Uitgerekend in mei 2021!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosine83, 30 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Framboosje24

    Framboosje24 Actief lid

    27 dec 2017
    191
    87
    28
    Vrouw
    @Melici hoe is je gesprek gegaan vandaag? Balen dat je je zo beroerd voelt! Hopelijk voel je je snel beter.

    @Heidezicht Goed bezig al met de kraamzorg. Ik heb nog niet gekeken. Ik las vandaag dat als je in deze tijd kraamzorg krijgt je totaal geen visite mag krijgen in die week. Ik hoop dat het er volgend jaar voor ons beter uitziet. Is niks aan Zo!

    @priscil89 snap ik helemaal. Duurt dan ook zo lang he! Heeft er iemand zo een Dopler thuis of gaat iemand die aanschaffen? Denk aan de ene kant dat het wel fijn is als je thuis het hartje kan horen. Aan de andere kant denk ik dat je dan misschien te veel dat ding er bij gaat pakken.
     
  2. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    @priscil89 snap ik helemaal. Duurt dan ook zo lang he! Heeft er iemand zo een Dopler thuis of gaat iemand die aanschaffen? Denk aan de ene kant dat het wel fijn is als je thuis het hartje kan horen. Aan de andere kant denk ik dat je dan misschien te veel dat ding er bij gaat pakken.[/QUOTE]

    Ik hink op twee benen; enerzijds lijkt het me fijn, anderzijds ben ik bang dat ik in paniek raak als ik het hartje een keer niet vind/hoor.
     
    Framboosje24 vindt dit leuk.
  3. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Heb je woensdag je 1e echo?
     
  4. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Klopt, dat hebben zij ook op hun site staan. Mijn man blijft sowieso langer thuis, dus desnoods kunnen directe familie dan na de kraamzorgperiode komen. Maar ik hoop idd ook heel erg hard dat het in mei een stuk beter is...
     
    Framboosje24 vindt dit leuk.
  5. priscil89

    priscil89 Bekend lid

    17 sep 2014
    582
    34
    28
    Vrouw
    @Framboosje24 ik ga er geen aanschaffen. maar dan ook meer om de reden dat ik helemaal in paniek zou raken mocht ik het hartje niet kunnen horen/vinden.

    @Heidezicht nee dit wordt de 2e echo, termijnecho nu. de vorige echo is dan 3 weken geleden. veel te lang als je t mij vraagt :p
    hier verder nog niks geregeld kwa kraamzorg oid. ga daar na de echo me in verdiepen.

    gaat het verder goed met jullie?

    hier nu wel redelijk. afgelopen weken wel heel moe geweest en nog steeds wel. en last van avondmisselijkheid. heel fijn.. maar dat gaat nu wat beter alleen daardoor begin ik dan juist weer te twijfelen. wat kan je jezelf gek maken he
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  6. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Oh dat scheelt, dan heb je de kleine al eens gezien. Maar jij dus ook woensdag? Ik ook en @Maan84 volgens mij ook.

    Kwaaltjes zijn vervelend ja. Hier de hele dag misselijk en af en toe nog steeds opspelende darmen. Ben ook echt moe, maar ben ook heel druk geweest deze week. Vandaag nog 1 dagje werken en morgen doe ik niks. Heb voor morgen ook mn paard uitbesteed. Moet echt ff bijtrekken, anders red ik de komende werkweek niet.
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  7. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Ik mag donderdag en ik heb ook nog met vlagen die misselijkheid! Wij gaan vandaag naar de dierentuin, ik heb de hele vakantie niks ondernomen met de meiden omdat ik zo moe ben... ik lijk wel moe te blijven!
    Kan mij niet gauw genoeg donderdag zijn.. wordt vast een week vol mooie echo’s!
     
    priscil89 vindt dit leuk.
  8. priscil89

    priscil89 Bekend lid

    17 sep 2014
    582
    34
    28
    Vrouw
    @Heidezicht Yes gelukkig wel! mag woensdag gelukkig vroeg.. beetje aan jezelf proberen te denken, is best lastig soms maar wel nodig zeker nu!

    @Maan84 Das ook al bijna, maar elke dag is eigenlijk te lang nu. haha
    hoop dat je het leuk hebt gehad in de dierentuin!
    vanavond maar lekker met de benen omhoog

    ik slaap ook wanneer kan, nog nooit zoveel dutjes gedaan. wel sinds donderdag elke x steken onderin mn buik. beetje vervelend word er onzeker van. laten onderzoeken op blaasontsteking maar dat was het niet. zal wss wel met het groeien van de baarmoeder te maken hebben.. hoop ik dan maar
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  9. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    @priscil89 waarschijnlijk wel door je banden en spieren. Die hebben het nu flink te verduren.

    @Maan84 balen he, die vermoeidheid. Ik was deze herfstvakantie ook een dag naar de dierentuin, de dag daarna moest ik het echt bezuren.

    Ik heb ook nog veel misselijkheid en moeheid. Ik doe echt bijna niks, kan er de energie niet voor opbrengen. Dochter is lekker een paar dagen bij opa en oma gaan logeren dus ik had echt een beetje "vakantie". Klinkt erg zo, over mijn kleine schatje, maar het was heerlijk even alleen aan mijn eigen behoeften te kunnen denken. (En zij had de tijd van haar leven, ik zeg win-win.) Gisteren de intake bij de vk gehad (telefonisch) en zij zei ook dat ik me maar moet gedragen als een bejaarde, lekker rustig aan doen.
     
    priscil89 en Maan84 vinden dit leuk.
  10. priscil89

    priscil89 Bekend lid

    17 sep 2014
    582
    34
    28
    Vrouw
    @Wollig Denk t ook!

    ah geeft toch niet.. t is juist heerlijk even niet te moeten zorgen voor een andere behalve voor jezelf.
    hoe oud is je dochter?
    Ik vind het wel makkelijk, mijn dochter word 10 dinsdag dus ze is al flink zelfstandig.
     
  11. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Is toch heerlijk @Wollig, even de zorg uit handen, kind heeft plezier en jij kan bijtanken. T is niet niks hoor, zo zwanger zijn...

    Oudere kinderen is wel prettig qua zelfstandig zijn ja. En met 10 doen ze het ook nog wel vaak. Die van mn man (uit eerdere relatie) zijn 14 en 17 en die kunnen het prima, maar het laten doen is makkelijker, vooral de jongste heeft nog wel eens last van prinsessengedrag....
     
  12. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    @priscil89 ze wordt bijna 2. Dus ze heeft nog veel aandacht nodig. En ik zit volop in de zorg-modus.

    @Heidezicht puberen lijkt mij ook een lastige fase als ouder. Sterkte, icm je eigen hormonen ;P
     
  13. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Iedere leeftijd heeft voor- en nadelen... Op deze leeftijd kun je het uitleggen. Zoals jij met een kleintje van 2 kun je niet ff zeggen dat je je beroerd voelt dus of ze alsjeblieft ff iets zelf wil regelen, als ik mazzel heb zijn ze hier zelfs zorgzaam. Althans, de oudste, de jongste is al een paar maanden boos en wil niet komen, die is nu zelfs weer van mening dat ze vervangen wordt door het nieuwe broertje of zusje. Vervelend genoeg, maar bij haar kun je lullen als brugman, komen met bewijzen, haar beeld is de werkelijkheid en daar is ze met geen mogelijkheid af te brengen.
     
  14. Framboosje24

    Framboosje24 Actief lid

    27 dec 2017
    191
    87
    28
    Vrouw
    @Wollig niet schuldig voelen hoor. We moeten allemaal wel eens bij tanken. Worden we leukere moeders van denk ik dan maar. En kinderen vinden het vaak leuk bij oma en opa.

    @Heidezicht lijkt mij lastig! Hopelijk draait ze bij.
     
    Wollig vindt dit leuk.
  15. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Zo spannende tijden allemaal!

    Heb natuurlijk woensdag de officiële termijn echo... Heb echt zin om de baby weer te zien!

    Zal ergens de week erna ofzo bloed moeten prikken voor de NIPT.

    Net gebeld voor info over geslachtsbepalende echo en ze gaf aan dat we wel meteen een afspraak konden maken al was de termijnecho nog niet geweest. Ook meteen afspraak voor de 20 weken echo. Dat vind ik wel heel fijn hoor dat de (voor mij minder beladen) geslachtsecho op dezelfde plek en in mijn geval zelfs door dezelfde echoscopiste gedaan wordt als de 20weken echo.

    Heb 8 december om 18.00 de geslachtsbepaling en 28 december om 17.00 de 20 weken echo..
     
    Wollig, Framboosje24 en Maan84 vinden dit leuk.
  16. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    @Framboosje24 dat is zeker waar, we moeten goed voor onszelf zorgen.

    @Heidezicht onze dochter is een schatje. Als ik op de bank lig en ik zeg tegen haar dat mama een beetje ziek is dan komt ze me direct aaien. Maar ze kan inderdaad nog niet haar eigen brood smeren :p. Beetje jammer.
    Vervelend dat de jongste niet meer naar jullie wil komen. Hopelijk groeit ze weer uit de eigenwijsheid. Niet fijn als iemand alleen bij zijn eigen standpunt kan blijven.
     
  17. Melici

    Melici Lid

    28 mrt 2019
    44
    48
    18
    Vrouw
    Goede zelfzorg is nu super belangrijk! Als de rest van het gezin onder de pannen is mag je daarin best een beetje egoistisch zijn en genieten van zelfzorg.

    Hier inmiddels aan de emesafene ivm misselijkheid. Werk momenteel 50% en alleen nog vanuit huis. Brengt enerzijds veel rust, maar vind het toch lastig om ergens te accepteren ofzo.

    Nog een week tot de termijnecho, daar kijk ik echt naar uit momenteel. Ik lees vele van jullie ook!
     
  18. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Wij hebben zojuist een hele mooie termijnecho gehad... Baby was heel beweeglijk, is top ontwikkeld en we hadden weer een heel mooi hartje. Ben iets vooruitgezet, definitieve uitgerekende datum is nu 20 mei...

    Vrijdag bloed afnemen voor de NIPT en dan worden we anderhalf tot 2 weken later gebeld voor de uitslag.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Melici, Framboosje24 en Wollig vinden dit leuk.
  19. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Jeetje het is echt al een heel kind en geen alien meer! Wat gaaf joh!!! Genieten!!!
     
  20. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Ja, gaaf hè? Ook zo mooi om te zien hoe het aan het bungiejumpen was in mn buik...

    Nu pas 8 december weer kijken, dan de geslachtsbepalende echo. Heb wel 1 december nog een controle bij de verloskundige, maar dan gaan we alleen hartje luisteren en geen echo.
     
    Maan84 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina