Uitgerekend in mei 2021!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosine83, 30 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Toevallig! Bij mijn eerste had ik het tegenovergestelde. Heel lang gehad dat niemand het zag, tot ver in de zwangerschap gehoord "oh ben je al zo ver, je hebt zo'n kleine buik". Ik denk doordat ik na de eerste laat begon met sporten (lang klachtjes gehad waardoor ik niet ging) en toen kwam corona en was het weer afgelopen. Dus echt nauwelijks gesport na de eerste. Buikspieren van niks.
    Bij mij was het ook via de buik al goed te zien. Wel ook inwendig gedaan omdat dat scherper beeld gaf.
     
    Framboosje24 vindt dit leuk.
  2. Framboosje24

    Framboosje24 Actief lid

    27 dec 2017
    191
    87
    28
    Vrouw
    herkenbaar! Ik heb alleen na de eerste helemaal niet meer gesport. Bij mijn eerste zwangerschap eerste 3 maanden gesport en daarna gestopt. Slappe buikspieren en je lichaam is al een keer opgerekt geweest...
    Ik wil na de bevalling wel weer sporten oppakken hoor, moet niet steeds meer een stap achteruit gaan doen.
     
  3. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik bij de eerste zwangerschap de eerste 16 weken niet gesport, voelde me echt niet goed. Daarna wel meegedaan aan mom in balance, tot 32 weken. Toen was ik 2 weken achter elkaar duizelig en licht in mijn hoofd geworden en stopte ik er mee.
    Ik wil in het tweede trimester wel weer iets gaan doen, al is het maar regelmatig een langere wandeling. En na deze zwangerschap inderdaad ook weer iets gaan oppakken, gewoon de sportschool misschien. Ik wil echt niet op mijn 40ste als een hijgende zombie achter de kids aansjokken.
     
    Framboosje24 en Maan84 vinden dit leuk.
  4. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Ik heb na de tweede nog een tijdje gesport, groepslessen enzo. Daar kwam 4 jaar geleden de klad in en sindsdien doe ik niets meer. Bij de tweede zei iedereen met 9 weken; je bent zeker in verwachting?? Heel vervelend vond ik dat.
    Nu kom ik van 94 kg 4 weken geleden en ben nu 74 dus iedereen kijkt wel en zegt; Goh je hebt nog best wat vocht in je buik hè? Dat is ook zo, dus ik ontken het niet. Mijn borsten zijn echt wel 1 a 2 cups gegroeid. Verder voel ik me met de dag beter, wat ik doodeng vind! Zou het mis zijn, hoort het erbij, is het herkenbaar? Ik Google me suf. Hoe gaat dat bij jullie? Ik heb pas de 28e weer een echo maar pieker me suf!

    Mijn man zegt; Je bent de afgelopen maanden zo vreselijk ziek geweest, wees blij dat het je beter voelt. Je weet amper meer hoe het is om je goed te voelen omdat je gewend bent geraakt aan die ellende in je lijf!

    Misschien heeft ie gelijk maar ik blijf bang.
     
  5. Framboosje24

    Framboosje24 Actief lid

    27 dec 2017
    191
    87
    28
    Vrouw
    pfff reacties van andere mensen inderdaad. Kan ik soms ook wel last van hebben. En je in ene beter voelen en onzeker zijn had ik ook 2 weken geleden ofzo. Kindje doet het goed! Je man heeft gelijk. Probeer niet te veel te piekeren en geniet er lekker van dat je je beter voelt.
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  6. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Ik heb net nog even heerlijk met mn paard gereden. Moest wel iets aanpassen, maar was zo fijn! Van de verloskundige mag het zolang het goed voelt, tot nu toe voel ik me alleen maar beter tijdens en na het rijden, dus zo lang het gaat hou ik het lekker vol.

    Verder heb ik momenteel standaard overal mariabescuitjes bij me, die zijn echt mijn beste vriend deze dagen. Het is nagenoeg het enige wat een beetje helpt tegen de misselijkheid...

    Ik ben wel blij dat die ellendige darmkrampen nagenoeg weg zijn. Daar sliep ik echt slecht door. Maar voor de rest nog genoeg kwaaltjes...
    Ik heb ook de 28e weer een echo, dan is de termijnecho.
     
  7. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Hee wat leuk, dan gaan we samen die dag!

    Ik neem overal Liga milkbreak mee naar toe en heb standaard een pak vanillevla in de koelkast. Ik eet heel anders merk ik, maar dat komt ook omdat ik veel dingen niet mag die ik voorheen wel vaak at.

    Dankjewel, doet me goed. Jij bent natuurlijk al een stukje verder dus jij hebt meer recente ervaring. Ik merk dat ik heel veel vergeten ben van 10-12 jaar terug..
     
  8. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    @Maan84 wat vervelend dat je je zo onzeker voelt. Ik kan het wel heel goed begrijpen! Als de klachten bij mij voor de 12 weken minder worden zal ik dat ook hebben. Ik zou vertrouwen op goede echo's! Ik eet trouwens ook heel anders. Vooral veel meer. Maar ik heb al een paar keer gehad dat mijn man iets gekookt had dat ik echt niet weg kreeg. Dat ik echt iets anders te eten heb gemaakt. En ik wordt al misselijk bij het idee aan broodbeleg.. Dat is erg lastig. Ik at ook graag rosbief of ossenworst ofzo, wat niet meer mag.
    Ik vind het trouwens heel knap dat je zo veel bent afgevallen. Wel raar dat mensen dan zeggen dat je nog vocht op je buik hebt.. beetje positief zijn mensen.

    @Heidezicht wat heerlijk dat jij kunt paardrijden en je daar zo goed door voelt! Hier alleen wat gewandel, en de frisse lucht doet mij ook goed inderdaad.
     
  9. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Ik ben ook dol op rosbief, rookvlees, filet americain, paté... en dat van het avondeten snap ik wel. Ik heb vooral een probleem met vlees. Ik krijg het niet weg.

    Ik ben zo afgevallen omdat ik ernstige overstimulatie had. Ik ben ruim 22 kg gegroeid in anderhalve week doordat mijn bloedvaten lekten. Dus alle vocht liep mijn buik in. Soms groeide ik 4 kilo oer dag. 12 dagen in het zh gelegen, rondom in de morfine en oxycodon. Het was horror. En hoewel het ‘maar’ vocht is moet het wel je lijf uit. Dat moest uiteindelijk thuis. En tis nu bijna weg. Goddank. Als dit niet lukt gaan we ook niet verder. We durven het niet meer aan.
     
  10. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ow jeetje, sorry! Dat zijn heel vervelende gebeurtenissen. Gelukkig gaat het nu weer goed dan! Ik hoop dat de rest van je zwangerschap rustiger verloopt!
     
  11. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Je hoeft natuurlijk geen sorry te zeggen! Dat kun jij toch niet weten! No hard feelings hoor!
     
    Wollig vindt dit leuk.
  12. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig geweest @Maan84 ik snap wel dat je dan zegt dat je je hoop op deze stelt en hier een grens trekt.

    Ik voel me altijd een beetje bezwaard als ik dat soort verhalen lees/hoor, omdat het bij ons zo relatief makkelijk gegaan is. Vond het ook lastig om het bij mijn broer en schoonzus te vertellen, zij hebben er zo'n 2 jaar over gedaan om zwanger te raken van mijn neefje, zij heeft PCOS. Het kan iemand kwetsen als het dan bij een ander, dichtbij, wel snel/makkelijk gaat.
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  13. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Dat is inderdaad soms zo. Mijn schoonzusje zei; jaaa we wilden het eigenlijk niet meer, maar ja ineens was ik zwanger...

    Mijn man zei; je was er toch zeker zelf bij?!
    Ze was meteen beledigd.

    Het is soms wel even slikken als je hoort dat een ander meer mazzel heeft dan jij, maar is dat niet altijd en met alles zo? Als je collega promoveert terwijl jij je benen uit je lijf loopt is dat ook balen. Als de buren de 3 miljoen winnen bij de postcodeloterij en jij bent geen lid is dat ook zuur.
    Zo is het altijd wat. Ik heb me erbij neergelegd. Ik word alleen kwaad als mensen zeggen “het was een foutje”. Dan zeg ik altijd; beter een erbij dan een eraf!

    Voel je naar mij toe dus zeker niet bezwaard! Ik ben nuchter genoeg om daar niet wakker van te liggen hoor!
     
  14. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Dat vind ik oprecht fijn om te horen. Ik zou het vervelend vinden als jij of iemand anders er door gekwetst wordt, ook al is het niet iets wat je zelf in de hand hebt natuurlijk...

    Hebben jullie trouwens al naar je verzekering gekeken? Ik sta nog in dubio, ben nu CZ Plus verzekerd, maar denk dat ik overstap naar CZ gezinnen, kost 30 euro per maamd meer, maar wel uigebreider verzekerd en rondom de bevalling bijna 500 meer vergoeding. Twijfel alleen of ik nu al om moet zetten of het rek tot januari...
     
  15. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Ja ik! Ik heb mezelf van menzis geüpgraded van extraverzorgd 2 naar 3. Ik heb veel fysio nodig, en dan krijg ik meer. Ook krijg ik inderdaad meer vergoed rondom (kraam)zorg en hulpmiddelen als dat nodig is. Na volgend jaar kan ie weer naar beneden. Overstappen is nu sowieso geen optie met zo’n medische waslijst :D
     
  16. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Volgend jaar wel iets meer verzekeren inderdaad. Dan wordt alle geboortezorg vergoed, thuisgeboorte, ziekenhuisgeboorte, kraamzorg. Vind ik wel een fijn idee.
     
  17. Framboosje24

    Framboosje24 Actief lid

    27 dec 2017
    191
    87
    28
    Vrouw
    Ik kijk nu pas weer op het forum.
    Heftig wat je hebt meegemaakt! @Maan84
    Ik snap wel dat het lastig is om te zien dat het bij andere dan zo makkelijk gaat. Mijn zwangerschap was niet gepland, maar zal het nooit een fout noemen. Ik noem het een verrassing. Was ik zelf trouwens ook voor mijn ouders.

    mijn verzekering heb ik nog niet bekeken. Ik zit bij zorg en zekerheid en heb de een na Hoogste verzekering. Denk dat ik dan al aardig goed zit. Kan nog wel even kijken of het de moeite waard is de hoogste te nemen. Zit je dan alleen wel een heel jaar aan vast.
     
  18. Melici

    Melici Lid

    28 mrt 2019
    44
    48
    18
    Vrouw
    Ik kreeg de tip om te wachten tot eind november om naar verzekeringen te kijken. Dit omdat dan de nieuwe polissen bekend zijn. Het kan zijn dat ze aanvullend nu iets vergoeden, maar vanaf november dit weer veranderen.
    Maar zelfs met die info vind ik het lastig merk ik. Het is mijn eerste en ik hoor zoveel adviezen en ervaringen. De 1 had spijt van aanvullend want niets gebruikt of nodig gehad en anderen spijt dat ze het niet hadden gedaan etc.. moet mij er echt nog even goed in verdiepen.

    Ik ben overigens niet super actief, sorry. Ik ben zo super beroerd. Ik heb vrijdag een afspraak met de arboarts en hoop dat ik op werk wat verlichting kan krijgen.
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  19. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Zo dacht ik ook @Melici, ik wacht tot de nieuwe polissen.

    Hoe is het met de andere dames?

    Hier vandaag de kraamzorg geregeld. Had 2 partijen gemaild met vragen (oa ivm de hond) en 1 reageerde zo lekker snel, inhoudelijk en vriendelijk dat mijn keuze daarmee vast stond.

    Verder nog verschrikkelijk misselijk... Buiten bezig zijn werkt het best, dus ik ben blij met mijn werk (ZZP in de paardensport). Tussendoor af en toe een slokje cola, een maria biscuitje en s avonds een bakje yoghurt, dan is het wel vol te houden. Ben wel heel blij dat ik iig goed slaap.

    Binnenkort komt de boekhouder om even te kijken wat er belastingtechnisch verandert en hoe het zit met de ZeZ uitkering (zeg maar zwangerschapsverlof voor zelfstandigen) en nog meer van dat soort zaken. Best even regelen en kijken allemaal.
     
  20. priscil89

    priscil89 Bekend lid

    17 sep 2014
    582
    34
    28
    Vrouw
    t mag van mij nu wel woensdag zijn.. pfoeh ben toch een partij nieuwsgierig/zenuwachtig. wil zo graag weten of alles goed zit daarbinnen. voor zover ze kunnen zien natuurlijk.
     
    Framboosje24 en Maan84 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina