Uitgerekend in maart 2009! (DEEL II van officiele lijst)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gezond, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hartewens
    Officieel moet ik nog 6 dagen werken en is dus volgende week vrijdag mijn laatste werkdag. Maar volgende week vrijdag wil ik een lekkere rustige afscheidsdag houden... beetje kletsen, opruimen etc. en donderdagmiddag moet ik nog naar de VK (dus eerder weg).
    Dus eigenlijk effectief nog 4,5 dagen werken!

Judith
    Ik heb heel vaak een harde rechterzijde van mijn buik. Daar ligt het kindje voornamelijk en deze zet zich dan af zodat je de kont en de rug heel goed voelt!
    En inderdaad het gewicht wordt steeds meer...

Xanadoo
    Hopelijk hoef je niet meer terug naar die gyn... het lijkt me niet dat het pijn zou mogen doen..

Shenoby
    Wanneer krijg je nu de proefdruk?
    Zorg dat je alvast een lijst/bestand hebt met alle adressen, zodat je het meteen af kan maken.

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ jacky weet eingelijk niet wanneer de proefdruk komt.
    adressen liggen wel al klaar enzo.
    dus zodra de enveloppen er zijn kunnen die geschreven worden.

@ all.
    kindje is vandaag heeel erg rustig.
    heb haar wel al een paar keer gevoeld maar niet zo veel als anders.
    heb wel al sinds gisteravond harde buiken.
    zou ik me zorgen moeten maken?

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heeee meiden...

Sorrie dat ik nu pas reageer maar mijn moeder zei tegen me dat ik beter rustig bij haar op de bank kon gaan liggen... dan hoefde ik niet zoveel naar mijn dochter om te kijken en kon ik lekker rustig aan doen...

Het rustig aandoen heeft verder wel zijn vruchten afgeworpen... dus dat moet ik blijven volhouden...
    Het kindje is nog niet ingedaald maar ligt wel heel diep en ver naar achteren... en daarnaast vlak onder mijn ribben... Dat geeft mij ook dat nare gevoel in die endeldarm, de vele maagzuren en het kortademig zijn....

Bloeddruk was 118/80 en gewicht: 74 kilo nu.
    Dus voortreffelijk...

Ik moet nu over 2 weken terugkomen tenzij er natuurlijk eerder iets gebeurt... dan met een week en dan zie ik de gyn weer op de ok ;)

De definitieve datum van de geboortedag van Sven is bekend.... en het wordt.....

2 maart ;)

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

:baby: Maart Mama's 2009 :baby:
    Graag deze lijst niet zelf aanpassen... lees voor hoe het werkt onderin de lijst!

28-02-2009
    radna - Didam - 26 jaar - 2e kindje - Jongen

01-03-2009
    Lovelyengeltje - Lemmer - 24 jaar - 1e kindje - Meisje

03-03-2009
    Judith1982 - Soest - 26 jaar - 1e kindje - Meisje
    Janinev - Antfelt (Duitsland) - 25 jaar - 2e kindje - Meisje

06-03-2009
    Xanado83- Alphen a/d Rijn - 25 jaar - 1e kindje - Meisje
    MamaVanSimon - Tilburg - 28 jaar - 2e kindje - Meisje

10-03-2009
    Muppie - Kampen - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing

12-03-2009
    Wishgirl - Emmen - 34 jaar - 2e kindje - Jongen
    Naduah - Gennep - 24 jaar - 2e kindje - Geheim
    Sabrina24 - Purmerend - 27 jaar - 2e kindje - Meisje

13-03-2009
    Marr - Zuid-Holland - 29 jaar - 1e kindje - Meisje
    Luanti - Brabant - 27 jaar - 1e kindje - Verrassing

14-03-2009
    Jacky78 - Haarlem - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing

15-03-2009
    Shenoby - Klazienaveen - 23 jaar - 1e kindje - Meisje

19-03-2009
    hartewens - Groningen - 33 jaar - 1e kindje - Verrassing
    Vlekje - Groningen - 29 jaar - 1e kindje - Meisje

21-03-2009
    HelmaSerdar - Brabant - 23 jaar - 1e kindje - Meisje
    kiim88 - Heino - 19 jaar - 1e kindje - Verrassing

22-03-2009
    xlns - Geleen - 29 jaar - 1e kindje - Jongen

23-03-2009
    Bamjolan - Delft - 25 jaar - 3e kindje - Jongen

25-03-2009
    bolbuikje - Gelderland - 23 jaar - 3e kindje - Verrassing

27-03-2009
    Energy84 - Eindhoven - 24 jaar - 1e kindje - Verrassing
    miinicole - Twente - 19 jaar - 1e kindje - Jongen

30-03-2009
    Mirjamc - ? - ? jaar - 2e kindje - ?

Totaal 24 Maart mama's
    Meisjes - 10
    Jongens - 5
    Verrassing - 7
    Geheim - 1

Afspraken
    Februari:
    09 febr - marr - vk, 11.40 uur
    09 febr - MamaVanSimon - gyn
    09 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.00 uur
    10 febr - Luanti - liggingsecho, 15.15 uur
    11 febr - Energy84 - groei-echo, 09.15 uur
    12 febr - Jacky78 - vk, 14.30 uur
    12 febr - Judith1982 - vk, 11.00 uur
    13 febr - Energy84 - oefentherapie, 09.00 uur
    16 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.30 uur
    17 febr - Energy84 - vk, 09.30 uur
    18 febr - MamaVanSimon - vk, 11.30 uur
    19 febr - Wishgirl - gyn, 09.50 uur
    20 febr - Wishgirl - intake anestesist en intake opname/verpleegkundige, 10.00 uur
    21-24 - CARNAVAL
    23 febr - lovelyengeltje - zwangerschapscursus, 19.30 uur

Maart:
    02 maart - Wishgirl gaat bevallen!
    03 maart - Energy84 - vk en liggingsecho, 09.30 uur
    05 maart - bolbuikje - gyn, 09.45 uur

BuddyLijst:

* Xanado83 - Whishgirl- Jacky78
    * Energy84 - Shenoby - lovelyengeltje
    * MamaVanSimon - Bolbuikje

Wil je ook op de lijst of heb je afspraken enz die op de lijst mogen. Pb ze dan naar Wishgirl!!!

Vergeten jullie de nieuwe afspraken niet door te geven?!?....

Tot en met 9 februari a.s. hebben we geen afspraken dus de afsprakenlijst per dag komt op 8 februari a.s. weer langs!

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    He Wish,

En je moeder heeft groot gelijk dat ze dat zei!
    Lekker rustig aan doen dus. Je ziet het, het werkt best wel.

In ieder geval fijn dat j klachten nu ook verklaard zijn!
    Bloeddruk en gewicht zijn prachtig!

2 maart is een prachtige datum!
    Enne hoe laat komt de kleine jongen ter wereld? (of is dat nog niet bekend en hoor je dat pas kort van te voren?)

Hou je je morgen wel weer even lekker rustig! Anders haal je 2 maart niet...

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Jacky - Jawel het werkt ook wel... Maar mijn gyn stond al te kijken dat ik me zo rustig had gehouden hahahha... Dus hij was tevreden ;)
    En anders valt het kind er maar zo uit zei hij... bespaart me weer een keizersnee..... (Dat was een grapje van hem uiteraard) hahahahha

Ja bloeddruk en gewicht zijn ook prachtig! Ik zit nu pas op mijn gewicht dat ik had voor het zwanger worden... Dus het is super! En de beeb doet het geweldig!

Ik ga me morgen rustig houden....

Nee hoe laat de kleine geboren wordt weet de gyn die zondagavond ervoor nog niet.. dus dat hoor ik pas in de loop van de maandagmorgen... Twordt in ieder geval in de ochtend.. En ik moest ongeveer uitgaan van tussen 10.00 en 11.30 uur... Maar verder kan ie er niets over zeggen..

Wel dat ik daar zeker om half 9 al binnen moet zijn die maandagmorgen wat ik nog definitief ga horen bij de anestesist en dat de keizersnee plm. 35 minuten gaat duren en dat er 5 a 6 dagen voor me gereserveerd zijn in herberg "Leveste"! ;)

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Wishgirl, 2 maart ,..... spannend zeg. En dat is ook nog wel te overzien. Dus nog een paar weekjes rustig aan! Bloeddruk en gewicht zijn idd netjes zeg. Nog even en je hebt Sven in je armen!

@ Jacky,... ook voor jou het einde in zicht wat betreft werken! Is je mannetje nu ook weer meer thuis doordeweeks. Volgens mij heb ik dat even gemist. :oops:
    En idd die harde pijnlijke rechtzij is precies wat ik bedoel. Aaah herkenning is fijn!.

@Shenoby,.. gisteren was het babytje ook heel rustig bij mij. Als je haar af en toe voelt is prima. Gisteravond begon ze ineens toen ik in bad zat de marathon te schoppen. :confused: Maar als je ongerust bent, altijd bellen hoor!

@ Hartewens,.. hoe bevalt het verlof?

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Judith - Ja nog 3 en halve week...
    Maar gaat wel heeeeeel langzaam hoor...

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even snel ego ;)!

Hier alles goed! Controle was prima! CTG gehad en die was ook prima! Kleine groeit goed! Verder geen bijzonderheden eigenlijk! Behalve dat ik heel erg moe ben steeds, maar lekker slapen dan komt het wel goed!

Verder weten we sinds vandaag ook 100% zeker wat ik al langer wist maar nog een klein beetje twijfel over was.
    Maar onze kleine Purk is een meisje :D!

Liefs, Hanneke!

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Bolbuikje
    Alles OK dus :thumup:
    Dus toch nog een beetje getwijfeld in je achterhoofd?!

Judith
    Ja, mijn man is weer 'gewoon' thuis. De beruchte klus is klaar (op wat kleine nalooppunten na) en de zaak houdt hem nu zeg maar in ieder geval t/m maart in de buurt van huis of gewoon voor werk op de zaak.
    Dus de rust is weer een beetje teruggekeerd in huis.

Verder heb ik vannacht rot geslapen.... had het idee dat mijn bekken zo ongeveer naast mijn lichaam lag. Ben nu al gebroken en dan heb ik nog een rotdag voor de boeg ook. Zal blij zij als het 16.00uur is en ik lekker thuis zit!

Meiden fijne dag!

11. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Goedemorgen!
    Whis, fijn dat alles goed was! 2 maart, spannend!
    Shenoby, als je het niet vertrouwd moet je bellen he.
    Jacky, de laatste werkdaagjes. Vind het nog knap dat je gaat als het allemaal zo'n pijn doet. Denk wel aan jezelf he.
    Bolbuikje, wat leuk een meisje!
    Judith, verlof bevalt goed. Heerlijk rustig aan doen. Het komt ook precies op tijd, anders had ik zowiezo moeten stoppen ivm de bloeddruk.
    Werd wakker met hoofdpijn. Nu weet ik dus niet of dat van die bloeddruk komt of van de verkoudheid die zich aan het ontwikkelen is. Zo eerst maar een warme douche nemen.

12. Hoi Meiden,

Heb al lange tijd niet gereageerd :oops:
    maar lees wel mee hoor maar kan niet altijd de puf vinden te reageren.

Zo te zien is het bij veel al aan het rommelen.

Ik heb sinds het weekend van die menstruatiepijntjes soms zo erg dat ik mijn draai niet meer kan vinden. Hartkloppingen en veel benauwd. Kom amper nog vooruit en dat is zwaar met een kleintje van 2 die ook nog aandacht wil. Sinds het weekend krijg ik zelfs mijn haar niet meer in model hahaha toch wel raar eigenlijk.

De baby zit al zo'n week of 2 helemaal ingedaald en dat voel ik ook.
    Eigenlijk hoop ik toch wel dat ik zo rond de 38 weken ga bevallen want ben het zat. Van mijn zoontje ben ik bevallen met 38.2 weken. Het zegt niets over de 2e maar toch hoop ik het stiekem wel.

Alles is in ieder geval klaar voor de komst van de kleine dus van mij mag ze over een week of 2 al komen.

Nu ik zo zit te typen beginnen de buikpijntjes weer terwijl ik nog helemaal niets heb gedaan moet je nagaan als ik even iets doe in het huishouden.

Dames het gaat spannend worden voor ons het einde gaat in zich komen.

Ik ga vanaf nu proberen wat aktiever mee te babbelen met jullie moet nu toch verplicht rust nemen dus dat moet gaan lukken het is toch wel leuk elkaar zo te kunnen volgen en steunen.

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Het gekke is dat ik er dus eigenlijk alleen last van heb met slapen. Traplopen, fietsen etc. heb ik dus nergens last van.... En echt pijn doet het niet, het is alleen een vervelend gevoel (alsof je heup niet meer bij je lichaam hoort)
    Maarja mij hoor je verder niet klagen hoor. Heb tijdens mij zwangerschap nog gee echte klachten gehad en de laatste loodjes zijn nu eenmaal het zwaarst....
    Merk alleen wel dat het eind van de week steeds vermoeiender wordt en het verlof is echt wel iets dat je nondig hebt!
    Maar het aftellen van de werkdagen is hier begonnen, volgende week lekker rustig aan doen en dan gaan we nog even lekker genieten van de laatste weekjes zwangerzijn!

14. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    goeiemorgen allemaal.

hier zijn alle enveloppen al bijna geschreven.
    als vanmiddag de laatste aanpassing klaar is ga ik ff naar de drukkerij om te informeren hoeveel het gaat kosten.
    en dan ga ik zaterdag of maandag naar een kopieerderij om te vragen hoeveel het daar kost.
    en dan laat ik het dinsdag definitief afdrukken.

en weet niet meer wie het zei.
    maar ik had gister de hele dag al last van harde buiken en toen had ik nog niks gedaan.
    daarna ben ik pas druk aan het opruimen gegaan.
    zal straks weer ff opruimen.
    (en anders ben ik nooit zo opruimerig hihi erg he)

15. Goedemorgen meiden,

Nou ik heb eindelijk een nacht goed geslapen buiten de keren om dat ik naar de wc moest dan he.
    Had alleen 1 keer dat ik me omdraaide en het net leek alsof me heup uit de kom schoot maar dat was 5 min toen was het weer over.

@ Wish- 2 maart mooie dag meis, maar eigenlijk was je der toch al vanuit gegaan.

Hopelijk gaat het verder met iedereen goed.

Ik ga nu languit op bed en kom er de rest van de dag niet meer uit, heb een lekkere *** dag vandaag.

Veel liefs,

16. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Heb net de telefonische intake gehad voor de kraamzorg. Dat stelde eigenlijk niet echt veel voor. Waarschijnlijk zijn wij vrouwen te goed voorbereid,... :D Ik dacht dat het allemaal heel streng was, maar niet echt dus. Ach ja, we hebben ook alles wel goed voor elkaar.
    Ik krijg 49 uur verdeeld over 8 dagen.

17. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    volgens mij krijg ik ook 49 uur over 8 dagen.
    maar dat weet ik niet zeker.
    zal zo ff naar de drukkerij toe.
    maar eerst ff mn usb stick zoeken

waar is dat ding!

18. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Telefonische intake? Hier zijn ze langs geweest, wat een verschil dan zeg.
    Ik krijg 59 uur, evt nog aangevuld vanwege mijn aanvullende verzekering. Krijg die 10 ur extra vanwege rugklachten.
    Lovely, hopelijk vallen de drukkosten mee!
    Zo heb even een buddy geregeld. Iemand die ik privé ken en een account heeft (is niet meer actief op dit forum) wil wel nieuwtjes posten als er wat loos is. Toch fijn idee.
    Ben bezig geweest met tas die mee moet. Nog niet alles bij elkaar.

19. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hallo ladies

mijn internet doet het weer goed. gelukkig.

bolbuikje> fijn dat alles goed was en nu helemaal zeker dat het een meisje is. super.
    ik twijfel soms ook wel. denk straks zeggen ze gefeliciteerd met je dochter. dan schrik ik wel even denk ik. maar vind dat blauw bij een meisje eerder kan dan roze bij een jongen. dus dat scheelt.

sabrina> doe je rustig aan.

jacky> fijn dat je kunt aftellen naar je verlof. en dan zeker genieten.

lovelyengeltje> haha ik herken het dat opruimerige. hier net zo. ben normaal nooit zo. maar heb alweer 2 vuilniszakken vol die weg kunnen. moet echt alles uitzoeken.
    heb je je usb stick al? ik ben nog steeds op zoek naar een cd van de laptop met 1 of andere programma erop. normaal kom je hem elke keer tegen en nu heb ik hem nodig kan ik hem niet vinden. :rolleyes:

heb nog even een vraagje. toen ik de intake had van de kraamzorg zei ze me dat ik zelf een zeil moest kopen zodat ik die op het bed kan leggen. maar bij het kraampakket zit ook een zeil. en ik heb er nu al een waterafstotende molton op. is dit dan nodig. of is dit zeg maar voor als de weeen beginnen en dat dat zeil er dan op moet. zodat dit makkelijker is voor de kraamhulp?

en hebben jullie aan het ledikantje ook een muziekmobile?

en nog 1 vraagje. ja erg hoor als je snachts wakker ligt. dan spookt er van alles door mn hoofd. en dit kwam allemaal in me op. denk zal het hier eens vragen.
    als de vliezen breken moet je als het groen van kleur is direct bellen. maar als ze op bed breken en ik heb een donkere onderbroek aan en een donkerblauwe hoeslaken hoe kan ik dan zien of het groen is? jullie zullen denken hoe komt ze erop. haha.

nou, ik ga eens even verder hier met opruimen en op zoek naar mn cd van de laptop.
    fijne dag allemaal en hou het rustig.

20. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    pffff.

net naar de drukkerij geweest.
    als ik 70 kaartjes wil laten drukken ben ik 73 euro kwijt.
    en dan komt het papier er nog bovenop.
    dus ga morgen en anders maandag wel ff bij de kopieerderij vragen.
    hopelijk is die goedkoper.

Deel Deze Pagina