Uitgerekend in maart 2009! (DEEL II van officiele lijst)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gezond, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

heeey dames,
    hier even een vraagje voor jullie.
    gisteravond lag ik in bed en had ineens hele erge krampen.
    in de rug en in de buik tot ongeveer aan de maagstreek.
    het leek op hele zware menstruatie krampen.
    na ongeveer 3 kwartier trok het wel weer weg maar het was behoorlijk pijnlijk.
    herkennen jullie dit? zijn dit misschien de oefenweeen?

2. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    zo gister ff samen met mn moeder een blokje om gelopen (half uurtje)
    daarna mn vriend opgehaald, meteen door naar de garage en volgende week kunnen we de auto ophalen.
    mn ouders betalen de auto hoor haha.
    we moeten hem alleen wel terug betalen.
    elke maand 500 euro.

het is wel een dure investering, maar ja liever dat en veilig rijden dan nog meer kosten in onze auto steken en met paar maanden weer.

dus nu MOET ik zelf onze geboorte kaartjes wel maken.
    omdat het geld op is.
    (met 3 weken krijgen we pas weer loon)
    dus ik ben echt helemaal depri.
    want hoe krijgen we alles voor elkaar.

ik zie het soms echt ff niet meer zitten.
    ik wil zo graag dat mn vriend niet alleen voor alle kosten opdraait.
    maar hoe?
    ik weet het niet meer.
    zodra de baby er is moet ik ook al snel weer gaan werken anders redden we het niet.

wat zouden jullie in mijn situatie doen?

3. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    oh ja heb vanmorgen ff lekker gezwommen en in het bubbelbad gelegen.

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ lovelyengeltje
    ik denk niet dat daar echt een antwoord op is.
    moet trouwens zeggen dat ik 500 euro wel een groot bedrag vind per maand.
    helemaal als de kleine er aan zit te komen.
    moeten jullie ook kostgeld bij je ouders betalen of dat niet?
    ik hoop dat er snel wat vooruitgang zit in je situatie.

5. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ja we betalen 200 per maand aan kostgeld.
    die auto is best wel duur en mn broertje heeft ook net een andere auto(ook met geleend geld van mn ouders)
    dus nu is al het spaargeld van mn ouders ook op.

maar ik ga proberen of het ook 400 ofzo per maand mag.
    want ja straks auto verzekering en wegenbelasting.
    luiers enz.
    ziekenfonds.
    en dan hebben we nog niet eens een eigen huis.

pffffffffffff soms weet ik het echt niet meer

6. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    poeh lovelyengeltje, geen fijne situatie. Hopelijk komt daar gauw verandering in.
    Jacky, spannend, hopelijk valt het mee. Mijn suikers zijn omlaag gegaan door goed op mijn eten te letten. Sindsdien gaat het goed. Hopelijk kan het bij jou ook met een dieet af, of is het gewoon allemaal goed.
    Whis, zal je poll even bekijken. Leuk dat je kaartje goed gelukt is!
    Shenoby, nog krampen gehad? Had het gisteravond ook, onderin de buik en ten hoogte van de maag. Nu weer niks aan de hand. Heb vaak 's avonds buikpijnen en 's morgens nergens last van.
    Wij mogen morgen ons proefdruk ophalen, ben benieuwd.

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ hartewens.
    nee niet weer gehad.
    alleen vannacht maar heb het even opgezocht en het schijnen oefenweeen te zijn.

8. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Hoi meiden!

Afgelopen dinsdag naar de gyn geweest, alles was goed, en heb een prettig gesprek met haar gehad!
    De bevalling van Simon schoot voor geen meter op, hij was niet ingedaald én een sterrekijkertje (dan ligt het gezichtje naar boven ipv naar beneden) en dat had tot gevolg dat na 17 uur weeën mijn ontsluiting tot wel 4 cm gevorderd was... :( Dus --> keizersnee.
    Wanneer de weeën nu beginnen en ik in het zkh kom, kijken ze meteen hoe de beeb ligt. Is het weer een sterrekijkertje wordt het een ks. Ook laten ze de bevalling niet te lang duren, is er na zo'n 10 uur nog geen echte vooruitgang, ook een ks. Hele opluchting voor mij dus! Ook is het idee van max. 3 keizersnedes niet helemaal waar. Daar was ik wel even bang voor, als dit een ks wordt wordt nr 3 dat automatisch ook. En op dit moment denken we 4 kindjes te willen, dus met een max van 3 ks's zou dat betekenen dat dat niet gaat lukken. Maar da's gelukkig niet waar!

Heel verhaal, maar ben echt opgelucht nu, en zie een stuk minder op tegen de bevalling!

Verder gaat het best goed eigenlijk! De geboortekaartjes zijn besteld en de enveloppen zijn al binnen. Gisteren nog een nieuwe slaapkamer voor Simon uitgezocht, dit weekend gaat het plafond in zn nieuwe kamer en woensdag wordt er behangen, dan kunnen we het weekend daarna zijn nieuwe kamer inrichten. Dan lekker alle babywasjes doen en mag ons meisje komen!

Gisteren de (telefonische) intake van de kraamzorg gehad. Ik krijg 49 uur (standaard met BV volgens mij?). Heb ook verteld dat wij geen klossen onder het bed doen, dan kan ik nl mn bed helemaal niet meer uit... Enige is dan dat de kraamverzorgster ons bed niet verschoont, maar goed, dat kan manlief ook toch?

Reageer ff vanaf het weekend, anders is het alweer zo lang geleden...

@ Wishgirl: Ik ben nu 9,5 kg aangekomen, vind ik best netjes. Met Simon waren er dat 26... :confused: Fijn dat het geboortekaartje 'af' is! Leuk hè, die enveloppen? Heb gereageerd in je poll!
    Doe je trouwens wel een beetje rustig aan! Wat jij in een dag doet, heb ik er minstens 3 voor nodig!

@ Judith: Had ook al meegekregen dat het 'originele' maartforum zich ook heeft afgeplitst... Ik snap het ook niet hoor!
    Fijn trouwens, dat je een goed gevoel hebt na de beval-voorlichtingsavond! En weer goedgekeurd door de VK. ;)

@ Bolbuikje: Fijn dat je `voorlopig van de CTG's af bent! En nu helemaal gestopt met de borstvoeding. Lang volgehouden zeg, hoop dat het me deze keer ook zo goed gaat lukken!
    Fijn trouwens dat je een goed gevoel hebt over de aanstaande bevalling, geeft een stuk rust!

@ Lovelyengeltje: Het zit je niet echt mee, eerst die pijn in je mond, vervolgens je financiele crisis... Gelukkig heb je je meisje weer gezien!

@ Luanti: Inderdaad, de laatste loodjes! :) Jij nog een paar weekjes, kan me voorstellen dat je aftelt! Heerlijk hoor, verlof!

@ Vlekje: Dikke knuffel voor jou! Hopelijk gaat het goedkomen met de verhuizing, maar vanaf dit weekend zit je in je nieuwe huisje! Probeer daarna toch goed je rust te pakken, ook al zal dat niet meevallen.

@ Hartewens: Lekker af en toe, zo'n dagje niets doen. En het ís ook bijzonder, dat we binnenkort allemaal (weer) mama zijn!

@ Marr: Jouw laatste weekje zit er ook bijna op! Hoe staat het met het inpakken? En inmiddels al een geboortekaartje gevonden?

@ Helma: Heerlijk, dat de babykamer af is! Hopelijk valt het mee met het ziek-zijn voor je. Hoe was de intake met de kraamzorg?

@ Jacky: Jij ook nog een paar weekjes tot aan je verlof! Klopt volgens mij, met zw.schapssuiker krijg je grotere kindjes. Hopelijk is de uitslag goed! Wanneer krijg je die?

@ Shenoby: Heftig zeg! Het zit jou ook niet mee zeg. Hoe is het inmiddels met je? Oh, lees dat je nog steeds pijn hebt. Kan me voorstellen dat je hoopt dat jullie beeb eerder komt, zal voor jullie duimen!
    Die krampen, denk idd dat dat oefenweeën zijn. Houd het in de gaten!

@ Muppie: Vervelend zeg, die migraine! Maar, je verlof staat op het punt te beginnen. Hopelijk geeft dat rust en ga je je weer een stuk beter voelen!

@ Xanado: Lekker dat je een bed in de woonkamer hebt staan, kan je goed je rust pakken! Rustig aan!

Zo... Weer even bij volgens mij! Ga zo lekker even plat liggen, en daarna de kleine man op het KDV ophalen.

Liefs van mij!

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hey dames,

Ik reageer morgen weer even uitgebreid. Het was zo'n drukke dag vandaag. Ben best moe, dus ga lekker bankhangen.

Liefs Judith

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik zet even de lijst erop... en dan ga ik mijn bed opzoeken...

Tis echt een vermoeiende dag geweest... maar wel productief ;)

Kamer, keuken en gang nat afgenomen... gestofzuigd en de ramen achter gewassen... de laatste vitrage en de achterdeur afgenomen... Net een lekker bad gehad en dan zometeen lekker mijn bed in ;)

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

:baby: Maart Mama's 2009 :baby:
    Graag deze lijst niet zelf aanpassen... lees voor hoe het werkt onderin de lijst!

28-02-2009
    radna - Didam - 26 jaar - 2e kindje - Jongen

01-03-2009
    Lovelyengeltje - Lemmer - 24 jaar - 1e kindje - Meisje

03-03-2009
    Judith1982 - Soest - 26 jaar - 1e kindje - Meisje
    Janinev - Antfelt (Duitsland) - 25 jaar - 2e kindje - Meisje

06-03-2009
    Xanado83- Alphen a/d Rijn - 25 jaar - 1e kindje - Meisje
    MamaVanSimon - Tilburg - 28 jaar - 2e kindje - Meisje

10-03-2009
    Muppie - Kampen - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing

12-03-2009
    Whishgirl - Emmen - 34 jaar - 2e kindje - Jongen
    Naduah - Gennep - 24 jaar - 2e kindje - Geheim
    Sabrina24 - Purmerend - 27 jaar - 2e kindje - Meisje

13-03-2009
    Marr - Zuid-Holland - 29 jaar - 1e kindje - Meisje
    Luanti - Brabant - 27 jaar - 1e kindje - Verrassing

14-03-2009
    Jacky78 - Haarlem - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing

15-03-2009
    Shenoby - Klazienaveen - 23 jaar - 1e kindje - Meisje

19-03-2009
    hartewens - Groningen - 33 jaar - 1e kindje - Verrassing
    Vlekje - Groningen - 29 jaar - 1e kindje - Meisje

21-03-2009
    HelmaSerdar - Brabant - 23 jaar - 1e kindje - Meisje
    kiim88 - Heino - 19 jaar - 1e kindje - Verrassing

22-03-2009
    xlns - Geleen - 29 jaar - 1e kindje - Jongen

23-03-2009
    Bamjolan - Delft - 25 jaar - 3e kindje - Jongen

25-03-2009
    bolbuikje - Gelderland - 23 jaar - 3e kindje - Verrassing

27-03-2009
    Energy84 - Eindhoven - 24 jaar - 1e kindje - Verrassing
    miinicole - Twente - 19 jaar - 1e kindje - Jongen

30-03-2009
    Mirjamc - ? - ? jaar - 2e kindje - ?

Totaal 24 Maart mama's
    Meisjes - 10
    Jongens - 5
    Verrassing - 7
    Geheim - 1

Afspraken
    Februari:
    02 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.00 uur
    02 febr - kiim88 - vk, 11.30 uur
    02 febr - Shenoby - gyn, 12.00 uur
    03 febr - Xanado83, vk, 08.10 uur
    03 febr - miinicole - vk, 11.45 uur
    03 febr - hartewens - laatste werkdag!
    03 febr - Energy84 - vk, 08.30 uur
    03 febr - muppie - vk, 10.30 uur
    04 febr - lovelyengeltje - vk, 09.15 uur
    05 febr - HelmaSerdar - vk, 13.50 uur
    05 febr - hartewens - vk, 11.20 uur
    05 febr - Wishgirl - gyn, 10.20 uur
    05 febr - bolbuikje - gyn, 09.40 uur
    09 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.00 uur
    10 febr - Luanti - liggingsecho, 15.15 uur
    12 febr - Jacky78 - vk, 14.30 uur
    12 febr - Judith1982 - vk, 11.00 uur
    16 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.30 uur
    23 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.30 uur

Maart:
    05 maart - bolbuikje - gyn, 09.45 uur

BuddyLijst:

* Xanado83 - Whishgirl- Jacky78
    * Energy84 - Shenoby - lovelyengeltje

Wil je ook op de lijst of heb je afspraken enz die op de lijst mogen. Pb ze dan naar Wishgirl!!!

Vergeten jullie de nieuwe afspraken niet door te geven?!?....

Voor morgen staan er geen afspraken gepland, dus de afsprakenlijst komt weer voorbij zodra er weer afspraken zijn!

12. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    *** EGO-BERICHT ***

ik heb GEEN zwangerschapssuiker!
    wat het wel is geweest is niet duidelijk, maar lijk er nu ook geen last meer van te hebbe...
    mijn waarde was nuchter 4.1 en 1 uur na het ontbijt 4.9
    volgens vk een keurige score (is er iemand die me dit kan bevestigen misschien?)

*** EINDE EGO-BERICHT ***

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ego-berichtje!

Heee meiden...

Ik voel me al een paar dagen niet je van het... Echt steeds veel harde buiken die echt pijnlijk zijn en een weeënachtigpatroon hebben.. Dus opkomen en wegebben... Ben aan de diarree en voel me gewoon bwegghhhh...

Heb net even gebeld met het ziekenhuis en ze willen toch dat ik even langskom... Even kijken wat er aan de hand is... voor zeker zeg maar...

Hoop snel terug te zijn!

Doei doei...

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sterkte wish! Hoop dat het niks is en je snel weer thuis bent! Dikke knuffel!

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En even verder bijgelezen ;)!

Hartewens,
    Die kilo’s, ik vind het behoorlijk wat eigenlijk! Maar tis voor een goed doel! En eigenlijk is het de bedoeling dat ik na de bevalling er nog wat van overhoud ;)! Dat ik wat aangekomen ben dus eigenlijk! Jij dus wat harde buiken van de week, hoe is het daar verder mee gegaan? Leuk morgen de proefdruk halen! Succes!

Muppie,
    Migraine is niet zo fijn meid! Hoop dat dat snel wat minder word allemaal! En nu dus lekker verlof! Das fijn! Lekker rustig aan doen!

Judith,
    Jammer dat de gyn zoveel uitlegde in hokuspokus taal zeg! Jij nu dus lekker allemaal leuke dingen doen! Das fijn! Dat moet ook! Haha! Daar is verlof toch voor ;)! Fijn dat het gister bij de vk helemaal goed was meid!

Helma,
    Wat gek zeg dat die echo zo gedaan werd! Niet echt wat je ervan verwacht had dus! Jammer zeg! Maar oke, je moet het er maar mee doen, de kleine groeit in ieder geval goed, dat is wel belangrijk!

Wish,
    Fijn dat je kaartje nu toch klaar was zegmaar! En idd na de laatste aanpassingen is het helemaal super! Poll had ik al gekeken ;)!

MamavanSimon,
    Drukke boel daar nu dus met het klaar maken van het kamertje van jullie kleine/grote man ;)! Fijn dat je goede afsrrpaken hebt kunnen maken met de gyn! Daardoor kun je een stuk geruster de bevalling in gaan! Verder alles goed is fijn! Datzelfde geld eigenlijk voor mij ;)! En de borstvoeding idd mee gestopt, het is goed zo ;)! En lang volgehouden, tja wat is lang? Haha!

Hier eigenlijk niks te melden! Alles gaat eigenlijk goed!
    Liefs, Hanneke!

16. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Jacky, dat zijn inderdaad keurige waardes!
    Whis, hopelijk is het niks ernstigs!
    Hier alles rustig. MInder harde buiken. Vanmiddag weer werken, dus ben benieuwd of ze weer terug komen.

17. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hier even een ego berichtje.

vanmorgen weeeer migraine gehad. de 6e keer deze week. pfff ben het zo zat. heb paracetamol genomen maar het helpt geen ene ......
    ga weer effe lekker liggen.
    spreek jullie.

18. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    hallo allemaal.

hier ben ik weer.
    allereerst iedereen sterkte en succes met de laatste loodjes.
    het word zwaar.
    net beneden alles gestofzogen.
    nu zal ik boven alles ff stofzuigen.
    en ben ff informatie over schuldhulpsanering aan het inwinnen.
    want zo redden we het niet.

dus was weer ff ego bericht van mij.

sorry

liefs

19. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    En wish, weet je al wat meer?
    (of mag je niet meer weg daar??)