Uitgerekend in maart 2009! (DEEL II van officiele lijst)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gezond, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    goeiemorgen meiden

@ladylittleangel
    leuk dat je er ook bij komt.
    hoe meer mensen hoe gezelliger.
    en wij schrijven allemaal niet zo heel veel en heel snel dus hier is het nog wel bij te houden

@judith
    auw dat lijkt me pijnlijk ja
    zo'n gevoelige plek op je buik.
    even de vk vragen en goed soepel houden met olie of zoiets.
    (dat zou ik doen iig.)

@wish
    ja af en toe heb ik ook echt steken bij mn anus.
    ik denk zelf ook dat ik eerder beval.
    maar ik ga nergens van uit anders kan het alleen maar tegen vallen.
    harde buiken heb ik nog helemaal niet gehad(denk ik in ieder geval)

@hartewens
    hopelijk krijgen jullie de kinderwagen snel.
    bij ons staat de kinderwagen al opgemaakt klaar.
    nou ja klaar.
    de kinderwagen is opgemaakt en toen heb ik er weer een vuilniszak omheen gedaan tegen stof enz.

@jacky
    das wel makkelijk een auto van de zaak.
    heerlijk
    ik wou dat ik ook een schommelstoel had.
    maar ik heb echt nog geen idee waar ik borstvoeding ga geven.
    op onze kamer is geen plek voor relaxte stoel.
    dus ik denk dat ik elke keer naar beneden moet om borst voeding te geven.

zo zal me ff aankleden en dan door naar de verloskundige.
    ik voel me best wel vaak wat duf in mn hoofd en slapjes.
    net alsof ik er wel ben maar toch ook niet (snappen jullie het?)
    dus ga ff vragen of ze weet wat het is.

spreek jullie vanmiddag weer.

kuss

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sorry meiden dat ik zo weinig schrijf! Maar ik kan me er gewoon niet toe zetten :oops:!

Hier is alles wel goed hoor met de kleine, met mij ook! Griepje is wel weer voorbij! Wel een paar dagen echt niet lekker geweest!

Afbouwen van de borstvoeding gaat ook goed! Heel fijn dus!

Nouja dikke knuffel iedereen!
    Liefs, Hanneke!

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wij hebben een schommelstoel op marktplaats gekocht en deze heeft een collega van mij dus helemaal opgeknapt. Mijn moeder heeft nieuwe kussens erin gemaakt en deze stoel komt op de babykamer te staan.... Bij ons op de slaapkamer is ook geen plaats hoor!

4. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    @jacky

onze babykamer is ook onze slaapkamer

dus dat werkt alsnog niet hihi

5. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Hoi meiden!

Wat 'geniet' ik van het thuis-zijn zeg! Echt, meteen een stuk minder pijn, als ik niet teveel doe. Dus heerlijk op de bank filmpjes kijken, en knuffelen met Simon.
    Simon is de afgelopen dagen erg ziek geweest, dus het was een beetje een gekkenhuis hier. Manlief druk op zijn werk, maar de rust is weer wedergekeerd gelukkig!

Vandaag het geboortekaartje besteld! We zijn er helemaal blij mee, vorige week kregen we al een proefdruk van het kaartje, en vandaag kwam er één van een ander kaartje binnen. En nu zijn we eruit!

Het is deze geworden, maar dan aan de binnenkant een effen rose baan ipv oranje/motief:
    http://www.gupje.com/shop/Geboortekaartjes/5#89

(dit is overigens gewoon het kaartje van de site, onze meid gaat niet zo heten! :))

De laatste tijd wel superveel last van harde buiken! Afgelopen zaterdag heb ik gewoon een paar weeën gehad, ik herkende ze meteen van de vorige keer en heb ze écht weg moeten puffen... Maar goed, na een uurtje was alles weer rustig. Ben dus benieuwd of ons meisje op tijd gaat komen!

Ik houd het vandaag even hierbij, probeer morgen uitgebreid te reageren, dan heb ik nl de hele dag het rijk alleen.

Voor iedereen een hele dikke knuffel!

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

He shit, ben ik net klaar met een heel stuk schrijven,... foutmelding,..

aargghh

Jacky,.. Verlof is wel duur hoor ;) :D . heb net de Prenatal en Hema leeggeshopt met mijn moeder.
    Wat super trouwens dat je de auto van het werk mag lenen!

Wish,.. Ik heb geen idee, ik herken dat niet wat jij voelt. Herken je het van je eerste zwangerschap? Je ventje moet nog wel even blijven zitten hoor. Het wordt natuurlijk wel een stuk zwaarder nu. Misschien ligt hij wel al ver ingedaald? Want ik voel nu ook wel dat er iets in mijn bekken hangt/ drukt. Meer dan eerst.

Hartewens,.. wij hebben ook de Mura, maar het oude model. Die was op voorraad in Paars met geel,.. Leuke wagen hoor! Hoeplijk komt ie snel. Is gewoon fijn om alles in huis te hebben.

7. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    goedenavond!
    Whis, 43 weken, hahaha nou nee dat hoop ik niet. Herken je klacht wel een beetje, maar niet zo erg als jij vertelt. Heb ook zo'n druk van onderen, soms een beetje pijn en harde pijnloze buiken. Snel het gevoel te moeten plassen. Wacht ik daarmee dan krijgt ik een harde buik en druk van onderen.
    Jacky, lekker een auto van de zaak!
    Lovelyengeltje, hoe was het bij de vk
    Bolbuikje, fijn dat alles goed gaat!
    mamavan simon, leuk kaartje!
    Judith, ook de mura, mooie wagens he!

Nou vandaag teruggebeld door babyplanet. Onze wagen is vandaag binnen gekomen, hahaha. Gister nog onbekend en vandaag zat ie er bij. Vrijdag gaan we hem halen. Ook nog een extra plank voor de kledingkast van de babykamer. Die hadden we ook besteld.
    We hebben vanmorgen dik 2 uur bij de drukker gezeten. Hahah allemaal boeken voor ons neus. Papiertjes er bij welke we ook al weer leuk vonden. Pfff viel niet mee. Maar we zijn het eens geworden over het kaartje, gedichtje, lettertype en kleur. Toen ze met 3 boeken lettertypes aan kwam lagen we in een deuk. We kunnen niet zo goed kiezen met zoveel keus dus we zagen ons nog wel een paar uur zitten hahaha. Viel mee, waren we snel over uit.
    Ik begin nu echt een huismus te worden. Normaal ben ik nogal vaak op pad, maar nu vind ik het heerlijk om lekker thuis te zijn. Wat een zwangerschap al niet met je kan doen. En ik vind het heerlijk!

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Jacky - Oeps... heb je geen nummertje gehad... Foei van mij zeg! Shame on me... Vanavond krijg je weer een nummertje ;) Kee?!?

Ik ben 26 februari echt 38 weken en die maandag erop zou dan de ks plaatsvinden... Eerder is niet wenselijk...
    Ik mag morgenvroeg even urine naar de doktersassistente brengen en dan krijg ik meteen uitslag... Ben benieuwd of dat het is...
    Maar dit gevoel had ik wel toen ik een paar dagen voor de bevalling van mijn dochter was... Dus ik hoop maar dat dat het niet is...

Ooooh wat super zeg dat je gewoon een auto van de zaak meekrijgt! Jij blij!

Ja het wereldje is klein meid... haahahha...

lovelyengeltje - Het is jouw eerste toch of niet? Toen ik zwanger was van mijn eerste had ik dat ook niet echt en ook het indalen heb ik toen niet gevoeld... Het schijnt wel dat je met een tweede alles meer voelt.... Ik heb nu voor zeker ook maar even Roosvicee Lactose ofzoiets gehaald... Eens kijken of mijn ontlasting dan wat vaker komt en dat dan de pijn weggaat... Maaar ik blijf het onheimelijke gevoel houden dat het kind eerder komt... Ik herken dit gevoel van de laatste paar dagen voor de bevalling van mijn dochter...

Hoe was het vandaag bij de vk? Nog nieuwe afspraak meegekregen? ;)

bolbuikje - Ik kan het me voorstellen hoor dat de puf om echt te reageren even weg is... Heb ik ook even gehad... En echt op pagina's terug reageren deed mij de moed verliezen eigenlijk hahahah... Dus dat heb ik maar niet meer gedaan... Probeer het nu netjes bij te houden...

Gelukkig dat de griep weer voorbij is meid!

MamaVanSimon - Ooooh wat heerlijk dat je al lekker vrij bent.... Kan je lekker genieten van je kids... En idd... als je even uit wilt rusten kan dat gewoon lekker! Geniet er lekker van meid...
    Tis je gegund!

Ik zal je geboortekaartje straks even bekijken... anders ben ik nl. alles hier weer kwijt hihi...
    Ik heb het kaartje al besteld en het aantal enzo en kan zaterdag waarschijnlijk de proefdruk bekijken...

Ooooh jee... ook al het idee dat kleintje eerder gaat komen... Wat is dat toch met die kleintjes van ons?!? ;)
    Nou maar hopen dat die van jou ook nog even blijft zitten... Tis nog te vroeg...

Dikke knuffel terug!

Judith - Ik laat dus morgenvroeg bij de huisarts mijn urine even controleren... Is het dat niet dan is dat uitgesloten. En morgen wil ik het dus melden bij de gynaecoloog. Ik herken het gevoel van de laatste paar dagen voor de bevalling van mijn dochter.... En ik zit er niet echt op te wachten dat meneer zich nu al zou aandienen...

Ingedaald? Ik weet het niet... 3 weken geleden lag ie met zijn kopje omhoog en nog lang niet ingedaald... Had het nog veel te druk met vanalles en nog wat hahaha
    En bij een tweede duurt het indalen vaak langer... maar ja.. kan je niets van zeggen natuurlijk... Ik meld het even bij de gyn en misschien gaat ie wel even inwendig kijken of er al verweking is of iets dergelijks of gaat ie een echo maken of zoiets...
    Zal het morgen wel even zien...

Als ik vannacht weer zo een rotnacht heb met zoveel pijn dan ist niet leuk meer...

hartewens - Als ik wacht met plassen gaat het ook idd echt zeer doen... Ik meld het morgen wel even bij de gyn en dan kijken wat hij zegt...

Hahahahaha... dat vond ik ook met de kaartjes uitzoeken en de lettertypes en de gedichtjes.. Veeeeeeeeeeel te veel keus!
    Maar jullie zijn er ook uit en dat is het belangrijkste! ;)

Ik blijf ook het liefste thuis hoor... Heeeerlijk warm bij de verwarming ;)
    Als ik er niet uit hoef doe ik het ook niet hahaha...

Zooo op iedereen gereageerd! Ik zal even de lijst sturen en dan een berichtje van mij typen...

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

:baby: Maart Mama's 2009 :baby:
    Graag deze lijst niet zelf aanpassen... lees voor hoe het werkt onderin de lijst!

28-02-2009
    radna - Didam - 26 jaar - 2e kindje - Jongen

01-03-2009
    Lovelyengeltje - Lemmer - 24 jaar - 1e kindje - Meisje

03-03-2009
    Judith1982 - Soest - 26 jaar - 1e kindje - Meisje
    Janinev - Antfelt (Duitsland) - 25 jaar - 2e kindje - Meisje

06-03-2009
    Xanado83- Alphen a/d Rijn - 25 jaar - 1e kindje - Meisje
    MamaVanSimon - Tilburg - 28 jaar - 2e kindje - Meisje

10-03-2009
    Muppie - Kampen - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing

12-03-2009
    Whishgirl - Emmen - 34 jaar - 2e kindje - Jongen
    Naduah - Gennep - 24 jaar - 2e kindje - Geheim
    Sabrina24 - Purmerend - 27 jaar - 2e kindje - Meisje

13-03-2009
    Marr - Zuid-Holland - 29 jaar - 1e kindje - Meisje
    Luanti - Brabant - 27 jaar - 1e kindje - Verrassing

14-03-2009
    Jacky78 - Haarlem - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing

15-03-2009
    Shenoby - Klazienaveen - 23 jaar - 1e kindje - Meisje

19-03-2009
    hartewens - Groningen - 33 jaar - 1e kindje - Verrassing
    Vlekje - Groningen - 29 jaar - 1e kindje - Meisje

21-03-2009
    HelmaSerdar - Brabant - 23 jaar - 1e kindje - Meisje
    Mommy2be - Gelderland - 19 jaar - 1e kindje - Geheim
    kiim88 - Heino - 19 jaar - 1e kindje - Verrassing

22-03-2009
    xlns - Geleen - 29 jaar - 1e kindje - Jongen

23-03-2009
    Bamjolan - Delft - 25 jaar - 3e kindje - Jongen

25-03-2009
    bolbuikje - Gelderland - 23 jaar - 3e kindje - Verrassing

27-03-2009
    Energy84 - Eindhoven - 24 jaar - 1e kindje - Verrassing
    miinicole - Twente - 19 jaar - 1e kindje - Jongen

30-03-2009
    Mirjamc - ? - ? jaar - 2e kindje - ?

Totaal 25 Maart mama's
    Meisjes - 10
    Jongens - 5
    Verrassing - 7
    Geheim - 2

Afspraken
    Januari:
    22 jan - Xanado83 - pretecho, 19.00 uur
    22 jan - Wishgirl - controle gyn, 09.40 uur
    22 jan - kiim88 - cesartherapie, 10.20 uur
    23 jan - hartewens - echo, 13.50 uur
    24 jan - Energy84 - oefentherapie Mensendieck, 08.00 uur
    26 jan - Jacky78 - vk, 13.50 uur
    26 jan - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.30 uur
    26 jan - marr - vk, 10.20 uur
    26 jan - Vlekje - vk, 11.50 uur
    27 jan - Naduah - vk, 10.00 uur
    27 jan - MamaVanSimon - gyn, 09.55 uur
    28 jan - HelmaSerdar - groeiecho, 13.00 uur
    28 jan - Judith1982 - vk, 12.00 uur
    28 jan - kiim88 - gyn, 08.45 uur

Februari:
    02 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.30 uur
    02 febr - kiim88 - vk, 11.30 uur
    02 febr - Shenoby - gyn, 12.00 uur
    03 febr - Xanado83, vk, 08.10 uur
    03 febr - miinicole - vk, 11.45 uur
    03 febr - hartewens - laatste werkdag!
    03 febr - Energy84 - vk, 08.30 uur
    03 febr - muppie - vk, 10.30 uur
    05 febr - HelmaSerdar - vk, 13.50 uur
    05 febr - hartewens - vk, 11.20 uur
    09 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.30 uur
    16 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.30 uur
    23 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.30 uur

BuddyLijst:

* Xanado83 - Whishgirl- Jacky78
    * Energy84 - Shenoby - lovelyengeltje

Wil je ook op de lijst of heb je afspraken enz die op de lijst mogen. Pb ze dan naar Wishgirl!!!

Vergeten jullie de nieuwe afspraken niet door te geven?!?....

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

:baby: :baby: :baby: Afspraken voor morgen!!! :baby: :baby: :baby:

22 jan - Xanado83 - pretecho, 19.00 uur
    22 jan - Wishgirl - controle gyn, 09.40 uur
    22 jan - kiim88 - cesartherapie, 10.20 uur

--------------------------------------

Xanado - Veel plezier morgen bij de pretecho! Hopenlijk krijg je mooie beelden te zien van je meissie en mooie foto's mee naar huis!

Kiim - Succes morgen bij de cesartherapie... hopenlijk helpt het!

En ik natuurlijk ook weer succes bij de gyn ;)

Vergeten jullie trouwens niet de nieuwe afspraken weer door te geven voor de lijst?!?
    THANKS!

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

All - Vanmorgen is hier onze voorganger geweest voor een gezellig bakkie koffie en de uitslag van mijn situatie die ze hadden ingediend bij de ethische commissie....
    Jaaaawel...

Mijn toestand is nl. dat ik alleenstaand ben en via IVF en donorzaad zwanger geworden ben van een tweede kind.
    En ik wil het kind graag opdragen (=dopen zonder water - ze dopen bij ons nl. niet met water en daarom heet het "opdragen")

Maar goed... dit was dus een probleem omdat onze kerkgenootschap vindt dat een kind wordt geboren in een gezin met een vader en een moeder....

Onze voorgangers hebben besloten het aan de ethische commissie van het Hoofdkwartier voor te leggen. Deze konden niet besluiten en vonden dat het een kwestie was voor de commandant (hoogste in Nederland). Deze kwam er ook niet uit en heeft het doorgespeeld naar de BOK. Dit is een orgaan binnen de organisatie die zich met echt moeilijke kwesties bezighoudt... Zij hadden er ook moeite mee en waren ze er niet uitgekomen had het naar de generaal in Engeland gemoeten en dan was het zeker geweigerd omdat Engeland veel conservatiever is...

Maaar het advies is als volgt:
    Als organisatie is het er tegen, maar het kind is welkom en wordt niet geweigerd. Dit houdt in dat het kind gewoon opgedragen mag worden en dat het geen dankceremonie hoeft te worden, maar een opdrachtdienst mag zijn.

Het zal voor mij geen consequenties hebben. Ze hadden nl. het recht gehad mij als heilssoldaat te ontbinden of te schorsen en ik had een verbod op functies binnen de organisatie kunnen krijgen... Echter is dit allemaal niet van toepassing. Ik mag gewoon heilssoldaat blijven... mag uniform blijven dragen... en mag gewoon functies blijven vervullen binnen de organisatie.

Echter de voorgangers moeten wel aangeven naar mensen die ernaar vragen aangeven dat het niet binnen de richtlijnen van de organisatie past en in de opdrachtdienst zal het aangegeven moeten worden, maar verder dus niet.

Ik moet mij er ook van bewust zijn wat ik beloof bij een opdrachtdienst.. Nou ja... dat ben ik wel... Ik heb het immers bij mijn dochter ook beloofd ;)

Nou ja... Ik ben allang blij dat ik mijn kind mag laten opdragen net als bij mijn dochter!

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

MamaVanSimon - Wat een leuk modern kaartje!!!

Kan je mee aankomen hoor! ;)

13. shenoby

shenoby Niet meer actief

pff wish,
    wat een gezeik zeg! dat ze zo ver gaan om een beslissing te nemen.
    maar ja gelukkig kan je man gewoon hetzelfde bieden als je dochter.

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Precies Shenoby.... Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik ben daar waar ik zijn wil:)

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wish,
    Echt super fijn dat het uiteindelijk toch kon zoals je het graag zou willen voor je kleine mannetje! Mag ik je alleen een misschien wat gekke/persoonlijke vraag stellen? Wij vroegen ons af om welk geloof oid dit gaat. Wij hebben hier allemaal namelijk nog nooit van gehoord en ik vond het toch wel een heel gedoe om goedkeuring te krijgen zegmaar. Maar mijn vriend en ik zijn dus niet gelovig. En tja we vroegen ons dat dus af ;)! Antwoord geven mag, zouden we fijn vinden, maar moet natuurlijk niet, snap best dat je dat niet wil!

En idd ik hoop dat de puf om te reageren snel terug komt! Verder lees ik wel altijd alles, maar reageren zit er gewoon niet in. Sorry!
    Liefs, Hanneke!

16. shenoby

shenoby Niet meer actief

zie ineens dat mijn post iets onduidelijk is.
    ik bedoelde niet je man.
    maar ik bedoelde:
    gelukkig kun je je mannetje.....
    zo is wat duidelijker

17. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    22 jan - Xanado83
    HAve fun bij je pretecho vanavond! Geniet ervan.

22 jan - Wishgirl
    Succes bij de gyn, ben benieuwd of hij al een (inwendige) controle bij e doet vawege je vermoedens (en wat de uitslag dan is natuurlijk)

22 jan - kiim88
    Succes met je cesartherapie!

Wish
    Jee, wat een gedoe allemaal... maar gelukkig is het goed gekomen en krijg je wat je wil!
    Was het bij je dochter ook zo moeilijk voor elkaar te krijgen?
    Thanks voor het nummertje....

Hartewens

Dat snel moeten plassen heb ik ook, maar harde buiken niet... Voel soms wel dat de kleine echt nagenoeg m'n hele buik inneemt....
    Fijn dat jullie wagen er is! Nog even wachten en dan kun je hem ophalen!
    Leuk he kaartjes uitzoeken 8) . Ik heb 3x 5 boeken van de drukker mee naar huis genomen, zodat we rustig konden zoeken... En heb ook nog proefkaartjes aangevraagd bij de desbetreffende leveranciers, konden we het nog even op ons in laten werken!
    Lekker huismussen hoor meid! Is niets mis mee.

Judith
    Dus ik moet toch maar wat later met verlof ivm de kosten :rolleyes:
    Is bij jou het indalen al bevestigd door de VK? Ik moet maandag heen en ga er toch eens naar vragen, heb het idee namelijk dat mijn buik al lager komt te zitten...

MamavanSimon
    Lekker joh, dat je minder pijn hebt! Ook je rust houden nu he...
    Schattig kaartje is het geworden!

Lovelyengeltje
    Tsja als de babykamer ook jullie kamer is, dan gaat dat niet passe nee....

Bolbuikje
    Zijn van die periodes volgens mij dat je gewoon even geen zin/tijd hebt om te reageren.. hebben we allemaal weleens!
    Gelukkig ben je weer beter!

Zo ik kan de komende tijd lekker rustig met auto naar en van mijn werk komen.. scheelt mij weer fietsen!
    Verder nog steeds weinig klachten. Heb alleen wel het idee van indalingsweeen.. ik heb alleen geen idee hoe lang dat kan aanhouden... Heb er nu al bijna 2 weken een beetje last van, maar niet elke dag! Zou het toch wat anders zijn dan?!

Fijne dag allemaal!

18. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    goeiemorgen allemaal.

gister bij de vk was alles goed.
    mijn bloeddruk was goed.
    hartje van ons meisje klonk goed.
    alleen ze schopte het apparaatje waarmee je de hartslag luisterd steeds weg.
    haha.
    deed ze wel vaker.
    maar de vk kon niet helemaal goed voelen hoe ons meisje nou lag.
    ze dacht wel dat ons meisje goed lag en al ingedaald lag.
    maar ze wist het niet zeker.
    dus ik mag voor een echo bellen.
    yeah dus we zien ons meisje gelukkig weer een keertje.

zal nu eerst even met mn moeder te zwemmen.

liefs en tot vanmiddag

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Meiden, veel plezier vandaag bij de afspraken!
    Wish, succes bij de gyn, laten we hopen dat hij je alleen maar aan het pesten is daarbinnen.
    Het feit trouwens dat je zoveel moeite doet om je kleine mannetje bij de kerk te betrekken lijkt mij al reden genoeg om niet moelijk te doen. Maar ja dat zeg ik als niet gelovige,..

Jacky, ons meisje was vorige week al ingedaald. Niet helemaal hoor, maar ze lag al mooi een stuk in mijn bekken. Maar mijn longen weet ze ook nog te vinden,... :confused: Jeetje traplopen is echt zwaar!

Mijn broer komt vandaag gezellig langs en blijft eten!

Een fijne dag!
    Liefs Judith

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik ben er idd ook heel blij mee bolbuikje...! Ook dat er verder geen consequenties aan verbonden zijn... ;)

Deel Deze Pagina