hihihi zelfs de idkaart wordt uitgewassen Ben blij dat ik niet de enige ben die soms even geen puf heeft om te reageren. Leef wel mee hoor, maar wil ook niet te lang achter de pc zitten, krijg er flinke rugpijn van. Vanmorgen naar verloskundige geweest. Alles mooi op schema. Hoofdje lag mooi beneden. Bloeddruk begint stiekem omhoog te gaan, dus moet even in de gaten worden gehouden. Veel rust nemen en water drinken was het advies. Volgende week echo en ik ga nog langs bij een dietiste ivm de suikers. Ik moet er toch rekening mee blijven houden. Vandaag 31 weken. Nog 3 weken en dan verlof! Ben helemaal blij, want heb het wel gehad met werken. Hebben jullie dat ook dat het nu ineens zo snel lijkt te gaan?
vanmorgen naar de dokter geweest. heb zwaar de griep te pakken. heb middenoorontsteking dus druppels voor gekregen. heb beginnende keelontsteking. de hele dag door hoofdpijn, keelpijn alles zit me vol. koorts heb ik ook nog. dus heb de verloskundige afgebeld. daar moet ik nu a.s. woensdag heen om kwart voor 12. maar vandaag voelde ik de kleine de hele dag bijna niet. dus ik dacht dat dat door de griep/koorts kwam maar gelukkig schopte de kleine net ff 2x het is niet veel want anders is ze altijd heel druk. maar misschien heeft ze ook wel iets van mama is ziek dus ff rustig doen. beterschap iedereen
als moeders ziek is is het kindje inderdaad vaak een stuk rustiger. kan ik ook aan bij mezelf merken. maar ja als je het echt niet vetrouwd moet je gewoon even de VK bellen. maar dat voel je zelf het beste aan denk ik in ieder geval beterschap
Heeee meiden... Ik ben kapot... Veel last van mijn buik... banden... blaas... Heb het gevoel dat het kleintje de hele tijd tegen mijn blaas aan zit te trappen en dat ie heel hoog zit tegen mijn ribben aan... Ik ben ontzettend kortademig.. De lijst doe ik morgen weer over de groep.... Er staan voor morgen geen afspraken gepland... dus dat scheelt Ik ga nu me bedje in.... Sorrie voor dit ego ego ego berichtje...
Jee meiden, wat een hoop zieken.... Beterschap allemaal! dat jullie je maar snel beter mogen voelen! Wish Is de nesteldrang zo erg bij je.... dat je zelfs je Id-kaart gaat wassen. Zo ik heb net even met schoonpappa de boodschappen gedaan. Mijn man is nog steeds weg Hij zou vandaag terug zijn, maar dat wordt op zijn vroegst zaterdagavond, mar we denken zelfs nog later.... Hopelijk blijft de kleine purk nog wel even zitten. Ben zo bang dat hij nu komt. Elk steekje dat ik voel denk ik oh oh het zal toch niet. Volgens mij is de de kleine wel al aan het indalen. Mijn buik lijkt al lager te worden en heb soms steken. Hierna mag mijn man echt niet meer weg hoor! Wordt er zo onzeker van, want op zee is hij helemaal niet bereikbaar (ja via de kustwacht.. maarja dan is hij nog steeds niet 1,2,3 thuis .
ff update. ik moet bijna elk half uur naar de wc om te plassen en poepen (ja sorry zeer smakelijk) maar ik heb ook gehoord dat als je grieperig en koortsig bent dat de baby dan nog even blijft zitten totdat mama weer beter is. en vanaf half 8 is baby alweer iets onrustiger. ik ga nu weer slapen. maar eerst nog weer ff naar de wc. (net 10 minuten geleden ook geweest) hopelijk tot morgen. en sterkte en beterschap iedereen. want volgens mij is iedereen hier ziek of niet. kus
Goedemorgen, Iedereen die ziek is beterschap! ik moet zeggen dat ik me nog super voel.. hopelijk blijft dit ook zo.. zaterdag beginnen we met de babykamer! haha kan niet wachten.. De kleine is lekker druk bezig en dan vooral sochtends.. Iedereen een fijne dag vandaag!
Maart Mama's 2009 Graag deze lijst niet zelf aanpassen... lees voor hoe het werkt onderin de lijst! 28-02-2009 radna - Didam - 26 jaar - 2e kindje - Jongen 01-03-2009 Lovelyengeltje - Lemmer - 24 jaar - 1e kindje - Meisje 03-03-2009 Judith1982 - Soest - 26 jaar - 1e kindje - Meisje Janinev - Antfelt (Duitsland) - 25 jaar - 2e kindje - Meisje 06-03-2009 Xanado83- Alphen a/d Rijn - 25 jaar - 1e kindje - Meisje MamaVanSimon - Tilburg - 28 jaar - 2e kindje - Meisje 10-03-2009 Muppie - Kampen - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing 12-03-2009 Whishgirl - Emmen - 34 jaar - 2e kindje - Jongen Naduah - Gennep - 24 jaar - 2e kindje - Geheim Sabrina24 - Purmerend - 27 jaar - 2e kindje - Meisje 13-03-2009 Marr - Zuid-Holland - 29 jaar - 1e kindje - Meisje Luanti - Brabant - 27 jaar - 1e kindje - Verrassing 14-03-2009 Jacky78 - Haarlem - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing 15-03-2009 Shenoby - Klazienaveen - 23 jaar - 1e kindje - Meisje 19-03-2009 hartewens - Groningen - 33 jaar - 1e kindje - Verrassing Vlekje - Groningen - 29 jaar - 1e kindje - Meisje 21-03-2009 HelmaSerdar - Brabant - 23 jaar - 1e kindje - Meisje Mommy2be - Gelderland - 19 jaar - 1e kindje - Geheim kiim88 - Heino - 19 jaar - 1e kindje - Verrassing 22-03-2009 xlns - Geleen - 29 jaar - 1e kindje - Jongen 23-03-2009 Bamjolan - Delft - 25 jaar - 3e kindje - Jongen 25-03-2009 bolbuikje - Gelderland - 23 jaar - 3e kindje - Verrassing 27-03-2009 Energy84 - Eindhoven - 24 jaar - 1e kindje - Verrassing miinicole - Twente - 19 jaar - 1e kindje - Jongen 30-03-2009 Mirjamc - ? - ? jaar - 2e kindje - ? Totaal 25 Maart mama's Meisjes - 10 Jongens - 5 Verrassing - 7 Geheim - 2 Afspraken Januari: 19 jan - Xanado83 - vk, 10.40 uur 19 jan - Shenoby - echo, 10.50 uur 19 jan - Shenoby - gyn, 11.30 uur 19 jan - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.30 uur 19 jan - Vlekje - groeiecho, 09.20 uur 20 jan - Luanti - vk, 15.30 uur 21 jan - Lovelyengeltje - vk, 11.45 uur 22 jan - Xanado83 - pretecho, 19.00 uur 22 jan - Wishgirl - controle gyn, 09.40 uur 23 jan - hartewens - echo, 13.50 uur 24 jan - Energy84 - oefentherapie Mensendieck, 08.00 uur 26 jan - Jacky78 - vk, 13.50 uur 26 jan - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.30 uur 26 jan - marr - vk, 10.20 uur 26 jan - Vlekje - vk, 11.50 uur 27 jan - Naduah - vk, 10.00 uur 27 jan - MamaVanSimon - gyn, 09.55 uur 28 jan - HelmaSerdar - groeiecho, 13.00 uur 28 jan - Judith1982 - vk, 12.00 uur Februari: 02 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.30 uur 03 febr - Xanado83, vk, 08.10 uur 03 febr - miinicole - vk, 11.45 uur 03 febr - hartewens - laatste werkdag! 03 febr - Energy84 - vk, 08.30 uur 05 febr - HelmaSerdar - vk, 13.50 uur 05 febr - hartewens - vk, 11.20 uur 09 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.30 uur 16 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.30 uur 23 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.30 uur BuddyLijst: * Xanado83 - Whishgirl- Jacky78 * Energy84 - Shenoby - lovelyengeltje Wil je ook op de lijst of heb je afspraken enz die op de lijst mogen. Pb ze dan naar Wishgirl!!! Vergeten jullie de nieuwe afspraken niet door te geven?!?.... Voor morgen en overmorgen staan er geen afspraken gepland!
Heeee meiden... Het was me het dagje wel weer hier... Eerst naar de drukker geweest voor het bepalen van het lettertype, welke tekst erop moest en wat voor kleur... Kleur gaan ze proberen te mengen zodat de kleur van het lettertype net zo wordt als de kleur van het kaartje.. Maar of het gaat lukken?!? Geeen idee hahaha Toen naar de Ga**a voor een kapstok. Ik had er nog geen in de gang hangen en dat wilde ik wel voor straks met de kraamhulp en de visite... Daarna naar de electronicazaak want mijn stofzuiger had het begeven en dus moest ik een nieuwe! En daarna wat nieuwe levende plantjes gekocht en een cadeaubon alvast voor mijn moeders verjaardag... Op de terugweg de auto nog even door de wasstraat en pluggen en schroeven gehaald voor de kapstok... Even bij mijn moeder gezeten en daarna aan het boren geslagen voor de kapstok... Bleek dat de kop van de schroeven die ze me hadden meegegeven te groot was voor de gaten achterin de kapstok... dus kleinere gehaald en nu hangt ie dan mooi aan de muur! Bij het naar binnen brengen van de zware stofzuigerdoos heb ik waarschijnlijk mijn been verkeerd neergezet of wat verrekt ofzo want het doet me toch een pijn in mijn rechter heupgewricht.. Ooooh echt auw!
Even een dilemma... Met het versturen van de kaartjes... 1. fertiliteitsarts ziekenhuis Hier was ik 4 en half jaar onder behandeling. Aantoonbaar 2 miskramen gehad hier, 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap die operatief verwijderd is en waarschijnlijk nog miskraam gehad... Dit is echt een heeeeel erg aardige vrouw die ontzettend meeleeft en waar ik een heeeeel goede band mee had... 2. nu behandelend gynaecoloog 3. echoscopist (heeft ook allemaal geboortekaartjes aan de muur hangen) 4. afdeling (hangen ook aan de muur allemaal geboortekaartjes) Wat zouden jullie doen? Al deze mensen een geboortekaartje doen? Of er maar een paar van en zo ja welke...? Of helemaal niet
oooh moeilijk ja. ik bestel sowieso een paar kaartjes meer. maar ik vind het ook moeilijk hoeveel ik dan meer moet bestellen. want zou het l*llig vinden als ik bv 7 extra bestel en ik toch nog 9 nodig zou hebben.
@lovelyengeltje - dat is ook heeel moeilijk... en daar moet je mee uitkijken hoor... Als je nl. na moet bestellen zijn de kosten zo gigantisch duur! Een vriendin van me heeft het gehad met haar trouwkaarten... Ze kwam te kort en de drukker moest alleen voor het instellen van de machine al 80 euro vragen en dan komt de rest er nog overheen... Zorg dus dat je voldoende hebt! Ik kom nu op 40 stuks... en heb er 50 besteld... Maar ik weet niet of het raar is of ongebruikelijk om naar al die artsen een apart kaartje te doen.. Ze zitten allemaal in hetzelfde ziekenhuis... en ook nog zelfde gang Alleen de verpleegafdeling dan niet
wij zitten op ongeveer 48 kaartjes maar wil er iets van 65 bestellen. ook leuke voor eventuele latere kids dat die kaartje van hun grote zus krijgen
Ja dat heb ik ook... die heb ik bij die 40 ingerekend... 1 voor mij 1 voor mijn dochter en 1 voor mijn zoontje zelf
Oei Whis, je moet ook niet meer sjouwen met zware dingen. Weet dat je geen keus hebt... Wij sturen ook een kaartje naar de afdeling voortplantingsgeneeskunde. Geen idee of ze ons nog kennen, want we zijn nu onder controle bij de verloskundige, die ook een kaart krijgen. Wij zitten nu al op 80 kaarten.
@ Wishgirl, wij sturen bijvoorbeeld naar het ons werk 1 puzzel voor allemaal. Geen aparte puzzel voor mijn directe collega's ofzo. Wij kwamen uit of ongeveer 35 puzzels en hebben 40 besteld. Mensen die wat verder weg van ons staan sturen we een e-mail, want de prijs voor 40 puzzels is al 200 euro.
Hoi hoi, nog maar net in de groep en nu al een ego-berichtje Wil toch iedereen even beterschap wensen en degene die net als mij aan het verhuizen zijn....succes Ik wou toen ik terug kwam even reageren op iedereen, dacht ga eerst even douchen. Kom afgedroogd onder de douche weg, lekker in mn badjas ff achter zp en hapje eten maken. Voel ik ineens een stroom nattigheid langs mn benen Ik vreselijk in paniek (was al naar de wc geweest voor het douchen dus dat kon het niet zijn). Toch even de verlos gebeld en ze is direct langs gekomen om te kijken of het nou idd al vruchtwater was. Ff hartje geluisterd en gecontroleerd. Ze kon niks vinden, maar omdat mn kraamverband (wat ik even moest dragen voor controle) wel helemaal nat was heeft ze me toch maar doorgestuurd naar het ziekenhuis. Vriend op zn werk gebeld en die is meegegaan...as papa al in paniek (die dacht dat ie vader ging worden vannacht ) In het zh een half uur aan de ctg? gelegen om te kijken of de kleine een regelmatige hartslag had en om te kijken of ik harde buiken kreeg. Hartje was perfect tussen de 150 en 160. Kreeg wel continue om de 5 min harde buiken, maar ze waren gelukkig niet pijnlijk en niks om ons zorgen over te maken. Moet direct aan de bel trekken als ze pijnlijk gaan worden. Toch even een echo gemaakt om te kijken of er voldoende vruchtwater was en vervolgens een inwendig onderzoek om te controleren of er misschien niet een scheurtje te zien was. Gelukkig was alles in orde en was het loos-alarm. Ik heb gewoon heel erg waterige afscheiding. Ben me kapot geschrokken, maar was wel goed dat ik even langs was geweest. As maandag zou ik een groeiecho hebben op dezelfde afdeling. Omdat het rustig was hebben ze die vanavond maar direct gedaan. Ons meisje is nu zo'n 40cm en 1850gr en ligt een paar dagen voor. ligt ook al mooi met koppie naar beneden...perfect dus! Verder moet ik het even rustig aan doen en nu dus echt alleen maar broodjes gaan smeren tijdens de verhuizing ....vrouw eigenwijs hier was alweer dingen gaan sjouwen vanmiddag Heb nu net eindelijk iets kunnen eten en ik ga zo lekker mn bedje in...morgen weer vroeg dag
Jeetje Vlekje wat heftig zeg. Ik kan me voorstellen dat jij en de papa erg geschrokken zijn,.. Ik wist helemaal niet dat je zoveel afscheiding kan verliezen. Gelukkig heeft de vk geen risico genomen en je naar het ziekenhuis gestiuurd. En idd niet meer sjouwen hoor,.. broodjes smeren is ook heel dankbaar werk en een stuk gezonder op dit moment.
jeetje vlekje dat was dus wel ff schrikken, maar gelukkig was het alleen maar heel veel waterige afscheiding. en van dat tillen herken ik wel. dan denk ik kan ik zelf ook wel snel ff doen, gaat het iets sneller. maar ja je hebt jezelf er alleen maar mee. dus maar rustig aan doen. hier nog steeds de griep. maar gelukkig gaat het al iets beter. lig niet meer de hele dag op bed. maar ben nog wel slapjes en licht in mn hoofd. dus nog maar een paar dagen rustig aan doen liefs mij
goedemorgen allemaal, @ geboortekaartjes: ik heb er 10 extra besteld. maar bedenk me elke keer weer mensen die ik ook wel een kaartje kan sturen.dus van de 10 extra zullen er nu misschien nog 5 over zijn.maar goed.blij dat ik dus wel wat extra heb besteld. jee vlekje schrikken zeg. gelukkig gaat alles nog goed en blijft je beeb nog effe lekker bij je. hier gisteren ook wel geschrokken. was wezen plassen en daarna even gekeken bij de nieuwe gordijnen die we net hadden opgehangen.loopt het me opeens af. dus ik weer naar de wc en ik heb al wel veel afscheiding maar dit was meestal wat dikker. nu was het echt vloeibaarder. dus ik op mn hand blazen maar er kwam niks. en het rook ook zurig. dus ik direct even zp afgespeurd. had er even echt geen goed gevoel bij en maakte me wel een beetje ongerust. net nog heel even internet verder afgespeurd maar denk toch dat het gewoon afscheiding was. lees dat er aan het einde bij meer meiden het wateriger word. moet dinsdag toch weer naar vk dus dan vraag ik het nog wel effe. oja nog 1 vraagje.moet dan urine meenemen. maar heb 12 uur afspraak. (weet niet meer zo goed hoe ik dat de eerste keer heb gedaan toen ik urine moest meenemen) maar moet ochtendurine hebben toch? en moet dit dan in de koelkast of kan ik het gewoon ergens neerzetten? hugs