Uitgerekend in mei 2021!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosine83, 30 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Vanmiddag bloedafname voor de NIPT, hebben jullie dat al gedaan? Volgens de verloskundige maximaal 2 weken tot de uitslag, maar lees overal ongeveer een week. Hoop dat de uitslag er snel is.
     
  2. Mosine83

    Mosine83 Lid

    6 feb 2019
    69
    84
    18
    Vrouw
    @priscil89 snap ik helemaal. Duurt dan ook zo lang he! Heeft er iemand zo een Dopler thuis of gaat iemand die aanschaffen? Denk aan de ene kant dat het wel fijn is als je thuis het hartje kan horen. Aan de andere kant denk ik dat je dan misschien te veel dat ding er bij gaat pakken.[/QUOTE]

    Gisterenavond heeft manlief een doppler opgehaald van MP. Gelijk geprobeerd en ja hoor, we hoorden het hartje van de baby kloppen. Ik vind het fantastisch. Komende maandag heb ik een termijn echo en een controle bij de verloskundige. Dus voor die tijd nu al het hartje gehoord. Heerlijk.

    Manlief mag bij ons niet mee naar de verloskundige en de echo. Bij jullie ook?
     
  3. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Ik heb ‘m gister ook gehad. Heb jij met nevenbevindingen?
     
  4. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Gaaf dat je t kon horen! Ik hoor een hartslag, maar volgens mij is dat de mijne...

    Mijn man mag gelukkig gewoon mee. Na een eenzaam ICSI traject was dat een harde eis, waar gelukkig gehoor aan werd gegeven.
     
  5. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Gisterenavond heeft manlief een doppler opgehaald van MP. Gelijk geprobeerd en ja hoor, we hoorden het hartje van de baby kloppen. Ik vind het fantastisch. Komende maandag heb ik een termijn echo en een controle bij de verloskundige. Dus voor die tijd nu al het hartje gehoord. Heerlijk.

    Manlief mag bij ons niet mee naar de verloskundige en de echo. Bij jullie ook?[/QUOTE]

    Ja, bij ons nog wel. Wel dragen we allemaal een mondkapje en houden we waar mogelijk afstand. Bij het bespreken van zaken zit de verloskundige achter een plexiglas scherm.
     
  6. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Ja, met nevenbevindingen. Hoorde al dat t iets van 7 buisjes bloed totaal zijn (2 voor de NIPT en de rest voor de bloedwaarden voor de verloskundige), dus dat is wel ff slikken (ben daar niet zo goed in, vooral wegkijken en ergens anders aan denken).
     
  7. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Ik had er 6... 2 nipt en de rest regulier. Viel heel erg mee. Hou er rekening mee dat je eerst online €175 moet betalen voor dat ze gaan prikken.
     
  8. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    We hebben gister een kinderwagen gekocht! Ik was pro bugaboo, en hij pro joolz, maar we vonden de bugaboo veel meer handelingen hebben dan de oude vertrouwde cameleon, en de joolz erg zwaar dus tis een Dubatti geworden. Je klapt m heel fijn en handig in en uit - wat voor hem een eis was - en ik vond hem mooi en hij rijdt licht. Ben er heel blij mee!
     
    Framboosje24 vindt dit leuk.
  9. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Ja, klopt. Had ik idd braaf gedaan...

    Waren nu ook 6 buisjes bij mij, verpleegkundige was heel vriendelijk. Bloedprikken gaat nu op afspraak en dat is wel fijn hoor! Dat zei ik ook tegen haar en toen vertelde ze dat het hun ook bevalt en dat het zo blijft, ook als het ivm Corona niet meer nodig is.
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  10. Framboosje24

    Framboosje24 Actief lid

    27 dec 2017
    191
    87
    28
    Vrouw
    @Heidezicht ik had de nipt uitslag heel snel binnen. Maar 4 of 5 dagen.

    @Mosine83 bii mijn verloskundige praktijk mag de partner mee. Allebei een mondkapje op. Ze hebben alleen liever dat je met de normale controle alleen komt. Met de echo samen.
     
  11. Melici

    Melici Lid

    28 mrt 2019
    44
    48
    18
    Vrouw
    Wat een mooie echo @Heidezicht! Fijn dat goede nieuws dat alles goed zit.

    Ik vind de prijs voor de NIPT best heftig. In Belgie wordt die geheel vergoed. Ga hem overigens ook wel doen, zonder nevenbevindingen.

    Hier mogen partners gelukkig ook gewoon nog mee. Moeten beide wel een mondkapje op. Bij ons mag je zelfs als je bijvoorbeeld alleenstaand bent 1 persoon opgeven die elke afspraak meekomt, bijvoorbeeld een moeder of vriendin. En de stoelen staan ver uit elkaar. Staat ook bij dat je stoelen niet mag verplaatsen of mag aanschuiven.
     
  12. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik ga ook de nipt doen, met nevenbevindingen. De vorige keer (2018) waren het alléén voor de nipt 7 buisjes!
    Na de 8 weken-echo was al bloed afgenomen voor de vk, ook 5 of 6, dat was echt vreselijk. Maar toen zat ik vol spanning om een hartslag. Hopelijk ben ik bij de nipt-afname wat meer relaxt.

    Man mag gelukkig mee naar de vk. Met mondkapjes, veel afstand en bij het echoapparaat hangt een plastic scherm tussen mij en de vk.
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  13. Mosine83

    Mosine83 Lid

    6 feb 2019
    69
    84
    18
    Vrouw
    Ik ga zo voor mijn eerste controle en termijn echo (ben morgen 13 weken, dus dat mag ook wel eens). Helaas mag mijn man niet mee. Ik ga het wel vragen aangezien hij net gisteren gehoord heeft dat hij geen corona heeft. Dus hoeveel zekerder wil je het hebben.

    Vingers crossed!
     
  14. Mosine83

    Mosine83 Lid

    6 feb 2019
    69
    84
    18
    Vrouw
    Fingers ipv vingers natuurlijk
     
  15. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Spannend @Mosine83! Ik hoop voor je dat je man alsnog mee mag. Ik zou gewoon even bellen en ook aangeven dat je gezien hebt dat bij meerdere praktijken het wel mag. Bijgaand een screenshot van de info van de praktijken hier in de regio, misschien heb je er wat aan?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mosine83 vindt dit leuk.
  16. priscil89

    priscil89 Bekend lid

    17 sep 2014
    582
    34
    28
    Vrouw
    Ik lees wel, maar geen fut om te reageren op alles.

    Fijn dat er een aantal mooie echo's waren!
    Wij hadden ook een mooie echo, ben 25 mei uitgerekend.
    ga ook de nipt doen met nevenbevindingen.

    en zo ongeduldig als ik ben heb ik een extra echo ingepland, wachten tot mn volgende controle duurt te lang

    hoe is t met jullie meiden?
    ga proberen het een beetje bij te houden, dan is t makkelijker om op alles te reageren
     
  17. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je ook een goede echo had @priscil89!

    Hier gaat het langzaamaan iets beter. De misselijkheid en vermoeidheid nemen wat af. Wel nog met vlagen meer last, maar die vlagen worden steeds minder. Verder in afwachting van de uitslag van de NIPT, de geslachtsecho in december etc.... Er gebeurt hier thuis genoeg (gezondheidsproblemen bij mijn moeder, ik ben 1e aanspreekpunt van de familie) dus mijn bordje is wel vol ook.
     
  18. priscil89

    priscil89 Bekend lid

    17 sep 2014
    582
    34
    28
    Vrouw
    @Heidezicht fijn dat de klachten wat minder worden..
    Hoelang duurt het ongeveer voordat je de uitslag krijgt?
    wij hebben eind nog de geslachtsecho!
    Vervelend dat er zoveel op je schouders terecht komt, hopelijk gaat het snel wat beter met je moeder..
     
  19. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    De uitslag van de NIPT is maximaal 2 weken, maar ik hoor de meesten met een week, dus daar hoop ik op.

    Er is onenigheid tussen artsen, dus ik ben bang dat het wel even speelt nog. Voorlopig is er iig, als het goed is, thuiszorg geregeld zodat ze veilig thuis kan zijn. Dat is al fijner voor haar dan in het ziekenhuis. De internist denkt dat een medicatieconflict de oorzaak is, de arts die de medicatie voor heeft geschreven zegt van niet. Wijzelf zijn er van overtuigd dat de internist gelijk heeft.
     
  20. priscil89

    priscil89 Bekend lid

    17 sep 2014
    582
    34
    28
    Vrouw
    Wat vervelend zeg dat wel en niettes spelletje tussen de artsen. hoop voor jullie dat er snel duidelijkheid komt.
    wel heel fijn voor je moeder idd dat ze gewoon naar huis kan. thuis zijn is toch t prettigst!

    Ik had anderhalve week geleden mn urine ingeleverd om te laten testen voor blaasontsteking en t moest op kweek gezet worden. geen blaasontsteking maar net wel gebeld dat ik streptokokken heb. nu aan de medicatie en gelijk de melding gekregen dat ik in het ziekenhuis moet bevallen ivm de antibiotica die gegeven moet worden tijdens de bevalling
     

Deel Deze Pagina