Uitgerekend in mei 2021!

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mosine83, Aug 30, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wollig

Wollig Bekend lid

Nov 25, 2017
    878
    537
    93
    Female
    Ik wil het toch nog even geheim houden!! Haha

Framboosje24 likes this.
  2. Wollig

Wollig Bekend lid

Nov 25, 2017
    878
    537
    93
    Female
    Bedankt voor het lieve compliment!
    Vervelend dat je echt helemaal niet meer in je broeken past. Moet je nieuwe kopen en over een paar maanden misschien wel weer .. :\

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen, geniet ervan!

3. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

Mar 6, 2020
    1,558
    867
    113
    Ede
    Heerlijk!! Fijn dat t op de bus na goed is gegaan. Enjoy!!

4. Mosine83

Mosine83 Lid

Feb 6, 2019
    69
    84
    18
    Female
    Hoi allemaal,

Voor de 3de keer tik ik nu een berichtje. Iedere keer verdwijnt hij weer.
    Ik ben erg misselijk (heb nu medicijnen) en daarom een tijdje afwezig geweest.
    Gek genoeg is het fijn om te lezen dat anderen er ook last van hebben en niet veel uitvoeren. Ik voel me zo snel een aansteller.
    Werken en spugen is niet echt fantastisch, maar goed...we doen wat we kunnen.

Morgenochtend de intake bij de verloskundige en de eerste echo! Het was aftellen maar nu is het bijna zover !

Succes allemaal, en ik hoop weer wat frequenter hier te mee te lezen en te schrijven.

Nu snel dit posten voor ik het voor een 4de keer moet typen.

5. Wollig

Wollig Bekend lid

Nov 25, 2017
    878
    537
    93
    Female
    Wat naar voor je. Herkenning bij anderen is wel fijn he. Ik twijfel ook soms of ik man niet iets té hard laat lopen. Maar bedenk je maar dat je 4 ledematen aan het maken bent en 100 hersencellen per minuut enz. En dat dit eerste trimester wel weer voorbij gaat en je ook wel even rustig aan mág doen.

Donderdag mag ik naar de verloskundige. Ben erg benieuwd!

6. Mosine83

Mosine83 Lid

Feb 6, 2019
    69
    84
    18
    Female
    Heeft er al iemand kraamzorg geregeld?
    Ik ben wel benieuwd wat jullie op letten bij de keuze voor een kraambureau.

7. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

Mar 6, 2020
    1,558
    867
    113
    Ede
    Jep! Ik heb al twee keer eerder kraamzorg gehad en ik wilde bijvoorbeeld een kraamzorg die heel goed begeleidt bij borstvoeding, omdat dat de eerste keer hopeloos is mislukt. Ook wil
    ik een oudere, ervaren kraamverzorgster en GEEN stagiaire. Ik beval in het zh, dus ik wil een organisatie die daar bekend is, ingrijpt als dat nodig is en de afdeling kent. Daarom heb ik voor Zin Kraamzorg gekozen. Zij staan op zorgkaart nederland ook heel goed aangeschreven.

8. Melici

Melici Lid

Mar 28, 2019
    44
    48
    18
    Female
    Ik heb hier nog niets in geregeld maar wel een beetje georienteerd. Ik vind het lastig omdat wij een koppel zijn van twee vrouwen en niet iedereen daar achterstaat. Wat prima is, maar dan ook neit geschikt is in ons huishouden. Het zelfde met de kinderopvang. Willen daarom extra goed verdiepen, maar gaan dit woensdag bij de verloskundige ook bespreken, misschien dat zij daar een beter beeld bij heeft.

9. Wollig

Wollig Bekend lid

Nov 25, 2017
    878
    537
    93
    Female
    Net gedaan, naar aanleiding van je bericht!
    Ik ging eens kijken op Zorgkaart en er was maar 1 lokale organisatie die qua reviews met kop en schouders boven de rest uit stak. Website zag er goed uit, begeleiding met borstvoeding.. verder weet ik niet goed waar op te letten. Ligt vooral aan de persoon die je krijgt, niet zo zeer de organisatie.

De vorige keer heb ik ook mijn best gedaan de beste organisatie te vinden door de websites te bezoeken. Nu zie ik dat zij geen enkele review op Zorgkaart hebben. En ik ben ook helaas niet zo tevreden. Ik heb de laatste 2 dagen een hele lieve, oudere vrouw gehad die ons nog even superveel geleerd heeft maar de rest van de week achteraf nogal een passief type waarover ik mij achteraf pas realiseerde dat ik haar niet fijn vond. Ik heb nog veel gehuild na de kraamweek.
    - dochter moest in haar bedje of wiegje slapen maar niet bij mij (ik moest zelf rusten ofzo maar dat lukte toch niet)
    - toen ik na een week naar beneden durfde hing er niks voor het raam (lag klaar, man had er niet aan gedacht in alle opwinding). Buren wisten pas na een week dat ik bevallen was. (Dat heeft mij mentaal wel een knauw gegeven, ik voelde me echt tekort gedaan. Hallo, hormonen.)
    - ik moest slapen van haar maar dat lukte altijd pas als zij weer weg was
    - ze kwam vaak met thee en een beschuitje naast me zitten om te kletsen. Leuk, maar ik had liever iets nuttigs gehad. De bekende verwen-fruithapjes enzo heb ik nooit gehad.
    Zulke kleine dingetjes allemaal, maar bij elkaar opgeteld en met de hormonen erbij was het geen feest. Na de kraamweek ging man weer aan het werk en die 2e week met dochter huilde ik meer dan zij. Achteraf gezien had ik direct naar de huisarts moeten gaan. Als dochter huilt en ik trek het moeilijk, bijvoorbeeld, vraag ik mij nog steeds wel eens af of IK wel goed aan háár gehecht ben, terwijl het andersom wel goed zit. De zorg ging me allemaal heel natuurlijk af, destijds noemde ik het al "op de automatische piloot". Maar het "moeder zijn" en verliefd worden op mijn kind, dat duurde een tijdje.

10. Wollig

Wollig Bekend lid

Nov 25, 2017
    878
    537
    93
    Female
    Wat naar dat jullie tegen vooroordelen aanlopen. En om zo'n stomme reden. (Want jullie zijn toch ook gewoon een stel met een kinderwens.) Alsof ze ook geen kraamzorg zouden willen bieden aan iemand met tattoos ofzo......

11. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

Mar 6, 2020
    1,558
    867
    113
    Ede
    Ik herken best wel wat dingen. Ik werd gek van dat gepush over due borstvoeding. Ik kreeg de hele tijd op mn kop!

Ik zou deze dingen goed bespreken bij het intakegesprek. Dan krijg je hopelijk iemand die er rekening mee houdt.

Wollig likes this.
  12. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

Mar 6, 2020
    1,558
    867
    113
    Ede
    Dit v
    Dit vind ik zo onbegrijpelijk! Wat zijn jullie nou anders dan Piet en Greet van de bakkerette?!

Hopelijk kan de vk je een goeie aanbevelen!

Wollig likes this.
  13. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

Jul 20, 2020
    1,206
    1,156
    113
    Female
    Daar zijn wij idd nog niet mee bezig geweest. Ik vind het ook lastig, omdat ik zelf nogal twijfel over borstvoeding (ik neig naar flesvoeding geven) en dat wel essentieel is in wat bij je past. Ik denk dat ik het volgende week bij de verloskundige wil bespreken, wellicht hebben zij goede contacten ergens....

14. Wollig

Wollig Bekend lid

Nov 25, 2017
    878
    537
    93
    Female
    Dat ga ik inderdaad goed bespreken met het nieuw kraamzorgbureau én de verloskundige.

Wat stom dat je op je kop kreeg! Waarom dan??

15. roever

roever Niet meer actief

nog niet!
    Ik denk dat ik de beste vrouw morgen een appje doe :)
    Ze is al 2 bevallingen bij ons geweest en eens of 2 keer per jaar doen we zelfs nog een bakkie koffie haha
    Ik denk dat ze paar meter de lucht inschiet van enthousiasme dat ze weer bij ons aan de bak mag haha
    Ze ervaarde het echt als een feest bij ons, hoe mooi is dat!
    Alleen zorgt ze die week meer voor m’n gezin dan voor mij:roflmao::roflmao::roflmao:

Wollig likes this.
  16. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

Jul 20, 2020
    1,206
    1,156
    113
    Female
    Helemaal mee eens. Een bevallen vrouw is een bevallen vrouw, of haar partner nou een mam, vrouw of niet bestaand is, ze is bevallen en heeft de zorg nodig. Je vraagt niet van de kraamverzorgster of ze met jullie het bed in duikt, dus daar heeft ze niets van te vinden.

Wollig likes this.
  17. Framboosje24

Framboosje24 Actief lid

Dec 27, 2017
    194
    87
    28
    Female
    Nee nog niet. De vorige keer ben ik voor De Waarden gegaan. Zat aan de verloskundige praktijk vast met een info kantoortje ofzo, vandaar dat ik die koos. Heb een hele leuke kraamverzorgster gehad! Was alleen balen in 2018 dat er een tekort was. Kreeg maar 4 uurtjes per dag. Ga dit keer denk weer voor de zelfde.

18. Wollig

Wollig Bekend lid

Nov 25, 2017
    878
    537
    93
    Female
    Die tekorten inderdaad, zijn die er nu niet meer???

19. Mosine83

Mosine83 Lid

Feb 6, 2019
    69
    84
    18
    Female
    Ons 3de wondertje

Attached Files:

Wollig, Melici, priscil89 and 4 others like this.
  20. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

Mar 6, 2020
    1,558
    867
    113
    Ede
    Aajhhh prachtig!!!

Share This Page