Jacky - Sven is ook onder de 3000 gram hoor... Vanmorgen 2830... Hiermee ligt ie 140 gram onder zijn geboortegewicht... Maar ik mag hem dus ook niet door laten slapen he... Er mag maximaal 6 uur tussen zitten in de nacht... meer niet... Maar Sven komt om de 5 uur... Dus volgens mij zit het goed... Ik geef wel flesvoeding trouwens.... Misschien zit daar verschil in? Wat goed dat je bloeddruk aan het dalen is! En ik hoop dat het met de borstvoeding ook snel goed komt! Vlekje - Vervelend he... Ik herken het helemaal hoor dat je hoopt dat ze gaan opwekken... Je hebt het gewoon gehad en jij bent er klaar voor! Nu die kleine nog! Gelukkig was wel alles goed meid... Hebben ze het nog gehad over inleiden? Ik hoop voor je dat het snel zal beginnen en dat jij je kleine ook snel in je armen zult hebben!
Nee ze hebben het niet gehad over inleiden, maar dat doen ze ook pas na 40/41 weken toch? Mag eigenlijk nog helemaal niet klagen. Ben de uitgerekende datum nog niet voorbij en heb eigenlijk een prachtige zwangerschap gehad, helemaal volgens het boekje (op die ellendige maagzuur na ), daarom toch wel een beetje schaamte dat ik er flauw van ben (wat moeten sommige anderen dan wel niet?). Ben gewoon een erg ongeduldig persoontje en helemaal klaar om lekker te tutten met mn meisje
@Vlekje, ik heb hetzelfde, ik heb een voorbeeldige zwangerschap gehad, op nu het vochtvasthouden na. Maar ik ben het nu ook zat, ik wil graag weten wie er in mijn buik woont en of het een Bram of Eline is. Alles is klaar, nu die kleine nog. Verveel me ook helemaal de tandjes thuis. Help nu zelfs 2 ochtende in de week mijn schoonmoeder in haar wasserette om er ff uit te zijn. @Wishgirl en Jacky, fijn dat Sven en Amy het zo goed doen!
vlekje - Je mag best klagen... Het is het eind van de zwangerschap... de laatste loodjes en die wegen gewoon echt zwaar.. Of je nu een topzwangerschap gehad hebt of niet... Nou ja.... het was te hopen dat je een begripvolle gyn had gehad die het aanbood Energy - Thanks meis!
*ik kom snel bijlezen en reageren hoor meiden, maar even te druk, vooral in mn hoofd * Liefs, Hanneke!
hey meiden hier even een berichtje van mij. Met nikki gaat het supergoed nog 15 gram en ze zit weer op haar geboortegewicht dus die zitten er morgen wel aan. Ze is echt een super tevreden meisje huilt bijna niet en kan soms ook een poos lekker wakker liggen te kijken. afgelopen nacht heeft ze praktisch de hele nacht doorgeslapen. moest haar wakker maken na 6 uur omdat ze weer MOEST hebben ivm bloedsuiker. Met mij gaat het redelijk.. mijn hechtingen waren ontstoken dus dat deed behoorlijk pijn. gelukkig word het beter. Helaas al weer zo veel buikpijn dat ik sinds gisteren al weer aan de pijnstillers ben. Was best een emotioneel moment aangezien ik zooooo had gehoopt het nog even kunnen uit te stellen na de bevalling. bijv voor een paar maanden. maar helaas nog geen week na de bevalling zit ik al op de opiaten weer. best een K#t gevoel. Gelukkig geniet ik wel intens van mijn meisje.. en voel ik me de gelukkigste moeder op aarde. Iedereen die nog bevallen moet, dames.. heel veel succes dat jullie maar gauw jullie kleintjes in je armen kunt houden en net zo kunt gaan genieten als ik.
Oww wat heerlijk om al die goede berichten te lezen van de mama's en hun kleine wondertjes. Wat moet dat toch een heerlijk gevoel zijn om je eigen kleine meisje of jongen in je armen te houden. En dat je het gewoon aan niemand af hoeft te geven. Ik kijk echt enorm uit naar dat moment. Maar er is nog geen teken hoor.... We wachten maar gewoon af....en tja wachten duurt lang, heeeeeel erg lang. En zeker als je niet kunt slapen.....
Lovelyengeltje gefeliciteerd met Amber! Even update.. hier nog steeds last van menstruatiekrampen en rugpijn.. het word met de dag erger alleen niet regelmatiger.. er komen ook steeds meer harde buiken bij kijken....Hoop dat het een keer doorzet of anders afzakt.. word er gek van ... Vanmorgen weer controle bij de vk.. kijken of alles goed is.. doe wel een update als ik terug ben!
@ Jacky, wat vervelend dat de borstvoeding moeizaam gaat. Ik vind het sowieso best wel tegenvallen en dan heb ik inderdaad volgens mij een overschot. Het voeden is best intensief en ik voel me er ook nog lang niet in thuis, omdat Evy zo onregelmatig komt. Is Amy nog wat klein om goed & lang genoeg te kunnen drinken of komt de melkproductie nog niet lekker op gang? Komt ze wel goed aan? Vannacht heeft Evy ons tot 2:00 wakker gehouden. 4 schone luiers en nog een keer voeden later viel madame in slaap en gelukkig tot 6:30! Daarna nog 2 uurtjes kunnen slapen. Wow, waar ik al niet op kick de laatste dagen Het is echt rotweer en ik zou zo graag naar buiten willen met Evy, maar gezien haar snotneus en de regen lijkt me het niet echt verstandig.
Weer helemaal goedgekeurd bij de verloskundige, vocht en bloeddruk in de gaten blijven houden, maar er zijn geen eiwitten gevonden in mijn urine. Volgende week weer een potje meenemen.
Amy is inderdaad nog wat te klein... heeft niet voldoende kracht zeg maar. BV is opzich wel opgang (nog niet voldoende, maar dat komt natuurlijk ook omdat ze zelf niet bij mij drinkt, maar ik moet kolven en dat is nou niet het leukste om te doen...) Ze zat met 7 dagen alweer boven haar geboortegewicht, dus dat zit wel goed! Leuk he die nachten... Je bent al blij met een par uurtjes slaap! Amy heeft mij vannacht van 04 tot 06uur bezig gehouden... wilde gewoon bij mij liggen. Dan legde ik haar zachtjes in haar bedje, maar zodra ik mijn bed instapte begon ze weer te huilen... Ik ben gisteren even lekker naar buiten geweest met haar. In de kinderwagen en met kruik. Heerlijk was het, maar vandaag is het echt weer weer om binnen te blijven! @energy gelukkig alles weer goed bij jou! Nog een paar weekjes en dan is het ook voor jou zover!
Hier alles weer goed bij de vk.. ze konden geen bloeddruk vinden uiteindelijk na 5 min toch gelukt...kleine lag vast... vanmiddag even urine laten controleren en dan volgende week weer..
Even snel, want ben bij mn mama vandaag... Maar weer helemaal goedgekeurd door de gyn! Als ik komende dinsdag nog niet bevallen ben, heb ik sowieso weer controle, + een CTG van de baby. Daarna gaat ze kijken of ze kan strippen, ben benieuwd! We hopen met zn allen dat het niet nodig is, maar vrees van wel... Ach, nog max. 1,5 week! Misschien tot later vandaag, anders tot morgen! Liefs, Gaby
Net terug van de dokter.. er zat iets in mijn urine wat de assistent niet vertrouwd.. vanmiddag om 4 uur half 5 terug bellen voor de uitslag.. ze moest met de dokter overleggen.. hopelijk is er niks aan de hand..
@mamasimon....spannend! Hoop dat de kleine zich eerder meldt en het niet nodig is! @miinicole hoop dat de uitslag goed is! Laat je het ff weten? Hier verder alles rustig....voel me wat grieperig en ben niet vooruit te rammen Zo ff een stofzuiger door het huis jagen, doe ik tenminste nog wat nuttigs Vriend is vandaag dagje vrij na al het werken, dus die gaat lekker voor me koken...heerlijk
Ik ga zo weer op controle bij de vk, ben benieuwd. Heb de laatste week erg vaak last van harde buiken en sinds gisterenmiddag is het lekker aan het rommelen in m'n buik. Afgelopen nacht dacht (hoopte) ik dat het door ging zetten, maar helaas Ik word het wachten zo onderhand wel beu hoor. Pff... ik voel me nog kiplekker en ben de zwangerschap ook nog niet beu, maar ben zo benieuwd naar het wondertje dat ik al 9 maanden bij me draag Papa wordt ondertussen ook wat ongeduldig en van mij raakt hij onrustig . Maar ja.... we wachten maar af (hoor me dit ook 100 keer op een dag zeggen). Verder kan ik lekker meegenieten van jullie verhalen hier. Het is spannend nu iedereen een beetje in dezelfde fase hangt, de een net bevallen, de ander bijna of is bezig en weer een ander kijkt er enorm naar uit! Meld me straks wel weer als ik terug ben van de vk.
Niks aan de hand gelukkig.. de assistent vertrouwde het niet omdat het tijdens de zwangerschap is.. urine was mooi schoon vond de dokter!.. haha dus de krampen zijn nu definitief voorween.. Gelukkig goed nieuws
We zijn weer terug van de verloskundige. Alles was netjes, bloeddruk was iets gezakt vergeleken met vorige week, maar toch was hij ook wel wat aan de hoge kant. Heel netjes dus. De kleine liet zich goed voelen, vorige week verstarde m'n baarmoeder helemaal bij het voelen. En m'n urine was ook schoon. Dus er staat weer een nieuwe afspraak op de kalender voor volgende week dinsdag. Maar ik heb afgesproken dat ze voor die tijd maar bij ons langs moeten komen (voor de bevalling te begeleiden) Dus we zullen zien! Hubbie denkt dat de kleine zich morgen aan zal dienen, ik hoop dat hij gelijk heeft. Ik durf er geen uitspraak meer over te doen
Update van Sven... Slecht nieuws... helaas: Sven is vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis... Hij werd steeds slomer en steeds afweziger en dit was vanmorgen zo erg dat de huisarts vanmiddag is komen kijken en hem heeft doorverwezen naar de kinderarts. De kinderarts gaf ook aan te zien wat wij zagen en heeft besloten tot opname. Waarschijnlijk is Sven toch te vroeg gehaald voor hem en heeft hij gewoon de kracht nog niet om zijn flessen echt leeg te drinken. Dit merk je dan niet bij kleine beetjes, maar wel dus wanneer de hoeveelheden dus meer worden zoals nu... Ook hebben ze bloedgeprikt op geelzucht en schildklier en een hele waslijst met andere bacteriën en virussen om alles uit te sluiten zeg maar... Hij moet daar nu zijn flesjes leegdrinken en anders krijgt hij een sonde. Is het gewoon dat ie op krachten moet komen, mag hij waarschijnlijk voor het weekend weer naar huis... maar dat is dus afwachten.. Wat een naar iets als je hem daar zo moet achterlaten! Bah... Maar ja... tis wel het beste voor Sven op dit moment!
Het getsie wishgirl...wat vervelend nieuws....hoop dat je mannetje snel weer op krachten is! Lijkt me vreselijk om je mannetje achter te moeten laten! @Luantie & miinicole...fijn dat alles goed is.