Uitgerekend in maart 2009! (DEEL II van officiele lijst)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gezond, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rennie mag je ook gewoon, en vanillevla helpt bij mij ook altijd goed. Het hoofdkussen wat hoger leggen kan ook helpen. Hoop dat het beter wordt!

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Bamjolan
    een zeepje in je bed. tegen de kramp?
    hoe wat waar, vertel meer. ik heb er sinds een paar dagen namelijk ook 'last' van...~
    Enne restless legs.. geen idee hoe dat aanvoelt. Maar hou jezelf een beetje in de gaten en leg het anders eens voor aan je arts he!

Helma
    Fijn dat je man het ook al voelt.
    Ikzelf schrik er soms ook nog van hoor.
    Fijn dat je hier mee komt schrijven.
    20weken echo ook alles ok dus. IS toch fijn he die geruststelling. En helemaal zeker weet je alles natuurlijk pas als de kleine geboren is.
    Maagzuur heb ik gelukkig zelf nog geen last van dus ook nog geen adviezen voor je!

Xanado
    jee meid, weer slecht geslapen. Da's balen. Misschien ook het zeepverhaal eens proberen.... Het blijkt toch een zwangerschapskwaal te zijn.
    Verder hoop ik dat je verkoud snel overgaat!

3. @Jacky: Ik heb ook al sinds het begin een zeepje (uit de verpakking halen) onder mijn voeteneind liggen, in bed blijft het niet fatsoenlijk liggen, dus heb het er maar onder gelegd. ;) Weet niet precies hoe of wat maar het werkt wel. Kreeg die tip tijdens de zwangerschap van Storm, vond het toen ook al raar, maar hey, als het werkt...

4. marr

marr Actief lid

19 mrt 2008
    184
    0
    0
    Helma
    Rennies werken bij mij erg goed, geen last meer van zuur gehad, al doe ik het ook een btje zelf, ik moet gewoon chocola eten hihi...en dat is niet goed voor mn maag.

Xanadoo
    kuitkramp heb ik gelukkig nog geen last van, maar t schijnt erbij te horen, helaas, maar een zeepje? haha...t is t proberen waard, benieuwd of t werkt!
    Rot dat je verkouden bent, bij mij gaat t net ietsje beter nu, houden zo.

Bamjolan
    Restlessleggs is een tintelend, onrustig gevoel in de benen, wat vooral s nachts voorkomt, t kan best dat jij dit hebt, een warme douche voor het slapen, of een kruik in bed kan helpen.

Naduah
    leuk dat je hier ook bent, dit gaat er wat rustiger aan toe vind je niet, beter bij te houden, ik lees ook nog op beide fora mee hoor, en af en toe heb ik zin om wat te melden, maar hier kan ik het beter bijhouden.

vandaag iets minder verkouden, maar dan denk je dat je je goed voelt, sta ik in de supermarkt, voel ik me ineens toch belabberd weer, pffff moet maar ff uitzieken, ach het is er wel weer voor.

5. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    Hoi meiden,

Dacht net kijk weer ens even bij de maart mama's en toen las ik over nieuw topic! Leuk, want dat andere isbecht niet bij te benen, voor mij dan en kost zoveel tijd!
    Dus als jullie t goed vinden klets ik af en toe gezellig hier bmee!

Iedereen la druk met t kamertje lees ik, wij ook hoor alleen dan met mano zijn kamer, baby kamer blijft lekker zo, Mano zijn kamer is op paar dingetjes na lekker af dus kan die op tijd gaan wennen in zijn niewe honk!

Las dat iemand veel last van maagzuur heeft, begint hier ook echt weer te komen, tip, had bij mano bij de aphotheek spulletje gehaald en dit hielp echt goed, vla enzo hielpen nl bij mij niet.
    T begint volgens mij met a, maar dat weten ze daar ook wel!

Wat leuk dat een hoop van jullie mannen, kids de kleien al aan de buitenkant voelen, mijn vriend heeft niet zoveel geduld om hier op te wachten, en als die dan even zijn best doet houd mini zich stil :) voel m zelf wel echt heel goed, is echt een drukte maker, wordt wat als t wat krapper wordt auww!

Hier verder wel goed, moet echt stuk rustiger doen anders heb ik veel last van erg pijnlijke harde buiken, maar dat lukt steeds beter.
    Vrijdag controle gehad, alles zit nog wel goed dicht, ze maken geen ontsluiting en mini doet t goed! Wel loopt mijn buik 2 wk voor op duur, maar had dit bij mano ook, bmini ligt heel hoog, vandaarb maagzuur :( leuke bijkomstigheid is dat ik wel nog twee echo.s krijg om mini te controleren!

fijne dag allemaal verder en tot gauw!
    knuff

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Oh meiden met een ongeduldige pappa...
    misschien hier een <overbodige?> tip (zo doe ik het soms ook)

Als je bv op de bank zit of in bed ligt. Leg dan eerst zelf je hand al op je buik... als de kleine zich dan dor een schopje meld, dan roep je je man/vriend pas (hoeft hij niet zo lang te wachten, kunnen ze vaak toch niet zo goed tegen die mannen..)
    Misschien dat dit voor jullie ook werkt.

7. Hoi hoi!

@Jacky: Goede tip! Ga ik ook eens proberen. ;)

@Radna: Leuk dat je hier ook mee komt kletsen! Wij moeten ook eerst Storm zijn nieuwe kamer nog doen, en daarna kan de babykamer pas gedaan worden (daar slaapt Storm nu nog). Pas met de kerst kunnen we waarschijnlijk Storm zijn kamer doen, want dan is vriendlief pas vrij en er moeten aardig wat dingen naar de zolder gesjouwd worden. Wél weten we de kleuren al: Die van Storm wordt groen met aapjes, en die van de baby oranje met wit. :D Wel rustig aan doen he meid?

@Marr: Vind het inderdaad hier lekker goed bij te houden! ;) Beterschap hoor!

8. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Ik kom me ook maar eens hier melden, het andere topic is mij ook te druk ;)

Mijn 20 weken echo is inmiddels alweer twee weken geleden, de eerste in ieder geval dan... Ja de echoscopiste vond het maagje erg klein. Ze zei ze had het wel groter gezien maar ze wilde dat ik toch voor de zekerheid nog een keertje terug kwam. De tweede keer was het gelukkig meteen goed. Voor de rest was alles ook ok, en we weten nu ook wat we gaan krijgen: een jongen!

Mijn vriend heeft ons manneke ook nog niet kunnen voelen, zelf voel ik het ook nog steeds alleen van binnen. Maar dat zal ook best met mijn gewicht te maken hebben.

Waar ik trouwens echt van sta te kijken... Ik had gedacht dat ik met mijn gewicht veel meer last van bepaalde dingen zou hebben maar mijn bloeddruk ligt zo ongeveer nominaal en op de misselijkheid na die bij mij maar niet weg gaat heb ik verder helemaal nergens last van. Pfff en ik maar denken dat ik zo ongezond was. Mij maken ze niks meer wijs hoor, het verschilt gewoon van persoon tot persoon en het is gewoon geluk hebben als je nergens last van hebt of je nou zwaar, licht, groot, klein of wat dan ook bent.

9. Gefeliciteerd met jullie gezonde KNUL!!!!!! Je vriend zal het vanzelf gaan voelen, hoor! Wacht maar af! ;) Fijn dat je geen kwaaltjes hebt die je eigenlijk verwacht had. Enne... laat andere mensen maar praten, hoor!! Ben het helemaal met je eens: het blijft geluk hebben!

10. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    @ jacky, ja doe ik ind ook, maar toch vaak als papa dan komt hod mini t voor gezien, hahhah gek he, was bij Mano ook vaak. Die is nu helemaal fan van papa dus komt nogwel goed!

@naduh, Ja bij ons slaapt Mano nu ook nog op de babykamer, deze kan bij ons t zelfde blijven, pas 1,5 jaar oud en vind m nog steeds leuk, en aangezien t weer jongetje wordt! Lekker makkelijk.
    Wij hebben in Mano zijn nieuwe kamer ook groen, legergroen en lichtblauw, hadden we in vakantie al gedaan, anders waren we ook nog niet zo ver geweest, en vorig weekend hele bups spullen gekocht!
    Leuk ook groen enmet aapjes! en de babykamer, oranje wit, lekker fris, wij hebben ook oranje en dan metlime en aqua!

Xlns, gelukkig was nu alles goed op de echo, toch wel even spannend alsze je terug willen zien! En gefeliciteerd een jongen!
    Leuk hoor, ik heb er straks ook twee van, hahahah

Naar wie moet ik eigenlijk gegevens sturen voor de lijst, zal wel me mijn neus gekeken hebben,maar weet t ff niet meer........

11. Xanado of Wishgirl, geloof ik!

12. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    Ja had t al gevonden, met neus gekeken! hahahah

tanks x

13. Goedemiddag dames,

De pbtjes voor de lijst mogen vanaf nu naar Wish gestuurd worden.
    Want zij gaat de lijst bijhoudenen als zij er niet is of geen tijd voor heeft doe ik het.

De mailtjes die nu nog bij mij komen stuur ik door naar Wish dus Radna, Naduah en Helma ik heb jullie pb doorgestuurd!

Veel liefs,
    Xanado83

14. Dankjewel!

15. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hoi hoi allemaal,
    ook ik wil hier gezellig meekletsen. denk dat dit iets beter bij te houden is. en de reactie van wishgirl op het andere topic ben ik het helemaal mee eens.
    heb al wel even een stukje terug gelezen maar ga zo eten dus even snel een kort berichtje van mij. zal straks als het lukt even reageren. zag in ieder geval dat mn buddie hier ook al gezellie is. leuk.

voel lassie ook al lekker trappen en mn toekomstige man ook. hihi.
    zie mn hele buik trouwens bewegen. ze hebben al veel kracht moet ik zeggen.

16. shenoby

shenoby Niet meer actief

welkom alle nieuwe dames hier.
    heb vandaag een matrasje gekocht voor in het ledikant (nou ja eingelijk gekregen)

verder ben ik het even helemaal ZAT!
    mijn vriend maakte mij vanacht wakker omdat ik in mijn slaap lag te kreunen en te steunen van de pijn. dus bij de volgende gyn afspraak ga ik er wel even naar verstaan dat ze mij niet langer laten lopen dan nodig is.
    met andere woorden ik hoop dus op een inleiding.
    aangezien ik sowieso al een bevalling met pijn bestrijding krijg zal dit wel niet zon probleem worden denk ik.
    nou dat was het wel even.

17. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    He muppie, gezelli.
    Hoe is t, las dat je helemaal in de ziektewet zit ivm met bekkeninstabiliteit, jeetje zeg, vervelend, naja niet van de ziektewet dan maar dfie bekken.
    Zijn er bij de maart mama's wel een hoop zegen ook al bij eerste kindje!

Shenoby, jij ook al, de gyn zal je dan vast niet langer laten lopen toch, mits je kindje er klaar voor is. Echt vervelend hoor, zou willen zeggen straks heb je kindje vast en is t over, maar dit gaat geloof ik niet op bij bekkenimnstabioliteit.

Pfff merk trouwens ineens dat ik echt aangekomen ben zeg, ook niet heel gek, eet vooral snoep ook best veel, maar ja. Toch maar beetje proberebop te letten, moet nog ff. Zijn jullie al veel aangekomen?

Fijne avond allemaal
    x
    x

18. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hey radna,
    jaklopt. loop bij fysio voor bi.

ik ben in totaal 5 kg aan gekomen. zit nu op het gewicht wat ik eigenlijk voor mn zwangerschap wou. nadat ik een blindedarmontsteking heb gehad.

hoe is het met de harde buiken? wel rustig aan blijven doen he.

shenoby pas alsjeblieft goed op jezelf. dit is echt niet goed.

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

:baby: Maart Mama's 2009 :baby:
    Graag deze lijst niet zelf aanpassen... lees voor hoe het werkt onderin de lijst!

28-02-2009
    radna - Didam - 26 jaar - 2e kindje - Jongen

01-03-2009
    Lovelyengeltje - Lemmer - 24 jaar - 1e kindje - Meisje

03-03-2009
    Judith1982 - Soest - 26 jaar - 1e kindje - Meisje

06-03-2009
    Xanado83- Alphen a/d Rijn - 25 jaar - 1e kindje - Meisje

10-03-2009
    Muppie - Kampen - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing

12-03-2009
    Whishgirl - Schoonebeek - 34 jaar - 2e kindje - Jongen
    Naduah - Gennep - 23 jaar - 2e kindje - Geheim

13-03-2009
    Marr - Zuid-Holland - 29 jaar - 1e kindje - Meisje
    Luanti - Brabant - 27 jaar - 1e kindje - ?

14-03-2009
    Jack78 - Haarlem - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing

15-03-2009
    Shenoby - Klazienaveen - 23 jaar - 1e kindje - Meisje

20-03-2009
    hartewens - Groningen - 33 jaar - 1e kindje - Verrassing

22-03-2009
    xlns - Geleen - 29 jaar - 1e kindje - Meisje

23-03-2009
    Bamjolan - Delft - 25 jaar - 3e kindje - Jongen

25-03-2009
    HelmaSerdar - Brabant - 27 jaar - 1e kindje - Meisje

Totaal 15 Maart mama's
    Meisjes - 7
    Jongens - 3
    Verrassing - 3
    Geheim - 1

Afspraken
    November:
    17 nov - Marr - vk -
    22 nov - Marr - Pretecho - 14:30 uur
    24 nov - Xanado83 - vk - 09:40 uur
    26 nov - Bamjolan - second opinion in het leijenburg -
    26 nov - Radna - vk, 10.10 uur
    27 nov - Wishgirl - gyn - 09:50 uur
    28 nov - Bamjolan - vk -

December:
    03 dec - Lovelyengeltje - vk - 09:15 uur
    03 dec - Judith1982 - vk, 10.10 uur
    04 dec - Xanado83 - gyn (echo voor ligging placenta) - 12:00 uur
    05 dec - Jacky78 - vk - 8:20 uur
    09 dec - Luanti - vk, 16.00 uur
    12 dec - Jacky78 - pretecho 3D/4D - 10:00 uur
    16 dec - Luanti - pretecho
    18 dec - Radna - vk en groeiecho, 18.10 uur

BuddyLijst:

* Xanado83 - Whishgirl

Wil je ook op de lijst of heb je afspraken enz die op de lijst mogen. Pb ze dan naar Wishgirl!!!

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hoi meiden...

ben even niet geweest... drukke dagen en heb nu ook geen tijd meer om alles door te lezen en goed te antwoorden.. Dat doe ik dus waarschijnlijk morgen even...
    De lijst staat er aangepast weer op!

Deel Deze Pagina