Jammer dat hij dat niet direct tegen zijn moeder zegt. Bij ons is de afspraak, ik corrigeer mijn moeder en hij de zijne. Zo wilde ze mij laatst alcohol laten drinken. Ja, want 1 glaasje is niet verkeerd. Had zij ook gedaan. (Schoon)moeders..... soms toch echt wel een zucht waard
Kan dat dan niet met meerdere dingen zijn? Misschien krijgt mijn kind later wel onwijs last van acne of gebeurd er iets ergs waardoor het in ene een arm of been moet missen. Dat hoop je natuurlijk niet! Maar er kan altijd van alles gebeuren in het leven en kinderen kunnen nou eenmaal heel hard zijn naar elkaar toe. Te veel beren op de weg zien is ook niet goed. Zo stelt ze jou ook niet gerust tijdens je zwangerschap. Ben erg benieuwd hoe ze het op vat. Succes!
We zijn vandaag thuis gekomen. Heb gelukkig wel aardig geslapen in het vliegtuig, maar toch goed gaar. Vanavond lekker op tijd naar bed.
O meen je? Tja, de mijne heeft ook altijd gerookt. ‘En hij heeft er niets onder geleden hoor!’ Ik heb net maar even mijn mond gehouden want het ging hard tegen hard. Zij heeft zonder ons medeweten uitgebreid gesproken over mijn OHSS met een neefje, terwijl wij hen nooit zien en mijn eigen familie het niet eens weet! Mijn man zei dat hij dat ‘superirritant vindt etc etc. Ze zei; Ja hoor eens, ZIJ vroegen ernaar! Toen er naast mij eentje bijna ontplofte heb ik gezegd; Volgende keer zeg je gewoon dat het privé is en dat wij dat liever zo houden. Oke, zei ze, ik ga naar huis. Ze stond op en vertrok. Oeps... misschien moet ik volgende keer maar weer Zwitserland spelen?! Dit vind ik ook. Het kan ook op zoveel momenten fout gaan in de zwangerschap en bij de bevalling en daarna... Ik was juist van plan enigszins te gaan genieten en dan krijg je dit weer op je dak. En ik ben al zo onzeker! Vandaag niks misselijk of moe, gelijk paniek! Fijn dat je weer thuis bent. Lekker bijkomen en op naar een hele mooie echo!!!
Wat een gedoe met je schoonmoeder, @Maan84. Wel het laatste waar je op zit te wachten. Mijn schoonouders weten het want die moesten op dochter passen tijdens de echo. Ik wilde het eigenlijk geheim houden tot een goede echo, maarja.. anders kon man niet mee. Mijn ouders zien we over een week, dan vertellen we het hen. En dan wachten we in ieder geval tot na de echo. Misschien tot na de nipt. Voordat het wereldkundig gemaakt wordt.
@Maan84 jeetje geen leuk gesprek. En wat een kinderachtige schoonmoeder. Ergens op wijzen en zo reageren. Zij zit hier heel fout hoor, mag je best zeggen. Snap wel dat je nu niet hierop zit te wachten. Ik hoop dat je de rest van de zwangerschap kan genieten zonder al te veel gedoe met haar.
Hoe is het met jullie, meiden? Ik voel me voor de tweede dag op rij (bijna) niet meer misselijk en iets minder moe. Tot 19.00 uit dan haha. Ik vind dat enerzijds eng en anderzijds fijn. Ik ben op matrassenjacht gegaan en las bij de Consumentenbond over o.a. Aerosleep. Ook hun beste matras (van Ikea) is te luchtdoorlatend en daardoor te koud voor een pasgeboren baby. Nou had ik bij de andere twee een Aerosleep maar nu ga ik toch voor het een na beste Ikea matras met een Airgosafe topper. Omdat we veel op en neer pendelen moet ik twee kamers inrichten dus hiermee kwam ik op acceptabele kosten uit. Hebben jullie al iets aangeschaft?
Wat fijn dat het bij jou afneemt @Maan84! Hier blijft het een beetje hangen, erg moe en misselijk, komt ook door een stukje jetlag denk ik. Ik doe maar gewoon rustig aan. Morgen echo. Vandaag zijn we bij de notaris geweest om onze testamenten te tekenen, nu is echt alles goed geregeld, dat is wel heel fijn! Ik heb een wandelwagen gekocht al en op Curaçao een knuffeltje voor op de babykamer straks. Voor de rest gaan we komende dagen een beetje kijken.
Leuk, je echo! Ben zo benieuwd! Als alles oke is ga je het ook vertellen toch? Wie krijgt de primeur?
Goede dag vandaag! Al een week lang echt héél slecht geslapen en vannacht gewoon niet één keer wakker geworden, heerlijk! Dus vanochtend met dochter gespeeld, wasje gedraaid, vanmiddag gewandeld. Tijdens het avondeten word ik altijd naar, dus nu lig ik weer op de bank Ongelooflijk wat een goede nacht slaap met je kan doen! Wij hebben nog niets gekocht. Ik denk dat we alles nog hebben, alleen als het dit keer een jongetje wordt nieuwe kleertjes kopen. Dus dat wordt een nieuw bed voor dochter zodat de baby in het ledikant kan (al hebben we ook nog een wiegje), een kledingkast voor de baby en iets van een gezellig vloerkleed enzo. @Heidezicht succes met de echo! Ik hoop op mooi nieuws voor jullie <3
Ik ben ook heel benieuwd! Klopt dat we het dan gaan vertellen. De primeur is als het lukt voor de oudste dochter van mijn man, zij is 17 nu, dus best bijzonder dat ze nog een broertje of zusje krijgt. Daarna mijn vader en stiefmoeder, mijn schoonouders en mijn moeder. Daarna onze broers met partners en dan vrienden. Familie willen we persoonlijk spreken, de rest wordt WhatsApp denk ik.
@Heidezicht Succes morgen, lekker genieten van jullie klein wondertje!! @Maan84 Heel herkenbaar! Bij mij nam de misselijkheid en de buikpijn ook rond die tijd af. Ergens heeel fijn, maar ik herken het wel dat je stiekem toch ergens onzeker bent. En dat slecht slapen zoals jij benoemt @Wollig heb ik helaas nog steeds heel veel last van. Levendig dromen, vervelende dromen en vaak wakker worden om te plassen. Wij hebben nog niets gekocht.. Doe dat denk ik ietsje later in m’n zwangerschap. We hebben ook nog heel veel. Maar ga ook niet te lang wachten, want m’n dochtertje was er ineens met 28 weken al. Dus voor die tijd wil ik zeker alles klaar hebben dit keer Wie gaat er een geslachtsecho doen en met hoeveel weken?
@Maan84 Fijn dat je je beter voelt. Ik voel mij nu ook minder moe gelukkig. Dat van de aerosleep wist ik idd. Mijn zoontje gaat straks in een peuterend en de baby in het ledikantje. @Heidezicht heel veel succes met de echo vandaag. Geniet er van! @MvLyn ik ga een geslachtsecho doen rond de 15 a 16 weken. Sommige mensen doen het al met 14 weken maar dat raadde mijn verloskundige niet aan. Ben erg benieuwd! En jij?
Dat is zeker speciaal, hoe gaat ze reageren denk je? Is ze blij? Ik slaap elke nacht tot 3 uur en daarna blijf ik wakker. Ik stort na t avondeten ook echt in. En die dromen herken ik zeker. De meest gekke dingen komen voorbij! Vooralsnog gaan wij het niet doen. Bij de oudsten wist ik het wel. Dit keer gaan we voor een verrassing!
@Maan84, ik denk dat ze het wel leuk vindt. Ze weet dat de wens er is van ons uit. Afgelopen winter riep ze al dat ze wel wilde oppassen als t zo ver was, zodat we ook af en toe een weekend met zn 2en weg kunnen. Of ze daar nog zo over denkt als ze een keer met huilende baby heeft gezeten weet ik niet, maar ik denk dat ze het wel leuk vindt. Met haar zusje is de situatie wat gecompliceerder, die wilde altijd heel graag een broertje of zusje, maar zij komt momenteel niet bij ons omdat ze het niet eens is met bepaalde dingen (zij eet vegan, wij niet bijvoorbeeld) en gezien haar leeftijd (14) en de daarbij behorende problemen is ze nu bij haar moeder. Haar moeder stimuleert ook dat ze weg blijft bij ons, doet ze bij de oudste ook, maar die trekt zich er niets van aan. De oudste is ook bij ons huwelijk geweest, de jongste niet. Mijn man zorgt wel dat de oudste een kaart en cadeautje meekrijgt voor de jongste. Niet de manier waarop we het willen, maar denk ik wel de beste manier binnen de mogelijkheden die er zijn. Het is roeien met de riemen die we hebben en het beste makennvan de situatie. Mbt geslachtsecho. Ik wil het wel heel graag weten, mijn man niet per se.
O wat jammer! Je ziet toch het liefste dat het allemaal gezellig is. Misschien draait ze wel bij. Je hebt in ieder geval een enthousiasteling in de oudste. Hoe laat mag je?
13.30, bijna dus.... Zowel mijn man als ik hebben al het nodige meegemaakt in het leven en hebben daaruit allebei de instelling dat je het beste van elke situatie moet/kunt maken. Alles heeft ook weer voordelen uiteindelijk, ook dit komt vroeg of laat wel weer goed.