Uitgerekend in mei 2021!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosine83, 30 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priscil89

    priscil89 Bekend lid

    17 sep 2014
    582
    34
    28
    Vrouw
    ik sta een beetje uit. gaat niet zo lekker.
    heb morgen een afspraak in t emc en als ik t goed begrijp heb ik dan gelijk de vlokkentest.
    mn vk belt regelmatig om te vragen hoe t gaat maar eerlijk gezegd heb ik weinig behoefte aan praten of iets
     
  2. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik vind het fijn dat er goed voor je gezorgd wordt. Ik zal er verder dan ook maar niet meer naar vragen. Veel sterkte <3
     
  3. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Klopt, met een kleintje in huis ben ik er ook veeeeel minder mee bezig! Komt misschien ook omdat ik onderzoeken wilde afwachten zonder hoge hoop te krijgen.

    Nipt is binnengekomen, gelukkig goed nieuws voor ons. Dus wij gaan komend weekend een foto maken om rond te sturen aan vrienden. Ik twijfel tussen dochter die onder mijn trui spiekt, of haar schoen en het kleinste babyslofje dat we hebben, samen met sinterklaasspul bij de haard. Of iets met schoenen van ons 3, met overal iets in en in mijn schoen de echo.
     
    Framboosje24 en Maan84 vinden dit leuk.
  4. Framboosje24

    Framboosje24 Actief lid

    27 dec 2017
    191
    87
    28
    Vrouw
    wat fijn dat de uitslag van de nipt goed was! Ik vind ze erg leuk bedacht! Ben benieuwd Als je de 2e doet of mensen het ik eerste instantie door hebben dat er een baby slofje tussen staat :)
     
    Wollig vindt dit leuk.
  5. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Ik was jullie kwijt! Kreeg geen meldingen meer...

    Die ideeën zijn beiden wel leuk @Wollig!

    @priscil89, nogmaals heel veel sterkte...

    Hier gaat alles zn gangetje. De tijd tot de volgende (is geslachtsbepalende) echo duurt lang. Klachten nemen langzaamaan wel wat af gelukkig. Begin minder moe te worden en hoewel ik wel nu soms overgeef (was eerder niet) ben ik wel minder vaak misselijk. Hoop dat bij jullie de klachten een beetje weg zijn ook?

    Verder hebben we best wat spullen kunnen scoren al 2ehands voor mooie prijzen. En de babyboxen van Prenatal en Baby-Dump opgehaald, beiden echt aanraders!
     
    Framboosje24 en Wollig vinden dit leuk.
  6. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    @Framboosje24 @Heidezicht uiteindelijk "mislukten" die foto's een beetje. De foto's van de schoentjes die vond ik gewoon niet zo mooi en de foto's van dochter en mij mislukten omdat dochter er weinig zin in had. Ik was dus erg bezig met haar dus wanneer zij er eens leuk op stond trok ik weer een raar hoofd of stond ik raar.
    Toen nog spontaan foto's gemaakt van dochter met de echo's vast en daar kwamen een paar héle leuke uit. Opeens had ze wel zin in foto's, met een heleboel ge-hoeraaa!! Dus die heb ik gebruikt. Iedereen snapte het wel meteen ;)

    De symptomen van het eerste trimester trekken hier ook behoorlijk weg. Ik ben weer vaker mijn vrolijke zelf en ik slaap niet meer elke middag. Wel nog vaak rond 21uur dat ik in slaap val op de bank. Maar met 3 dagen intensief werk heb ik nog steeds wel weinig energie om écht het huishouden te doen. Ik hang eens een wasje op, ruim wat op en doe een boodschapje, maar 's avonds koken is nog steeds niet gelukt. Dan ben ik gewoon al te lam om op te staan.

    Trouwens, over avondeten gesproken, krijgen jullie ook zo weinig weg? Ik eet véél minder avondeten dan voor de zwangerschap. In het eerste trimester vond ik het nog normaal omdat ik elk uur moest eten dus dan kon mijn buik ook niet erg leeg zijn. Maar nu voelt het nog steeds alsof ik hoogzwanger ben en het gewoon niet past in mijn buik. Kan ik mij niet herinneren van de eerste keer.
     
    Framboosje24 vindt dit leuk.
  7. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Wat jammer dat het niet lukte hoe je het in je hoofd had @Wollig! Maar klinkt wel leuk hoe het uiteindelijk geworden is...

    Oh dat weinige eten herken ik idd. Eet net de helft van normaal. En vooral als t varkensvlees is, dat krijg ik echt amper weg.
     
    Wollig vindt dit leuk.
  8. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Ik eet - als ik niet oppas - het dubbele...
     
  9. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    @Heidezicht uiteindelijk een hele leuke aankondiging geworden!

    Ik word al naar als ik aan kip denk! :|

    @Maan84 oepss... Maar met avondeten is dat tenminste nog enigszins gezond, en je lichaam geeft aan dat het de voedingsstoffen nodig heeft. Beter dan de hele dag snacken.
     
  10. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Das waar. Snacken valt mee. Yoghurt, paprika met hummus, cracker met hummus en kipfilet, en heeeeeel soms een apekop of een dropje. Vandaag hadden we een borrelplankje met de meiden gemaakt, ze hadden zo goed geholpen. Maar doordeweeks doen we dat niet. Desalniettemin ben ik al behoorlijk in gewicht gegroeid.
     
  11. Framboosje24

    Framboosje24 Actief lid

    27 dec 2017
    191
    87
    28
    Vrouw
    Hier kan ik ook behoorlijk eten. Vooral de eerste tijd, dan had ik om 11 uur in de ochtend al 4 boterhammen op en dan daarna weer lunch. Ook behoorlijk wat weg zitten snoepen. Nu de laatste week heb ik minder trek gelukkig en probeer ik op mijn snacks te letten. Gaat de ene dag beter dan de andere. Er zit nu 6 kilo aan bij mij. Bij de eerste 20 dus ben erg benieuwd nu. De crosstrainer heb ik van de week van zolder naar mij slaapkamer gehaald. Gister in elkaar gezet dus wil nu ik niet meer zo vermoeid ben weer beginnen.
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  12. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Tot 11/12 weken at ik ook elk uur, en niet altijd even gezond (boterham frikandel speciaal om 22.00uur bijvoorbeeld). Ook 3x lunch enzo.
    Ik weet niet waarop ik begon, maar toen ik met 11 weken bij de vk op de weegschaal moest schrok ik mij kapot. Smoesje dat ik veel kleren aan had en het avond was, normaal weeg ik 's ochtends in ondergoed. Maar ik gokte toch al een kilo of 4.

    Bij dochter ging ik van 68 naar 80, paar maanden postpartum nog maar 62. In die 2 jaar wel wat geschommeld rond 62/64, maar bij de vk weer 68. S avonds en met kleding dus.

    Maar goed, eerste trimester van vreten en slapen is voorbij. Komende trimester zal gezonder gaan (nu al!) dus dan gaan die kilo's ook minder hard.
     
    Framboosje24 en Maan84 vinden dit leuk.
  13. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Dat scheelt wel @Wollig, tot nu toe lukt het mij aardig om het aankomen te beperken. Vanmorgen nog gewogen en ik zit nu op + 2 kg.
    2e trimester gaat het hardst begreep ik, maar ik hoop het beperkt te houden. Was voordat ik zwanger werd al zwaarder dan "normaal" en dan waar ik me prettig bij voel, dus hoe minder er nu bij komt hoe minder er ook weer af moet.
     
    Framboosje24 vindt dit leuk.
  14. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Dat laatste, precies. Zijn nu ook mensen die zeggen dat je "nu toch al dik wordt". Nou... nee, liever niet :p. Een zwangerschapsbuik staat niet gelijk aan dik
     
    Framboosje24 en Maan84 vinden dit leuk.
  15. Framboosje24

    Framboosje24 Actief lid

    27 dec 2017
    191
    87
    28
    Vrouw
    Hebben jullie de baby al een keer gevoeld? Ik heb wel een paar keer getwijfeld dat ik 1 plopje voelde en mij afvroeg of dat nu de baby of mijn darmen was. Nu net voelde ik echt een paar plopjes achter elkaar, was overduidelijk de baby. <3
     
  16. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ja, ik denk het ook! Al een paar keer een soort duw aan de binnenkant gevoeld die ik meen te herinneren van bij dochter. En ook heel anders dan darmbewegingen. Ik vond het met 14 weken erg vroeg, maar het schijnt vroeger voelbaar bij een tweede.
     
    Framboosje24 vindt dit leuk.
  17. Framboosje24

    Framboosje24 Actief lid

    27 dec 2017
    191
    87
    28
    Vrouw
    mooi gevoel he! Dat zeggen ze inderdaad dat het bij de 2e sneller kan gaan. Zat er echt op te wachten laatste 2 weken. Was nu inderdaad meer geduw dan echt darm plopjes
     
    Wollig vindt dit leuk.
  18. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Ik denk idd dat ik de baby al heel soms een beetje gevoeld heb. Maar heel vaag, dus ik weet het niet zeker.

    Oooh bijna weten we of we een jongen of een meisje krijgen. Ik ben zo benieuwd! Nog 2 nachtjes slapen...

    Helaas de afgelopen dagen wel meer last van mn lijf, dus ik moet even iets pas op de plaats maken. Loop ook bij de fysio om alles in goede banen te blijven leiden. Voorlopig 1 afspraak per week.
     
    Framboosje24 vindt dit leuk.
  19. Framboosje24

    Framboosje24 Actief lid

    27 dec 2017
    191
    87
    28
    Vrouw
    spannend!! Wat zegt je gevoel dat het word? Of heb je er geen gevoel bij? Vervelend dat je last hebt. Rustig aan doen en hopelijk helpt de fysio een beetje.
     
  20. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Een meisje... Heel sterk, mijn man is er ook van overtuigd...
     
    Framboosje24 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina