een kloppend hartje is zoiezo goed nieuws toch. Snap wel dat je door de reactie van de verloskundige je zorgen maakt. Maar als de baby zo ver naar achteren ligt misschien ook wel normaal dat het moeilijk te zien is in combinatie met de gedraaide ligging. Ik hoop dat de dagen voorbij vliegen en je je echo snel hebt met goed nieuws zodat je kan genieten van de zwangerschap.
@Maan84 de houding van de vk is daarin echt belangrijk. Fijn dat jij wel gerustgesteld werd! @Framboosje24 Het kloppende hartje is wel geruststellend! Dank je! Ik hoop ook dat alle twijfel snel weg kan!
Ik ben in mijn vorige zwangerschap eerst ook een week teruggezet en erna weer bijna een week vooruit. Dat laatste klopte met mijn berekening. Volgens mij is het voor de 12 weken inderdaad een schatting, maar begrijp wel dat het je aan het denken houdt. Ik had dat ook hoor! Ik dacht trouwens dat de termijnecho rond de 12 weken zou zijn, maar ik heb deze al met 10w3d. Weet iemand waarom dit is toevallig? @Heidezicht Wat fijn dat je lekker aan het genieten bent van je vakantie!
ik heb hem met 10.2 weken de termijn echo. heb ergens gelezen dat de groei van de baby's tussen de 10 en 12 weken over het algemeen gelijk loopt dus denk dat het daarom niet veel verschil maakt!
Ik heb dinsdag (8+3) de 1e echo en dan met 10+4 de termijnecho. Ben superbeniewd, maar ben er ookwel wat zenuwachtig voor. We hebben nu eerst nog ons laatste ochtendje op het strand, vanmiddag met de bus naar het vliegveld en dan een nachtvlucht naar huis. We kwamen gisteren wel nog een meisje tegen die bijna net zo lang zwanger is als ik, zij had er echt veel meer last van, vooral de warmte en ze werd enorm misselijk in de bus. Heb haar 1 van mijn tabletjes gegeven en meteen 2 mee gegeven voor hun boottrip later deze week. T arme kind wist niet waar ze het zoeken moest, was zo blij met mijn hulp. Denk dat dat wel het voordeel is van wat ouder zijn als je voor t eerst zwanger bent, je weet wat meer wat er in de wereld te koop is en bent vaak wat assertiever. Zij had er dus nooit bij nagedacht om de verloskundige te vragen of ze iets mocht nemen, dacht dat je daarvoor pas mocht bellen als je je 1e echo en intake gehad had.
volgens mij heb ik laatst ergens gelezen dat het tussen de 10 en 13 weken is. Ik heb hem aankomende vrijdag met 11+2. Zin in!
Leuk! Maar ook zo spannend. Ik heb ook vrijdag de echo! Kan niet wachten.. Voor degene die de termijnecho ook zo vroeg hebben, maak je erna je zwangerschap bekend of wacht je dan alsnog tot 12 weken?
Ik krijg m b Ik krijg m bij 11+2 en de maandag erop mogen ze het in de klas vertellen. Wij gaan t echter niet op social media zetten. Mijn schoonmoeder bleef op me inhakken dat ik de nipt moet afwachten en dat ik een kind met een hazenlip moet afbreken. Gek word ik ervan!
wat netjes van je kinderen dat ze nog steeds niks gezegd hebben! En wat een rare reactie van je schoonmoeder! Dat van de nipt kan ik mij voorstellen dat ze het misschien erg spannend vind, al moeten jullie natuurlijk zelf weten hoelang je wacht. Maar een abortus als je kind een hazenlip heeft?
Ze begon een heel verhaal over Hollands Got Talent; dat meiske met die hazenlip staat haar hele leven al buiten de maatschappij blabla je moet dat niet willen. Ze komt straks en ik ga haar zeggen dat ik het niet relaxt vindt dat zij OOK dit wil bepalen. En een abortus om een hazenlip, hou op hoor. De kinderen hebben inderdaad niks gezegd. Ze vinden het ook wel stoer om zo’n geheim te bewaren, dat scheelt. Ze voelen zich heel verantwoordelijk!
Wij hebben onze zwangerschap al bekend gemaakt. Alleen op facebook nog niet. Ook een paar vrienden moet ik het nog vertellen, maar vorige week vertelde zij net slecht niets (waarschijnlijk blijven ze ongewenste kinderloos) dus niet het moment om ons nieuws te delen. Wij laten geen nipt enz doen, dus daar hoeven we niet op te wachten.
Dat ze haar mond moet houden. Maar ja, dat zegt ie niet direct tegen haar natuurlijk.. dat mag ik doen.
Oh dat lijkt me naar, zo'n bemoeizuchtige schoonmoeder... Wij maken het deze week bekend. Dinsdag eerst aan de dochter van mijn vriend en dan de rest van de familie en vrienden. FB komt wel na de 13 weken ergens.