgenochtend naar tandarts. oh ja zaterdag had ik weer veel te veel gedaan. heb eerst de planken die onder ons bed komen schoongemaakt.(stonden al bijna 30 jaar in de schuur) heb matras+ lattenbodems uit het bed gehaald. onder het bed gestofzogen.( in totaal 3x) beneden alles gestofzogen. eten gekookt. 2x gewassen. daarna bed weer opgemaakt, met het zeiltje ertussen. maar wat kraakt dat zeiltje zeg jeetje mina en het verschuift ook nog. en mn moeder had gelukkig nog een ander iets voor op het matras tegen vocht enz. dus die doe ik er binnenkort ff op. die kraakt niet en blijft wel zitten. gisteravond nog ff naar de bioscoop geweest. Yesman. ik vond het niet echt een super film maar ja. het hele weekend was ons meisje super druk. steeds draaien en mn hele buik leek dan wel een zee. af en toe deed het gewoon zeer. oh ja en weten jullie wat dit is. vanmorgen werd ik wakker en het leek net of mn broekje een beetje nat was. terwijl ik 's nachts behoorlijk vaak naar de wc ga. kan het ook vruchtwater zijn. dat er bv scheurtje in mn vliezen zit? sorry voor het lange ego verhaal
Naduah, Heel veel beterschap! En je bent geen muts ! Gewoon bellen als je het niet vertrouwd! Liever een keer teveel dan een keer te weinig! Hoop dat je snel opknapt! Judith, Idd, wel fijn dat ze het checken, maar niet zo fijn dat ik er zo vreselijk onzeker van word ! Maar oke, er is iemand die me heeft verzekerd dat onze Purk het goed doet, dus daar probeer ik maar zoveel mogelijk aan te denken. MamavanSimon, Hmmm dat ruikt idd heerlijk! Zo een verse broodlucht in huis ! Fijn dat alles in huis straks zo een beetje klaar is! Bij jullie dus misschien dat ze te laat komt, ach de tijd zal het leren! Ik heb echt geen idee wat het zal worden. Het ene moment denk ik dat ik de 37 weken niet eens haal en de andere keer denk ik misschien loop ik wel 2 weken over tijd ! Malou en Ruben kwamen met 35 weken en 6 dagen, maarja dat waren er twee dus telt niet echt eigenlijk! Die harde buiken, tja kan er weinig aan doen, behalve idd goed voelen of het niet anders gaat voelen en dan snel bellen en naar het ziekenhuis gaan. Maar eigenlijk vooral heel rustig doen, wat ik eigenlijk al deed! Shenoby, Heh bah! Gelukkig je baarmoeder nog mooi gesloten! Das fijn om te horen (vond ik tenminste). Hoop dat het nu weg blijf! Hoe is het ondertussen? Florida, Fijn van je te horen meid! En dat je je toch best lekker voelt! Verder hoop ik dat jullie snel een positieve test mogen krijgen en daarmee een prachtig kindje, een broertje of zusje voor jullie meisje! Jacky, Tja ik wilde het niet zo spannend maken eigenlijk ! Wilde eigenlijk gewoon dat er niks was, maar helaas ! We doen nu gewoon flink rustig aan! Schaatsen idd maar niet doen tenzij je echt een geoefende schaatster bent, dan zou ik het nog best doen ! Leuk zeg een lekker weekend weg! En idd ook wel leuk om dat te doen als de kleine er is! Miinicole, Tja haha, ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ze je nu nog gaan laten werken, maar misschien gunnen ze je t wel! Of idd na je verlof dat zou natuurlijk ook fijn zijn! Gelukkig verder daar alles goed! Das fijn! Lovelyengeltje, Misschien gewoon wat veel afscheiding? Of dat je je plas niet goed meer op kan houden? Anders idd misschien vruchtwater, maar dat zou je moeten kunnen ruiken. Vruchtwater moet zoetig ruiken zeggen ze altijd. Anders misschien even vk/gyn bellen? Hier alles nog hetzelfde! Veel harde buiken en afgelopen dagen veel tranen gehad. Zaterdag avond hebben we besloten dat we gaan stoppen met de borstvoeding , vind dat echt niet leuk! Maar ik denk gezien de omstandigheden dat dit echt beter is. Mijn lichaam heeft de energie hard nodig voor mijzelf en om Purk te laten groeien. Verder zag ik het zelf niet echt meer zitten ! Sinds gister dus nog 2 keer aan het voeden en dan met een paar dagen terug naar 1 keer voeden. En dan volgende week hoop ik helemaal gestopt te zijn. Kleine Purk doet het trouwens als het goed is prima! Beweegt goed en bij de controle bij de gyn vorig week leek hij zelfs wat voor te liggen op schema. Das wel fijn dus! Morgen moeten we weer naar het ziekenhuis om een CTG te laten maken. Ben benieuwd! Hoop dat ik gewoon weer naar huis mag, en als ik moet blijven weet ik eigenlijk nog niet of ik dat wel doe ! Vind het zo vreselijk om in het ziekenhuis te liggen. Bah! Maar oke, niet druk om maken, eerst morgen maar eens gewoon afwachten! Zo dat was het wel weer! Sorry voor wie ik vergeten ben! Kan niet alles onthouden! Liefs, Hanneke!
Ha meiden! Ik lees nog steeds mee, maar heb de puf niet om fatsoenlijk te reageren... sorry! Nog steeds behoorlijk grieperig en moe moe moe. Storm heeft sinds drie nachten de gewoonte ontwikkelt om rond 12 uur 's nachts wakker te worden en dan persé bij ons te komen slapen. Het is óf dat, óf om het half uur een krijsend kind geruststellen... (wat dus niet lukt) :-k Pfff... wordt er een beetje moedeloos van. Het is een ontzettend lief knulletje, maar wat hij nu toch weer heeft, geen idee. Bij ons slapen zou op zich nog niet zo'n probleem zijn, maar hij moet dan echt áltijd aan mama's haar trekken, tegen mama aanliggen (héét heb ik het 's nachts) en tegen mama aan schoppen. Gevolg: mama slaapt dus niet. Mega irritant: papa heeft nergens last van en snurkt als een os... grrr... Sorry meiden, kom vlug weer bijbabbelen als ik me weer wat beter voel!
hallo meiden, hier even een ego berichtje. ben het een beetje zat,maar dat komt door mezelf. heb net de douche schoongemaakt. pffff moest echt nodig. begin februari willen mn moeder en schoonmoeder ons hele huis door,maar de badkamer was echt smerig. dus zouden ze zich rot schrikken.dat wou ik niet haha. stom he. morgen hebben we 3d echo en natuurlijk staat dit weer niet op de lijst. sorry wish. je houd alles zo goed bij maar heb soms een hoofd als een vergiet. maar bij deze morgen 12 uur. eigenlijk was het al een beetje laat om met 32 weken een 3d echo te doen maar het kon nog. heeft iemand ervaring ermee dat het wat later in de zwangerschap is gedaan? hoop dat we mooie beelden krijgen van onze beeb. @florida, knap hoe jullie hiermee omgaan en super dat je hier elke keer nog even komt. zou het echt super voor jullie vinden als je weer zwanger zou zijn. ik duim voor jullie. en wel laten weten he.
@ Florida, Wat lief dat je even langs komt en wat goed om te horen dat jullie voor een broertje of zusje voor Robin* gaan. Ik wens jullie een hele mooie dikke streep op de test!
Heeee meiden... Ben hier de heeeeele dag bezig geweest met de keuken weer... Alle rommel weggegooid... Keuken opnieuw ingedeeld en dus weer ruimte gecreëerd en helemaal uitgesopt met Dettol... Ziet er dus weer spik en span uit... En hij ruikt lekker fris! Nadeel: Ik ben dus nu echt kapot! Brandend maagzuur waar je u tegen zegt, breuk die flink opspeelt... en bandenpijn... Auwie... Sorrie... tis een egoberichtje geworden... De lijst doe ik morgen weer... Welterusten meiden... en tot morgen!
Goedemorgen! @Wishgirl: Rustig aan, he meis! Fijn dat de keuken nu spik en span is, maarre... nu even rust hoor. Hier een betere nacht gehad. Omdat we niet wisten wat Storm nu precies dwars zat heb ik een extra deken op zijn bedje gelegd, de verwarming op zijn kamer open gezet ('s nachts dus 17 graden daar), hem in een slaapzak gedaan en hem voor het slapen in bad gedaan. En zowaar: hij heeft doorgeslapen tot 6 uur! Joepie! Gisteren kregen we alleen van het kinderdagverblijf te horen dat Storm andere kindjes had geduwd en gemept... :-k Dat doet hij thuis nooit (nou zijn er thuis ook nog geen andere kindjes), dus vind het maar vreemd. Hoop maar dat het geen vervelend knulletje wordt. O Vandaag om 14.20 de echo om te kijken hoe de placenta nu precies ligt. Ben stiekem toch een beetje nerveus. En doordat ik mijn vorige bevalling niet echt positief beleefd heb, 'hoop' ik stiekem toch een beetje op een keizersnede. Heel erg, weet het... Maar krijg het gewoon niet uit mijn hoofd. Maar het zal allemaal wel weer goed zijn, dus zal ik wel gewoon 'mogen' bevallen, ikzelf ervaar het als 'moeten', en zie er echt tegenop. Nou ja, het is weer een heel ego-bericht geworden.... wat erg.... Ga maar snel weer. Tot gauw meiden!
Hoi meiden, even een vraagje...is dit hetzelfde forum als de bevallingslijst? Heb namelijk ooit een poging gedaan daar mee te schrijven en dat ging me zo vreselijk snel, kon het niet bijhouden Als ik me bij jullie aan mag melden, ga ik weer een poging wagen Toch wel erg leuk om met meiden te kleppen die in dezelfde maand uitgerekend zijn. Zal me dan nog ff weer voorstellen. Ik ben "Vlekje". 29 jaar, woonachtig in Groningen. Uitgerekend op 19 maart. Gister weer controle gehad bij de gyn en alles zag er weer perfect uit! Maandag krijgen we voor de zekerheid nog een groeiecho. Kijk er alweer naar uit om ons meisje te zien Verder verloopt mn zwangerschap eigenlijk volgens het boekje. Zit alleen tegen bloedarmoede aan, af en toe wat last van mn bekken en de brandende maagzuur zal ik straks ook missen als kiespijn As donderdag krijgen we eindelijk de sleutel van ons nieuwe huis en mag ik eindelijk mn nesteldrang de vrije loop laten Dus ik ben op het moment erg druk met behangetjes ed uitzoeken.Kijk er erg naar uit! Hoop dat alles goed met iedereen gaat en iedereen net zo'n fijne zwangerschap heeft als mij. Liefs Vlekje
Hey Vlekje, Ja dit is het zelfde forum, het is hier alleen minder druk vandaar dat je hier makkelijker kunt mee praten Mooi dat alles voorspoedig gaat .. en natuurlijk welkom hier!
Dankje Leuk dat ik mee kan kleppen. Schrijft toch wat fijner als je niet eerst een uur bezig bent met alles lezen
Goedemiddag allemaal, Hier ff een ego- berichtje, Hier gaat het redelijk goed ben gister begonnen met alles wassen en strijken. pfffff Wat een rot klus als je nooit strijkt heb echt zo'n hekel aan strijken. Maarja morgen de volgende was en zó maar elke dag een beetje. Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en dat de griep een beetje uit zicht is.
hallo allemaal. hier gaat het nog steeds niet super. gister naar het cwi geweest. ik krijg geen uitkering of zo iets. dus daar baalde ik al vreselijk van. gister had ik ook mega last van mn kiezen dus tandarts gebeld. vanmorgen naar de tandarts geweest. zenuwbehandeling gehad en daarna had ik er nog meer last van. nu voel ik er gelukkig bijna niks meer van. vanacht ook weer amper geslapen. en mn vriend had ook amper geslapen. dus toen ik vanmorgen om 11 uur bij de tandarts vandaan kwam ben ik met paracetamol op bed gedoken. werd ik kwart over 1 wakker gebeld door mn vriend. of ik hem kon ophalen (ZIEK) dus hem opgehaald en nu ligt hij op bed. ik ben ook nog wel moe maar als we samen op bed liggen slaap ik toch niet. hij wel maar ikke niet. heb net kommetje yoghurt met roosvicee gegeten en 2 beschuiten. zal zo nog ff iets drinken, want heb dorst en voel me ook echt niet 100% dus ik denk dat ik ook een griepje ofzo krijg. dus als mn vriend weer wakker word ga ik denk ik nog ff op bed maar niet te lang want anders slaap ik vanacht niet. sorry ook alweer een ego bericht. (valt me op dat iedereen zich niet zo lekker voelt en dus ego bericht doet. maar ja dat moet kunnen toch) liefs ons oh ja ons meisje doet het wel goed en is behoorlijk druk
Nou, ben weer terug van de gyn. De placenta ligt nu 'goed' volgens de normen (halverwege het hoofdje), en de kleine ligt ook met het koppie naar beneden. Moet dus normaal bevallen. Over mijn vorige bevalling en mijn angsten voor deze bevalling heeft de gyn alleen gezegd dat ik dan maar moet hopen dat het deze keer beter gaat... Nou, daar heb ik wat aan, dankjewel... Sorry, zit er even helemaal doorheen. @Lovelyengeltje: Dat is balen zeg, geen uitkering... Bah. En ook nog naar de tandarts geweest, kan me voorstellen dat het geen goede dag was. Hele dikke knuf! @Xanado: Ook al zo'n hekel aan strijken? Rustig aan hoor, meid! @Vlekje: Welkom
ik moet donderdag weer naar de vk. dus hopelijk ligt ons meisje wel met het hoofdje naar beneden. ligt al vanaf het begin met het hoofdje naar boven. dus we zullen zien. liefs. ga zo eerst ff op bed. pffffffffff moe en warm/koud en hoofdpijn
@ Xanado: Leuk he strijken, heb er ook zo'n hekel aan....ik stel het nog even een paar weekjes uit @ Lovelyengeltje: Vervelend dat je kiespijn hebt :S begon bij mij gister ook een beetje, nu gelukkig weer over. Ik mag vrijdag weer voor controle Hoop dat je meisje nog gaat draaien...ennuh beterschap! @ Naduah: Dankje Heb je zo'n erge bevalling gehad dat je er nu zo tegenop ziet? (sorry ff nieuwsgierig ) Ik ga zo even bedenken wat we gaan eten...heb ff een lui dagje vandaag
Ach, dat is een lang en vervelend (en saai ) verhaal. Het komt erop neer dat ik het vertrouwen in vk's en in mijn lijf kwijt ben, en dat kom ik nu tegen.
Hmm heel vervelend....ook al heb je er niks aan...dan hoop ik dat het dit keer voorspoedig mag verlopen
@ Vlekje,.. welkom! @ Naduah, wat vervelend dat je gyn zo reageerde. Daar mag je toch wel wat mee van verwachten,.. Ik ben net naar de VK geweest ipv morgen. Dat kwam beter uit. Ons meisje doet het uitstekend en ze ligt al ingedaald. De vk schat haar nu rond de 2000 gram. Bloeddruk wel wat gestegen, maar niets om zorgen over te maken. Kortom,... gaat dus helemaal goed. We hebben net klossen gehaald, kan het bed omhoog. Kan ik weer wat makkelijker uit bed komen Liefs Judith
Hey Meiden Hier ook weer even een berichtje van mij. Allereerst Vlekje welkom op dit forum! Lovelyengeltje: Vervelend dat je je zo beroerd voelt. Hier nog iemand. en ook mijn mannetje is vandaag ziek naar huis gekomen. Heel zijn mond is opgezet met blaren. hij heeft een infectie. Echt zielig om te zien. Heeft ook veel geslapen en ik eigenlijk ook. Hoop dat je je snel beter voelt en dat je kiespijn nu over is. Naduah: Jammer dat je nu toch gewoon moet bevallen als je dat liever niet had gewild. ik weet niet precies je angsten, maar lijkt me niet fijn als je nu al tegen de bevalling maar ook de gyn opziet....Gelukkig gaat het met je kleine meisje allemaal goed! Xanado: Dus jij bent ook al begonnen met wassen en strijken, daar moet ik ook eens een begin aan gaan maken. En inderdaad strijken is ook zeker niet mijn favoriete bezigheid. Al van 2 personen was niet laat staan straks van z'n drieen hahaha.... Wish: Waar haal je de kracht vandaan om een hele keuken te soppen en poetsen. Ik moet dat ook nog doen maar verzin iedere keer een smoesje om het uit te stellen. hihi Muppie: Ben benieuwd hoe je 3d echo was vandaag.... Judith: Fijn dat alles zo goed gaat. En lekker dat je zo je bed uit kunt nu haha Nou hier gaat het ook op zich wel iets beter. Ondanks dat zowel ik als mijn mannetje een beetje grieperig zijn. De blaasontsteking is wel minder geworden gelukkig. Vandaag ben ik op controle geweest en ons meiske doet het ook goed, zelfs zo goed dat ze aan de grote kant is vond de VK. Ze zou 2 weken ongeveer voor op schema liggen. Ze wil daarom een groei echo. Nu weet ik dus echt niet wat dat inhoud. Ja dat ze kijken naar de groei. Maar kan dat nog consequenties hebben? Ze deed er een beetje paniekerig over en de afspraak moest ook zo snel mogelijk, Eerst drong het niet echt tot me door. Maar toen ik eenmaal thuis was ging ik er over nadenken. En nu zit het me niet helemaal lekker. Hoop gewoon dat alles goed is. Haar harstlag was trouwens heel duidelijk en regelmatig. Mijn bloeddruk was ook weer prima. Ow ja en nog een klein minpuntje,...madam is weer terug gedraait in stuitligging....Dat is iets minder maan hopelijk draait ze nog terug... Zo dit was het wel zo'n beetje.
We weten niet of het een klein meisje is, hoor. De gyn heeft zich niet echt populair gemaakt bij me nu, nee. Maar vrees dat er echt niks anders op zit... Balen dat jullie kleine meid in een stuit is gaan liggen... Hoop dat ze nog draait! Hoop ook dat ze gewoon een flinke meid is, en dat er verder niets is!