Uitgerekend in maart 2009! (DEEL II van officiele lijst)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gezond, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    goeiemorgen dames.

gister de hele dag naar mn schoonouders geweest.
    samen met mn vriend en mijn ouders.
    was wel gezelllig.
    maar terugreis in de auto(tis anderhalf uur rijden) kreeg ik behoorlijk last van rusteloze benen.
    (oh ja we hebben er een uur langer over gedaan want vriendlief was zn mobiel vergeten dus moesten we terug)

mn moeder zou mee naar het ziekenhuis omdat 2 verstandkiezen eruit worden gehaald (gesneden/getrokken?)
    maar nou kan ze niet omdat ze 2 uur alweer ergens moet zijn.
    dus nou moet ik helemaal alleen.
    ben zo bang dat het heel erg zeer gaat doen.
    en ik wil wel verdoving mee naar huis voor als het thuis weer zeer gaat doen.
    en dan moet ik 's avonds ook nog naar zwangerschapscursus.

liefs mij

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hartewens,
    Heel veel plezier alvast bij de voorlichtingsavond ;)! Malou en Ruben vinden het eigenlijk prima. Malou drinkt eigenlijk al sinds de zomer niet meer bij me maar kreeg altijd nog gekolfde melk van me. En Ruben dronk over het algemeen 2-3-4 keer. Hij heeft nog niet echt laten merken er moeite mee te hebben, maar tis nu pas de derde dag zonder zegmaar! Maar heb het hem uitgelegd en denk dat het wel goed komt! Jij wil borstvoeding gaan geven dus, leuk! Ik weet het even niet meer :oops:! Heb er op het moment zelf een beetje genoeg van! Maar we zien wel! Maar wat betrefd werk, je hebt tot je kindje 9 maanden is recht op 25% van je contract uren om je kindje te voeden. Dus werk je op een dag 8 uur mag je daarvan 2 uur besteden om je kindje te voeden (naar je toe laten komen, of zelf naar de kleine toe gaan), of een aantal keer te kolven, of eerder naar huis te gaan/later beginnen. Dat is wel handig om te weten misschien. Verder fijn dat je de laatste weekenddienst gehad hebt!

Marr,
    Succes met de verhuizing! Gelukkig verder alles goed! En bijna verlof! Super!

Helma,
    Fijn dat alles zo een beetje klaar is voor de kleine! Verder sterkte en een knuffel! Beterschap! En idd alle kwaaltjes zijn niet leuk!

Shenoby,
    Doe maar rustig aan meid! Gelukkig nu weer thuis in ieder geval! Das fijn! Zien je wel weer een keer verschijnen ;)!

Lovelyengeltje,
    Heel veel sterkte bij de kaakchirurg zometeen! Maar hoe bedoel je dat je verdoving mee naar huis wil? Bij het eruit halen word je verdoofd, verder krijg je omdat je zwanger bent hoogstwaarschijnlijk enkel voorschrift 6-8 paracetamol per dag voor de na-pijn. Overigens geven wij altijd het advies om iemand mee te nemen naar het ziekenhuis omdat je erna vaak toch wat duizelig enzo bent dus niet zelf naar huis kan met de auto. Tenzij je met het openbaar vervoer of een taxi gaat of fietsen/lopen kan ook wel ;)! Verder hoef je natuurlijk helemaal niet veel last te krijgen, maar dat is afwachten! Heb je veel last van je kiezen nu? Of eigenlijk niet? Dan kan je misschien afbellen en een afspraak maken als de kleine geboren is, dan is pijnstilling wat gemakkelijker en erna een evt ontsteking (nog niet aan denken hoor ;)) gemakkelijker te behandelen! Wij adviseren trouwens meestal ook om voor je gaat even 2 paracetamol te nemen, dan vangt dat de evt eerste pijn als de verdoving uitgewerkt is op. Verder rustig diep in en uit ademen en niet bang zijn! Komt goed! Je voelt enkel de prikjes en dan wat duwen/trekken en soms wat gekraak en dat is het! De rest is echt allemaal verdoofd! Succes meid!

Verder hier alles goed! Ik zou nog even mn gewicht melden (voor wishgirl geloof ik :oops:)! Daarnet bij de huisarts geweest en ik ben in 1 week tijd 800gram aangekomen :oops:! Nu weeg ik dus 54.5 kilo. Totaal aangekomen in deze zwangerschap dus 7.5 kilo!

Ook nog iets fijns eigenlijk! Ik zit me een beetje druk te maken over de bevalling :oops:! Maar gister gelukkig een heel fijn gesprek over gehad! En eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik voor dat beetje pijn dat ik straks heb bij de bevalling, een hele hoop moois voor terug krijg. Een hoop dingen waarvan het gewoon eigenlijk een eer is dat ik dit al vrouw mag meemaken! Een kindje laten groeien in mijn buik, een kindje laten groeien onder mijn hart, een kindje voelen bewegen en spartelen in mijn buik, een kindje uit mij voelen komen, een kindje dat voor mij/ons gekozen heeft en waarvoor wij mogen gaan zorgen! Eigenlijk vooral een wonder dat ik dat mag meemaken. Waarom dan bang zijn! En waarom klagen! Het komt vast goed! Ik ben blij dat ik dit als vrouw mag doen! Eigenlijk voor de mannen gewoon jammer dat hun dat allemaal moeten missen terwijl zij het misschien ook zouden willen voelen en mee zouden willen maken! Maar gewoon niet kunnen, niet mogen! Nouja vooruit, dit geeft mij eigenlijk wat rust. Ben ik wel heel blij mee!

Liefs, Hanneke!

3. marr

marr Actief lid

19 mrt 2008
    184
    0
    0
    zo ik ben weer goedgekeurd door de VK, nog niet ingedaald, kleintje heeft nog alle bewegingsvrijheid, hoofdje naar beneden en kont omhoog, maar dat dacht ik al, voel die harde kont steeds tegen mn ribben aan haha...
    ben nu totaal al 13! kg aangekomen, best veel he? maar ik heb gewoon overal trek in, ik probeer me te beheersen, maar dat gaat niet altijd, nouja ik maak me er maar niet té druk om.

ik ga zo werken, de groetjes allemaal....

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Marr, Fijn dat alles goed was bij de vk! Dat moeten we hebben! Werkse :D!

5. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    zo ben weer terug van de kaakchirurg.
    en ipv verdoving voor mee naar huis bedoelde ik pijnstilling.
    ik voelde ze wel duwen en trekken aan de kiezen(1 zat een beetje scheef) maar ze waren er heel snel uit.
    en nu heb ik nog zo'n vieze verdoving in mn mond.
    waarbij je je halve mond+lippen niet voelt.
    en de 2 gaten waar de kiezen uit kwamen bloeden(ja sorry beetje vies)
    maar is dat heel slecht.
    want als je slikt krijg je dat bloed in je maag.
    is dat niet erg of schadelijk voor de baby.?

was het helemaal vergeten te vragen in het ziekenhuis.
    en nu thuis denk ik er pas aan.
    omdat het steeds zo vies proeft dat bloed.
    bleegh.
    maar mn mond echt spoelen wil ook nog niet echt omdat de verdoving nog niet is uitgewerkt.
    vanavond voor andere auto kijken.
    audi a4
    en vanavond ook nog naar zwangerschapscursus.
    maar als ik misselijk ben ofzo van al dat bloed in mn maag ga ik niet naar zw. cursus.

kuss mij

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ lovelyengeltje,.. volgens mij is dat bloed niet erg hoor wat je door slikt.

@ marr, mooi dat je weer bent goedgekeurd! Ik ben ook 13 kilo aangekomen hoor,.. Ach ja, straks weer lekker sporten.

Vanavond gaan we naar een voorlichtingsavond van bevallen in het ziekenhuis in Hilversum. Ik wil wel graag thuis bevallen, maar ja je weet maar nooit. Dan is het wel fijn om een keer in het ziekenhuis geweest te zijn.

Vriendjelief is een wasmachine aansluiting op zolder aan het maken. We hebben toch maar een nieuwe wasmachine gekocht. De andere werd wel echt oud en er kwamen steeds meer verdachte gaten in de kleding.

Een fijne dag!
    Liefs Judith

7. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    heb eerst maar eens een paracetamol genomen.
    ik begon er last van te krijgen.

zit nu op een soepstengel te sabbelen omdat ik niks kan kauwen.
    krijg mn mond maar klein stukje open.
    en de verdoving werkt nog.
    maar ik heb wel honger.
    half 10 voor het laatst iets gegeten.

straks om half 4 eerst recept voor mondspoeling bij de dokter/apotheek weghalen.
    daarna mn vriend van zn werk halen en daarna meteen door naar de garage.
    want we hebben mooie audi a4 gezien.
    en nu krijgen we tenminste nog wat geld voor onze eigen auto.
    maar die moeten we eigenlijk ook laten maken en dat zou weer 600 euro kosten terwijl we in dec. net voor 450 hebben laten maken.
    dan is andere auto goedkoper(nog heel duur maar ja)

liefs mij

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lovelyengeltje,
    Dat beetje bloed (wat veel lijkt door de menging met het speeksel in je mond) doorslikken geeft echt niet. Mocht het echt nog veel bloeden nogmaals op een gaasje bijten, minuut of 15-20 moet voldoende zijn ;)! Verder de spoeling pas morgen mee beginnen hoor! Eerder niet spoelen! Hoop dat je dit nog leest. Er moet in de overgebleven holtes een stolsel vormen. Ga je spoelen spoel je dit stolsel weg en houd je een gat over wat niet afgedicht is zegmaar, hierin kan viezigheid gaan zitten en daardoor kan je een ontsteking krijgen! Is je vast al uitgelegd maar nogmaals kan geen kwaad ;)! Succes bij de zwangerschapsgym vanavond! En succes bij de misschien wel nieuw auto ;)!

Judith,
    Veel plezier bij de voorlichtingsavond! Wij gaan 8 of 10 februari ofzoiets, weet het niet meer precies! En verdachte gaten hadden wij eerst ook, nadat er een nieuwe wasmachine en droger is gekomen niet meer gehad ;)!

En even aanvulling op mijn andere bericht! Huisarts telt ook altijd het gewicht eraf voor t wondertje! (ingewikkeld verhaal, hele lijst met gewicht van ongeboren kind, placenta, vruchtwater etc.) Met dat eraf was ik in een week 800gram aangekomen. Met het gewicht voor het wondertje erbij was ik maarlieft 1 kilo aangekomen! Haha! Bedacht me later dat ik het verkeerde hierneer gezet had!

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Lovelyengeltje
    Gelukkig is het trekken van je kiezen meegevallen. Waarschijnlijk voel je je morgen alweer beter!

Judith
    Leuk zo'n voorlichtingsavond (wij gaan pas in februari)

Marr
    De keuring weer goed doorstaan dus!

Ik ben ook weer terug van de VK.
    De kleine was zeer goed gegroeid en ligt dus inderdaad al ingedaald in het bekken! Daar kwamen dus mijn pijntjes/steken vandaan. Vandaar dat ik ook wat moeilijker loop. Het is dus gelukkig geen BI.

Moet alleen voor een suikercurve bloed laten prikken. Dit omdat ik de laatste dagen zo enorm veel moet drinken...
    Nou dat doen we morgen dus maar meteen even.

Verder was alles ok. Kleine was goed gegroeid (flink zelfs), en ik vraag me dus nu eigenlijk af of dat samenkan hangen met iets van suiker?
    (er is toch een bepaalde 'afwijking' (ik dacht suiker) waardoor je grote kindjes krijgt?)

Ben vandaag gelijk langs het ziekenhuis gegaan om een nieuw ponsplaatje te laten maken. En even langs de thuiszorg om te vragen hoe/wat met de bedverhogers etc.

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

:baby: Maart Mama's 2009 :baby:
    Graag deze lijst niet zelf aanpassen... lees voor hoe het werkt onderin de lijst!

28-02-2009
    radna - Didam - 26 jaar - 2e kindje - Jongen

01-03-2009
    Lovelyengeltje - Lemmer - 24 jaar - 1e kindje - Meisje

03-03-2009
    Judith1982 - Soest - 26 jaar - 1e kindje - Meisje
    Janinev - Antfelt (Duitsland) - 25 jaar - 2e kindje - Meisje

06-03-2009
    Xanado83- Alphen a/d Rijn - 25 jaar - 1e kindje - Meisje
    MamaVanSimon - Tilburg - 28 jaar - 2e kindje - Meisje

10-03-2009
    Muppie - Kampen - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing

12-03-2009
    Whishgirl - Emmen - 34 jaar - 2e kindje - Jongen
    Naduah - Gennep - 24 jaar - 2e kindje - Geheim
    Sabrina24 - Purmerend - 27 jaar - 2e kindje - Meisje

13-03-2009
    Marr - Zuid-Holland - 29 jaar - 1e kindje - Meisje
    Luanti - Brabant - 27 jaar - 1e kindje - Verrassing

14-03-2009
    Jacky78 - Haarlem - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing

15-03-2009
    Shenoby - Klazienaveen - 23 jaar - 1e kindje - Meisje

19-03-2009
    hartewens - Groningen - 33 jaar - 1e kindje - Verrassing
    Vlekje - Groningen - 29 jaar - 1e kindje - Meisje

21-03-2009
    HelmaSerdar - Brabant - 23 jaar - 1e kindje - Meisje
    kiim88 - Heino - 19 jaar - 1e kindje - Verrassing

22-03-2009
    xlns - Geleen - 29 jaar - 1e kindje - Jongen

23-03-2009
    Bamjolan - Delft - 25 jaar - 3e kindje - Jongen

25-03-2009
    bolbuikje - Gelderland - 23 jaar - 3e kindje - Verrassing

27-03-2009
    Energy84 - Eindhoven - 24 jaar - 1e kindje - Verrassing
    miinicole - Twente - 19 jaar - 1e kindje - Jongen

30-03-2009
    Mirjamc - ? - ? jaar - 2e kindje - ?

Totaal 24 Maart mama's
    Meisjes - 10
    Jongens - 5
    Verrassing - 7
    Geheim - 1

Afspraken
    Januari:
    27 jan - Naduah - vk, 10.00 uur
    27 jan - MamaVanSimon - gyn, 09.55 uur
    27 jan - lovelyengeltje - liggingsecho, 18.00 uur
    28 jan - HelmaSerdar - groeiecho, 13.00 uur
    28 jan - Judith1982 - vk, 12.00 uur
    28 jan - kiim88 - gyn, 08.45 uur

Februari:
    02 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.00 uur
    02 febr - kiim88 - vk, 11.30 uur
    02 febr - Shenoby - gyn, 12.00 uur
    03 febr - Xanado83, vk, 08.10 uur
    03 febr - miinicole - vk, 11.45 uur
    03 febr - hartewens - laatste werkdag!
    03 febr - Energy84 - vk, 08.30 uur
    03 febr - muppie - vk, 10.30 uur
    04 febr - lovelyengeltje - vk, 09.15 uur
    05 febr - HelmaSerdar - vk, 13.50 uur
    05 febr - hartewens - vk, 11.20 uur
    05 febr - Wishgirl - gyn, 10.20 uur
    05 febr - bolbuikje - gyn, 09.40 uur
    09 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.00 uur
    16 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.30 uur
    23 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.30 uur

Maart:
    05 maart - bolbuikje - gyn, 09.45 uur
    12 maart - Jacky78 - vk, 14.30 uur

BuddyLijst:

* Xanado83 - Whishgirl- Jacky78
    * Energy84 - Shenoby - lovelyengeltje

Wil je ook op de lijst of heb je afspraken enz die op de lijst mogen. Pb ze dan naar Wishgirl!!!

Vergeten jullie de nieuwe afspraken niet door te geven?!?....

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

:baby: :baby: :baby: Afspraken voor morgen!!! :baby: :baby: :baby:

27 jan - Naduah - vk, 10.00 uur
    27 jan - MamaVanSimon - gyn, 09.55 uur
    27 jan - lovelyengeltje - liggingsecho, 18.00 uur

--------------------------------------

Naduah - Heel veel plezier en succes morgen bij de vk!

MamaVanSimon - Heel veel plezier en succes morgen bij de gyn!

lovelyengeltje - Een heel fijne echo voor morgen meid... en laten we hopen dat de kleine goed ligt! En natuuuurlijk dat je mooie foto's mee naar huis krijgt ;)!

Vergeten jullie trouwens niet de nieuwe afspraken weer door te geven voor de lijst?!?
    THANKS!

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heeee meiden...

Ik had voor vandaag weer wat plannen... Nou ben weer van een koude kermis thuisgekomen... pfff

Mijn planning was om de ramen en vitrage van mijn kamer en die van mijn dochter te doen, mijn kamer af te stoffen, te zuigen boven en dweilen en de badkamer te doen...

Wat heb ik gedaan?
    De ramen van mijn kamer en van mijn dochter en de vitrage uitgewassen...
    Dat is me zoooooo vies tegen gevallen! Ik was kapot!

Vanmiddag moest ik nog even naar school voor de laatste schilderingen van deze ronde en even kijken welke tekeningen eraf konden voor de volgende ronde die 4 februari begint...

Ik ben gebroken nu...

13. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Goedenavond!
    Dames met een afspraak veel plezier en succes!
    Jacky, als je suiker te hoog is dan kun je inderdaad grotere kindjes krijgen. Goed dat ze het even prikken.
    lovelyengeltje, o bah verstandskiezen er uit. Hopelijk trekt de pijn gauw weg.
    bolbuikje, weinig aangekomen zeg!
    Whis, blijf je die schilderingen doen op school ook nu? Kalm aan he.
    Ik ben in totaal 16 kilo aangekomen. Ben nu al 6 week op een vast gewicht. Heb mijn voeding aan moeten passen ivm de hoge suikers en sindsdien kom ik niet meer hard aan.
    Net terug van het werk. Heb sinds een uur of 7 met regelmaat harde buiken, niet pijnlijk. Ga dus even op de bank, want het voelt gek.

14. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    heb nog geen speciale mondspoeling voor mn mond gekregen.
    die kan ik morgen pas ophalen.
    "spoel" mn mond nu alleen met water.
    zo krijg ik het bloed(nu nog een beetje) toch wat weg uit mn mond.

heb er redelijk last van.
    mn wang is helemaal dik.
    zwangerschapscursus ben ik vandaag niet heen gegaan.
    had teveel last van mn mond.
    straks weer een paracetamol en ga ik lekker op bed.

liefs mij.

15. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    zo was ik weer.

wat is het hier rustig zeg.
    vanmiddag om 2 uur kan ik de mondspoeling pas ophalen.
    dus dan meteen ff ermee spoelen en vanavond vlak voordat ik op bed ga weer.
    kan mn mond nog steeds niet heel ver open krijgen.
    dus ik plet het brood helemaal voordat ik een klein hapje kan nemen.
    eten heb ik gisteravond in babyformaat gemaakt haha.
    kreeg ik toch nog iets binnen want ik had mega honger.
    bijna de hele nacht wakker geweest.
    zal zo eerst weer even paracetamol nemen.
    want mn wang/kiezen doen nog steeds behoorlijk zeer en mn hele wang is dik.

hopelijk voel ik me morgen iets beterder.

liefs mij

prettige dag allemaal.

16. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hallo dames,
    hier ben ik ook weer eens even. pff gaat niet helemaal toppie hier. slaap nu 1,5 week super slecht waardoor ik heel veel migraine heb. zo ook vandaag. zou naar het werk maar het lukt gewoon effe niet terwijl ik alleen vandaag en morgen nog moet en dan verlof. kijk er echt naar uit. was maandag kapot van 4 uurtjes op mn werk zijn.

zal eens even reageren op jullie op mn gemak.

lovelyengeltje: jeetje kiezen getrokken. hoop dat de pijn een beetje meevalt. waren het je verstandskiezen?

jacky78: mooi dat alles goed was gister bij vk.
    vanaf wanneer kun je bedklossen ophalen?

wishgirl: rustig aan doen he. dan maar dingen verdelen over meerdere dagen.
    volgens mij vroeg jij pas hoeveel iedereen is aangekomen.ik ben nu in totaal 12 kilo aangekomen. maar zat voor dat ik zwanger werd 5 kilo onder mijn streefgewicht. had blindedarmontsteking gehad en was veel afgevallen.

meiden met een afspraak vandaag veel plezier.

17. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    oja vandaag alweer 34 weken zwanger

18. shenoby

shenoby Niet meer actief

hallo dames.
    vandaag intake kraamzorg gehad.
    krijg 59 uur kraamzorg als het goed is.
    verder weinig te melden hier.
    nog steeds wel wat pijn en ik doe het rustig aan.
    de zwangerschap begint me lichamelijk nu toch echt op te breken.
    en tel de dagen echt letterlijk af.
    hopelijk komt ons kleintje een week 0f 2 te vroeg...

19. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Het was niet helemaal ok bij de VK
    Misschien dat ik een zwangerschapssuiker aan het onwikkelen ben. Heb vanmorgen bloed laten prikken (ontbijt-curve). Zal van de week wel horen hoe/wat.
    OP dit moment neemt de dikte van mijn vingers weer af en pas ik mijn ringen weer.... heb dus geen idee of het echt iets tijdelijks of een reactie ergens op was... Nu nog even het drinken en plassen in de gaten houden.

Bedklossen kan ik pas 3 weken van te voren ophalen :(

Ik heb dus vanmorgen bloed laten prikken (eerst nuchter, toen wat eten en een uur wachten en daarna weer bloedprikken)
    Zal van de week wel de uitslag krijgen. Ben benieuwd.

Shenoby
    Nog even volhouden meis, je bent er bijna!

20. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    jacky: bedoelde met de kleine. dat alles daarmee goed is.
    hopen dat het tijdelijk was ja.

3 weken van te voren. jeetje wat kort. moet ook eens informeren. wil graag alles een beetje op tijd in huis hebben. maarja we zien wel

Deel Deze Pagina