Van 10 weken aftellen naar mama!

Discussie in 'De mama's' gestart door kanelly, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Nu we allemaal bevallen zijn kunnen we gezellig hier verder kletsen!

2. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja gevonden!

3. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ik heb hem ook gevonden

4. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ook ik heb hem gevonden:D

@hopefull times: ik zou ook even naar de lactatiedeskundige gaan of anders even aan de ha vragen als je daar maandag toch bent. bij twijfel altijd navragen! fay heeft ook de hik, maar spuugt bijna nooit en drinkt heeeeel rustig haar fles haha. ze doet er minimaal een half uur over.

@kleinmonster: hoe is het nu bij jullie?

pfff ik ben echt kapot. heb in 2 nachten 9 uur geslapen...fay werd vannacht weer wakker, maar dat was meer omdat ze gepoept had en ja toen wilde ze ook gelijk eten haha. op zich zou ik dat niet erg vinden, maar noa staat ook elke ochtend weer om 7 uur aan ons bed. ik ga vanmiddag lekker mee met haar dutje en ga vanavond echt op tijd naar bed, dan zet ik mijn wekker wel voor de laatste fles, want anders kan je me oprapen denk. dat was bij noa wel een stuk fijner, daar kon ik gewoon gaan slapen als ik moe was, maar ja nu kan ik dat alleen als zij een dutje doet en soms komt het dan niet uit dat ik ook ga liggen, maar vandaag ga ik daar de tijd voor maken, ben nu al aan het aftellen tot ze weer naar bed kan hahahaha

5. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    En gevonden idd.

Ik ga 't drinkprobleempje idd even aankaarten volgende week, want mijn kleine meis zit niet lekker in haar velletje en ik merk dat ik zelf ook heel erg moe word.
    Sinds de bevalling nog niet meer dan 2-3 uur per nacht kunnen slapen, en dat is gewoon te weinig.

@kleinmonster
    Hoe is het met jouw spruitje?

6. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    hallo meiden

met onze kleine man gaat het steeds iets beter. we mochten nu over gaan naar 6 voedingen van 100/110 zodat we geen nachtvoeding meer zouden hebben, daar denkt wessel alleen anders over ;). Als hij snachts wakker wordt bied ik hem de fles aan of de borst en wat ie drink, drink ie en meer krijgt ie dan niet.
    hij drinkt meestal zelfstandig 40cc met soms uitschieters van 60! de rest krijgt hij dan via zn sonde. Ik wilde altijd graag borstvoeding geven mar hij pakt de fles beter. dus voorlopig kolf ik en bieden we meestal de fles aan. ik wil graag die sonde uit zn neus hebben!

wessel huilt als hij honger of krampjes heeft en verder hoor je hem bijna niet. sommige dagen heeft ie heel erg last van krampjes ik vind dat zo zielig.

slapen jullie kleintjes bij jullie op de kamer? en hebben jullie al een ritme in de dag zitten?

wij nog niet echt, maar vanaf volgende week gaat mn vriend weer werken en wil ik er meer structuur in brengen. onze kleine slaapt wat meer dan een ander kindje omdat hij nog zo moe is van die longonstekking. Hij ligt ook een liefst bij 1 van ons te slapen.

ooh er moet me nog iets van het hart, we hebben wessel op vrijdag op mogen halen (inmiddels 2 weken geleden) en op zondag kwam mn schoonmoeder en haar vriend langs. In het ziekenhuis hebben ze gezegt dat we wessel niet van hand naar hand mogen laten gaan maar dat opa's en oma's hem wel vast mogen houden maar dan wel voor minstens een half uur. Mn vriend heeft de kleine aan zn moeder gegeven een na een half uur begin ik wat onrustig te worden, mn schoonmoeder merkt dit op en zegt vervolgens ooh wat ligt ie lekker bij oma hij wordt helemaal rustig van me enzz. ik werdt steeds pissiger maar probeerde dit te verbergen en durfte ook niet echt iets te zeggen. ( ik weet het stom van me). vl en ik hebben er wel een beetje ruzie om gehad nadat zn moeder weg was. Hij snapte niet dat ik me zo voelde

vinden jullie dat ik me aangesteld heb? ( nadat hij 3 weken in het ziekenhuis heeft gelegen dat ik het er moeilijk mee had dat hij op dag 3 thuis ruim een uur bij mn schoonmoeder heeft gelegen)

7. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    zondag was ik uitgerekend en maandag was Wessel 1 maand oud. voelde zondag best raar dat je al zo veel mee hebt gemaakt terwijl ik nu pas was uitgerekend.

@hopefultimes: heeft ze last van kramp of kom ze gewoon ze vaak snachts? hier wordt ik om de 3/4 uur gewekt is het niet door wessel dan wel door mn borsten die op knappen staan ;)
    wat een verhaal trouwens van je bevalling, heb van de week je verhaal aan een vriend verteld die schrok zich rot en kreeg gewoon kippenvel.

jols: dat verhaal over dat de kleine aan het huilen was en bij je vriend in slaap viel, komt me bekend voor hier ook al gehad. ik denk dat onbewust toch iets gestrest raken en de mannen komen van hun werk en stralen toch een soort rust uit denk ik.

krampjes: hier werkt "fietsen" best goed.

anticonseptie: hebben jullie hier over gedacht/ mee bezig? wij hadden het er over gehad dat we de kinderen graag dicht bij elkaar wilde maar ben sinds eergisteren toch met de pil (voor borstvoeding) begonnen wil graag eerst van deze klap herstellen want merk dat ik het nu langzaam aan het verwerken ben. ik kan de foto's van het ziekenhuis nog niet zonder tranen bekijken.

8. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Kleinmonster
    Fijn dat Wessel het zo goed doet!
    Hier geen ritme in de dag, maar dat komt omdat madame zowat elk uur de borst wil. Mijn leven draait dus even om "voeden".
    Ze slaapt voorlopig lekker bij ons in bed, ook dus vanwege het vele voeden en anders moet ik er elke keer uit, dat is te vermoeiend voor mij.
    Zodra ze minder vaak gevoed wil worden en wat meer ritme heeft, gaat ze in de wagen bij ons op de kamer en zodra ze op 1 nachtvoeding zit, wil ik toch proberen om haar in haar eigen bedje te laten slapen.
    Ben gisteren begonnen met haar overdag ook in haar eigen bedje te leggen (we wonen gelijkvloers) en dat gaat prima.
    Vind haar alleen wel erg klein, in zo'n "groot" ledikantje. haha

@SM
    Tsja... misschien handig om te zeggen min. een half uur, maar ook max. een half uur?
    Kan me voorstellen dat je onrustig werd hoor. En misschien nog een tikje extra pissig door de opmerkingen van je sm?

Vorige week had ik schoonfamilie over de vloer. En die wilden ook de kleine meid heel lang vasthouden.
    Ik begrijp het best, maar ze werd er op een gegeven moment onrustig van, dus toen heb ik haar toch echt zelf gepakt. En dan is het een voordeel dat ze elk uur gevoed wil worden... want dat kan alleen IK:D

9. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    en nog 3 foto's spammen.
    de 1ste is van maandag toen ie 1 maand was de 2de is van zn eerste dag, niet de leukste foto maar dat laat wel zien waar hij vandaan komt

10. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ze komt gewoon heel vaak 's nachts (en overdag).
    Ik denk dat ze niet genoeg kracht heeft om in één keer genoeg te drinken en ze spuugt ook veel. Is ook erg onrustig aan de borst. (schudden met haar hoofdje, telkens opnieuw happen, snuiven etc.)
    Ik ben nu heel consequent "rechtop" aan het voeden, en ik merk dat ze daar wel beter op reageert. Alsof de melk beter kan doorstromen ofzo.

En de bevalling... ja ik heb het zelf nog niet echt verwerkt.
    Vind het jammer dat ik me ook weinig van de bevalling kan herinneren.
    Ik was zo overtuigd van mijn "aanstellerij" dat ik niet ineens kon overschakelen naar "ja ik ga NU bevallen".
    Als ik een uurtje langer had getwijfeld en later had gebeld, hadden we niet meer op tijd in 't ziekenhuis geweest, denk ik.
    Als ik foto's terugkijk waar ze op mijn buik is gelegd, kan ik me niet eens herinneren hoe ze daar gekomen is, ook het moment dat manlief de navelstreng doorknipte kan ik gewoon niet meer voor geest halen.
    Heb het nog met de verloskundige besproken die kwam controleren en die vertelde dat de bewust gyn. bekend staat om zulke "rotsvaste" uitspraken...
    Ach, het is natuurlijk ook mijn eigen fout, ik had moeten vertrouwen op mijn eigen gevoel, maar dat is achteraf.
    Ik kan me alleen maar herinneren dat ik alleen thuis was, met ontzettende pijn liep, me heel eenzaam voelde en mezelf liep te verwijten dat ik zo kleinzerig aan het worden was, want ik zou NIET bevallen....
    Ach, ik moet blij zijn dat ons meisje gezond is, daar gaat het allemaal om, maar stiekem zou 't graag anders hebben gedaan!

11. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Het is altijd 'even' verwerken als de bevalling (en/of zwangerschap) niet zo loopt als zou moeten. Mijn eerste zwangerschap was er ook zo een. Ben er toch aantal maanden mee zoet geweest dat Roos ook 2 weken in ziekenhuis heeft gelegen en je in een soort rollercoaster terecht kwam. Weliswaar niet zo heftig als bij jou Kleinmonster, maar ze had toch ook een sonde. Maar ik ben het bewijs dat het 2e keer niet weer zo hoeft te lopen. Ik was er heel bang voor dat ik weer plat zou komen te liggen met 20 weken en toen de 35 weken naderden werd ik toch gespannen. Toen merkte ik wel dat het me toch meer heeft geraakt dan ik vermoedde. Maar deze zwangerschap was er eentje volgens het boekje!
    Maar probeer het wel een plekje te geven. Het is niet niks wat er allemaal gebeurd is.

2e dag alleen met 2 kids gaat wat beter. Scheelt ook dat Roos koortsvrij is. Maar heb zowaar was op kunnen ruimen en nog een wasje kunnen draaien. Komt vanzelf meer ritme in. Alleen Tim heeft nog geen ritme. Probeer 4 uur tussen voedingen te laten, maar dat lukt niet altijd. En hij heeft dan gewoon echt honger. En volgens mij krijgt hij al meer dan zou mogen. En waar het gaat zitten bij hem, ik weet het niet.

Schoonmoeder: tja, is ook niet mijn grootste vriendin. Ze heeft eind jaren 60 op kraamafdeling in ziekenhuis gewerkt en denkt daardoor alle wijsheid in pacht te hebben. Inmiddels gaat dat ene oor in en andere oor uit. Ze bedoelt het goed, maar af en toe heel vermoeiend.
    Kleinmonster: je stelt je niet aan hoor. Mijn schoonmoeder wilde dag dat Roos uit ziekenhuis kwam meteen op bezoek komen. Wij wilden dat niet. Wilden eindelijk eens een dag met zijn 3en zijn. Ze was behoorlijk gepikeerd en begreep het niet. Gelukkig heeft mijn man toen zijn poot stijf gehouden. Gewoon doen wat voor jou goed voelt. Het is jouw kind em jij weet wat hij heeft doorgemaakt en wat goed voor hem is!

Kijken of ik nog foto kan spammen van eerste keer dat Roos Tim op schoot krijgt!

Bijgevoegde bestanden:

12. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jesje, heb je een beetje uit kunnen rusten vandaag?

Kleinmonster wat een verschil tussen de foto's zeg! Hij ziet er gezond uit nu. Wij hebben op advies van de wijkverpleegkundige de voeding opgehoogd in de verwachting dat we dan van 7 naar 6 voedingen kunnen. Nou onze zoon denkt daar mooi anders over hij meld zich nog 2 maal in de nacht en krijgt dus gewoon 7 flessen per 24 uur. Wat betreft je sm ik merk ook dat ik het lastig vind om m'n baby uit handen te geven, dus volgens mij stel je je helemaal niet aan!

Ik las laatst dat voor een grote groep vrouwen de bevalling traumatiserend is dus vind het helemaal niet gek dat jullie nog een aantal dingen moeten verwerken.

Hier slaapt onze zoon nu nog op onze kamer, binnenkort verplaatsen we z'n wiegje naar zijn eigen kamer ( naast ons) ivm de fles moeten we snachts toch naar de keuken en ik denk inderdaad dat hij nu nog makkelijk kan wennen.

13. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kanelly wat een mooie foto trouwens, echt een trotse grote zus!

14. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Prachtig om die foto's te zien!

Hopefultimes: vervelend dat je weer zo misselijk bent bij mij is het groten deels wel weg gelukkig!

Las iets over hikken Denisha hikt ook heel veel!

Ik merk dat ik mij erger aan kraambezoek die op alles zegt ja zo gaat dat en zo moet je handelen.. Ik vind ieder kind is anders en ik weet echt wel wat goed is voor haar heb oom voor mijn kleine zusje gezorgd als baby is 8 jaar terug.. Bij de Fam. is het soms 10tt 30 jaar teug dat ze een kind hebben geha de regels veranderen continu vervelend als ze denken het beter te weten..

Ook met vast houden, handenwassen en schoenen uit doen doet bezoek moeilijk... Ik geef haar nu gewoon niet als ze niet mee werken!

15. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg je kind jou regels! Maar ik snap dat dat lastig is als je van iedereen commentaar krijgt. Hoe is je bevalling gegaan Maya?

Gisteren kraambezoek van een oude buurvrouw die vond het nodig om het bezoek af te sluiten met de volgende woorden: nu is het gedaan met je figuur, je heupen worden nooit meer smal en je zal alleen maar verder uitdijen. Tja.... Ik heb er maar niet op gereageerd. Lekker belangrijk ik heb net een kind gekregen en trouwens ik loop alweer rond in m'n eigen spijkerbroeken en ben 3 kilo zwaarder dan voor de bevalling dus zo gek doe ik het niet vind ik zelf.

16. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @kleinmonster: wat is je mannetje al veranderd zeg! hij heeft trouwens wel lange benen, of lijkt dat op de foto?:D en geen dingen doen waar jij je niet goed bij voelt hoor!

@hopefull times: zo dat lijkt me echt heel vermoeiend elk uur voeden pfff

@doorslapen: fay sliep hier met 3 weken al goed door, maar sinds 3 nachten wordt ze toch weer om 4 uur wakker;) ik geef haar dan een kleiner flesje, want anders krijgt ze een fles teveel, gelukkig doet ze het daarvoor. ik hoop wel dat ze snel weer lekker doorslaapt! fay sliep eerst vanaf 3 weken in haar eigen bedje, maar toen werd ze zo verkouden en heb ik haar weer bij ons gelegd. vannacht heeft ze voor het eerst weer in haar eigen bedje geslapen. ze lag bij ons in de reiswieg.

@anticonceptie: ik ga deze week langs de ha. ik ga een spiraal laten plaatsen, heb ik voor fay ook gehad. ik had voor noa de pil, maar ik ben een hele slechte daarin. vergat vaak met een nieuwe strip te beginnen en vergat vaak een pil tussendoor en aangezien wij het goed vinden zo en ik beide keren in 2 maanden zwanger was kies ik nu weer voor een spiraal. eigenlijk wil ik dat vl zichzelf laat helpen, zodat ik geen hormonenrommel meer in mijn lijf hoef, maar hij durft dat niet...misschien over een tijdje wel.

ik ben trouwens benieuwd wanneer ik weer ongi wordt. ik heb tot 3 weken bloedverlies gehad. bij noa werd ik na 30 dagen weer ongi en was mijn cyclus gelijk regelmatig, ben dus benieuwd hoe dat deze keer zal zijn. ik moet ook ongi zijn om de spiraal te kunnen plaatsen.

17. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mooie foto's zijn er geplaatst!

@Jesje
    Lekker dat Fay een beetje doorslaapt en is de verkoudheid nu helemaal weg?

@Jols
    Je buurvrouw is knetter!
    Maar is kennelijk idd belangrijk.
    Ik kreeg ook "commentaar", zo van: "Zo, jij loopt al weer vlug in je eigen kleding".
    Euh... ik ben nooit uit mijn eigen kleding geweest....:D
    En verder interesseert het mij eigenlijk geen bal of ik nu wel of niet "uitgedijd" zou zijn. We hebben een gezond meisje, wat wil ik nu meer?
    Krijg ook commentaar over mijn borsten, omdat ik zelf voed.
    In het trant van "nou die zullen nooit meer zijn, zoals het was".
    Nou dan niet, pech gehad.

@Maya
    Hoe gaat het verder?

@Kanelly
    Gaat het een beetje met 2 kids? Lijkt me druk hoor.

18. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Typisch he hopefultimes dat iedereen ook nu nog denkt een mening te mogen hebben over je uiterlijk.

Hier zijn de krampjes vandaag in alle heftigheid toegeslagen. Zo sneu hij heeft duidelijk veel pijn en is bijna niet te troosten. Hij heeft nu net een fles gehad en ligt op bed maar het kan nog wel eens een zware nacht worden. Morgen maar eens even naar de apotheek op zoek naar een middeltje tegen krampjes.

19. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    Hier en trots moment Wessel heeft met de voeding van half 9 85!!! Van de 100 zelf gedronken,hij heeft er bijna 3 kwartier over gedaan. We zijn er nog niet maar het einde komt in zicht. Hij ligt nu ook hele maar voor apengapen bij me.

Kanelly: wat een lieve foto!! Mag ik vragen waarom roos destijds in het ziekenhuis heeft gelegen? Ik begin nu ook langzaam pas te verwerken wat er gebeurd, maar ook jij weet dan hoe het is om naar huis te gaan zonder kind ( en ook je 1ste).
    Het lijkt me inderdaad erg als je sm ooit op de kraamafdeling heeft gewerkt, de mijne zegt elke keer al ja maar toen de jongens klein waren ..... M'n vriend is inmiddels 34.

Jols: dat niet mee werken met de nacht voeding hebben we hier ook. Maar hij is gouw te vreden, ik hang hem dan aan de tiet, hij neemt en paar slokken en is er dan weer klaar mee.

Bloeden: ik vloei nog steeds iets ggrrrr. Heel weinig maar wel genoeg om iets van een inlegkruisje te gebruiken.
    Dacht gisteren leuk een string aan te trekken maar dat is bij m'n knip nog niet zo prettig. Het is er ook nog heel hard en stug.
    Bij de sex doet het ook nog wel wat pijn.

Maar ik mag qua lijf niet zeuren voor de zwangerschap woog ik 64 nu 60. Mensen kijken me ook erg verbaasd aan als ik zeg dat wessel 1 maand is, maar bij mij komt het echt door de stres. De volgende keer doe ik erg graag langer (zonder stres)

20. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heel bijzonder idd.
    Tijdens mijn zwangerschap voortdurend commentaar gehad omdat ik geen buik had, nu commentaar dat ik al weer in eigen kleding loop, dat ik aan de lijn ben (wat ik dus NIET ben!!!!) en over mijn voorgevel die nooit meer zal zijn wat het geweest is.
    Tsja... lekker belangrijk, denk ik dan.
    En zo bijzonder was mijn voorgevel nu ook weer niet, dus ach... wat kan dochterlief er nu aan verknallen?:D

Maar wat vervelend dat je zoontje zulke krampjes heeft!
    Gaat het al weer een beetje?

@Kleinmonster
    Fijn dat Wessel zo goed heeft gedronken!:)

Maar euh... even iets heel anders;) was het bij jullie ook zo mooi weer?:) Wij hebben heerlijk op ons balkon gezeten, kreeg eindelijk een beetje een zomers gevoel!

Deel Deze Pagina